Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129689 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5685 Dátum: 2014.04.25 10:19:06 »
Csúf a fenéket, ez Érden is mászkált pár éve még (akkor én is tettem be fotót róla, hónapokig vadásztam rá, mire le tudtam fotózni, hogy ez mi az isten).  :wub:
         

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #5686 Dátum: 2014.04.25 10:35:34 »
Csúf a fenéket, ez Érden is mászkált pár éve még (akkor én is tettem be fotót róla, hónapokig vadásztam rá, mire le tudtam fotózni, hogy ez mi az isten).  :wub:
ezt Ruzsa Sándor mondta egy ősrégi fekete-fehér filmben egy takaros menyecskére ;)
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #5687 Dátum: 2014.04.25 10:57:00 »
Elnézést kérek, megyek aludni, mindjárt lövik a pizsit, a maci meg már fogat mosott. :helpsmilie: :D
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5688 Dátum: 2014.04.29 23:24:34 »
Üdv!

Egyik ismerősömnek van egy 1988-as (?) 86 LE-s 2.0 TD Camry-je. Elég jól eszi az olajat, de pontosan nem tudom, mennyit, viszont éppen 15w40 olajjal jár vele. A kocsi simán indul, jó hangja van, csak eszi az olajat.
Az a gondja van ezen kívül vele, hogy a hátsó lengéscsillapítót (gólyaláb) nem tudja beszerezni, max. bontóból, mert patronos, és csak a betétet adják újonnan. Ha szétrohad a váz, akkor azt beszerezni elég bajos. A másik meg az első fényszóró.

Néztük az olajokat, mit lehetne beletenni, mennyi a csereperiódus, ezt találtam:
LM oil guide szerint a motorba elsőre 5w30 A1/A5/B1/B5  C2 olaj (LM 4300)  :eek:
Aztán esetleg Top Tec 4100 5w40, még "esetlegebb" 10w40 olaj.
5,8 liter, de a csereperiódus 5000 km vagy 3 hónap, nehéz üzem esetén 2500km 1 hónap!! Ezt így írja a Castrolos olajválasztó is. Tudom, hogy a Toyota sosem volt híres a hosszú csereperiódusról, de ez már egyenesen rövid  :1eye: Elsőre azt javasoltam neki, hogy télre tegyen bele min. 5w40-et, nyárra meg 15w40-et, de nem tudom...Ez 6 hónap, nem 3.

Az olajfogyasztásra kérdeztem a gyűrűzést, de attól fél, mert a hengerfej egyszer lennt volt, és válla van a hengernek, lehet, hogy az új gyűrű eltörne. Generálozta valaki esetleg az ilyen motorját?

A váltó a másik érdekes dolog. Manuális ötös váltóba DexronIII olajat írnak. A Bárdinál ír az egy S5 váltóba 75w90 váltóolajat. Ez lehetséges, hogy így van? (LM és Castrol megint ugyanazt mondja). Csere 100.000 km után, 2,6 liter.

(Hosszútávon gondolkodik a géppel, akar egy (karambolos, de járóképes) alkatrészautót, csak nem tudja, megérné-e, mert azt egy csomó plusz alkatrésszel olyan 250.000 körül adnák. Ilyen autó 1990-esben friss műszakival 290.000-ért van. Ezen is dilemmázik. Nekem tetszik, hogy nem érdekli, milyen idős a gép, ragaszkodik hozzá  ;) ).

Szóval tudna valaki a technikai jellegű kérdésekben segíteni? A gazdasági jellegűekre is örömmel várom a válaszokat  :yes:

« Utoljára szerkesztve: 2014.04.29 23:26:52 írta vd1234 »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5689 Dátum: 2014.04.30 08:19:11 »
Keressétek a Fb-on Esz Ká-t, hátha van tippje.  :)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5690 Dátum: 2014.04.30 22:39:30 »
Üdv!

