Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129487 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4905 Dátum: 2010.12.05 09:42:19 »
...egy szerelő ismerős felajánlotta, hogy van valami nanokerámiás cucc ami elvileg a a meglehetősen megviselt gömbcsuklót is helyreteszi ...
Hát, ilyen sajnos nincs. Amúgy üdv a fórumon, és gratula a szép autódhoz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4906 Dátum: 2010.12.05 14:24:08 »
Gratula...viszont egyet nézz meg nekem hogy 3vzfe vagy 1mz a motorkódod?? Vagy csinálj egy képet a motorról és tedd fel és megmondom!! Ugyanis usa-ban 94-től már nyomták 1mz-s motorral is ami 5le-vel nagyobb,de a gond egy kicsit több vele....agyon van könnyítve a hengerfej stb stb!!
A váltódban minél előbb cserélj olajat és szűrőt ha lomha,mert ez nem épp lomha autó....nekem volt 5 évig 3.0 automatám,előtte 2.2-esem...plusz 3-at elbontottam....szóval bérmi kérdésed van nyugodtan keress meg!! Alkatrészeim is vannak dögivel....plusz sok megoldásom van mindenre....
20-9909-148 a számom...egyébként én szoktam camry talit rendezni,csak most eladtam idén az enyémet!!

A motor az "újabb" szériájú aluminiumblokkos 1MZFE típusú. A teljesítményadatai a következők:
LE(KW) 190(140)/5400.
De vicces, mivel a forgalmiba nincs semmi teljesítmény rublikában. A specifikációból kellet kivadásznom anno.

Ami a meghibásodást illeti, hát én mást olvastam az amcsi fórumokon. Általában azt írták, hogy ahhoz képest, hogy amerikában rakták össze (és tényleg ott) abszolút megbízható.
Erről a megtett májlidzs is tanúskodik. A legtöbb fórumozó túl volt a 200e mérföldön. Én még csak 100e-nél tartok.
Amúgy a gép tényleg megbizható mivel előtte is családtagé volt, így gyakorlatilag az elmúlt 60e Km biztos. (Volt egy gyújtásbeállítási probléma meg ahogy írtam a légkondi. Aztán se több sem kevesebb)
Előtte egy hazatelepült úriemberé volt (így került USA-ból Mo.-ra), aki rendszeresen szervizeltette, és semmiféle cseréről, javításról nem szólt.

De te miről tudsz? HA van vmi infod a motorral kapcsolatban akkor szívesen "meghallgatlak" mivel akkor figyelek a gyengeségeire, és ennek megfelelően tartom karban.

Az elérhetőségedet és a segítséget köszönöm, biztos élni fogok vele, bár remélem nem a kocsi problémái kapcsán :)

Még a váltoval kapcsolatban akartam kérdezni. Igazából az autó nem lomha, kicsit lassan vált de ez csak viszonyítás kérdése.

Mondjuk a váltóolaj 2006-ban volt utoljára cserélve a difivel együtt, úgy 40e mérfölddel = 64e Km-rel  ezelőtt. De váltóolajszűrő cserét azonban nem látok. Jó is, hogy figyelmeztettél. Köszi...
Amúgy Q8 ATF DEXRON-III váltóolaj került bele. Te mit használtál?

szép hétvégét :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 14:39:13 írta anhuman »

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4907 Dátum: 2010.12.05 14:50:28 »
...egy szerelő ismerős felajánlotta, hogy van valami nanokerámiás cucc ami elvileg a a meglehetősen megviselt gömbcsuklót is helyreteszi ...
Hát, ilyen sajnos nincs. Amúgy üdv a fórumon, és gratula a szép autódhoz  :yes:

köszi =)

amúgy a cucc neve XADO javító paszta azt hiszem. Egy kört azért megér. Nem vagyok ellene az új vívmányoknak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4908 Dátum: 2010.12.05 14:54:37 »
Ugyanis usa-ban 94-től már nyomták 1mz-s motorral is ami 5le-vel nagyobb,de a gond egy kicsit több vele...

