Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1130707 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5415 Dátum: 2012.12.27 14:15:27 »
itt mi a különbség?
Felszereltségi szint, más mint az európai camryké. Az usában a GL vagy a Base volt az alap ha jól tudom, szürke belső, kevésbé állítható ülés, ilyesmik.
A DX-ekben ami a középszint szép bézsbarna vagy sötétkék plüss belső szokott lenni, tempomat, klíma, deréktámasz, állítható ülőlap, ködlámpa, stb. Ebből van a legtöbb.
Volt még LE és XLE, a fentieken túl még bőrrel, elektromos fűthető ülésekkel, napfénytetővel.
A csúcs az SE, az mind v6-os, alufelnis, hátsó spoileres, napfénytetős, fekete tükrökkel és keményebb futóművel. Na, olyat még itthon nem láttam, de ami tényleg csemege, az a Coupe SE.


ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5416 Dátum: 2012.12.27 14:28:48 »
Ez tetszik. Kíváncsi lennék tényleg usdm-e, vagy csak a hátulja az. Azokban a korai évjáratoknál pedálos kézifék szokott lenni.
Ára meg semminek nincs ami 1.6-osnál nagyobb benzines, szerintem 200-ért simán el lehet hozni.
Ha automata DX vagy LE lenne már számolgatnék.   :)
Az első lökhárítóban lévő, hosszú index/helyzetjelző is az amerikai mivoltra vall. Ahogy a beltér is - konkrétan az ülések oldalt és hátul műbőr kárpitozására gondolok, meg a színösszeállításra - és ha jól látom, a kormány ki-beszálláshoz felemelhető (a képen emelt pozícióban van szerintem), amiről nem tudom, hogy lett volna-e az európaiakban.

Ami a kéziféket illeti - nézd csak, ez is egy amerikai Camry belseje...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5417 Dátum: 2012.12.27 14:31:42 »
Első index/helyzetjelzők:

amerikai modell



európai modell



Figyeljétek meg azt is, hogy az európain van oldalindex, az amerikain pedig nincs  :excl: ... és a hirdetésben szereplő kocsin sincs  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5418 Dátum: 2012.12.27 14:40:05 »
Felszereltségi szint, más mint az európai camryké. Az usában a GL vagy a Base volt az alap ha jól tudom, szürke belső, kevésbé állítható ülés, ilyesmik.
A DX-ekben ami a középszint szép bézsbarna vagy sötétkék plüss belső szokott lenni, tempomat, klíma, deréktámasz, állítható ülőlap, ködlámpa, stb. Ebből van a legtöbb.
Volt még LE és XLE, a fentieken túl még bőrrel, elektromos fűthető ülésekkel, napfénytetővel.
A csúcs az SE, az mind v6-os, alufelnis, hátsó spoileres, napfénytetős, fekete tükrökkel és keményebb futóművel. Na, olyat még itthon nem láttam, de ami tényleg csemege, az a Coupe SE.
Az első generációsból a DX a GL alatt volt, annyi biztos. Ezt a harmadik generációt nem vágom ennyire; de mindenesetre az látszik a képeken, hogy tényleg fapados alapmodell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5419 Dátum: 2012.12.27 14:45:15 »
Hát ebben a kategóriában ez nálam így mutatna: áááá, kismotor, kéziváltó, az amcsi hátsó maradhat.  Hamár Camry, akkor 3.0 literes moci és automata váltó.  :yes: :yes:
Hát  :hmmmm: ... attól függ, Mester. Én pl., ha nem adtam volna oktatásra a fejemet, és ilyen Camryt akartam volna venni (amire volt esély), akkor direkt a négyhengerest kerestem volna, és nem bántam volna a kézi váltót sem - sőt. Ugyanis ez az a kombináció, amivel az autó fix- és főleg üzemanyag-költségei még a számomra "civil" régióban mozognak, értsd: nem igazán haladják meg egy 2.0 Carina vagy Ave, vagy épp a régi Camrym szintjét. Vegyesben egy ilyen kézi váltós 2.2-es elmászkál 8.5 literrel, az én vezetési stílusommal.

