Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129203 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5640 Dátum: 2014.01.13 12:23:10 »
szia,

köszönöm a válaszod. Azt hiszem, hogy az általad írottak, az én korábbi tapasztalataim és a most tőmítéssel együtt kőkemény 2600Ft-ért megvásárolt új termosztát tanulmányozása is egy irányba mutat. Ez a termosztát olyan felépítésű,  hogy ha van a hideg/zárt állapotban valami kosz, korábbi tömítés darab, vagy korróziót nem gátló hűtőfolyadékhasználat által ottmaradt dzsuva, akkor bizony simán előfordulhat ennél a típusnál, hogy 82 celsiuson sem nyit ki rendesen. Ennek most elejét veszem, szerintem a hűtőfolyadékot is cserélem újra.

Hűtőkör mosót még nem mernék bedobni, az hazavághatja a vízpumpát is, azt igazából úgy tudom, vízpumpacserekor még a régivel szokták csinálni...

köszi!
Üdv,
Peti

LPG átlakítás ez esetben annyi, hogy a gázreduktort is a kishűtőkör vize fűti fel, általában 30celsius minimum szokott kelleni a stabil gázüzemhez, ezért azt megbontják, és közbeiktatják a reduktort. Sokesetben elég közel sikerül a motortérben a reduktornak helyet találni, de ennél a kocsinál a az akku alá tették a redukrort így az odavezető csövekben azért lehet pár decivel több víz a sima benzineshez képest.

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5641 Dátum: 2014.01.13 13:03:22 »
Az xv10-es camrymben soha nem tudtam megcsinálni a fűtést, termosztát jó volt, motor üzemmeleg, hűtőkör nem volt levegős, bowden mozgatta amit kellett.
Arra jutottam hogy tele lehet iszappal/vízkővel/rozsdával a hőcserélő. Kipucoltuk mindenféle csodaszerrel, ugyanúgy langyosat fújt. Cseréhez ki kellett volna venni a műszerfalat kompletten.  :nonono:
Végül így adtam el. A régi v20-as bezzeg 3-4 km után meleget fújt télen...
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5642 Dátum: 2014.01.13 13:11:37 »
A motorja miatt nem is szaladgál belőle sok Európa útjain, kivétel persze a volt FÁK országok.  ;)
Lassan 18 éves autó, majd 1M Ft-s ár.  :hmmmm:
Igen, az árképzés enyhén szólva meredek, ennyiért már a Lexus tesóiból is kapni. Viszont ezt kb. senki nem ismeri/keresi, ami jó alku alap ha valaki ilyet szeretne mégis.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5643 Dátum: 2014.01.13 13:22:01 »
Annyit hozzátennék, hogy nekem azért tud később fórrót fújni, és most kicserelem a termosztatot  :tt2:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5644 Dátum: 2014.01.13 13:34:08 »
Szakmai tapasztalatot nem, de használói tapasztalatot tudok mondani 2000-es 1,8 vvt-i Avensisszel. -5 fokban hidegen indítva, kb 3-4 perc múlva fúj lanygosat a két szélső rostélyból úgy, hogy az aut. klíma 22 fokra van beállítva (ez középállás). Mivel a hasonló évjáratú Corollám is ugyanígy kezdett fűteni, gyanítom, hogy a benzines Toyoták típustól függetlenül szintén viszonylag gyorsan kell, hogy fűtsenek.

A leggyakoribb oka a késői és gyenge fűtésnek a termosztát hibája, szóval, szerintem mindenképpen jófelől közelítetted meg a problémát. Talán ez is a legolcsóbb módja és a hűtőfolyadék cseréje. Nem tudom, milyet tettél bele, de a Szakál-Metálból tudom ajánlani - itt a fórumon többünk megelégedésére - az Eneos hűtőfolyadékját. Aluhűőkhöz van, -37 fokos, előre kevert, csak bele kell önteni a rendszerbe. Literje listaáron 889Ft és márkaszervizben dolgozó ismerősöm szerint valószínűleg a gyári folyedék is ez lehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5645 Dátum: 2014.01.13 14:31:06 »
Ok köszönöm a tippet a hűtőfolyadékra!
Most valami rózsaszín van benne, de nem tiszta. Kicseréltem a termosztátot, ugye ment ki a földre úgy kb. 1 liter víz vagy több biztosan, hát szemre nem látszik hiba a régin, mind1, bekerült az új. Beindítottam, és alapjáraton szépen vártam, hadd légtelenedjen. El is kezdte a bugyborékolást a kiegyenlítőben, és mikor már majdnem pirosba ment a műszerfalvisszajelző, nyitni kezdett a levegős hűtőfolyadékkal az új termosztát, és akkor a kiegyenlítőt eléggé fekete lé kezdte buzogva ellepni :-(
Úgyhogy most pár napig járkálok az új termosztáttal, csak desztvízzel pótoltam most (előtte -40-ig volt jó a "lé"). A hétvégén pedig asszem lecserélem a folyadékot akár úgy is, hogy elsőre csak sima desztvízzel töltöm fel, majd azt is leengedem, és csak utána megy bele fagyálló.