Egyik ismerősömnek van egy 1988-as (?) 86 LE-s 2.0 TD Camry-je. Elég jól eszi az olajat, de pontosan nem tudom, mennyit, viszont éppen 15w40 olajjal jár vele. A kocsi simán indul, jó hangja van, csak eszi az olajat.
Az a gondja van ezen kívül vele, hogy a hátsó lengéscsillapítót (gólyaláb) nem tudja beszerezni, max. bontóból, mert patronos, és csak a betétet adják újonnan. Ha szétrohad a váz, akkor azt beszerezni elég bajos. A másik meg az első fényszóró.

Néztük az olajokat, mit lehetne beletenni, mennyi a csereperiódus, ezt találtam:
LM oil guide szerint a motorba elsőre 5w30 A1/A5/B1/B5  C2 olaj (LM 4300)  :eek:
Aztán esetleg Top Tec 4100 5w40, még "esetlegebb" 10w40 olaj.
5,8 liter, de a csereperiódus 5000 km vagy 3 hónap, nehéz üzem esetén 2500km 1 hónap!! Ezt így írja a Castrolos olajválasztó is. Tudom, hogy a Toyota sosem volt híres a hosszú csereperiódusról, de ez már egyenesen rövid  :1eye: Elsőre azt javasoltam neki, hogy télre tegyen bele min. 5w40-et, nyárra meg 15w40-et, de nem tudom...Ez 6 hónap, nem 3.

Az olajfogyasztásra kérdeztem a gyűrűzést, de attól fél, mert a hengerfej egyszer lennt volt, és válla van a hengernek, lehet, hogy az új gyűrű eltörne. Generálozta valaki esetleg az ilyen motorját?

A váltó a másik érdekes dolog. Manuális ötös váltóba DexronIII olajat írnak. A Bárdinál ír az egy S5 váltóba 75w90 váltóolajat. Ez lehetséges, hogy így van? (LM és Castrol megint ugyanazt mondja). Csere 100.000 km után, 2,6 liter.

(Hosszútávon gondolkodik a géppel, akar egy (karambolos, de járóképes) alkatrészautót, csak nem tudja, megérné-e, mert azt egy csomó plusz alkatrésszel olyan 250.000 körül adnák. Ilyen autó 1990-esben friss műszakival 290.000-ért van. Ezen is dilemmázik. Nekem tetszik, hogy nem érdekli, milyen idős a gép, ragaszkodik hozzá  ;) ).

Szóval tudna valaki a technikai jellegű kérdésekben segíteni? A gazdasági jellegűekre is örömmel várom a válaszokat  :yes:
Mennyi olajat eszik? 15 W-40 amúgy korrekt választás egy ilyen régi, kopott dízelmotorba; én télre sem tennék bele 10 W-40-esnél "hígabbat". Már csak az olaj ára miatt sem, lévén ugye eszi.

Hogy miért adnak meg rá 5 W-30-at, a fene tudja... azt tudom elképzelni, hogy az akkoriban Toyotánál szokásos 10 W-30 lehet a gyári eredeti ajánlás. Csak azt, ugye, már felülírja a műszaki állapot.

Csereperiódus dettó - csak fordítva. Túl óvatosak voltak akkor (is) - és ugye az olajok messze nem voltak olyan jók, mint ma. Az én Camrymre is (ami ugye benzines), 7500 km/6 hónap lenne a gyári előírás. Aha, persze  ::) ... 15000-nél/1 évnél előbb még sosem cseréltem - de nem is API SD-t teszek bele, amit a gyár előír  ;) ... hanem SJ-t, SL-t. Na, akárhogy is: szerintem 10 ezrenként/fél évente BŐVEN elég cserélni, ebben a dízel Camryben is.

Gólyaláb: mi a baja a patronnal? Szét van rohadva már most a váz? Ha nincs, akkor nem értem, mi a probléma :) ... amúgy meg lehet próbálni a pécsi bontót, harminc-2552552. Vagy a pesti boltot/bontót: egy-3831550.

