Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 15138 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9525
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #120 Dátum: 2019.05.30 12:26:24 »
Most olvastam, hogy vége az ingyenes elektromos utcai töltögetéseknek, az ELMŰ hamarosan komoly és elég drága feláron - 99Ft/KWh - fogja csak adni a "benzint". Otthon töltve csúcsidőben is csak 44-45 Ft lenne mindez, szóval szép kis hasznuk lesz rajta (erre a magyarázatuk az volt, hogy közben az autó meg ingyen parkol, amíg töltődik).
Az ál-elektromos autók (amik max 25-30 km-et tudnak így elmenni), mint a zöld rendszámos Porsche Cayenne és társai meg közben elfoglalják a töltőhelyeket az olyan autóktól, amik valóban csak villannyal tudnak közlekedni, azaz ha lemerülsz, és elállják a helyet az ilyen ál-zöld rendszámos "csodák", akkor úgy jártál, mehetsz haza tömegközlekedéssel.

A nagy kérdés persze, hogy meddig marad még meg a zöld rendszámok ingyenes parkolása, mint privilégium.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8739
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #121 Dátum: 2019.05.30 13:26:28 »
Csak addig ameddig ezt az "zöldséget" valami másra nem fogják felhasználni. Nyilván szükség volt valami ösztönzőre, hogy az emberek vegyék a fáradságot és igényeljék önszántukból ezt a színű rendszámot, de nem akarták kötelezővé tenni, hogy ne lehessen azt mondani hogy megbélyegzés.

A fővárosi közgyűlés megszavazta tegnap hogy tutira be lesz vezetve a dugódíj. Itt jöhet be elsőre a zöld rendszám valódi haszna - amikor a város bizonyos védett részeibe csak zöld színű rendszámmal lehetlesz behajtani ingyenesen (vagy egyáltalán) és ennek gyakorlati ellenőriztetése ezáltal egyszerűsödik (kamera, vagy egyéb, akár élőerős ellenőrzési megoldással). Például egy járőrnek nem kell minden egyes rendszámot egyenként ellenőriztetni hogy az azt hordó autó környezetvédelmi besorolása alapján jogosult-e vagy sem ott lenni, egyszerűen szín alapján beengedhető vagy kitiltható a behajtás egy védett övezetbe - slussz. GDPR szempontból is sokkal egyszerűbb így a helyzet  ;)

Nyilván ha eljut ide a rendszer, akkor már valszeg automatikusan fogják a zöld rendszámokat adni, már igényelni sem kellesz. Aki meg nem kért, az becseréltetheti.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.30 13:31:46 írta robi (Robi) »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10099
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #122 Dátum: 2019.06.01 08:42:30 »
mégis volt olyan ember, aki azt hitte, hogy ingyenes marad a töltés? ugyan kérem, a benzin sincs ingyen...

