Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 4715 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #61 Dátum: 2018.02.09 11:28:25 »
Egyre többet nézegetem az elektromos autókat.
Sajnos a gyártók "ügyesen" titkolják, illetve egymással korrektül nem összehasonlítható módon adják meg az információkat.
A gyorsulás ugyan nem a legfőbb cél, de nem mindenki szeret agyhalott autót vezetni.
A beépített töltők teljesítményét is többen elhallgatják, arról meg végképp nagyon ritkán találni információt, hogy a különböző töltési variációknál konkrétan mekkora az adott típus töltési vesztesége. Szélsőséges esetben akár 30+% is lehet!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3496
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #62 Dátum: 2018.02.09 11:52:43 »
Egyelőre drága ahhoz, hogy tesztelésre megvegyék. Oda meg nem fogják adni tesztelésre, amíg nem nagyon van mit virítani. Főleg úgy, hogy ez egyelőre az early adopter típusú vevők sportja. 5 éven belül nem számítanék rá, hogy ez változna. Ha a Tesla 3-as sikeressé válik, az alaposan meg fogja húzni a piacot. Tanulság is lesz belőle bőven.
Elektromos kocsiknál egyelőre se elérhető ár, se hatótáv, se töltési lehetőségek, se gyors töltődés. Ha valaki nekiállna úgy tesztelni, hogy az otthon beletöltött áramból megtett kilométert leméri, az lenne az igazán objektív, mert ebben az esetben a töltési veszteséggel együtt látszana a kivehető teljesítmény. Téli fűtéssel, nyári hűtéssel és csak haladásos méréseket is jó lenne látni minden típusnál. A hőszivattyúnak mindegy, hogy fűt vagy hűt, de ha véletlen valamelyik gyártó fűtőszálat használ, rögtön látszani fog hogy ez a vevő számára mit jelent.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #63 Dátum: 2018.02.23 16:45:01 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24924
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #64 Dátum: 2018.03.19 21:30:32 »
music      

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1482
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #65 Dátum: 2018.03.23 08:24:42 »
Odébb van ez még...
https://totalcar.hu/belsoseg/2018/03/22/igy_gazolt_gyalogost_az_onvezeto_auto/#all-comments
Nagyon ciki ez az önvezetős technológiára nézve. Ha ember vezette volna, valószínűleg elgázolta volna a biciklist (azt azért tegyük hozzá, hogy nagoyn gyenge a videó minősége, szabad szemmel nézve azért messzebbre elláthatott volna a sofőr). De fékezni azért tudott volna, tehát kisebb sebességgel ütötte volna el a gyalogost. Azonban ezen az autón mindenféle lézeres, radaros, hőkamerás cucc van, melyeknek nem számít, hogy nappal van vagy éjszaka. Ez pedig fékezés nélkül elcsapta a gyalogost.
Én továbbra is azt mondom, hogy 20 éven belül biztosan nem lesznek teljesen önvezető autók az utakon (talán csak autópályán). 
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.23 08:33:45 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #66 Dátum: 2018.03.23 09:22:46 »
Én úgy látom, hogy ha lesznek is, akkor az mindenképp azt is fogja jelenteni, hogy az úthálózat azon részét, amelyen engedélyezett lesz az önvezető autók használata, valamelyest át kellesz alakítani vagy ki kellesz egészíteni olyan eszközökkel, amelyek technikai és jogi értelemben elősegítik ezt a dolgot. Ha odáig fejlődne a dolog, hogy teljesen önvezető megoldások lesznek, amelyben felülbíráló sofőrnek sem kell bent ülnie, azt necces lesz összevegyíteni csak úgy símán az ember által vezetett autók közé - már csak azért is, mert ha tételezzük fel, az önvezető autó rendesen hibátlanul tudna közlekedni, az emberi vezetésű autók rosszindulatát nem lehet kikerülni.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1482
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #67 Dátum: 2018.03.23 15:42:56 »
Én úgy látom, hogy ha lesznek is, akkor az mindenképp azt is fogja jelenteni, hogy az úthálózat azon részét, amelyen engedélyezett lesz az önvezető autók használata, valamelyest át kellesz alakítani vagy ki kellesz egészíteni olyan eszközökkel, amelyek technikai és jogi értelemben elősegítik ezt a dolgot. Ha odáig fejlődne a dolog, hogy teljesen önvezető megoldások lesznek, amelyben felülbíráló sofőrnek sem kell bent ülnie, azt necces lesz összevegyíteni csak úgy símán az ember által vezetett autók közé - már csak azért is, mert ha tételezzük fel, az önvezető autó rendesen hibátlanul tudna közlekedni, az emberi vezetésű autók rosszindulatát nem lehet kikerülni.
Szerintem a lehető legrosszabb az, ha már nem az ember vezet alapvetően, de követelező figyelnie, mert jogilag ő a felelős. Hasonlóan ehhez az esethez, bár jogilag nem biztos, hogy ő a felelős, de figyelnie kellett volna, azért ült az autóban. Ő persze mást csinált, nem az útra figyelt, más vonta el a figyelmét. Egészen biztos vagyok benne, hogy el fog aludni a "sofőr", nyomkodni fogja a telefonját stb. Baromi unalmas így utazni, fárasztóbb szerintem, mint folyamatosan vezetni. És ha ehhez hasonló eset történik, majd szépen kihozzák a "sofőrt" felelősnek, mondván az autó nem 100%-ig önvezető.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #68 Dátum: 2018.03.23 19:08:53 »
Éppen ezért gondolom hogy ezen a területen igazi áttörés csak akkor lesz, ha az önvezető autóba nem kell többé semmiféle söfőr, és az autó teljesen autonóm. Erre komoly szükség van, mert egyre több olyan ember van és lesz, akinek a klasszikus vezetés fárasztó és egyre nehezebb, idegőrlőbb. A-ból B-be kell eljutni, az hogy manuálisan kell a gépet folyamatosan kezelni egy idő után problémás, és a tömegközlekedés is azzá válik. Kellenek "mozgó cellák" amikbe az emberek csak beülnek, és közben nem a vezetéssel, hanem annál értelmesebb dolgokkal tudnak foglalkozni. Pihenhetnek, szórakozhatnak vagy éppen dolgozhatnak.