Váltóolaj: simán lehetséges, hogy tényleg ATF kell bele  :otlet: :excl: Az enyém is kézi váltós - és ebbe is ATF kell gyárilag. Amíg ezt nem tudtuk, jártam vele korábban "sima" váltóolajjal - jó szar is volt, hidegen akadt, recsegett stb. Bő 100 ezerrel ezelőtt ATF került bele - azóta sokkal jobb  :yes: ! Szóval igen, ilyet tegyetek bele. A Bárdi forrása rossz.

Fényszóró: fel lehet újíttatni, de az sok pénz (20-25 ezer per darab). A bontott olcsóbb megoldás lehet.

Donor-autó: ha meg akarja tartani, mindenképp ésszerű lehet beszerezni egyet. A típus kihalóban van, 5-6 év múlva már sokkal nehezebb lesz hozzá alkatrészt találni, mint most. Ennyi idős kocsinál pedig már nem érdemes azon gondolkodni, hogy mi éri meg és mi nem. 200 ezernél messze több a használati értéke, és nincs értékvesztése! Ez bizony egy nagyon komoly érv az ilyen idős, ekkora piaci értékű kocsik megtartása mellett. Alig tudnak kevesebbet, mint egy 10 évvel fiatalabb, ami most négy-ötször annyiba kerül.

És még valami, amire nem szoktak gondolni: a leginkább környezetkímélő autó az, amit nem kell elbontani, és nem kell helyette újat legyártani  :)

Szóval: hajrá, hozza rendbe, tartsa meg  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5691 Dátum: 2014.05.01 21:20:05 »
Keressétek a Fb-on Esz Ká-t, hátha van tippje.  :)

Mennyi olajat eszik? 15 W-40 amúgy korrekt választás egy ilyen régi, kopott dízelmotorba; én télre sem tennék bele 10 W-40-esnél "hígabbat". Már csak az olaj ára miatt sem, lévén ugye eszi.

Hogy miért adnak meg rá 5 W-30-at, a fene tudja... azt tudom elképzelni, hogy az akkoriban Toyotánál szokásos 10 W-30 lehet a gyári eredeti ajánlás. Csak azt, ugye, már felülírja a műszaki állapot.

Csereperiódus dettó - csak fordítva. Túl óvatosak voltak akkor (is) - és ugye az olajok messze nem voltak olyan jók, mint ma. Az én Camrymre is (ami ugye benzines), 7500 km/6 hónap lenne a gyári előírás. Aha, persze  ::) ... 15000-nél/1 évnél előbb még sosem cseréltem - de nem is API SD-t teszek bele, amit a gyár előír  ;) ... hanem SJ-t, SL-t. Na, akárhogy is: szerintem 10 ezrenként/fél évente BŐVEN elég cserélni, ebben a dízel Camryben is.

Gólyaláb: mi a baja a patronnal? Szét van rohadva már most a váz? Ha nincs, akkor nem értem, mi a probléma :) ... amúgy meg lehet próbálni a pécsi bontót, harminc-2552552. Vagy a pesti boltot/bontót: egy-3831550.

Váltóolaj: simán lehetséges, hogy tényleg ATF kell bele  :otlet: :excl: Az enyém is kézi váltós - és ebbe is ATF kell gyárilag. Amíg ezt nem tudtuk, jártam vele korábban "sima" váltóolajjal - jó szar is volt, hidegen akadt, recsegett stb. Bő 100 ezerrel ezelőtt ATF került bele - azóta sokkal jobb  :yes: ! Szóval igen, ilyet tegyetek bele. A Bárdi forrása rossz.

Fényszóró: fel lehet újíttatni, de az sok pénz (20-25 ezer per darab). A bontott olcsóbb megoldás lehet.