remélem azért az euro2-es benzineseket még egy darabig nem tiltják ki budapestről ;)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7923
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #123 Dátum: 2019.06.01 19:50:20 »
Én eleve úgy vettem a házat, hogy a napelem rendszer már rajta volt, és az elműhöz is be van már kötve. Itt a kerületben már bármerre mész, szinte minden utcában van olyan ház, amin van napelem. Sőt már olyat is látni, hogy nem csak ház tetejét, de a melléképületeket is telepakolta csak hogy ne legyen tenyérnyi felület se ami nem generál hasznos energiát. És ez csak délpest, nem a budai hegyvidék...
Trendi lett a napelem, de hogy tényleg megérte -e az árát, az majd akkor derül ki, mikor az első rendszerek elérik a 20 éves korukat.
Érdemes elolvasni. https://index.hu/i2/#http://maradokapenzemnel.blog.hu/2019/05/31/elektromos_futes_napelemmel_mennyibe_kerul_az_ingyenes_futes
Mi villanyszereléssel foglalkozunk, meg intelligens otthonokkal. Láttunk már sokféle fűtési megoldást. Sok projectben benne vagyunk. Apu is szeretne napelemet, kért is árajánlatot. Van a neten olyan oldal, ahol vagy 20 cég ad árajánlatot neked. Elég nagy a szórás, de a lényeg, hogy beszélt 1 ismerőssel, akinek 1 éve megy a rendszere és kiderült, hogy 1 év alatt annyit csökkentek a napelem árak, meg a felszerelési árak, hogy pár százaléknyi profitot termelt csak. Ergó 1 jobb államkötvénybe érdemes befektetni jelenleg.
A tudat persze, hogy zöld vagy, van akinek megér milliókat.
Ilyen a passzív ház is. Most 1 ilyen projectben vagyunk. A fővállalkozónak is passzív háza van és ismer ilyen ház tulajokat. Igazából ahogy mesélt, a lényeg, hogy villoghass a havernál, hogy 0 forint a gázszámlád, meg 1000ft a villany. De sok vendéget ne hívj nagy bulira, mert 1 ember 75Watt energiát ad le ülve, mozogva még többet, tehát túlfűtöd a házat 1 pillanat alatt, aztán mehet a légcserélő, meg a mennyezethűtés télen is.
Nameg mire mennek a 600 négyzetméteres üvegházzal is nyáron, mert akkor le kell árnyékolni az egészet és villanyt kapcsolni, hogy ne kelljen egész nap nyomatni a klímát.
Én azt mondom, hogy ha adott 1 telek a világ végén, ahol nincs gáz, csak villany, akkor levegő-víz hőszivattyú GEO tarifával, padló és mennyezet hűtés, 30centis tégla, monolitfödém, 20 centi hőszigetelés minden oldalról, 0,6-os üveg, normális méretekben, ablakokra, teraszajtóra árnyékoló. 0 napelem.
Ha adott 1 ház, ahol bent a gázkazán és nem 10 méteres a kémény, akkor meg kondenzációs kazán, kéménybélelés, hagyományos radiátoros fűtés, normális klíma minden nagyobb szobába, H tarifával.
Vagy ha nagyon lehet pályázni valami olcsó napelemre, akkor egy akkora táblát felrakni, ami a ház éves fogyasztásának a 70%-át fedezi. De ez is csak akkor éri meg, ha a pályázat legalább a felét fedezi a bekerülési költségnek.
Én jobban örülnék neki, ha a művelésre alkalmatlan területeken több naperőmű lenne, meg bizonyos helyekre még tennének szélerőműveket, ahol nem annyira káros a madarakra.
Illetve amire még gondoltam, hogy bérbe adnám a tetőmet. Tegyenek rá ingyen telibe napelemet, ingyen ügyintézés és cserébe a megtermelt áram 10%-ával fizetnének nekem.

Hogy ne legyek nagyon off én szívesen vennék egy plugin Priust, ha kicsit olcsóbb lenne.
Illetve a jövőre nézve is sztem az a legjobb, ha akkuval lehet közlekedni városban, de autópályán azé van 1 rendes motor, amibe lehet tankolni 10 perc alatt 1 kúton és folytathatod az utadat végestelen végig.
Mi pl úgy közlekedünk, hogy bemegyünk a város széléről a városba, majd vissza kb 50km. Vagy feleségem elmegy dolgozni vidékre, az 110km oda vissza. Ha rokonokhoz megyünk, akkor 220km távolságot kellene megtenni. Sztem ehhez 1 plugin hibrid lenne a legjobb.
Most ezt a feladatot 1 dízel Yaris Verso látja el, tökéletesen.
De ha nem lehet majd bemenni vele a városba, az nem lesz vicces. Sztem a dízelautókat tenni felelőssé a környezetkárosításért nagy hiba. Illetve akkor mutassanak példát a cégek, BKV, fuvarvállalatok. Amíg azt látod, hogy ők köpik kifelé, vagy okádják a füstöt, addig nekem ne magyarázzanak arról, hogy az Euro 5ös dízelek szennyezik be a várost.

