Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 116541 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #137 Dátum: 2019.07.24 10:52:36 »
Tesla és a kiberbiztonság? Erről pont az NNG nyilatkozik? Nincs is több kérdésem.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #138 Dátum: 2019.07.24 19:51:32 »
Hát ma még a kiberbiztonság úgy zusammen csak egy lehetőség. Senki se kötelez semmire, a végfelhasználó pedig szaktudás hiányában valójában teljesen ki van szolgáltatva. Ezért írtam odaát is hogy manapság még az internet vadnyugatát éljük.

Egyszer csak eljön az idő a megfelelő törvényi rendszabályozásra, globális szinten, akár tetszik akár nem az "internet szabadságáért" harcoló "aktivistáknak", illetve a politikának. Az ilyenek mint az önvezető autók kifejlesztése egyre közelebb hozzák ezt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #139 Dátum: 2019.08.03 10:43:17 »
ooops!
Most akkor majd a nagyeszű törvényalkotók az elektromos autókat is kitiltják a mélygarázsokból, mint a gázosokat?
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #140 Dátum: 2019.08.03 11:36:18 »
Egy hiba alapján nem szabad általánosítani, ezt te is tudod.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #141 Dátum: 2019.08.03 13:05:01 »
Ezek szerint nem érződött ki eléggé az irónia a szavaimból...  ;)
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #142 Dátum: 2019.08.04 11:38:35 »
Hát nem  :censored:


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #146 Dátum: 2019.08.27 18:25:53 »
Ez is egy szempont, a 40.000%-os emelkedés akkor is hajmeresztő, ha csak átmeneti és rövid idejű (egyelőre).
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #147 Dátum: 2019.08.27 19:04:32 »
Egyébként, hogy ez mennyire összetett probléma, ahol minden mindennel összefügg: szoktuk mondani, hogy a járművek károsanyag kibocsátása csak a töredéke a környezetszennyezésnek, mert hogy nézzük meg, mit művelnek a teherhajók, meg úgy Kína en bloc az iparával. Igen, ez igaz, csak hogyha ezeket kivonnánk a világgazdaságból az azonnal összeomlana. Részben éppen azért olyan rossz Kínában a levegő, mert mindenki mindent ott gyártat, amit csak lehet, és hajóval átszállíttatja Európába/Amerikába. (Ugye szokás mondani, nem tudsz olyan kütyüt mutatni, aminek ne lenne legalább a fele kínai gyártású.) Úgy könnyű relatíve tisztának lenni, ha lepasszolod a kosz egy részét. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehetne mit tisztítani a hajók, repülők és kínai üzemek gázkibocsátásán, de a mennyiségért egyáltalán nem ők a fő felelősök.
music     

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #149 Dátum: 2019.08.29 09:10:11 »
Egyébként, hogy ez mennyire összetett probléma, ahol minden mindennel összefügg: szoktuk mondani, hogy a járművek károsanyag kibocsátása csak a töredéke a környezetszennyezésnek, mert hogy nézzük meg, mit művelnek a teherhajók, meg úgy Kína en bloc az iparával. Igen, ez igaz, csak hogyha ezeket kivonnánk a világgazdaságból az azonnal összeomlana. Részben éppen azért olyan rossz Kínában a levegő, mert mindenki mindent ott gyártat, amit csak lehet, és hajóval átszállíttatja Európába/Amerikába. (Ugye szokás mondani, nem tudsz olyan kütyüt mutatni, aminek ne lenne legalább a fele kínai gyártású.) Úgy könnyű relatíve tisztának lenni, ha lepasszolod a kosz egy részét. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehetne mit tisztítani a hajók, repülők és kínai üzemek gázkibocsátásán, de a mennyiségért egyáltalán nem ők a fő felelősök.
Igen de azt ne feledjük, hogy ahol koncentráltan jelenik meg a károsanyag, ott lehet a legjobban és leghatékonyabban javítani/csökkenteni/megszűntetni stb. annak a keletkezését. Tehát ha választani kéne, hogy a szennyezés egy nagyobb mennyiségben egyszerre jelenik meg az előállítás során az üzemben utána meg használatkor nincs kibocsátás kontra az ami most van, hogy a gyárak is szennyeznek valamennyire meg a használat közben is folyamatosan szennyeznek a járművek, akkor az első variáció szerencsésebb.
Aranyszabály hogy nagy tételben minden olcsóbb és hatékonyabb (és feltűnőbb!) és ez igaz a szennyezésre is - tehát sokkal hatékonyabban lehet kordában tartani a gyárak/üzemek/energiatermelők károsanyag kibocsátását, mint minden egyes autó káros anyag kibocsátását egyenként.

Minden statisztika csak annyit tud mutatni a járművek környezetszennyezése kapcsán, amennyit a gyártók adatlapjaiból össze tudnak szedni. Egyrészt a dízelbotrány is világosan rámutatott hogy az adatok nagyrésze kamu, másrészt azzal senki se foglalkozik (mert technikailag nem is megoldható) hogy a napi használatban, gyakorlatilag mennyi is az igazi kibocsátás. Elvileg erre lennének a műszaki vizsgáztatások, de sehol a világon nincsenek ezek igazán komolyan véve, mert akkor hasonlóan ahhoz ahogy írod, az autók nagy része ki lenne tiltva és akkor bedőlne a gazdaság. Legjobb példa Magyarországon az évi többszázezres példányban behozott használt autó, melynek jelentős hányada dízel, és melyben tuti, hogy az új tulajok első dolga nem az lesz hogy gyárira kicserélik a részecskeszűrőt, hanem az, hogy kiiktatják a rendszerből hadd' ne villogjon a lámpa és okosban intézik a tovább a működtetést. Arra nincs és nem is lesz soha objektív mérés, hogy a gyári futószalagról leguruló állapothoz képest, az évek múltával hogyan változik minden egyes autónak a károsanyag kibocsátása, de ahhoz nem kell doktornak lenni hogy belássuk, hogy a helyzet egyre csak rosszabb lesz.

Ezzel szemben ha mind a jármű gyártása során, mind az energia előállítása során keletkező káros anyag csak ezeken a helyeken jelenne meg, és a jármű használata során napi szinten nem keletkezne káros anyag, az sokkal jobban kordában lenne tartható, mert a károsanyagok nagy tételben való feldolgozására sokkal több a lehetőség, technológia, olcsóbb is (/járműre vissza fejtett költségként) sokkal jobban ellenőrizhető, mérhető.

A jármű és energiahordozó gyártók mossák kezeiket: a károsanyag kibocsátás amikor legurul a jármű a gyártósorról meg van mérve, határértéken belül van - viszlát. Utána minden vevőnek egyéni felelőssége hogy mennyit bocsát ki - erre a gyártó nem tud és nem is akar felelősséget vállalni. Az egyéni használó meg magasról lesz@rja.
Ha viszont beesik az elektromos autózás, akkor ez a felelősség kvázi átterelődik a gyártási folyamatba, meg az elektromos áram termelés folyamatába. Most még ez is gyerekcipőben van, megy a szemét áttologatása a bolygó egyik oldaláról a másikra (mint írod, Kína szennyez nagyokat) de előbb-utóbb ez is rendeződik majd.

De legalább történik valami.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.29 09:13:02 írta robi (Robi) »