Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129469 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3165 Dátum: 2008.11.06 08:53:56 »
Szeke beirod majd tételesen a ktgeket? köszi
komolyan érdekelne
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3166 Dátum: 2008.11.06 09:17:56 »
Ugye az autók alja általában nem kívülről befelé rohad át... Jó, persze, lényeges az alvázvédelem is, de ha súlyozni kellene, adnék neki mondjuk 30 %-ot, míg az üregvédelemnek 70-et.

Ne keverjuk a szezont a fazonnal! Az autok alja nem belulrol kezd el rohadni, hanem kivulrol. Nagyon jo, hogy sok helyen csinalnak alvazvedelmet, de jo lenne ha ugyanennyi helyen csinalnanak uregvedelmet is. A ket dolognak alapvetoen semmi koze egymashoz. Az egyik az alvazat vedi, mig a masik az ajtokat, fedeleket. Nekem legalabbis nem  mindegy, hogy szarba csapni vagy csapba szarni. 
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3167 Dátum: 2008.11.06 13:40:40 »
Ugye az autók alja általában nem kívülről befelé rohad át... Jó, persze, lényeges az alvázvédelem is, de ha súlyozni kellene, adnék neki mondjuk 30 %-ot, míg az üregvédelemnek 70-et.

Ne keverjuk a szezont a fazonnal! Az autok alja nem belulrol kezd el rohadni, hanem kivulrol. Nagyon jo, hogy sok helyen csinalnak alvazvedelmet, de jo lenne ha ugyanennyi helyen csinalnanak uregvedelmet is. A ket dolognak alapvetoen semmi koze egymashoz. Az egyik az alvazat vedi, mig a masik az ajtokat, fedeleket. Nekem legalabbis nem  mindegy, hogy szarba csapni vagy csapba szarni. 
Az ajtók alja belülről rohad...mégpedig az ajtóban megálló lecsapódott pára,és az üvegről befolyó víz miatt.és ez megáll az összeillesztéseknél.....jól írta Palaczk cartárs.....általában erre van az üregvédelem....a gyári alvázvédelem meg ha nem sérül addig felesleges alvázvédőzni.....mert az autók alja csak akkor rohad ha valahol a megsérült gyári alvázvédő alá bemegy a víz...de leginkább a sós lé....!! Nem okoskodni akarok...de fényezőként melóztam .....és csináltam már,meg láttam is pár autót.... :devil: de ha már egy autó elkezd rozsdásodni akkor már úgyis csak szélmalom harcot folytatsz az idővel....hiába fújatod le...a jó öreg rozsda akkor is ott fog csámcsogni a lemezen...max nem látszik....(tudom...rozsdagátló meg passziváló....de az is csak időhúzás max fél évvel később jön elő megint a rozsda)

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3168 Dátum: 2008.11.06 13:49:59 »

Az ajtók alja belülről rohad...mégpedig az ajtóban megálló lecsapódott pára,és az üvegről befolyó víz miatt.és ez megáll az összeillesztéseknél.....jól írta Palaczk cartárs.....általában erre van az üregvédelem....a gyári alvázvédelem meg ha nem sérül addig felesleges alvázvédőzni.....mert az autók alja csak akkor rohad ha valahol a megsérült gyári alvázvédő alá bemegy a víz...de leginkább a sós lé....!! Nem okoskodni akarok...de fényezőként melóztam .....és csináltam már,meg láttam is pár autót.... :devil: de ha már egy autó elkezd rozsdásodni akkor már úgyis csak szélmalom harcot folytatsz az idővel....hiába fújatod le...a jó öreg rozsda akkor is ott fog csámcsogni a lemezen...max nem látszik....(tudom...rozsdagátló meg passziváló....de az is csak időhúzás max fél évvel később jön elő megint a rozsda)

Az ajtok alja ugye nem alvaz? Csak kerdezem. Szerintem nem. Ha nem, akkor ureg. Az ajtoban ugye van ablak? Van. Akkor ugye ureg. H az ajto ureg, megbeszeltuk ugye, hogy az, akkor oda uregvedo kell. Mi serul kulonben hetkoznap surubben az ajto vagy az alvaz? Mibol van tobb? Godorbol, sz@rul megtervezett fekvorendorbol, szinten sz@rul megtervezett le-/felhajtokbol vagy az ajtot ero mechanikai hatasokbol? Nem okoskodni akarok, en is fenyezokkel, es foleg karosszeriasokkal  beszelgettem, nem a kisujjambol szoptam.  :whistling:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3169 Dátum: 2008.11.06 14:08:14 »

