Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129496 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4725 Dátum: 2010.09.23 09:54:57 »
Ja, a Japker ezt csinálja; a ritkuló, kihaló típusok cuccait egy ponton bezúzzák/kidobják. Az ő részükről valahol érthető, hisz a helyük korlátozott. Ezért is írtam, hogy ha kell alkatrész, most kell bespájzolni, mert pl. 5-6 év múlva már marha nehéz lesz hozzá találni mondjuk egy ajtót vagy fényszórót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4726 Dátum: 2010.09.23 20:57:53 »
hát az biztos de már most nemkönnyü

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4727 Dátum: 2010.10.02 21:14:30 »
amugy a gátlóval vagyok még meglőve mert a kayabát ajánlják ugye mert az a gyári de viszont elég borsos áravan és most azonvagoyk hogy szerezzek vele gátlót viszonyleg olcsón vagy felujittatok egy régebbifajtát de ehez nemtalálok gátlót sehol

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4728 Dátum: 2010.10.02 21:25:36 »
Eléggé kézenfekvő lenne, hogy a saját meglévő telóidat újíttasd fel. Az ezzel foglalkozó cégek a ki- és beszerelést is meg tudják oldani, két-három nap alatt lezajlik az egész folyamat.

Sajnos az új telók valóban drágák ehhez a típushoz. Nekem a hátsókat kellett cserélnem olyan 270 ezer km környékén, mert már teljesen megkeményedtek (!), ugrált, pattogott az autó hátulja. Monroe-kat sikerült szereznem, épp volt valami akció, de így is borsos volt.

Az elsők még mindig a gyáriak  :sorcerer: ... 27 év és 381 ezer km után, úgy gondolom, ez azért nem rossz teljesítmény - főleg ha figyelembe vesszük, hogy még mindig nincsenek olyan rossz állapotban, ami a cserét elodázhatatlanná tenné. Na persze idővel majd nyilván nem tudom ezt megkerülni... Része lesz majd az autó felújításának, bár hogy ebbe mikor tudok belevágni, az még a jövő zenéje. Ami most a legsürgősebb (de ez sem égető), az a motor (szelepszárszimeringek, vezérlés és vele vízpumpa), utána pedig a karosszéria (rohadások - bal első sárvédő, összes ajtó alja, bal hátsó "zseb" a sárvédő és a csomagtartó között).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4729 Dátum: 2010.10.02 22:02:06 »
nah hát énis kb ittartok   elsö gátlók gyáriak és semi gond velük hátsók keményednek felfele:)rohadásokat kell megszüntetnek meg vezérlést kel állitatton aztzán futómű jön meg a fékeke és akkor már tartani fogok valahol

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4730 Dátum: 2010.10.02 23:37:48 »
hát az biztos de már most nemkönnyü
én tavaszal veszek még 1-2 darabot bontani, és elspájzolom ami használható a többi méh/szeméttelep. muszály. jól mondja Palaczk kolléga, 6 év mulva lekocolod neadj Isten az elejét, és 100e lesz egy lámpa a toyotánál, máshol meg nem fogsz kapni! sajnos ez nem trabant 601 amihez 30éve is volt és 30 év mulva is lesz  minden sz*r, ezek az autók most még sokan kiszuperált öreg sz*rnak tartják, 8-10 év mulva ezek fogját jelenteni a multszázad csodájit!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4731 Dátum: 2010.10.03 00:27:55 »
nah hát énis kb ittartok   elsö gátlók gyáriak és semi gond velük hátsók keményednek felfele:)rohadásokat kell megszüntetnek meg vezérlést kel állitatton aztzán futómű jön meg a fékeke és akkor már tartani fogok valahol
Annyit tudni kell, hogy ebben az autóban gyárilag a hátsó telók gázosak, míg az elsők olajosak. Ez egy kuriózum, amelyről más autótípus esetében nem hallottam még.