A motor az "újabb" szériájú aluminiumblokkos 1MZFE típusú. Ami a meghibásodást illeti, hát én mást olvastam az amcsi fórumokon. Általában azt írták, hogy ahhoz képest, hogy amerikában rakták össze (és tényleg ott) abszolút megbízható.
Erről a megtett májlidzs is tanúskodik. A legtöbb fórumozó túl volt a 200e mérföldön. Én még csak 100e-nél tartok.
Figyi, amit Karesz írt, azt kb. úgy kell érteni, hogy az itteni tipikus viszonyok között (=sokadik tulajos autó, 300+ ezer kilométerrel) több lehet a gond ezzel a motorral, relatíve, a másikhoz képest  ;) ... Ennyi és nem több, nem kell tőle megijedni. 100 ezer mérfölddel te még nagyon messze vagy a problémákkal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4909 Dátum: 2010.12.05 15:22:30 »
Gratula...viszont egyet nézz meg nekem hogy 3vzfe vagy 1mz a motorkódod?? Vagy csinálj egy képet a motorról és tedd fel és megmondom!! Ugyanis usa-ban 94-től már nyomták ......

A motor az "újabb" szériájú aluminiumblokkos 1MZFE típusú. A teljesítményadatai a következők:
LE(KW) 190(140)/5400.
De vicces, mivel a forgalmiba nincs semmi teljesítmény rublikában. A specifikációból kellet kivadásznom anno.
....................
Az 1mz-s motor az hengerenkénti gyújtótrafós,az beszokott sz.rni és nem olcsó egy trafó,plusz láttam szétszedve motort,aminek csipkésre égtek a szelepei 400e km után!! Túlságosan le van könnyítve és vékonyítva az anyaga ennek a motornak!! Egyébként 193Le a pontos adat!! Van a Tiedhez (usa 1mz) komplett service manual-om gépen,minden robbantott ábrával,minden értékkel stb!! Az egész autóról az utolsó csavarig,patentig...minden...ha jársz erre és hozol egy cd-t vagy egy pendrive-t szívesen odaadom!!
Váltóban 40e km-ként illik,azaz ajánlatos olajat cserélni....különben kinyírod!! Nekem egyszer már megállt...413e volt a felújítás vége!!! Egy olajcsere szűrővel együtt kb 25e!!
Castroll ATF dexron III.-at használtam,de a dexron II. is jó bele,az a gyári előírás...de inkább a III.!! Tettem fel anno videot a Youtube-ra nézd meg,nekem az új belsejével iszonyú gyorsan pakolt...sokan ezen lepődtek meg mikor ide belinkeltem!! Lehet el  van már kicsit tömődve a szűrőd,akkor szokott néha csúsztatni váltáskor!!
A váltód típusa egyébként A540  Váltóolajszűrő ca. 15-17eFt de csak olyat vegyél amihez adnak tömítést is!!!
A ha féltengely gondod lesz valamikor ne lepődj meg a jobbos és balos egyforma és egyforma hosszú is...annyi hogy a jobbosnál van egy közbetét,de teljesen csereszabatos!! :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 15:34:31 írta szkaresz »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4910 Dátum: 2010.12.05 15:31:32 »
amúgy a cucc neve XADO javító paszta azt hiszem. Egy kört azért megér. Nem vagyok ellene az új vívmányoknak.
Olyan vívmány nincs, ami az elkopott fémet visszavarázsolná a helyére.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4911 Dátum: 2010.12.05 15:33:14 »
Az 1mz-s motor az hengerenkénti gyújtótrafós,az beszokott sz.rni és nem olcsó egy trafó,plusz láttam szétszedve motort,aminek csipkésre égtek a szelepei 400e km után!! Túlságosan le van könnyítve és vékonyítva az anyaga ennek a motornak!!
100 ezer mérföld van az autójában  :sorcerer: ... Minden áron be akarod fosatni  ;):D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4912 Dátum: 2010.12.05 15:36:51 »
Csak egy kicsit...hogy érezze a törődést!! :1eye: :devil:  :flowers: :flowers:
Nem ám...csak leírom hogy mi a tapasztalatom....ő kérte!!! :1eye:
Egyébként 3vzfe-t is húztunk szét 370e-nél és azon még egy kopás se volt...plusz amiben 425e volt annál se.... abba még belepakolták rendesen az anyagot!! Az a baj hogy amiatt a plusz 5LE miatt elég sok mindent megváltoztattak,és nem éppen előnyére.....
Persze ez nem azt jelenti hogy rossz,mert még így is többet bír mint egy német vagy más gyártású motor!!
A másik baja meg hogy jóval többet eszik városban mint a 3vzfe
Ti tudjátok hogy mennyivel járkáltam az enyémmel(6,9 volt a legkevesebb,de átlag hosszútáv 8-8,5 város 10-11(télen) tehát vegyes 9-9,5) Na ezt az 1MZ-vel nem csinálod meg...város 14-16l-t mondott rá ismerősöm akinek volt ilyen!! (bár neki kellett szelepezni az autóját)
Jah és tudod én mennyire hiszek ennyi idős autónál ennyi km-ben??!! Mondjuk onnan észre lehet venni hogy kb 200e km után kezdenek el kopni a pedálgumik,fényesedni,kopni a kormány és repedezni a bőr
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 15:42:21 írta szkaresz »

