Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129549 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5385 Dátum: 2012.10.22 18:33:41 »
Jajaj, bizony  :yes: ... Vedd meg  :D ... Szvsz ennyiért full korrekt ajánlat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5386 Dátum: 2012.10.28 11:10:27 »
Van 93-as camryhez való belső padló kárpitom, esetleg valakit érdekel?
Íngyé vihető nekem útban van, ha senkit nem érdekel megy a kukába.

Camrym is eladó ha esetleg valakit érdekel..
Már nem használom sokat, sajnos nálunk megbolondultak a szervek, folyamatosan megállítanak és a kocsi állapotát ellenőrzik, most rámentek az öreg autókra, még nem tudtak megbüntetni. Már unom a sok cseszegetést. :censored:


ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5387 Dátum: 2012.11.12 17:31:47 »
Mióta megvan ez a camrym, olyan furcsán nehézkesnek találtam a váltóját. Vett minden sebességet, csak nem azzal a japánautós vajpuhasággal.
A napokban reggelente hideg volt, azt játszotta hogy üresben(!) ha nem fékeztem ment előre, mintha automata lenne.
Ez már odáig fajult hogy nem tudtam rükvercbe se tenni míg le nem ment a hidegindításkori magas alapjárat.
 :hmmmm:
Első lépésnek a váltóolajat leengedtem, szép tiszta, fémreszelék sehol. Rendes 75w-90 váltóolajnak tűnt ami lejött.
Viszont az Autodata dexron II-est ír a kéziváltójához is, vagy háromszor megnéztem hogy biztos jó sort nézek-e.
Beleöntöttem, és voilá a váltó vajpuha, nem kúszik, nem reccsen, hidegen is jól vesz minden fokozatot.
Magamtól eszembe nem jutott volna hogy automatához való olaj kell a manuálisba is, még nem találkoztam ilyennel.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5388 Dátum: 2012.11.12 20:23:58 »
Mióta megvan ez a camrym, olyan furcsán nehézkesnek találtam a váltóját. Vett minden sebességet, csak nem azzal a japánautós vajpuhasággal.
A napokban reggelente hideg volt, azt játszotta hogy üresben(!) ha nem fékeztem ment előre, mintha automata lenne.
Ez már odáig fajult hogy nem tudtam rükvercbe se tenni míg le nem ment a hidegindításkori magas alapjárat.
 :hmmmm:
Első lépésnek a váltóolajat leengedtem, szép tiszta, fémreszelék sehol. Rendes 75w-90 váltóolajnak tűnt ami lejött.
Viszont az Autodata dexron II-est ír a kéziváltójához is, vagy háromszor megnéztem hogy biztos jó sort nézek-e.
Beleöntöttem, és voilá a váltó vajpuha, nem kúszik, nem reccsen, hidegen is jól vesz minden fokozatot.
Magamtól eszembe nem jutott volna hogy automatához való olaj kell a manuálisba is, még nem találkoztam ilyennel.
Üresben kúszott a kézi váltós autó  :ph34r: ? Életemben nem hallottam még ilyet. A nem megfelelő olaj valahogy átvitt volna valamennyi erőt? Morbid  :wacko:

Viszont azon ne csodálkozz, hogy ATF kell bele: az én Camrymbe is ez kell. És amíg nem ilyen volt benne, nem is volt az igazi a váltója - nehézkesebb volt a kapcsolás, 1-ből 2-be reccsent, főleg hidegen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5389 Dátum: 2012.11.13 05:23:25 »
Üresben kúszott a kézi váltós autó  :ph34r: ? Életemben nem hallottam még ilyet. A nem megfelelő olaj valahogy átvitt volna valamennyi erőt? Morbid  :wacko:

Mert fizikailag lehetetlen. Ha belegondolsz a váltó működési elvébe, akkor Te is kizárod.  Ha nincsen összekapcsolva az aktuális fogaskerékpár, akkor nincsen semmi ami átviszi a nyomatékot.  Az olaj önmagában erre nem képes.
A cartárs által írt esetben valami más lehet az ok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5390 Dátum: 2012.11.13 20:00:23 »
Mert fizikailag lehetetlen. Ha belegondolsz a váltó működési elvébe, akkor Te is kizárod.  Ha nincsen összekapcsolva az aktuális fogaskerékpár, akkor nincsen semmi ami átviszi a nyomatékot.  Az olaj önmagában erre nem képes.
A cartárs által írt esetben valami más lehet az ok.
Na ja, én is ledöbbentem. Lássuk csak, hogy is volt: váltó üresben, kuplung felengedve, motor nagy fordulatszámon pörög... És az autó elkezd kúszni  :ph34r: ... Mi lehet akkor ennek a magyarázata?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5391 Dátum: 2012.11.13 20:05:27 »
Na ja, én is ledöbbentem. Lássuk csak, hogy is volt: váltó üresben, kuplung felengedve, motor nagy fordulatszámon pörög... És az autó elkezd kúszni  :ph34r: ... Mi lehet akkor ennek a magyarázata?
Ezt a robogom is csinálja :D De ott a magas fordulaton a centrifugális erő miatt az ékszij kicsit megfeszül.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5392 Dátum: 2012.11.14 05:20:02 »
Ne marhulj, abban variátor van, ne hagyományos értelembe vett váltó.