Mondjuk, a csere során nekem hátulra olajos Monroe-k kerültek. Nem hinném hogy akkora jelentősége lenne. De azt megfigyeltem, hogy ennek a kocsinak mindig sokkal (!) előbb tönkremennek a hátsó telói, mint az elsők.

Vezérlésen mit akarsz állíttatni? Nem nagyon lehet... Hacsak nem az van, hogy arrébb van téve egy-két foggal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4732 Dátum: 2010.10.03 00:33:29 »
...100e lesz egy lámpa a toyotánál, máshol meg nem fogsz kapni!...
Ha ilyen egyszerű lenne  ;) ... De sajnos nem az. Gyári alkatrészt sem lehet már hozzá kapni.

Csak nagyon kevés olyan autómárka van (pl. a Merci és a Porsche), amely vállalja, hogy bármikor, bármely típushoz bármilyen alkatrészt tud adni (ha kell, akkor egyedi újragyártás révén). A legtöbb esetben másfél-két évtizeddel a típus kifutása után már egyre kevesebb gyári alkatrész van hozzá - aztán egy idő után már szinte semmi.

Legelsőnek mindig az utastér cuccai (kárpitok, ilyesmik) válnak beszerezhetetlenné. Utánuk jönnek az üvegek, lámpák, karosszéria-elemek. A Coronához már évekkel ezelőtt sem tudtam pl. hűtőrácsot rendelni.

Hangsúlyoznám hogy ez általános dolog, nem csak a Toyotánál van így. Pl. a '94-ben kifutott Audi V8-hoz már nem lehet gyáriból kapni olyan futómű-alkatrészeket (sem), amelyek pedig gyakran vásárolt, tipikus "kopó" dolgok.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4733 Dátum: 2010.10.03 02:10:05 »
arra gyanakszom mert kb egy éve nagyon jól ment és kevesebbet evett de akor még nemvolt nálam de ismertema tulajt meg mentem vele
késöb töle vetem át de lett rajta variálva és most nememgyu és többet eszik


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4734 Dátum: 2010.10.03 11:45:39 »
Ööö... Várjál csak, a tiéd dízel?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4735 Dátum: 2010.10.03 11:55:23 »
neem   benzines 1.8as         2.0res volt de azt amotort megfözték benne és most egy 30ezer kilométeres svájcból behozott motor van benne

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4736 Dátum: 2010.10.03 15:11:10 »
Hát akkor ez ugye karbis. Ezért először a karbi környékén kéne keresni a gyengülés okát... Ha ez ki van pipálva, akkor jöhet a gyújtás.

A vezérlésen elvileg nincs mit variálni - hacsak tényleg nem az történt, hogy arrébb lett téve egy-két foggal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4737 Dátum: 2010.10.03 19:49:49 »
most rendeltem 4 uj denso gyertyát bele  ezek nagyon jó minőségüek meg ugye a japán ngk is nem a francia   de ma haladtam ugye az aksitartó vasat lecsiszoltam lefújtam  holnap jönnek a fékdobok azok pirosra lesznke lefújva sztem úgy nagyon jólnéz majd ki.kicsit igy tél elött az esztétikára is ráálltam az sosem baj:)

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4738 Dátum: 2010.10.04 23:17:33 »
sziasztok,
nah ha hétvégén jó idő akkor alvázvédőzés, hűtőfolyadék+termosztát+1  cső ami szivárog csere, váltóolaj meg szervóolaj csere, motortér csill-vill-re pucolás, meg ha minden jól megy akkor meg be a direktszűrő, szóval lesz programom a hétvégén.

Hambicamry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk
« Válasz #4739 Dátum: 2010.10.05 11:00:23 »
dejo nekem is kész fék tárcsa fújás meg elöl a nyereg fujása  piros lett de nagyon állat:)kárpitozás majd tél után lesz egyenröle valahogy egy garázst kéne találnom télire mert az most nincsen.alváz védés és fék felszabájozás is megtörtént tegnap nameg végre megszüntettük a csomagtérajtó beázását ugyhogy most happy van:)