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4913 Dátum: 2010.12.05 16:42:33 »
Csak egy kicsit...hogy érezze a törődést!! :1eye: :devil:  :flowers: :flowers:
Nem ám...csak leírom hogy mi a tapasztalatom....ő kérte!!! :1eye:
Egyébként 3vzfe-t is húztunk szét 370e-nél és azon még egy kopás se volt...plusz amiben 425e volt annál se.... abba még belepakolták rendesen az anyagot!! Az a baj hogy amiatt a plusz 5LE miatt elég sok mindent megváltoztattak,és nem éppen előnyére.....
Persze ez nem azt jelenti hogy rossz,mert még így is többet bír mint egy német vagy más gyártású motor!!
A másik baja meg hogy jóval többet eszik városban mint a 3vzfe
Ti tudjátok hogy mennyivel járkáltam az enyémmel(6,9 volt a legkevesebb,de átlag hosszútáv 8-8,5 város 10-11(télen) tehát vegyes 9-9,5) Na ezt az 1MZ-vel nem csinálod meg...város 14-16l-t mondott rá ismerősöm akinek volt ilyen!! (bár neki kellett szelepezni az autóját)
Jah és tudod én mennyire hiszek ennyi idős autónál ennyi km-ben??!! Mondjuk onnan észre lehet venni hogy kb 200e km után kezdenek el kopni a pedálgumik,fényesedni,kopni a kormány és repedezni a bőr

hát a 300e km még odébb van.
Nos a fogyasztás nem kicsi valóban de ilyen autóhoz viszonyítva normális.
Lassan 3000km hajtottam bele (leginkább Nagykanizs Bp között) és az országúti fogyasztás 4 főnél + csomagoknál 120-140-es tempónál 9,5 körül mozgott,
ha ketten utaztunk 9 körül volt, igaz 120 körüli sebességgel. Lassabb sebességgel nem mértem. De gondolom a 110 még fogyasztást produkál, nem is beszélve a 90-100-ról.
De gyanítom 8 alá nem nagyon menne akkor sem. :)
Na a város viszont 12 alatt nem áll meg, de 16 az azért túlzás. Télen 14 liter, ha nagyon szar a forgalom akkor több de 16 nem volt még.

