Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 1352 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8154
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #31 Dátum: 2017.10.25 20:30:24 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #32 Dátum: 2017.10.26 13:12:38 »
Mindeközben nálunk: :devil:.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8154
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #33 Dátum: 2017.10.26 19:56:33 »
Ez várható volt! És nem csak nálunk lesz így (gyakorlatilag mindenhol).

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2490
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #34 Dátum: 2017.10.26 20:13:14 »
Ez várható volt! És nem csak nálunk lesz így (gyakorlatilag mindenhol).
Hacsak nem raknak villanyórákat a kocsikba, nem lesz nyomonkövethető az áramszőkítés.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #35 Dátum: 2017.10.26 20:52:21 »
Ezt hogy érted? A külön tarifának akkor van értelme, ha olcsóbb mint a normál A1 dijszabás.
Elsőre csak a rövidlátóknak jó üzlet az adókkal megterhelés, hosszútávon sokkal nagyobb az olcsóbb tarifa haszna.
- nem kell foglalkozni az adóelkerüléssel,
- az e autók kedvezményes töltői kiválóan alkalmazhatók a fogyasztási tüskék kisimítására, és a tárolásra,
- az e motorok nagyobb hatásfoka miatt kisebb energia igény,
- megújuló forrásból biztosítható,
- a légszennyezés csökkenése kevesebb megbetegedést okoz, kevesebb kieső munkaerő, kisebb TB teher, több adóbevétel...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #36 Dátum: 2017.10.26 20:57:25 »
Hacsak nem raknak villanyórákat a kocsikba,
Mi lesz a külföldi autókkal? Magyar rendszámhoz magyar mérő?

Ideje lenne kivetni a HSD re is az üzemanyag jövedéki adót, hiszen lejtőn üzemanyagot termel. A KERS -t, és a többi hasonló rendszert is felülvizsgálhatnák.  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.26 20:59:43 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2490
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #37 Dátum: 2017.10.27 15:07:48 »
Az abszurditásra próbáltam reagálni. Onnantól, hogy a Tesla féle garázsakkut a rendszerbe teszed napelemekkel kombináltan, törvény szerint illegálisan tevékenykedsz, mert nem fizetsz jövedéki adót. Idiotizmus3-ön.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4340
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2490
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #39 Dátum: 2017.10.27 20:17:08 »
Your Next Car Will NOT Be Solar Powered
A cikk okfejtése a logikán bukik el.  Most hagyjuk, hogy wattból lóerőt csinálni van értelme, vagy azt mondani, hogy töltési veszteséggel 20kWh-ból megvan 100km.
Aki évente autózik 3000 kWh-t, és ennek táplálására telepít egy napelem csoportot ami kitermeli ezt az energiamennyiséget, az napenergiával fog autózni. Egy darab napelem 2m2, itt meg lehet nézni, hogy hány darab kell hozzá, hogy az éves 3000kWh futás ki legyen termelve. Egy rendszer, ami már a háztartási fogyasztást is kiszolgálja akkora, ami egy átlag kertesházon elfér.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4340
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #40 Dátum: 2017.10.28 18:36:37 »
Nem igazán erről szól a cikk. Napelemes autó nem lesz a közeljövőben, nem pedig napelemről töltött elektromos autó.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #41 Dátum: 2017.10.28 19:15:42 »
Ehhez sokkal rövidebb számolás elég.
A jelenlegi napelem technológiánál nagyságrendileg hatékonyabb rendszerrel sem lehet a kocsira épitett panelekkel önállóan hajtani az autót, úgy hogy a hatótáv elfogadható legyen.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 309
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #42 Dátum: 2017.10.29 07:13:48 »
Mindeközben nálunk: :devil:.

Kérdés mit értünk töltőberendezés alatt.
Ha magát az autó konnektorba dugható tápegységét, akkor a töltő elé tett villanyóra hiába, mert az nem az üzemanyagot méri,  azon a ponton még nem beszélhetünk üzemanyagról.
Ha az "e-benzinkutat" akkor nyer értelmet a dolog, mert el lehet adni az áramot üzemanyagként, szabályozottan, akár hatósági árral. Ami az osztrák pálya melletti percenkénti töltési díjakat elnézve indokolt lehet...

Az olajra kivetett adót még alá lehet támasztani a környezetszennyezéssel és az ezzel való spórolásra ösztönzéssel.
Miért tettek jövedéki adót az autógázra is, irigységből? A csórók használták, meg a taxisok. A taxisoktól én is sajnálnám, csakhogy cserébe hegyi levegővel pufogják tele a városokat. Olajipari termék, igaz, amellett melléktermék és tiszta, de mégis van némi analógia.
Bioetanolra is kellett erre milyen alapon? Tiszta üzemű és nem is kőolaj, emellett jó üzlet volt az országnak.
Villanykocsira is kell majd? Ha igen milyen alapon? Mert az autózás luxus? Akkor inkább egy átfogó luxusadórendszer kellene.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #43 Dátum: 2017.10.29 08:40:08 »
Kérdés mit értünk töltőberendezés alatt.
Ha magát az autó konnektorba dugható tápegységét, akkor a töltő elé tett villanyóra hiába, mert az nem az üzemanyagot méri,  azon a ponton még nem beszélhetünk üzemanyagról.
Ha az "e-benzinkutat" akkor nyer értelmet a dolog, mert el lehet adni az áramot üzemanyagként, szabályozottan, akár hatósági árral.
A cikk szerint mindegy mit értünk töltő berendezés alatt, az elektromosság felhasználását veszi alapul ( pontosabban azt, hogy hova kerül betöltésre) . Amennyiben csak töltő berendezésről lenne szó (aminek szabványos csatlakozó kimenete van) műszakilag nem probléma elé egy mérőt tenni, ami lehetne akár vezérelt tarifás is. A gond az ellenőrizhetőség, mert tölteni lehet normál 16A és dugaljról is, illetve nem bonyolult nagyobb táp kiépítése valamint az EU n belülről könnyen be lehet szerezni nálunk nem regisztrált töltőket.

Az elektromosság jármű töltésére történő továbbadását a VET jelenleg is engedi (7. Szakasz). Az értékesítést pedig kr. szabályozza.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.29 08:45:14 írta Agyarka »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4340
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Attila 31
  - Avensis
- Prius