Feltöltési mennyiségre esetleg tudtok tippet adni? Egy helyen láttam olyat, hogy 6.2liter, létezhet? Köszi! Jó lenne egy service manuál ehhez az autóhoz...
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.13 14:55:18 írta peetii »

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5646 Dátum: 2014.01.13 15:02:30 »
Az xv10-es camrym...tele lehet iszappal/vízkővel/rozsdával a hőcserélő. Kipucoltuk mindenféle csodaszerrel, ugyanúgy langyosat fújt. Cseréhez ki kellett volna venni a műszerfalat kompletten.  :nonono:
Végül így adtam el. A régi v20-as bezzeg 3-4 km után meleget fújt télen...

Igen, sajnos azt mondják, a 10 évnél idősebb autóknál a hűtőkört érdemes 2-3 évente leereszteni, és újjal feltölteni. Az a gond, hogy a fagyálló ken is, ha folyt már a kezedre, érezhetted, hogy ragadsz tőle. Na, ugyanez van bent is, csak egy kis porral sűrítve, ami meg tud állni a radiátorokban főleg. Egy drasztikusat mondtak nekem, hogy leengedni, amit lelehet, utána desztvíz be, két kávéskanál trisó, és járni 1 hétig így, majd kétszer leenged, és sima desztvíz visszatölt, majd ha jó minden, akkor mehet a fagyálló újra. Ezt igazából csak nyáron lehet megcsinálni. Egyébként az előbb a termocserénél felment ugye a hőmérséklet termonyitásig, és az utastér fűtése akkor már brutál volt, letekert bal első ablaknál is ontotta odabent a meleget.

De lehet, hogy egyszerűbb a műszerfalbontásos fűtőradiátorcsere. Nem úgy van ennél a kocsinál is, hogy ha lekötöd a fűtéscsöveket, akkor mint egy kazetta, ki tud oldalra csúszni a radiátor?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.13 15:05:04 írta peetii »

pati23370

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5647 Dátum: 2014.01.14 16:57:32 »
Ahogy látom 2 féle lehetőség van. Gondolom azzal a Yatour-al már tudnál mp3-as zenéket is hallgatni, míg a gyári fejegység és a CD-tár ezeket nem tudja kezelni.

Ha nem ragaszkodsz az mp3-hoz, az ebay-en lehet találni komplett fejegységeket is, igaz borsos 40-50e Ft közötti áron (illetve gondolom + szállítás és vám). De kényelmetlenség lehet, hogy az amerikai rendszerű rádióknál minden csatorna frekvenciája páratlanra végződik, azaz a páros állomásokat nem lehet fogni vele.

De az e-bay-en is találni ilyen Yatour cuccot, ezt most éppen 13e Ft-ért (+elvileg a vám költsége), tehát ha neked 35e Ft-ért még be is szerelik, akkor az még egy elfogadható ár, szerintem.  ;)


Nekem tökéletesen megfelelne az audio cd lejátszás, csak az 1 cd tárolókapacitással van gond. A gyári egységet pedig semmiféleképpen sem szeretném cserélni, mert az úgy original :) Fontos szempont a gyári hifi minőség. Valami ilyesmire gondoltam:

http://www.toyotalexusforum.com/classifieds-sale-trade-buy/361695-stock-toyota-cd-changer-model-74820-concord-pleasant-hill-martinez-50-a.html

Ilyen volt a passatban is, de erre mondta azt a szalonban az értékesítő, hogy ez több százezer. Nekem a 35000 megfelel, mert így legalább szakszervizben lesz beszerelve, és nyugodtabban alszok :)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Beszélgessünk
« Válasz #5649 Dátum: 2014.01.14 20:57:58 »
Mit keres ez egy Camry fórumban?  :D  ;)
Bár ha már 2 ajtós, akkor volt a Camryből is ilyen, Camry Solara néven, de itthon elég ritka látvány.  :cry:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

pati23370

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5651 Dátum: 2014.01.16 17:13:01 »
Kell valakinek 15"-os alufelni nyári gumikkal, alufelni árban vihető lenne..

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5652 Dátum: 2014.01.16 21:38:37 »
Kell valakinek 15"-os alufelni nyári gumikkal, alufelni árban vihető lenne..
5 lyukas?

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5653 Dátum: 2014.01.18 17:49:36 »
igen 5 lukú camryn volt fent, akkor 5x114,3mm-es??
ez az: http://aprod.hu/hirdetes/alufelni-15-os-elado-70-os-gumikkal-csere-mobil-laptop-erdekelhet-ID13Nz3.html

Sajnos az avensisre kicsi.. :ph34r:
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.18 17:52:50 írta golya32 »

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5654 Dátum: 2014.01.19 10:49:15 »
Tegnap este cseréltem hűtővizet.
1. A régi rózsaszín löttyhöz beöntöttem 300ml STP hűtőtisztítót, mentem vele, majd leeresztettem.
2. Tiszta desztillált vízzel feltöltöttem, járattam ventillátorbekapcsolásig, majd forrón leeresztettem (fontos, hogy még nyitva legyen a termosztát, így tényleg majdnem lejön a 6 liter.
3. Még egyszer desztillált vízzel feltölt és járat és leereszt.
4. Mivel nem volt több vizem itthon, ezért már ment bele elsőre egy egyszerű rózsaszín fagyálló -35C-re bekevert. Megnézem egy hét múlva :-)
Az utastérfűtés egyébként már ultrabrutál, biztosan javult.