A km tényleg hihetetlen, de tény. Első kézből vette anno Édesapám, én meg tőle vettem meg. Teljesen megvan az életútja. Az idősebb úr akié volt Magyarországon nagyon keveset hajtotta, mivel a nagykanizsia viszonylatokhoz képest nagy volt a gép, és valami kisebb motorral vett nemtoménmilyen Toyotát.
Szóval ha hiszed ha nem tényleg ennyi van benne. Minden papírja megvan a megvételtől kezdve.
De a belsején teljesen látható volt anno, hogy új. Egyébként most sem mondanád meg róla, hogy mennyi idős. Pláne belülről nem.

A váltóolajjal kapcsolatosan én már elég sok sztorit halottam, hogy ki mennyinél cserél olajat. Volta aki 100e Km-t mondott, volt aki 60-at. Most te 40-et ... A Camry owner manual-jában is valami 100e körüli érték szerepel.
Mondjuk a 64e km az már nekem is elég soknak tűnik, úgyhogy biztos, hogy még ez évben cserélek. A szervófolyadékkal mi a helyzet? Azt is 40e km, vagy azt időre kell? És a Hajtóműolajra mennyit mondasz?

A camry leírásért egyébként szívesen beugranék mivel eddig csak orosz nyelvűt találtam (én mondjuk el tudom olvasni de a szerelők nem annyira =).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4914 Dátum: 2010.12.05 16:48:00 »
anhuman, nagyon jó vételnek tűnik ez így  :yes: ... Mondjuk, a váltó-karbantartást tényleg ne hanyagold el. Szerintem tudsz hozzá szerezni Haynes-féle (angol nyelvű) javítási kézikönyvet, ráadásul abban pont hogy az amerikai modell szerepel. Keress rá kicsit a neten... Biztos találsz.

A fogyasztásod pedig marha jó egy háromliteres benzinestől  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4915 Dátum: 2010.12.05 16:50:54 »
amúgy a cucc neve XADO javító paszta azt hiszem. Egy kört azért megér. Nem vagyok ellene az új vívmányoknak.
Olyan vívmány nincs, ami az elkopott fémet visszavarázsolná a helyére.

de van ... csak még nem találták fel :)
egyébként azt írja, hogy olyan nanopor van benne ami folyamatosan kitölti sérüléseket (hogy mekkorákat arról nem szól a fáma), hogy beépül az anyagszerkezetbe.
Kipróbálom, aztán megírom, hogy mit tapasztaltam. Vesztenivalóm nincs, mivel a szerelő grátisz adja a cumot és enged a szervízdíjból is... így már ki is derült, hogy kisérleti nyúl leszek.
De hátha ...  

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4916 Dátum: 2010.12.05 16:53:31 »
Ilyen nincs... De mindegy, én nem akarlak győzködni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4917 Dátum: 2010.12.05 16:59:08 »
anhuman, nagyon jó vételnek tűnik ez így  :yes: ... Mondjuk, a váltó-karbantartást tényleg ne hanyagold el. Szerintem tudsz hozzá szerezni Haynes-féle (angol nyelvű) javítási kézikönyvet, ráadásul abban pont hogy az amerikai modell szerepel. Keress rá kicsit a neten... Biztos találsz.

