Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129606 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3840 Dátum: 2009.06.02 11:55:47 »
Ha a váltókar L-ben van, akkor a váltó egyáltalán nem kapcsol fel egyesből; ha 2-ben van, akkor csak kettesig kapcsol fel. Manuálisan vissza lehet húzni 2-be, de ez alapvetően nem szerencsés dolog a szerkezetre nézve. D-ben pedig a hármast és a négyest (pontosabban a hármast és az Overdrive-ot) kapcsolja; azt így fejből nem vágom, hogy a te Camrydben lehet-e manuálisan ki-be kapcsolni az Overdrive-ot (a váltókaron kéne legyen e célból egy gomb), avagy sem - sanszos, hogy nem. Amúgy nem teljesen értem a dolgot, mert ha már nem gyorsul az autó és emiatt nagy gázt, pláne padlógázt adsz, akkor magától is vissza kéne kapcsolnia (persze ha még van hová). A váltónak van egy ún. kickdown funkciója, ami úgy működik, hogy ha erősen padlóig nyomod a pedált, akkor rögtön visszavált (ha még van hová).

Amúgy ez a motor tényleg "csak" elég ebbe a kasztniba, pláne automatával - elég, de semmi több. Neked 1.6-os kézi váltós Corollád volt előtte, ha jól emlékszem, ugye? Hát ez nem tud annál többet.

A tolatólámpát tutira nézik műszakin, és annak kéne is lennie az autódon. Azt sajnos nem vágom, hogy a kapcsolója hol van - a váltón, vagy a váltókarnál? Passz.
Jól van, nagyjából sikerült ugyanezt leírnom :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3841 Dátum: 2009.06.02 12:01:09 »
Az L 1-esben tartja a váltót, a 2 pedig kettesben. Ha tudod h meredek lesz és nem kell feljebb váltani akkor érdemes 2-esben nekimenni.
De első lépésben elegendő lehet az overdrive-ot kikapcsolni - ha van neked olyan...

Na ja, párhuzamosan írtuk  :) ... Annyi csak, hogy 2-ben nem kettesben tartja, hanem csak egyest és kettest kapcsol, tehát nem vált följebb a kettesnél. OD meg tutira van benne, az a négyes - de valszeg ebben az újabb autóban már nem kapcsolható manuálisan ki-be. Bár ez utóbbiban nem vagyok biztos... A tiéd (az SC) milyen?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3842 Dátum: 2009.06.02 12:02:18 »
Köszi! Ki lehet kapcsolni manuálisan az OD-t. A váltón van a gombja. Mindig be van kapcsolva (kijelzi, ha nincs).
A hirtelen padlót emelkedőn nem próbáltam. Szépen lassan adtam neki a gázt, valahol 120 környékén elértem a padlót, onnantól semmi gyorsulás nem volt (addig sem túl nagy), emlékeim szerint vissza sem váltott...

Utánanézek még ennek a tolatólámpának... :(

Visszajövök :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3843 Dátum: 2009.06.02 12:03:45 »
Félig off, de Omegának anno 170-nél elvettem a lábam és nyomtam egy padlót, visszaváltott és jött az ülésbe préselődés érzése.  :D
Igaz, ez autópályán volt, emelkedőnél valszeg kevés lett volna...
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3844 Dátum: 2009.06.02 12:25:46 »
Köszi! Ki lehet kapcsolni manuálisan az OD-t. A váltón van a gombja. Mindig be van kapcsolva (kijelzi, ha nincs).
A hirtelen padlót emelkedőn nem próbáltam. Szépen lassan adtam neki a gázt, valahol 120 környékén elértem a padlót, onnantól semmi gyorsulás nem volt (addig sem túl nagy), emlékeim szerint vissza sem váltott...