A-ból B-be jutni gyakran csak egy szükséges rossz. Ennek megoldására van és lesz piaci igény, amit ki kell szolgálni, de nem csak tömegközlekedéssel, hanem saját tulajdonú "cellákkal" is. Ami persze nem azt jelenti hogy a klasszikus vezetést helyettesíteni kell ezzel, hanem azzal párhuzamban kell valahogy megoldani.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3496
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #71 Dátum: 2018.05.29 08:19:46 »
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/05/28/nagyon_bejott_az_ingyen_bkv_tallinnban/
Az ötlet jó. De legalább három ok jut eszembe rögtön, amiért nálunk nem tennék meg.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #72 Dátum: 2018.05.29 08:51:56 »
Hát kell némi szemléletváltás, az biztos.
Én spec emlékszem arra az időre, amikor a munkáltatóm fizette a BKV bérletet, azaz nekem ingyenben volt az egész BKV - szívesen békávéztam maceramentesen. Időnként most is jól jönne mert autóval kezd egyre neccesebb lenni. De úgy, hogy mindkettőt talonba tartsam az nem opció.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24924
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #73 Dátum: 2018.05.29 09:14:12 »
Én akkor se váltanék, ha fizetnék. Még a legnagyobb csúcsidőben is 35 perc alatt hazajutok autóval, de este - ami nálam megesik - csak 15 körül van, általánosságban 20-22 perc. Ugyanez BKV-val legalább 43 perc, de este, ha pont minden elmegy az orrom előtt, akár egy és negyed óra is lehet. Biciklivel egy óra körül lenne, és szakadna rólam a víz, az nem jön szóba. A ráköltött benzin kb. egy árban van a BKV havibérlet árával, egy csomó alkalommal össze tudom kötni ügyek intézésével, bevásárlással, azaz tk. nem plusz költség, vagy csak részben, ugyanezt gyalog vagy nem tudnám megtenni, vagy amit mégis, azt csak sokkal több idő alatt. Nincs érvem a BKV mellett.
Sőt, ha esetleg bevezetnék a dugódíjat, tudok úgy menni, hogy végig a tervezet szerinti érintett területen kívül maradjak.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.29 09:17:05 írta music »
music      

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8542
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #74 Dátum: 2018.05.29 10:53:32 »
Ez nálam is szempont. Kivéve akkor, amikor a belvárosba kell menni tárgyalni (dugó mellé még bejön a parkolási díj is - már ha van hol megállni), meg sörözni.