A fogyasztásod pedig marha jó egy háromliteres benzinestől  :D
Hát igen. De ennek az az ára, hogy lemondok az erőről. Lemondok a gyorsulásról, arról , hogy elszabadul a ménes és bőg a motor és meg sem állok 180km/h-ig és ...
Nagyon finoman vezetem, mivel az elején párszor behorpadt az arcom a tankolás után... ja. és még azt sem tudom mennyi a vége. Eddig max 180 volt amivel meghajtottam.
De már 180-nál is szemmel látható volt a benzinmutató süllyedése... persze nem, de nekem úgy tűnt akkor.
Most minden keményebb gázadásnál egyből bekapcsol pszihoszomatikus gázpedágl elmozdulás/ár aszisztens :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4918 Dátum: 2010.12.05 17:05:59 »
Hát igen. De ennek az az ára, hogy lemondok az erőről. Lemondok a gyorsulásról, arról , hogy elszabadul a ménes és bőg a motor és meg sem állok 180km/h-ig és ...
Nagyon finoman vezetem, mivel az elején párszor behorpadt az arcom a tankolás után... ja. és még azt sem tudom mennyi a vége. Eddig max 180 volt amivel meghajtottam.
De már 180-nál is szemmel látható volt a benzinmutató süllyedése... persze nem, de nekem úgy tűnt akkor.
Most minden keményebb gázadásnál egyből bekapcsol pszihoszomatikus gázpedágl elmozdulás/ár aszisztens :)
Ez az utolsó mondat  :lol: ...

Na szóval, jó-jó, ha tolod neki akkor naná hogy eszik... Vigasztaljon a tudat, hogy ha nem finomkodik az ember, egy kétliteres Avensis is megeszi városban a 11 litert, és 150 fölött autópályán is kétszámjegyű a fogyasztása. Pedig messze van a tiédtől, mind erőben, mind futáskultúrában. Ez, hogy ilyen utazósebességekkel, amiket írtál, 10 liter alatt van ennek a kocsinak a fogyasztása, szerintem abszolút okot adhat az elégedettségre  :yes: ! És ha kell, ott van az erő - és ez a nem mindegy.

Végsebesség? Szerintem óra szerint 220-at kb. tudnia kell, sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anhuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4919 Dátum: 2010.12.05 17:22:03 »
Hát igen. De ennek az az ára, hogy lemondok az erőről. Lemondok a gyorsulásról, arról , hogy elszabadul a ménes és bőg a motor és meg sem állok 180km/h-ig és ...
Nagyon finoman vezetem, mivel az elején párszor behorpadt az arcom a tankolás után... ja. és még azt sem tudom mennyi a vége. Eddig max 180 volt amivel meghajtottam.
De már 180-nál is szemmel látható volt a benzinmutató süllyedése... persze nem, de nekem úgy tűnt akkor.
Most minden keményebb gázadásnál egyből bekapcsol pszihoszomatikus gázpedágl elmozdulás/ár aszisztens :)
Ez az utolsó mondat  :lol: ...

Na szóval, jó-jó, ha tolod neki akkor naná hogy eszik... Vigasztaljon a tudat, hogy ha nem finomkodik az ember, egy kétliteres Avensis is megeszi városban a 11 litert, és 150 fölött autópályán is kétszámjegyű a fogyasztása. Pedig messze van a tiédtől, mind erőben, mind futáskultúrában. Ez, hogy ilyen utazósebességekkel, amiket írtál, 10 liter alatt van ennek a kocsinak a fogyasztása, szerintem abszolút okot adhat az elégedettségre  :yes: ! És ha kell, ott van az erő - és ez a nem mindegy.

Végsebesség? Szerintem óra szerint 220-at kb. tudnia kell, sőt.
Ja a tudat megnyugtat. Persze én sem vagyok szent. Néha rágörcsöl a lábam, mikor felhúzom magam az autópályán a 0.1 km/ óra sebességkülönbséggel előzni vágyóktól. Nappal nincs annyira gond. De éjszaka. pf! Na és ilyenkor ugrott a jó fogyasztás... és ilyenkor mindenmindegyalapon meg sem állok 160-ig. Aztán mikor az adrenalin alább hagy és a feleségem szúró tekintete is, akkor konstatálom a  tényt, hogy újabb archorpadás vár a benzinkúton.

Na hallod, ha a városban rugdalozok akkor simán 15+ a fogy.

Hát a sebesség végét nem tudom... nem volt merszem még elvinni a végéig. De a Km óra vége az 220.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 17:26:33 írta anhuman »