Én bízok benne, hogy míg élek, nem lesz kötelező az önvezető autó. Én nagyon szeretek vezetni. Utálok utas lenni.
Ellenben a pest megyében közlekedők 70%-ának bevonnám a jogsiját és csak akkor adnám vissza, ha megmosdattak elég közlekedési balesetben elhunyt hullát. És elégszer vitték gyógykezelésre az autóbaleseti sérülteket.
Laco 73 :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4305
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #124 Dátum: 2019.06.02 01:00:00 »
beszélt 1 ismerőssel, akinek 1 éve megy a rendszere és kiderült, hogy 1 év alatt annyit csökkentek a napelem árak, meg a felszerelési árak, hogy pár százaléknyi profitot termelt csak
Az illető elég furcsán matekozott. Az tény, hogy az anyagárak csökkentek, a munkadijak azonban nőttek, ez a megbízható garanciát adó cégeknél ( EnHome, EON) nem eredményezett árcsökkenést, a többieknél az árverseny jobban éreztette a hatását.
Az, hogy 1 rendszer ára csökkent, a már meglevő megtérülésére nincs hatással. A jogi környezet, elszámolás megváltozása annál inkább. Minél korábban fogott vki bele, annál nagyobb része térül meg, a többire nincs garancia.
Az látható, hogy jelenleg a lakosság a legkevésbé támogatott áramtermelő. Aki ipari méretben eladásra termel, attól a piaci árnál magasabban veszik át a termelést, aki pedig vállalkozóként 7-15 kWp HMKE t létesít, az 200e Ft/ kWp vissza nem térítendő támogatást kaphat (+ a szaldó ami a lakosságnak is még megvan).
Lakossági beruházásnak a változók miatt kockázatos, az állampapír kisebb, de garantált hozamú.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.02 01:14:40 írta Agyarka »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10099
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #125 Dátum: 2019.06.02 17:11:20 »
Csaladi hazra szerintem napkollektor valo. Nyugaton sok gond szarmazik mar abbol, hogy tul sok a lokesszeru arambetaplalas a rendszerbe, amikor sut a nap. Plane ha a szel is fuj

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #126 Dátum: 2019.06.02 19:51:06 »
Csaladi hazra szerintem napkollektor valo. Nyugaton sok gond szarmazik mar abbol, hogy tul sok a lokesszeru arambetaplalas a rendszerbe, amikor sut a nap. Plane ha a szel is fuj

Ez lehet a megoldás közép/hosszútávon:
https://www.napelemek-napkollektorok.hu/magazin/napenergia/tesla-powerwall-tesla-akkumulator/
 :otlet:
Így szigetüzemben is működhetne. Az áramszolgáltató sem biztos, hogy "örökre" kötelezve lesz a napelem termelte áram felvásárlására.  :hmmmm: :no:

A napelem árak is lefelé mennek, és az akkumulátor árak is... reméljük nem áll meg ez a folyamat.  :winkiss: :flowers: :clap: :wub:


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4056
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #127 Dátum: 2019.06.02 20:02:15 »
Az áramszolgáltató sem biztos, hogy "örökre" kötelezve lesz a napelem termelte áram felvásárlására.  :hmmmm: :no:
Szlovákoknál bevezették, hogy "kezelési költség" van arra amit beteszel a rendszerbe. Így elég durván kitolódik a megtérülése, pedig én is terveztem. Jó lenne ha megvalósulna lassan a házi üzemanyagcella.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8739
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #128 Dátum: 2019.06.02 22:33:12 »
Ez lehet a megoldás közép/hosszútávon:
https://www.napelemek-napkollektorok.hu/magazin/napenergia/tesla-powerwall-tesla-akkumulator/
 :otlet:
Így szigetüzemben is működhetne. Az áramszolgáltató sem biztos, hogy "örökre" kötelezve lesz a napelem termelte áram felvásárlására.  :hmmmm: :no:

A napelem árak is lefelé mennek, és az akkumulátor árak is... reméljük nem áll meg ez a folyamat.  :winkiss: :flowers: :clap: :wub:
Van már, itt gyártják a szomszédba: https://napelemshop.hu/napelem-inverterek/fronius-inverter/fronius-energy-package/fronius-solar-battery

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4305
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #129 Dátum: 2019.06.02 23:21:03 »
Jelenleg a leginkább környezetbarát megoldás a hálózat "virtuális " tárolóként való alkalmazása. A jelenleg használható akkuk egyrészt környesetszennyezőek, másrészt az egyes alkotóelemeik szintén ritkák és ezért a készlet véges. ()

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8739
  • Autó: Yaris'08+Verso'16

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4394
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #131 Dátum: 2019.07.07 17:38:05 »
A témában volt egy Égéstér podcast.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10099
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #132 Dátum: 2019.07.10 22:09:42 »
megnézném, mi lenne budapesten, ha mondjuk a gresham palotához nem lehetne behajtani többet, csak valami villanyautóval :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25234
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #133 Dátum: 2019.07.14 14:37:23 »
megnézném, mi lenne budapesten, ha mondjuk a gresham palotához nem lehetne behajtani többet, csak valami villanyautóval :) 
Semmi. A külföldiek jönnének villanyautóval, ha másképp nem, hát bérelnének, az itthoni "egyenlőbbek" (értem ezalatt az index nélküli luxusautók vezetőit) ugyanúgy behajtanának, mint eddig.
music      

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10099
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #134 Dátum: 2019.07.18 11:21:04 »
na ezért nem fog változni semmi :)