Egy automata 3.0 viszont ennél 2.5-3 literrel többet fogyasztana - az pedig már nálam a fájdalomküszöb felett lenne, és az előnyei (futáskultúra, menetteljesítmények) ezt számomra nem kompenzálnák.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5420 Dátum: 2012.12.27 16:37:29 »
3.0 szerintem is automatával az igazi, a kézi valahogy nem "illik" hozzá. Talán más az ecu programozása is.
Automatával egy nyugodt, csendes utazóautó, szépen suhan. 2500-4500 között húz a legjobban.
Kézivel meg agresszívan kell menni hogy haladjon is, nagyon sokszor egyből kettőt visszaváltottam hogy történjen valami.
Mindenki megszokásból már 2000-2500 körül elváltogatja, holott forgatni kell a japán v6-osokat.
4000-től tér magához rendesen, kicsivel felette jön elő az összes lóerő. Az acis sem működik 4000 alatt.
Másik dolog meg az, hogy majd 190 lóhoz illene egy sperrdifi a váltójába. Vizes úton nagyon érezni hogy hiányzik.
Persze nem rossz a fogyasztás miatt, 10 litert tudtam tartani vele, tötymörgés nélkül is.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5421 Dátum: 2012.12.27 16:55:44 »
3.0 szerintem is automatával az igazi, a kézi valahogy nem "illik" hozzá. Talán más az ecu programozása is.
Automatával egy nyugodt, csendes utazóautó, szépen suhan. 2500-4500 között húz a legjobban.
Kézivel meg agresszívan kell menni hogy haladjon is, nagyon sokszor egyből kettőt visszaváltottam hogy történjen valami.
Mindenki megszokásból már 2000-2500 körül elváltogatja, holott forgatni kell a japán v6-osokat.
4000-től tér magához rendesen, kicsivel felette jön elő az összes lóerő.
Hát, azért ez is egy erősen relatív dolog  ;) ... Én abban az időben, amikor alkalmam nyílt vezetni egy kézi váltós háromliterest, javarészt a magam régi 2.0 Camryjével, meg édesapám 1.6-os Carinájával közlekedtem - és ezekhez képest bizony pont az tűnt fel, hogy a 3.0 már ilyen 1200-1300-as fordulatról is milyen piszokul jól húz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5422 Dátum: 2012.12.27 17:27:12 »
Hát, azért ez is egy erősen relatív dolog  ;) ... Én abban az időben, amikor alkalmam nyílt vezetni egy kézi váltós háromliterest, javarészt a magam régi 2.0 Camryjével, meg édesapám 1.6-os Carinájával közlekedtem - és ezekhez képest bizony pont az tűnt fel, hogy a 3.0 már ilyen 1200-1300-as fordulatról is milyen piszokul jól húz  :yes:
Ez így van, jól húz egy kisebb motorhoz képest alulról is.
Csak úgy kiegészítés képpen írom ha már szóbakerült: sokan nem tudják, de ezzel gyilkolják a legjobban a motort.
Kis fordulat, kis olajnyomás, nagy terhelés. Hosszútávon az eredménye a klaffogó hajtókar.
A v6-osok csapágyazása eléggé érzékeny erre, nem szabad erőltetni alul, főként az öregebb darabokat.
Az elrendezése miatt (gyújtási sorrend, hengerszögek, elékelés) csendes és nem vibrál vagy rángat még egészen kis fordulaton sem. Emiatt észre se venni hogy mennyire erőlködik ilyenkor.
A sornégyek jobban bírják ezt a fajta terhelést, jóval kevesebb lesz hajtókarcsapágyas.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5423 Dátum: 2012.12.27 17:34:09 »
Kis fordulat, kis olajnyomás, nagy terhelés.
Nagyon kis fordulaton ez nyilván nem szerencsés. Te milyen fordulatot neveznél meg, mint alsó határt? Én azért 1500-nál már szoktam padlógázt is adni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5424 Dátum: 2012.12.27 17:51:21 »
Benzines V6-ot 2000 alatt nem padlóznék, a sajátomat 2500 körül kezdtem ha szükség volt rá. Nagy furatú rövid löketű pörgős sor4-et nem szerencsés sokat 1500 körül erőltetni szerintem. Furat-löket arány számít, a hosszú löketű motorok jobban bírják a kis fordulaton terhelést.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Sixkiller

