Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129612 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5625 Dátum: 2014.01.09 21:09:37 »
Automata váltó. Van köztetek olyan, aki újíttatott már fel automata váltót úgy, hogy "nem lett jó, vagy tartós", és újíttatott fel úgy is, hogy legalább 5 éve jó és meg is van még az autója? Én ennél a második automata váltósnál maradtam, aki esküszik a Prolongra. Tud mutatni váltót belülről is Prolongosat... Én ebbe a második váltóba tettem, és lehetett észlelni a különbséget, feleségem is kiszúrta egyből. Ma is ment az autóval, megvan még, pedig híresen "vacak" egy váltó jutott ebbe az autó típusba! Vagy csak a híre vacak?? Ennyit a marketingről és a sok kókler automata váltó felújítóról... :censored:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5626 Dátum: 2014.01.10 02:00:12 »
Automata váltó... újíttatott fel úgy is, hogy legalább 5 éve jó és meg is van még az autója?
Az automata váltók szervizelésének-felújításnak már régóta vannak specialistái. Az, hogy egy ilyen szakember utólagos adalékolást ajánl, az minősíti az illetőt.
Természetesen ettől még a szakterületén végezhet jó munkát.

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5627 Dátum: 2014.01.10 09:16:08 »
Utólagosat nem ajánl az én emberem, igazából azt én gondoltam volna. Emberem a felújításkor mondta, hogy rögtön az elején már tegyünk bele. Én akkor mondtam neki, hogy nem hiszek benne, hagyjuk, illetve - sok-sok rossz tapasztalattal - meghagytam, hogy először tiszta olajjal nézzünk meg pár hónapot, hogyan muzsikál a felújított váltónk. Jól muzsikált, és akkor felhívtam, hogy ha leszívok belőle, és Prolongot öntök be helyére, az úgy jó-e, mondta igen, és megcsináltam. Na a turbina, vagy bármi, ami korábban zajt adott, vagy pl. 1-ből 2-be kissé sírt váltáskor, az elmúlt kb. 3km megtétele után. Alig hittem a fülemnek, de muszáj volt félre tennem az adalékos előítéletemet. Ez egyébként egy Chrysler Town&Country...
Amúgy már csak a Chrysler tavaszra esedékes váltóolajcseréjéhez most szereztem be újabb adag Prolongot, de úgy tűnik, várok még azzal, hogy a Camryba beöntsem. Egyrészt inkább olajcserekor tenném. Másrészt tegnap nagy felfedezést tettem! Megtanultam a Chryslernél, hogy a gyújtással, TPS-sel, IAC motorral nagyon minőségi motorállapot kell ahhoz, hogy a váltó jól dolgozhasson. Ha a motor által leadott teljesítmény ingadozik valami miatt, akkor megbolondul a váltó.
Ugye a Camry-val két gondom volt: egyrészt már vásárláskor kiszúrtam, hogy ingadozik az alapjárata, és mindenféle szuszogó hangokat produkál, ahogy próbál utánszabályozni valaminek... Másrészt ettől pl. piros lámpánál állva, taposva a féket D-ben rázott a motor, rángatott is. Továbbá ahogy írtam, a 2000f/p alatti tartományban elváltások néha rántottak.
Előző tulajnál rákérdeztem még egyet, hogy tudja-e, milyen gyertyák vannak a motorban, és mikoriak, mert hogy az LPG üzem miatt nem árt komolyabb hőtűrésűt alkalmazni. Mivel nem tudta megmondani, ezért kivettem a jobb szélsőt, aminek a leghosszabb a gyújtáskábele. HAHA. tt jött a meglepetés, a gyertya kézzel forgatható volt, olyan bő egész fordulat kellett meghúzás irányba még. Hát látom, hogy a gyújtáskábele is kicsit meg van olvadva, na mondom, itt szökött ki a hő és a teljesítmény is. Mind a 4 gyertyát leellenőriztem ezek után, még a mellette levő volt kissé lazán bent, a másik kettő jó volt. Akkusaru le jó 10 percre (álljanak be alapra a komputerek), összerak, indít, és láss csodát, betonkemény alapjárat, nem szuszog, nem szabályozgat, és reagensebb a motor, talán picit erősebb is. Váltások kisimultak, most már kétszer mentem vele felforrósodva is, szóval egyértelmű, hogy a laza gyertya okozta kompresszió- és teljesítmény vesztés okozta a zavarokat alapjáratban is, és szegény automata váltó működésében is. Így az automata váltóolajat cserélni, és a Prolongot betölteni most nincs miért.

De az előző szerelő gányolását centiméterről centiméterre tapasztalom. Nincs olyan kárpit, vagy műszerfal elem, ami jól lenne összerakva. Patentdepoból a hét elején elhozott 10 patent már elfogyott, de meg is lett az eredmény, végre a kárpitok jól állnak, és teljesen zajtalanok hidegben is, nincs zörgés, a sofőrajtó becsapása is tök halk lett. Le a kóklerekkel!