Donor-autó: ha meg akarja tartani, mindenképp ésszerű lehet beszerezni egyet. A típus kihalóban van, 5-6 év múlva már sokkal nehezebb lesz hozzá alkatrészt találni, mint most. Ennyi idős kocsinál pedig már nem érdemes azon gondolkodni, hogy mi éri meg és mi nem. 200 ezernél messze több a használati értéke, és nincs értékvesztése! Ez bizony egy nagyon komoly érv az ilyen idős, ekkora piaci értékű kocsik megtartása mellett. Alig tudnak kevesebbet, mint egy 10 évvel fiatalabb, ami most négy-ötször annyiba kerül.

És még valami, amire nem szoktak gondolni: a leginkább környezetkímélő autó az, amit nem kell elbontani, és nem kell helyette újat legyártani  :)

Szóval: hajrá, hozza rendbe, tartsa meg  :yes: !

Üdv!

Köszönöm szépen, továbbítottam neki az információt!

Sajnos nem tudom, mennyi olajat eszik, de szerintem liter felett.
A lengéscsillapító háza pedig igen, szétrohadt, egyik rokona lengéscsillapítókkal foglalkozik, de csodákra nem lehet számítani.

Én is kíváncsi vagyok, mit csinál, majd beszámolok róla, ha tudok valamit  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5692 Dátum: 2014.05.02 08:25:22 »
Keressétek a Fb-on Esz Ká-t, hátha van tippje.  :)
Üdv!

Trotter egy mai hsz-a alapján kérdem, hogy ő az, aki anno felújította a Daihatsu karosszériáját és felnijeit is? Ha igen, akkor nem tudod, hogy megváltozott-e a telefonszáma kb. 2011 óta? Facebook nekem nem talált ilyen felhasználót, bár csak google keresett benne  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.02 08:27:58 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5693 Dátum: 2014.05.02 08:36:02 »
Üdv!

Trotter egy mai hsz-a alapján kérdem, hogy ő az, aki anno felújította a Daihatsu karosszériáját és felnijeit is? Ha igen, akkor nem tudod, hogy megváltozott-e a telefonszáma kb. 2011 óta? Facebook nekem nem talált ilyen felhasználót, bár csak google keresett benne  :hmmmm:

Asszem én vagyok az illetékes. Igen, Ő kasztnizta ki az ajtót, amit korábban valaki elbarmolt, és fényezte le az első sárvédővel együtt.

Telefonszáma nem változott és Esz Ká-ként az FB napi aktív.   Ha engem megkeresel és jelölsz, gyorsabban megkapod az infót.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Beszélgessünk
« Válasz #5694 Dátum: 2014.05.02 08:41:57 »
Köszi, ott a pont :flowers:

blackhorse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5695 Dátum: 2014.05.09 16:07:44 »
Sziasztok! Előre bocsátom, hogy szőke vagyok és még ráadásul nő is, de nem abból a fajtából.... ::)
A lényeg, hogy szerelőt keresek aki látott már Camryt belülről is. Apróságokat kéne rendbe tenni rajta, (nem világítanak a vissza jelző lámpák, az ABS folyton világít, hátsó fékek, valami zörög alul, váltó olaj csere..) és nem adom bárki kezébe. Nem mai darab, 95-ös és automata.
Ha tudtok ajánlani egy megbízható és nem lehúzós hozzáértő szerelőt akkor ne tartsátok magatokban.
Köszönöm!

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5696 Dátum: 2014.05.11 17:27:50 »
Üdv!

Egyik ismerősömnek van egy 1988-as (?) 86 LE-s 2.0 TD Camry-je. Elég jól eszi az olajat, de pontosan nem tudom, mennyit, viszont éppen 15w40 olajjal jár vele. A kocsi simán indul, jó hangja van, csak eszi az olajat.
Az a gondja van ezen kívül vele, hogy a hátsó lengéscsillapítót (gólyaláb) nem tudja beszerezni, max. bontóból, mert patronos, és csak a betétet adják újonnan. Ha szétrohad a váz, akkor azt beszerezni elég bajos. A másik meg az első fényszóró.