Az ajtók alja belülről rohad...mégpedig az ajtóban megálló lecsapódott pára,és az üvegről befolyó víz miatt.és ez megáll az összeillesztéseknél.....jól írta Palaczk cartárs.....általában erre van az üregvédelem....a gyári alvázvédelem meg ha nem sérül addig felesleges alvázvédőzni.....mert az autók alja csak akkor rohad ha valahol a megsérült gyári alvázvédő alá bemegy a víz...de leginkább a sós lé....!! Nem okoskodni akarok...de fényezőként melóztam .....és csináltam már,meg láttam is pár autót.... :devil: de ha már egy autó elkezd rozsdásodni akkor már úgyis csak szélmalom harcot folytatsz az idővel....hiába fújatod le...a jó öreg rozsda akkor is ott fog csámcsogni a lemezen...max nem látszik....(tudom...rozsdagátló meg passziváló....de az is csak időhúzás max fél évvel később jön elő megint a rozsda)

Az ajtok alja ugye nem alvaz? Csak kerdezem. Szerintem nem. Ha nem, akkor ureg. Az ajtoban ugye van ablak? Van. Akkor ugye ureg. H az ajto ureg, megbeszeltuk ugye, hogy az, akkor oda uregvedo kell. Mi serul kulonben hetkoznap surubben az ajto vagy az alvaz? Mibol van tobb? Godorbol, sz@rul megtervezett fekvorendorbol, szinten sz@rul megtervezett le-/felhajtokbol vagy az ajtot ero mechanikai hatasokbol? Nem okoskodni akarok, en is fenyezokkel, es foleg karosszeriasokkal  beszelgettem, nem a kisujjambol szoptam.  :whistling:
a régebbi autóknál hanyagolták az üregvédelmet....és ezeknél általában az ajtó rohad előbb.....
főként amin nincs műanyag doblemez...és ott benyomja a résekhez a sarat stb....ott az üregekben nagyobb a gond...de egybébként tök mindegy...mert ha valamelyik nem ok (alvázvédő,üregvédő) akkor is csámcsogni fog rozsda barátunk....tehát mindegyik kellőképpen fontos....mint az előbb írtam én nem beszélgettem fényezőkkel mint Te..hanem nekem meg ez a szakmám..:) pl ha egy autó az ablak körül rohad..azt nem hiszem hogy fekvőrendőrnek csaptad neki.:))) Max álló rendőrnek...azoknak meg nemárt..:)) de egyébként asszem most kerültünk oda hogy ez már off topikos téma..:) :)

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3170 Dátum: 2008.11.06 15:31:19 »
2000 évj. 3.0 V6 camryhoz kellene barátomnak alkatrész..majdnem komplett eleje...lámpák,klímacuccok stb.......valaki esetleg tudna hozzá bontottat??
Köszi

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3171 Dátum: 2008.11.06 19:27:12 »
Váltó. Kíváncsi lennék, miben tér el ennek a te autódnak a váltója az általam beszerzett donor-Camryétől, ami ugye faceliftes... Ugye eredetileg az volt a tervem, hogy átépíttetem a váltót az én Camrymbe, de a projekt meghiúsult, mert az én Camrym ugye még facelift előtti (olyan, mint a tiéd), a donor pedig faceliftes, és abban már ECT váltó van, egy csomó kábel megy bele, amelyek az én autómból hiányoznak  ::) ... Tehát kellett volna komplett kábelkorbács-csere is meg egyéb nyalánkságok, és még így is erősen sanszos lett volna, hogy a napokig tartó, közel százezret felemésztő művelet után az autó nem működött volna megfelelően  :wacko: ... így feladtam. De nézd már meg a kocsid adat-tábláját, hogy milyen típusú váltó szerepel rajta?
A modellkódom SV11L-UHPEEC
Alatta a kódsor (nemtom már sajna melyik a váltóé  :sweatdrop: ) : 145FT11-452A140L

'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3172 Dátum: 2008.11.06 19:29:39 »
Szeke beirod majd tételesen a ktgeket? köszi
komolyan érdekelne
Mivel protekciós vagyok alkatrész és munkadíj szempontjából is (  ::) ) , így talán nem annyira mérvadó. 
A gumik ugye 35e-be kerültek, az 5 liter Mobil váltóolaj, a 6 liter akciós LM olaj, az olajszűrő, a levegőszűrő és az olajteknő tömítés összesen 16ezer volt kb....
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3173 Dátum: 2008.11.07 20:22:23 »
Bajban a Toyota....visszaesett a Prius, és a Camry eladása..... :excl:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3174 Dátum: 2008.11.07 20:27:20 »
Minden gyártónak visszaestek az eladásai. A gazdaság nem túl fényes...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3175 Dátum: 2008.11.07 21:14:18 »
Ugye az autók alja általában nem kívülről befelé rohad át... Jó, persze, lényeges az alvázvédelem is, de ha súlyozni kellene, adnék neki mondjuk 30 %-ot, míg az üregvédelemnek 70-et.

Ne keverjuk a szezont a fazonnal! Az autok alja nem belulrol kezd el rohadni, hanem kivulrol. Nagyon jo, hogy sok helyen csinalnak alvazvedelmet, de jo lenne ha ugyanennyi helyen csinalnanak uregvedelmet is. A ket dolognak alapvetoen semmi koze egymashoz. Az egyik az alvazat vedi, mig a masik az ajtokat, fedeleket. Nekem legalabbis nem  mindegy, hogy szarba csapni vagy csapba szarni. 

Te most ezt nekem miért magyarázod  :eek: ? Szerinted én ezt nem tudom :) ?

"Autók alja" kifejezést, OK, nem részleteztem. Na, ebbe szerintem beletartozik minden, ami alul van. Pl. a küszöbök, a különféle kereszt- és hossztartók, váznyúlványok, ülések alatti merevítőbordák stb. Ezek mind alul vannak az autók alján, mind üregesek, és mind előszeretettel rohadnak belülről kifelé. És ez a veszélyes, az autó strukturális merevségét gyengítő, nehezen/drágán javítható korrózió - nem az, amikor odavered valamihez a padlólemezt, és ott keletkezik némi felületi rozsda. Az ilyen korrózió sokkal lassabban fogja átrágni a lemezt (ha egyáltalán), mint az említett üregekből, belülről kifelé jövő - lévén ezekben jellemzően "megáll" a nedvesség, a víz, a pára. Na, ezeknek a helyeknek a konzerválására kell elsősorban az üregvédelem.

Meg, ahogy írod, az ajtók és a fedelek belülről kifelé történő rohadása ellen is. De ez utóbbiakat az ember otthon, egy spray-kiszerelésű üregvédővel is könnyen le tudja kezelni. Ehhez nem kell szakember - de az előbbi bekezdésben említettekhez igen; vagy legalábbis kell hozzá speciális felszerelés (pl. kompresszor) - meg egy hely, ahol ezt alkalmazni tudod.

Mindezekkel szemben, az alvázvédelem nem jelent mást, mint az autó alsó felületének (beleértve a kerékjáratokat is) a felszíni kezelését. Ez is fontos, mert pl. elodázza a sárvédőívek kirohadását - de az igazán költséges & veszélyes, fent felsorolt rohadásoktól ez nem véd meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3176 Dátum: 2008.11.07 21:18:10 »
...de ha már egy autó elkezd rozsdásodni akkor már úgyis csak szélmalom harcot folytatsz az idővel...

Nem feltétlenül - ha a rozsdás részt rendesen kivágják, kihegesztik, és utána kap megfelelő felületkezelést, akkor nem.

Na persze, az tény, hogy ha az ember nagyon hosszú távon is szeretné megőrizni épségben az autója karosszériáját, akkor ne járjon vele télen (hóban-latyakban-sóban). Nekem is ez a célom a Camryvel - mostantól ilyen kondíciók között nem lesz használva, erre lett beszerezve a Starlet. A Camrynek meg majd szépen ki lesz lakatoltatva a kasztnija, és utána kap egy komplett új fényezést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3177 Dátum: 2008.11.07 21:22:59 »
...az 5 liter Mobil váltóolaj, a 6 liter akciós LM olaj, az olajszűrő, a levegőszűrő és az olajteknő tömítés összesen 16ezer volt kb....

Jézusom  :eek: ... ez iszonyat olcsó volt  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3178 Dátum: 2008.11.07 21:24:50 »
A modellkódom SV11L-UHPEEC
Alatta a kódsor (nemtom már sajna melyik a váltóé  :sweatdrop: ) : 145FT11-452A140L

Érdekes, az én modellkódom SV11L-UHMEEC. Mit jelent vajon nálad a P, illetve nálam az M betű?

A kódsorból a végén az A140L az erőátvitel kódja! Na, majd megnézem, a donor Camryé milyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3179 Dátum: 2008.11.07 22:04:10 »
...de ha már egy autó elkezd rozsdásodni akkor már úgyis csak szélmalom harcot folytatsz az idővel...

Nem feltétlenül - ha a rozsdás részt rendesen kivágják, kihegesztik, és utána kap megfelelő felületkezelést, akkor nem.

Na persze, az tény, hogy ha az ember nagyon hosszú távon is szeretné megőrizni épségben az autója karosszériáját, akkor ne járjon vele télen (hóban-latyakban-sóban). Nekem is ez a célom a Camryvel - mostantól ilyen kondíciók között nem lesz használva, erre lett beszerezve a Starlet. A Camrynek meg majd szépen ki lesz lakatoltatva a kasztnija, és utána kap egy komplett új fényezést.
Mondjuk a hegesztés mellett mindig gyengül,és nyúlik a lemez...ott kezdi majd meg megint a rozsda...sajna..!!.
egyébként van kompresszorom,meg szórópisztolyaim is ha esetleg kellene vmiben segíteni!! :)