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5425 Dátum: 2012.12.28 18:13:40 »
Urak,

megint segítséget kérnék.
Mozaik utcás vizsgára kényszerültem egy éve elejei gázosítás ürügyén, elég hosszú felkészítési szakasz előzte meg a vizsgát.
Stabilizátor rudakat az istennek nem talált a szerelőm, végül nem is tudom milyen márka/típussal oldották meg.
De a nagy szívás az első lámpákkal volt, mivel ugyebár amerikai modell értelemszerűen szimmetrikus lámpája van. Ezt eddig a mindenféle mezei műszakikon még okosban át lehetett tolni, de Mozaik str-en nem. Na szóval Unix-tól megrendelték az európai lámpákat, amiről kiderült, hogy az alakja rendben van, node az egész cucc 1-2 centivel kisebb, mint ami kéne.
Remek. Ötlet jön: polírozzuk fel a megfáradt búrát, és fóliázzuk le, hogy aszimmetrikus legyen. Kivitelezés lezajlik, Mozaik str-nek nem tetszik, mert nincs rajta EU-s logó, hogy ezbeza EU-s.
No mind1. Okosban (20e) végülis átment a kocsi.
Nade végülis amiért írok: meséli a szerelőm, hogy abba is belekötöttek, hogy a két izzószálas indexlámpa halványan de, folyamatosan világít. És én erre 3-4 év használat után baromira nem emlékeztem, kiszálltam megnéztem, nem rémlik, hogy ilyen lett volna, lámpánál közel megyek az előttem állóhoz, nézem a visszatükröződést, nem ismerős. Szerintem ez nem ilyen volt.
Kérdésem tehát: alapból világítania kell (halványan, ha az index rámegy, akkor az tisztán és erősen villog)? Ha így van, akkor a szerelőm
a, rosszul kötötték be az eu-s lámpateszt után
b, visszakötöttek mindent jól, és ez a default, ergó eddig le volt kötve vmi

Hm?

Help me Obi-wan Kenobi

Six
2004 Camry LE

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5426 Dátum: 2012.12.28 19:03:02 »
Index:  eddig le volt kötve valami, most a helyére tették.  Az amcsi norma szerint helyzetjelzőként világít az index, olyan 5 wattnyival.  Erre az index rátesz 21 wattot, amikor villog.

(Ha emlékszik valaki a szovjet itt tartózkodás idejére, akkor az Ő tgk-ik is "amcsi" normások voltak, legalábbis hátul. Piros index villogott, ami nem volt más, mint a féklámpa, szaggatva.  Ilyenkor előfordult, hogy fékezés és indexelés közben csak az egyik féklámpa égett, míg a forduló oldalon villogott az index. Gyakorlatilag egy kétszálas izzóval oldották meg a három funkciót annó)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.28 19:21:00 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Sixkiller

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5427 Dátum: 2012.12.28 19:08:25 »
köszönöm Mester!
ja, eltört az ülésemben vmi és billeg, gondolom vmi hegesztés adta meg magát, kicsit low-rideres lett így
2004 Camry LE

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5428 Dátum: 2013.01.15 21:31:54 »
Esetleg ha valakit érdekel eladó a camrym 2.2 310e km kézi váltó 93-as.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5429 Dátum: 2013.02.03 10:31:17 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/camry/toyota_camry_kombi_2.0_16v_gli_automata-6511323

érdekes magyarázat a hengerfejes motorra.. :hmmmm:
akkor mérnem cseréli ki a 20 ft-os repedt vízcsövet?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002