Néztük az olajokat, mit lehetne beletenni, mennyi a csereperiódus, ezt találtam:
LM oil guide szerint a motorba elsőre 5w30 A1/A5/B1/B5  C2 olaj (LM 4300)  :eek:
Aztán esetleg Top Tec 4100 5w40, még "esetlegebb" 10w40 olaj.
5,8 liter, de a csereperiódus 5000 km vagy 3 hónap, nehéz üzem esetén 2500km 1 hónap!! Ezt így írja a Castrolos olajválasztó is. Tudom, hogy a Toyota sosem volt híres a hosszú csereperiódusról, de ez már egyenesen rövid  :1eye: Elsőre azt javasoltam neki, hogy télre tegyen bele min. 5w40-et, nyárra meg 15w40-et, de nem tudom...Ez 6 hónap, nem 3.

Az olajfogyasztásra kérdeztem a gyűrűzést, de attól fél, mert a hengerfej egyszer lennt volt, és válla van a hengernek, lehet, hogy az új gyűrű eltörne. Generálozta valaki esetleg az ilyen motorját?

A váltó a másik érdekes dolog. Manuális ötös váltóba DexronIII olajat írnak. A Bárdinál ír az egy S5 váltóba 75w90 váltóolajat. Ez lehetséges, hogy így van? (LM és Castrol megint ugyanazt mondja). Csere 100.000 km után, 2,6 liter.

(Hosszútávon gondolkodik a géppel, akar egy (karambolos, de járóképes) alkatrészautót, csak nem tudja, megérné-e, mert azt egy csomó plusz alkatrésszel olyan 250.000 körül adnák. Ilyen autó 1990-esben friss műszakival 290.000-ért van. Ezen is dilemmázik. Nekem tetszik, hogy nem érdekli, milyen idős a gép, ragaszkodik hozzá  ;) ).

Szóval tudna valaki a technikai jellegű kérdésekben segíteni? A gazdasági jellegűekre is örömmel várom a válaszokat  :yes:

Valóban Dexron III kell a régi camry váltókba, ha nem azt teszel bele akkor nehéz lesz váltani mintha szinkrontörött lenne a váltó, és más anomáliák is fellépnek.
Érdekes egy jószág, mert a manuális váltónak van rendes olajszivattyúja és némelyiken még olajhűtő is van.
Alkatrészt leginkább az ebayen vagy a rockautóról érdemes venni hozzájuk, ha talál is itthon bontottan valamit az sokszor még rosszabb mint ami benne van.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5697 Dátum: 2014.05.11 18:09:34 »
Valóban Dexron III kell a régi camry váltókba, ha nem azt teszel bele akkor nehéz lesz váltani mintha szinkrontörött lenne a váltó, és más anomáliák is fellépnek.
Érdekes egy jószág, mert a manuális váltónak van rendes olajszivattyúja és némelyiken még olajhűtő is van.
Alkatrészt leginkább az ebayen vagy a rockautóról érdemes venni hozzájuk, ha talál is itthon bontottan valamit az sokszor még rosszabb mint ami benne van.

Köszönöm szépen a segítséget!  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5698 Dátum: 2014.05.11 18:45:08 »
Sziasztok! Előre bocsátom, hogy szőke vagyok és még ráadásul nő is, de nem abból a fajtából.... ::)
A lényeg, hogy szerelőt keresek aki látott már Camryt belülről is. Apróságokat kéne rendbe tenni rajta, (nem világítanak a vissza jelző lámpák, az ABS folyton világít, hátsó fékek, valami zörög alul, váltó olaj csere..) és nem adom bárki kezébe. Nem mai darab, 95-ös és automata.
Ha tudtok ajánlani egy megbízható és nem lehúzós hozzáértő szerelőt akkor ne tartsátok magatokban.
Köszönöm!

Villamossági szakembert tudok ajánlani, ha gondolod, ámbátor olajat is cserél, ha megkéred. :))
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

blackhorse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5699 Dátum: 2014.05.11 22:34:49 »
Igen szeretném, köszi!