Ui: keresek a két jobbos ajtókra a belső kilincsnél található csavarfedőt sötétszürke színben...
Ja, és a Kerepesen található bontó a főúton nagyon jó, két első biztonsági öv visszatekerő rugót adtak nagyon jó áron, és még pár apróságot is ingyen, le a kalappal.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5628 Dátum: 2014.01.10 09:40:32 »
Utólagosat nem ajánl az én emberem, igazából azt én gondoltam volna. Emberem a felújításkor mondta, hogy rögtön az elején már tegyünk bele ... leszívok belőle, és Prolongot öntök be helyére, az úgy jó-e, mondta igen,
Amennyiben a gyári olajhoz bármit hozzátöltünk, az utólagos adalékolás. Sok adalékanyag gyártó arra hivatkozik, hogy az ő termékük nem utólagos adalék, nem változtat az olaj tulajdonságain ... . [rohog]
Tulajdonképpen annyi történik, hogy valamilyen, tetszőleges mennyiségű olajba beleöntünk vmit ami megváltoztatja az eredeti olaj jellemzőit, a sok ismeretlen miatt az eredmény random. Bizonyos jellemzők megváltoztatásával el lehet érni pozitívnak érezhető változást, ami azonban lehet, hogy csak a tüneteket fedi el, nem szünteti meg a probléma okát, ráadásul ismeretlen, előre nem tervezhető módon felbontja az adalékok közötti arányt, azaz az olaj egyéb tulajdonságait rontja.
Ez nem olyan, hogy sótlannak érezzük a húslevest, akkor 1xűen tovább sózzuk, mert sósabban jobb lesz. Max. annyi a hasonlóság, hogy a NaCl túladagolása is káros.-)

A rendbetételhez sok kitartást kívánok!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5629 Dátum: 2014.01.10 09:50:09 »
Azt, pedig tudni kell, hogy a Prolong-ot eredetileg az USA hadigépezeteibe találták ki. Annyi volt a cél, hogy ha egy bevetésen a Humvynak ellövik az olajrendeszerének valamely részét (pl. csövek, olajteknő, stb), akkor a Prolonggal vissza tudjon menni motorolaj nélkül az autó a támaszpontra. Szó sem volt arról, amivel manapság reklámozzák, hogy megduplázza a motor élettartamát, meg miegymás.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5630 Dátum: 2014.01.10 12:24:12 »
Sőt arról se, hogy a motort másnap használják - bár nekem ez a tankokról rémlett a II. vh. körül, nem a Hammer.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5631 Dátum: 2014.01.10 17:06:46 »

A rendbetételhez sok kitartást kívánok!
Köszönöm!! A legjobb úton haladok, ebben biztos vagyok. Még egy olyan emberkét kellene kerítenem, aki körbekasztnizná az autót akár februárban, mert van pár sérülés, és csúnya javítás, amire szánnék még.

Most már nagyon szépen jár a motor, általában egy ilyen akkusaru levétel után kell azért pár km, mire beáll a váltó is, illetve az én vezetési stílusom is megnyugszik. Igen, a gyertyák helyükre húzásától visszajött pár lóerő, és az autó most emelkedőn felfelé is szépen felvált, sőt alább vált, mint korábban, simán tudok menni 55-tel 1300-as fordulattal.

Tud valaki mondani 1db Toyota automata váltóst, akinek alkalomadtán megmutathatom a kocsit? Köszönöm!

pati23370

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5632 Dátum: 2014.01.12 21:36:00 »
Sziasztok!

 Szeretnék az autómba cd váltót szerelni, de úgy, hogy a gyári fejegységet nem szeretném cserélni. Voltam a szombathelyi Toyota Szalonban, és ott azt az információt kaptam, hogy a gyári több cd-s váltó egység több százezer Forint. Ajánlott nekem egy új fajta kütyüt, amit ott szerelnek be 35000 forintért.

http://www.autoradiokeret.hu/download/yatour-kompatibilis-lista.pdf

Ez a Yatour YM T06, ami usb, vagy kártyáról visz át a zenéket a fejegységre. Érdeklődnék, hogy esetleg valakinek van-e ilyen az autójában? Tud-e róla véleményt mondani? Mennyire gyári minőségben adja át a zenéket? A prospektus azt mondja, hogy garantált, de egy személyes használó véleményére természetesen többet adnék. Ha jó lenne, akkor beszereltetném a kocsiba.

A segítségeteket előre is köszönöm!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #5633 Dátum: 2014.01.13 00:42:13 »
Ahogy látom 2 féle lehetőség van. Gondolom azzal a Yatour-al már tudnál mp3-as zenéket is hallgatni, míg a gyári fejegység és a CD-tár ezeket nem tudja kezelni.

Ha nem ragaszkodsz az mp3-hoz, az ebay-en lehet találni komplett fejegységeket is, igaz borsos 40-50e Ft közötti áron (illetve gondolom + szállítás és vám). De kényelmetlenség lehet, hogy az amerikai rendszerű rádióknál minden csatorna frekvenciája páratlanra végződik, azaz a páros állomásokat nem lehet fogni vele.