Hát, kérdés, mekkora emelkedő. Ha padlógáz + nulla gyorsulás kombó ellenére sem gangolt vissza, akkor már valszeg nem volt hová. Nyilván hármasban lehetett, és 120-nál már nem rakja vissza kettőbe. De azért ez akkor nem lehetett kicsi emelkedő  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3845 Dátum: 2009.06.02 12:33:18 »
Hát, kérdés, mekkora emelkedő. Ha padlógáz + nulla gyorsulás kombó ellenére sem gangolt vissza, akkor már valszeg nem volt hová. Nyilván hármasban lehetett, és 120-nál már nem rakja vissza kettőbe. De azért ez akkor nem lehetett kicsi emelkedő  :hmmmm:
8-as úton egy domb a Bakonyban, szóval nem egy Matterhorn... Viszont hosszú emelkedő.
Ma majd keresek valami dombot aztán nekimegyek és figyelem mikor mit csinál a gép...
Visszajövök :)

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3846 Dátum: 2009.06.02 12:54:59 »
Kellene nekem recaro sport ülés vezetőoldali, vagy komplett bőr garnitúra de jó állapotú.
Esetleg valakinek elfekvő???

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3847 Dátum: 2009.06.02 13:12:36 »
Hát, kérdés, mekkora emelkedő. Ha padlógáz + nulla gyorsulás kombó ellenére sem gangolt vissza, akkor már valszeg nem volt hová. Nyilván hármasban lehetett, és 120-nál már nem rakja vissza kettőbe. De azért ez akkor nem lehetett kicsi emelkedő  :hmmmm:
8-as úton egy domb a Bakonyban, szóval nem egy Matterhorn... Viszont hosszú emelkedő.
Ma majd keresek valami dombot aztán nekimegyek és figyelem mikor mit csinál a gép...
full padlóra..ha nyomatékhiányod van és alacsony fordulaton van akkor vissza kéne váltania (4000-es fordulat felett nem fog visszaváltani a padlóra se az tutti)...egyébként nem egészséges a kézzel visszakapcsolgatás...főként L-be nem....teljesen másképp használja a váltó az L-t mint simán az egyest... (nem tudom hogyan...nekem az mondta aki csinálta a camry-m váltóját) OD van azokban is...ugyanúgy van a váltókaron mint a 3-as szériába....
2.2 automata az tényleg nem egy erőbajnok.... fogyidnak örülj akkor mert a 2.2 automata többet szokott enni mint a 3.0!!

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3848 Dátum: 2009.06.02 14:34:27 »
Na ja, párhuzamosan írtuk  :) ... Annyi csak, hogy 2-ben nem kettesben tartja, hanem csak egyest és kettest kapcsol, tehát nem vált följebb a kettesnél.
Persze én is így gondoltam.  :hug:
OD meg tutira van benne, az a négyes - de valszeg ebben az újabb autóban már nem kapcsolható manuálisan ki-be. Bár ez utóbbiban nem vagyok biztos... A tiéd (az SC) milyen?
Az enyémben L-2-D van plusz kapcsolható OD.
A kezelési is azt írja ha nagyobb sebességnél intenzívebb gyorsításra van szükség (pl. autópálya felhajtó) akkor érdemes az OD-t kikapcsolni.

obga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3849 Dátum: 2009.06.02 22:44:10 »
...fogyidnak örülj akkor mert a 2.2 automata többet szokott enni mint a 3.0!!
Micsoda???  :eek: Azt hittem ez takarékosabb... A nagyobb, kevésbé pörgős motor miatt van? Városban is többet eszik?
No mindegy. Valahogy nem akarom nyomni neki, kényelmesen, öregurasan megyek mostanában  ::)

Amúgy az OD-t ti hogyan használjátok? Olvasgattam egyéb fórumokon és megoszlanak a vélemények. Van aki állandóan bekapcsolva tartja, van aki csak városban és olyan csávó is volt aki kikapcsolja mindig, mert úgy jobban megy, igaz, többet is eszik...
Visszajövök :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3850 Dátum: 2009.06.03 11:39:27 »
Amúgy az OD-t ti hogyan használjátok? Olvasgattam egyéb fórumokon és megoszlanak a vélemények. Van aki állandóan bekapcsolva tartja, van aki csak városban és olyan csávó is volt aki kikapcsolja mindig, mert úgy jobban megy, igaz, többet is eszik...
Nálam mindig be van kapcsolva.

