Csütörtökön végleg hazahoztam a Camryt Erdélyből. "Végleg", mert ha lesz is még valaha műszakija ennek a kocsinak, az nem mostanában lesz
Amúgy már most is lejárt vizsgával hoztam el - szeptember 1-ig volt érvényes. Előtte okmányirodában kiváltottam a 3 napra szóló, ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, ami ilyen esetekre kiváló; 3500 Ft-ba kerül. Jól is jött, mert hazafelé, Baja után megállítottak a rendőrök, rutin ellenőrzésre - szerintem kb. először láthattak ilyen papírt, először nem igazán tudtak vele mit kezdeni, aztán, végigböngészés után végül kibökték, hogy "jaaa, ez útvonalengedély!" (Nem az, de mindegy.)
Visszatérve az autóra. Szegénykém, még mindig annyira hibátlanul megy
... a szívem szakad meg, hogy innentől már alig használhatom! Ugyanis a kasztni, na, az csúnyán odavan
... Rohadás mindenhol, komoly átrozsdásodások sokasága, szinte minden elemen. Jellemző, hogy az ötödik ajtó egyik zsanérja, valamikor a nyáron, kiszakadt a karosszériából, mert elrohadt körülötte a lemez. És ez, ugye, a tető vonalában van, fent. Képzelhetni ez alapján, hogy az alsóbb régiókban milyen állapotban lehet a fém.
Lakatos cimborám tavasszal átnézte - ő is azt mondta, hogy nagyon el kéne gondolkodnom valami alternatív megoldáson, mert az autó igazából kábé menthetetlen állapotban van. Pontosabban: újjá lehetne építeni, de szinte nem is maradna benne eredeti anyag - ennek meg így már nem sok értelme van, nem beszélve arról, hogy mennyibe kerülne. A Coronán 350 ezer volt a lakatosmunka, és a Camry sokkal több helyen, jóval nagyobb mértékben szét van rohadva.
Úgyhogy nemtom még, mi legyen. Egy biztos: eladni (pár tízest csak adnának érte), vagy "megölni" (szétbontani, stb) nem akarom. Meg szeretném tartani. Ha másnak nem: hát emléktárgynak
... A sátorgarázsban elvan, és így mégiscsak ott lenne, néha beleülhetnék, beindíthatnám, kicsit akár mehetnék is vele az utcában fel-alá - ilyesmik.
Még akár maradhatna így is, ahogy van. Mármint jogilag. Tehát nem is lenne muszáj kivonatnom a forgalomból, vagy ilyesmi. Évi 15 ezer a biztosítás, és 10 ezer az adó... Ez igazából nem pénz. És így még az a lehetőség is meglenne, hogy néha kiváltsak rá egy-egy ilyen 3 napos ideiglenes engedélyt, és akkor furikázhatnék is vele, talira, Balatonra - akármi. Jobban elrohadni már nem nagyon fog, lévén nem lesz már használva olyan körülmények között - és végül is egyben van, hibátlanul megy, fékez, kanyarodik stb.
Na... meglátjuk még.