Visszatérve:  Lejt az út?  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Buzatti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5393 Dátum: 2012.11.14 15:48:42 »
Sziasztok

Camry automata váltóban szeretnék olajat cseréltetni. A tanácsotokat kérem, Pesten hova vigyem megbízható és olcsó helyre? 
A váltóhoz kellene olajszűrő és olajteknő tömítés is, azokat hol tudom beszerezni?

Köszönettel
---------------------------
Camry '97 2.2 Aut.

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5394 Dátum: 2012.11.15 10:53:28 »
Szerintem pedig az olaj miatt volt. Hidegen az olaj besűrűsödik, simán át tud vinni a hajtó tengelyről a hajtottra némi erőt. Hajtó tengely tekeri az olajat 2 ezres fordulaton, a másik meg áll.
Kinyomott kuplunggal hidegen indításkor 2000-en állt a fordszámmérő, ha üresben felengedtem a kuplungot visszaesett 800 környékére és húzott előre az autó, kb. egy percig. Behúzott kézivel érezhetőt rántott előre az autón, ha kiengedtem a kézit szép lassan elindult. Nem lejt az út.
Melegen már nem csinálta, csak reggelente. Meleg olaj ugye hígabb, nem tudott nyomatékot átvinni.
Mióta atf van benne, egyáltalán nem csinálja, más meg nem változott.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5395 Dátum: 2012.11.15 20:20:17 »
Szerintem pedig az olaj miatt volt. Hidegen az olaj besűrűsödik, simán át tud vinni a hajtó tengelyről a hajtottra némi erőt. Hajtó tengely tekeri az olajat 2 ezres fordulaton, a másik meg áll.
Kinyomott kuplunggal hidegen indításkor 2000-en állt a fordszámmérő, ha üresben felengedtem a kuplungot visszaesett 800 környékére és húzott előre az autó, kb. egy percig.
Döbbenet  :sorcerer: ... Valami nagyon nem odavaló olajat tölthetett bele valaki. Lehet, hogy nem is váltolaj volt, hanem mondjuk valami diffibe való spéci 140-es, vagy ilyesmi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5396 Dátum: 2012.11.16 05:26:53 »
Döbbenet  :sorcerer: ... Valami nagyon nem odavaló olajat tölthetett bele valaki. Lehet, hogy nem is váltolaj volt, hanem mondjuk valami diffibe való spéci 140-es, vagy ilyesmi.
Jjjaaaa, hogy nem váltóolaj volt benne esetleg??   Aha, így már érteném.  Megmondom őszintén én a 33 éves "szerelősdim" ideje alatt én nem tapasztaltam, hallottam ilyen esetről. 

Ki cserélhetett benne olajat, és vajon mit tehetett bele váltóolaj címén....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ben88

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5397 Dátum: 2012.11.18 11:35:09 »
Érdekes egy szerkezet a váltója (E53). Most néztem róla egy robbantott rajzot, azonkívül hogy külön olajhűtője van, olajpumpa is van benne.
Tehát rendes nyomó olajzása van. Ezek azért nem jellemzőek egy kéziváltónál.
ex: 90 camry 2.0 aut. usdm
ex: 94 camry 3.0 3vzfe eu
ex: 94 camry 2.2 aut. usdm
2000 4runner 3.4 limited

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5398 Dátum: 2012.11.18 14:13:17 »
Érdekes egy szerkezet a váltója (E53). Most néztem róla egy robbantott rajzot, azonkívül hogy külön olajhűtője van, olajpumpa is van benne.
Tehát rendes nyomó olajzása van. Ezek azért nem jellemzőek egy kéziváltónál.
Atyaég  :eek: ... Hát én sem hallottam még ilyet. Biztos, hogy ez egy manuális váltó  :D ?!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diduka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 130
Re:Beszélgessünk
« Válasz #5399 Dátum: 2012.11.24 13:45:59 »
Sziasztok!

Egyik kollégám Camry-t akar venni, szó szerint szerelmes lett bele. A formájába, a méretébe+amiket olvasott róla, hogy milyen megbízható stb.. Egy dologtól tart viszont, a fogyasztásától. Nézegette a spritmonitor.de oldalon, és igencsak ráncolta a szemöldökét. Sokallta. Az is kérdéses még, hogy 2.4-es legyen, vagy a 3.0-es motorral.( automata, kicsit sokallja a fogyasztását) Mit tudtok róla mondani, mármint a fogyasztásáról, hogy ténylegesen mennyit eszik?   :surrender: :surrender: Előre is köszönöm.
Egyébként ez a fő jelölt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/camry/toyota_camry_3.0_v6_automata-6048500
VIN NUMBER: JT..........................
2007. E 15 1.4 D-4D Luna