De az e-bay-en is találni ilyen Yatour cuccot, ezt most éppen 13e Ft-ért (+elvileg a vám költsége), tehát ha neked 35e Ft-ért még be is szerelik, akkor az még egy elfogadható ár, szerintem.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5634 Dátum: 2014.01.13 07:53:15 »
Igaz ez nem camry, de közeli rokon, ebből sem jön szembe másik.  :wub:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avalon/toyota_avalon_xls_3.0_v6_nagyon_megkimelt-7539648
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #5635 Dátum: 2014.01.13 10:05:14 »
A motorja miatt nem is szaladgál belőle sok Európa útjain, kivétel persze a volt FÁK országok.  ;)
Lassan 18 éves autó, majd 1M Ft-s ár.  :hmmmm:

Akkoriban még divat volt a Toyotánál a felsőbb kategóriás autókban a műanyag ajtónyitó-kilincs, igaz hasonló műanyag kilincs volt egy 99-es Land Cruiser 100-asban is, ami újkorában 20M Ft-ba került.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5636 Dátum: 2014.01.13 10:18:01 »
sziasztok,

némi tanácsra lenne szükségem, ma elég hideg volt reggel, és kicsit keveseltem a fűtését az autónak. Olyan langyosmeleget fújt csak, igaz, 5km-t mentem vele, de a műszerfalon a mutató már jóideje középet mutatott, ami szerintem már üzemmeleget jelent.
Állítólag volt 2k mi-vel ezelőtt vezérléscsere az autóban vízpumpástól, de hogy a termosztátot is kicserélték volna, nem tudom. Elég olcsó egy termosztát+egy tömítés (<4ezerFt), cserélni is könnyűnek látom, veszek egyet, majd felrakom polcra, és cserélem, ha nyugodt akarok lenni.
Felpattintottam a motorháztetőt, és a felső hűtőre menő vastag vízcső már elég meleg volt, de még tudtam fogni, max 60fokos lehetett, az alulra menő hűtőcső a termosztáttól jéghideg volt még, 82celsiusos termosztáttal ezek szerint az még zárva volt.

Nálatok kishűtőkörrel milyen az utastérfűtés? A termosztát szerintetek lehet úgy rossz, hogy későn nyit ki? vagy nem nyit ki rendesen? Nincs nagy nyár, nincs klímás időszak, szóval olyan tapasztalatom nincs, hogy nem hűtene jól az autó, és a kishűtőkörrel viszont mintha túl hatékony lenne. Az jutott még eszembe: lehet, hogy ennyi plussz hűtést jelente az LPG/reduktor miatt kibővített hűtőkör?

Ez az 5SFE motor ennyire kevés hőt termel?

Hűtősapkát már cseréltem. Azért cserélném újra a termosztátot is, mert egyszer a másik autómmal jártam úgy, hogy mintha dugulás lett volna a hűtőrendszerben, és a termosztátháznál szétszedve találtam egy oda nem illő tömítést, amit az éppen akkor zárt termosztát becsípett, így pont el tudtam távolítani. De lehet nálam is dugulás van? Vagy az új vízpumpa nem hajt rendesen?

Bármi tanácsot szívesen fogadok, mielőtt bontok... köszi!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5637 Dátum: 2014.01.13 10:26:27 »
figyelj te mennyit adtál ezért a camryért? olyan 6-700as árra emlékszem. nem volt túl sok ez egy kicsit?
elég durva hibalistája van.   :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5638 Dátum: 2014.01.13 11:08:26 »
Értem a kérdésedet, értem a hozzászólásodat. És a kérdésemre tudsz szakmai választ adni?

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5639 Dátum: 2014.01.13 11:29:27 »
AKKOR:


Olyan langyosmeleget fújt csak, igaz, 5km-t mentem vele, de a műszerfalon a mutató már jóideje középet mutatott, ami szerintem már üzemmeleget jelent.

-a  középen álló mutató sosem jelenti azt hogy üzemmeleg már a motor.  legalább 20km kell  . minden autónál más!


Állítólag volt 2k mi-vel ezelőtt vezérléscsere az autóban vízpumpástól, de hogy a termosztátot is kicserélték volna, nem tudom. Elég olcsó egy termosztát+egy tömítés (<4ezerFt), cserélni is könnyűnek látom, veszek egyet, majd felrakom polcra, és cserélem, ha nyugodt akarok lenni.
Felpattintottam a motorháztetőt, és a felső hűtőre menő vastag vízcső már elég meleg volt, de még tudtam fogni, max 60fokos lehetett, az alulra menő hűtőcső a termosztáttól jéghideg volt még, 82celsiusos termosztáttal ezek szerint az még zárva volt.

-ez normális sztem. bár egy termosztát csere jó lesz azért.

mivel ez gázos is , így a többire nemtok válaszolni.  :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002