A users manual ezt írja normál használatra:
Set the overdrive switch to the ON position.
Always set the overdrive switch to the ON position to
improve fuel economy and quiet driving.


Ha több motorfékre van szükség:
To use the braking power of the engine, downshift the
transmission in the way described below:
- Turn off the overdrive switch. (This is effective only when
you are driving in the “D” position.) The “O/D OFF”
indicator light in the instrument cluster will come on and the
transmission will downshift to the third gear and engine
braking will be obtained.
When the cruise control is being used, even if you
downshift the transmission by turning off the overdrive
switch, engine braking will not be applied because the
cruise control is not cancelled. If you need to decrease the
vehicle speed.
- Shift into the “2” position. The transmission will downshift
to the second gear when the vehicle speed is or becomes
lower than the speed listed below and more powerful
engine braking will be obtained.
- Shift into the “L” position. The transmission will downshift
to the first gear when the vehicle speed is or becomes
lower than the speed listed below and maximum engine
braking will be applied.


És néhány speciális eset:
- If the transmission repeatedly upshifts and downshifts
between the third and overdrive gears when climbing a
gentle slope, turn off the overdrive switch. Be sure to turn
the switch on immediately after climbing the slope.
- When towing a trailer, in order to maintain efficient engine
braking and electrical charging performance, do not use
overdrive.


A kikapcsolt OD tképppen azt jelenti, mintha egy kéziváltós kocsinál nem használnád a legmagasabb fokozatot: magasabb fordulatszám azonos sebesség esetén, nagyobb gyorsítóképesség ugyanarról a sebességről, magasabb fogyasztás.
Szóval ha az általad említett "öreguras" stílusban közlekedsz akkor mindenképpen tartsd bekapcsolva. Ha meg hirtelen gyorsítani akarsz akkor ott van a kickdown lehetősége.


szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3851 Dátum: 2009.06.03 12:49:30 »
...fogyidnak örülj akkor mert a 2.2 automata többet szokott enni mint a 3.0!!
Micsoda???  :eek: Azt hittem ez takarékosabb... A nagyobb, kevésbé pörgős motor miatt van? Városban is többet eszik?
No mindegy. Valahogy nem akarom nyomni neki, kényelmesen, öregurasan megyek mostanában  ::)

Amúgy az OD-t ti hogyan használjátok? Olvasgattam egyéb fórumokon és megoszlanak a vélemények. Van aki állandóan bekapcsolva tartja, van aki csak városban és olyan csávó is volt aki kikapcsolja mindig, mert úgy jobban megy, igaz, többet is eszik...
Én mindig benyomva...így kevesebbet eszik..bár ugye OD-nál nincs motorfék.....így kíméled a motort is... OD-t azt csak előzésnél vagy emelkedő stb kapcsolom ki...igazából ha a helyzet azt kívánja hogy ne kapcsoljon fel 4.-be..vagy lejtőnél a motorfék miatt...
A 2.2 automata szegényke az küzd a nagy kasznival...a 3.0 kevésbé szenved...mivel nyomatékosabb és nem kell forgatni hogy mennjen... a 2.2 manuállal viszont egész takarékosan el lehet menni!! Nekem volt mindegyik...én ha vennék mégegyszer 3.0-át vennék megint!! :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.03 12:54:20 írta szkaresz »

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3852 Dátum: 2009.06.03 13:59:59 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3853 Dátum: 2009.06.03 14:14:51 »
Paaalaaaaczk!! Donor.. :D http://www.hasznaltauto.hu/3020545_toyota_camry_1984

Akár-hogyis, de potom ár. De hova tenné Palaczk????  :D Már így is kitagadják lassan...  :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3854 Dátum: 2009.06.03 15:06:27 »
Nálunk is győzött a női terror...csajom meg anyám is kereste egyből a pisztolyt hogy hova zártam el...mivel elgondolkodtam rajt én is hogy elhozom és megmentem ezt a vasat pedig hely lenne.... de hát ez van!!  :censored: