Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129751 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #5610 Dátum: 2014.01.05 10:04:26 »
Avensis esetében sincsen, persze lehet régebben (T25 vagy Carina) még nem fukarkodtak vele.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5611 Dátum: 2014.01.05 18:26:03 »
Ok köszönöm!

A középső konzolt szedtem szét tegnap, igazából jól meglepődtem, hogy az AC gombban nincs fehér fény, csak zölden tud a kis csíkja világítani. Szemben az ablakfűtés gomb az fehéren is világít kikapcsoltan
Apropo: a külső két tükör vajon fűtött? Reggel ugy vettem észre, hogy a hátsó ablak jól fűt, de a külső tükrök párásak maradtak. Legalabbis a baloldali biztosan.

Ma nagyon megenyhült, a bizonyos olajos jobb hátsó gátló már néha koppant is. Holnap telefonozok egy sort az érdekében.

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5612 Dátum: 2014.01.07 21:11:04 »
Hátsó gátlók kész, atom stabil és koppanásmentes a kocsi  :clap:

Kérdés: tudtok mondani ehhez a 2.2-es automatához váltóolajat, olajszűrő készletet, amit be is lehet szerezni?

Állítólag 2012 augusztusában volt az aut.váltóolaj cserélve, én azt cserélném már... És nekem olyan fura, hogy amit mondtak (Eneos GL4 olaj) hogy került bele, ilyet nem találok a neten...

Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5613 Dátum: 2014.01.07 23:48:38 »
Hátsó gátlók kész, atom stabil és koppanásmentes a kocsi  :clap:

Kérdés: tudtok mondani ehhez a 2.2-es automatához váltóolajat, olajszűrő készletet, amit be is lehet szerezni?

Állítólag 2012 augusztusában volt az aut.váltóolaj cserélve, én azt cserélném már... És nekem olyan fura, hogy amit mondtak (Eneos GL4 olaj) hogy került bele, ilyet nem találok a neten...

Köszi!

Szakálmetálnál látok 4 féle Eneos automata olajat, 3000-4300 / liter bruttó listaáron. Az alkatrészes topicban lehet kedvezményt kérni.
Az egyiknél látok Toyota minősítést: Eneos Eco ATF,  TOYOTA : ATF Type T, T-IV, WS 4169 Ft/liter a listaára.

Tudtommal a GL4 hagyományos váltóolaj, viszont abból az Eneosnak itthon nincsen GL4-ese.

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5614 Dátum: 2014.01.08 01:09:45 »
Köszi!

Rákérdezek mégegyszer az előző tulajnál, biztos-e ez az Eneos GL4, mert én is azt látom róla, hogy kéziváltó olaj :-(

Egyébként a nívót kihúzom, és olvashatom rajta, hogy Dexron II v III kell bele, ha van Toyota minősítése, gondolom, előny.

Beszélek holnap az automata váltósómmal, ez így nagyon nem megnyugtató.

Kösz még1x!

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5615 Dátum: 2014.01.08 13:16:17 »

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5616 Dátum: 2014.01.08 13:38:33 »
Sima jó minőségű Dexron III-at tudó olaj kell bele, semmi egyéb varázslat. Viszont ha csak leengeded az olajat a teknőt leszedve akkor kb. 3 liter jön le.
Én így cseréltem:
-Olaj leenged, teknő leszed, szűrő kicserél, teknőben van 2 mágnes azt el kell pucolni. Utána mehet vissza új tömítéssel zsírtalanítva az egész. Új olajjal feltöltöd addig ameddig kell.
-Két emberes rész: váltóolajhűtőnél van a visszatérő olajcső ami a váltóba viszi vissza az olajat, ezt leveszed, egy üres kannába bevezeted, autót beindítod. Nyomja kifelé a régi olajat, közben a segítődnek töltenie kéne az újat a betöltőnél fönt. Kb 1-2 perc alatt ki fogja nyomni a régi dzsuvás olajat, amint tiszta kezd folyni a csövön kész is van. Visszaraksz mindent, végigváltogatod, szintre töltöd, stb. és megvagy.

Összesen 8-9 liter olaj fog erre elmenni, viszont ekkor a teljes olajmennyiség le lesz cserélve és jóideig nem kell vele foglalkozni.
Ha valakivel csináltatod jó eséllyel csak simán leengedi az olajat és kész, ilyenkor kb. az 1/3-ada mennyiség cserélődik.
Amúgy ha másfél éve volt cserélve az nem feltétlenül baj, nem kell sűrűn cserélgetni, ha szép tiszta piros az olaj, nincs égett szaga, és amúgy nincs gondja a váltónak akkor nem kell piszkálni.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5617 Dátum: 2014.01.08 18:20:17 »
Igen, köszönöm a leírást, én is azon lettem volna, hogy magam cserélem, mert megtaláltam én is a leírást a neten erről a régi olaj kijáratásról. Cseppet sem veszélytelen egyébként, ugyanis - ahogy írod - arra kínosan kell ügyelni, hogy a citrom soha ne menjen olaj nélkül. Végülis az eljárással a citromból lehet és kell a legtöbb régi olajat kiszedni.

Egyébként miután ma megtudtam, hogy milyen olaj került bele, megnéztem, nagyon tiszta az olaj, égett szaga nincs. Szintje mesterkélten profin jól van belőve, most néztem az előbb előírás szerint kb. 30km utazás után, és pontosan a hot és a cool tartomány között középen van, fokozatok végigjáratva, járó motornál P-ben.

Nekem az Off Chysler-en rengeteget javított a váltás finomságán a Prolong adalék.

Prolongot öntött már hozzá valaki? Nekem egyébként a Camry-val annyi a megfigyelésem, hogy hidegen nagyon jó, melegen már kicsit tud rántani a váltása. Az első fokozatot elég magasra hagyja pörögni, de alá tud váltani nagyon kis terhelésnél (pl. 60km/h-nál váltja a 4-et, és akkor a motor forog úgy 1500 f/p-t). A hirtelen, kissé kapkodós váltása egyébként pont kis terhelésen és alacsony fordulaton van csak, 2000 f/p motorfodulat feletti váltások simák, és határozottak, elég keveset csúsztat pl. a Chryslerhez képest. Prolonggal kisimítanám ezt a kis kapkodást, de ha valaki nem javasolja Toyota váltóba, akkor kihagyom, és járok vele így. Maga az olajcsere nem indokolt a szín és szag alapján.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 18:26:51 írta peetii »

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5618 Dátum: 2014.01.09 08:20:17 »
Eszembe nem jutna bármilyen adalékot beleönteni egy olajnyomások által precíziósan vezérelt automata váltóba, de ez csak az én véleményem.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5619 Dátum: 2014.01.09 19:30:13 »
ez csak az én véleményem.
Nem csak a Tied.-)
Az olajok és adalékok, valamint legutóbb a Carina topicban is megkaptuk, hogy elvakultak vagyunk, mert az autó és olajgyártóknak hiszünk, nem az egyes emberek rövidtávú, szubjektív tapasztalatainak és a homályos marketingnek.
Mivel mindig akadnak a csodaszerek leírásának hitelt adó emberek, ezért sajnos gyakran előkerül a téma.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5620 Dátum: 2014.01.09 19:32:22 »
Nem csak a Tied.-)
Az olajok és adalékok, valamint legutóbb a Carina topicban is megkaptuk, hogy elvakultak vagyunk, mert az autó és olajgyártóknak hiszünk, nem az egyes emberek rövidtávú, szubjektív tapasztalatainak és a homályos marketingnek.
Mivel mindig akadnak a csodaszerek leírásának hitelt adó emberek, ezért sajnos gyakran előkerül a téma.
Bocs, csak megjegyzem, hogy pár év tapasztalat azért nem annyira rövidtávú.
Hozzáteszem, hogy én nem használom azt a cuccot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5621 Dátum: 2014.01.09 19:33:03 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5622 Dátum: 2014.01.09 20:17:38 »
Eszembe nem jutna bármilyen adalékot beleönteni egy olajnyomások által precíziósan vezérelt automata váltóba, de ez csak az én véleményem.
Ezzel teljesen egyetértek  :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5623 Dátum: 2014.01.09 20:24:20 »
pár év tapasztalat azért nem annyira rövidtávú
Pár év szubjektív tapasztalat rövidtávú, az autó élettartamához, és a jármű, valamint az olajok fejlesztésére-tesztelésére fordított sok ezer munkaórához képest.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5624 Dátum: 2014.01.09 20:55:05 »
Pár év szubjektív tapasztalat rövidtávú, az autó élettartamához, és a jármű, valamint az olajok fejlesztésére-tesztelésére fordított sok ezer munkaórához képest.

Az én tapasztalatom általában az, hogy ha valami árt, akkor az pár év alatt kiderül.
A sok ezer munkaórához meg eszembe jut a HDD-k MTBF értéke. Odaírják, hogy 100.000 óra. Az kb. 11 év.
Hogyan jön ki? Beleraknak a teszthez egy szekrénybe 1000 HDD-t, hajtják 100 órát. Ha egy kifekszik, akkor az  MTBF 100.000 ...

Szerinted olajat másképp tesztelnek, ha sok ezer munkaóráról beszélünk?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.09 21:00:04 írta vd1234 »