Az a baj, hogy kelet Európában 1 átlag családnak sose lesz elektromos autója.
Ugye 3 gyerek, csok, 2 fizetés.
Havi 150-200 a törlesztő a hitelre, 5főre havi 150 a kaja. Rezsi 50-80ezer. Mobil előfizetések, ruha, iskola, stb 50ezer. Szóval akárhogy számolod, ha nincs fejenként nettó 5-600ezer forint egy ilyen család nem tud félretenni havi 2-300ezret. Ugye ha venne egy vadiúj államilag támogatott kocsit 10 milla környékén, akkor abba bele kell fizetni 3 millát, aztán fizetni a havi 150et részletre, aztán fizetni a cascot, kötelezőt és még a töltés se ingyé van, még ha 2liter/100km benzinnek megfelelő és még napelem is van.
Ezért a nagy magyar valóság az, hogy kispénz kis foci, veszel egy 10-12 éves Nissan Leaf-et, aminek 80km a valós hatótávja télen és nem jucc vele sehová. Ellenben kifizettél rá 5 millát, vagyis az újkori ár majdnem felét, ami szintén vicc.
Akkor lenne reális ez az egész, ha egy újkori árán 22milláért vett Model Y 400km valós téli hatótávval 10 évesen 5 milla lenne 200km hatótávval. De ezt a piac nem engedi. Majd ha tényleg lenne valami jobb akku, ami miatt elértéktelenednének a régi kocsik, mert nehezek, lassan tölthetőek és nagyon degradálódósak lennének, talán akkor.
Én egyébként, ha gazdag lennék tuti vennék egy Model Y-t, nekem nagyon tetszik, és nagyon ritkán megyek egy nap 250km-nél többet. Akkor meg elővenném a Prius +t
