Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1130653 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3075 Dátum: 2008.09.20 17:31:49 »
Na ide figyeljetek Mesterek! (a szó lehető legpozitívabb értelmében Mesterek természetesen!!!)

Most ollyat mondok, leültök tőle:

Aszem rájöttem Palaczk nagy bánatára.
Na ide vigyázzatok:
Olajbetöltéskor ugye a hengerfejre töltjük az oljat. Ott remekül megúszik monden a friss olajjal. A gyengélkedő szelepszár szimmeringek is esetleg olaj alá kerülnek. Sokkal-sokkal könnyebben bekapják az olajat, mint egyébként. Persze utána iszkol le az olaj a karterba, de aki látott már levett szelepfedelett az látta azt is, hogy jó sok lehetősége van a kis üregekben elakadni az olajnak, még úgy is, hogy természetesen úgy van megcsinálva, hogy minél könnyebben le tudjon folyni. no ott tartunk, hogy a hengerfejen a szelepek körül lévő olajszint elvileg magasabb, mint a későbbi, üzemi. Annyira nem is akar elfolyni még, hiszen a friss olaj kicsit sűrűbb, még nincs "összetörve" stb. Aztán menetközben , működés, közlekedés, stb. hatására javul a helyzet, csökken a hengerfejen tétovázó olaj mennyisége, és helyre áll a rend a gyengébb szimmeringek újra elegendőek ahhoz, hogy ellássák a feladatukat.

Na, erre varjatok gombot!
Olllyan tiszta és világos, mint a nap!
De legalábis logikusnak hangzik, még ha nem is biztos, hogy így van.

Na, király vagyok, vagy király vagyok?  Itt a tíz pont, hol a tíz pont!!!   :clap:

Meg van fejtve! Jöhet a következő kérdés! Csak tessék, csak tessék!

Ööö... Mester, nagy király vagy, ehhez vita nem fér  :yes: ! De tartok tőle, hogy itt bonyolultabb a szitu.

Ugyanis a Camry az olajcsere után nem csak az első pár km során füstöl jobban (ami alátámasztaná az elméletedet) - hanem az első pár ezer km során (úgy kb. 2-3 ezerről beszélünk) ! Annyi plusz olaj meg ugye csak nem gyűlik föl fönt a szimeringeknél, aminek 2-3 ezer km kellene az elfogyáshoz  ::) ...

A jelenség úgy néz ki, hogy minél frissebb az olaj a motorban, annál jobban füstöl. Ahogy öregszik, csökken a füstölés. De ezen belül a tizenezer km-es és a párszáz km-es állapot között AKKORA különbség van, hogy az döbbenetes, és az én autós ismereteim nem elegendők ahhoz, hogy rájöjjek ennek a nyitjára  :no: ... Ami pedig végképp érthetetlenné teszi, hogy közben a friss olajat kevésbé eszi, mint az öregebbet, tehát amikor az olaj még fiatal, akkor lassabban fogy. Számok: az első liter olaj kb. 5 ezer km-en fogy el - míg a vége felé már 3 ezren benyel egy litert. Érted, tehát a kevesebb elfogyasztott olajjal jobban füstöl, a több elfogyasztottal meg kevésbé :excl: ... Érted ? Mert én nem.
akkor nem jó. Pedig már azt hittem. Haj, pedig úgy örültem.
Mondjuk nem lehet ezt a verziót sem teljesen kizárni, de tény, hogy még másnak is kell itt lenni.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3076 Dátum: 2008.09.20 17:35:45 »
Te tudod...én is ezt a diszulfidost használtam,de már a camryban is 308ezer van...áttértem a 15W40-es Castrol-ra,és azóta elhalkult az autó és ezt az olajat később is töri meg....az illesztések meg a szimeringek, már nem olyanok sajna mint az újaknál...egyébként meg a régebbi autók nem tartoznak azok közé az autók közé amik nagyon kényesek lennének a kicsit vastagabb olajra....de majd max megkérdezem havert nekik olajszaküzletük van,és olajcserékkel foglalkoznak,ő mondta nekem is hogy nyugodtan használjam a 15w40-et ennyi km után...pedig nekem nem dobta a kéket,meg olajcserénként max-ról min-ig ette le az olajat!! De te tudod....egyébként akkor dobj bele egy füstölés csökkentő adalékot amíg nem szimeringezteted az autót!!.....mielőtt bárki betalálna a hülyeségekkel....ez csak az én véleményem  volt.... :excl:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3077 Dátum: 2008.09.20 19:06:59 »
Te tudod...én is ezt a diszulfidost használtam,de már a camryban is 308ezer van...áttértem a 15W40-es Castrol-ra,és azóta elhalkult az autó és ezt az olajat később is töri meg....az illesztések meg a szimeringek, már nem olyanok sajna mint az újaknál...egyébként meg a régebbi autók nem tartoznak azok közé az autók közé amik nagyon kényesek lennének a kicsit vastagabb olajra....de majd max megkérdezem havert nekik olajszaküzletük van,és olajcserékkel foglalkoznak,ő mondta nekem is hogy nyugodtan használjam a 15w40-et ennyi km után...pedig nekem nem dobta a kéket,meg olajcserénként max-ról min-ig ette le az olajat!! De te tudod....egyébként akkor dobj bele egy füstölés csökkentő adalékot amíg nem szimeringezteted az autót!!.....mielőtt bárki betalálna a hülyeségekkel....ez csak az én véleményem  volt.... :excl:

Az olajtopicban van egy "olajbiblia", nemrég llinkeltem, ha gondolod, olvasd át.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3078 Dátum: 2008.09.20 23:26:45 »
Az olajtopicban van egy "olajbiblia", nemrég llinkeltem, ha gondolod, olvasd át.

Köszi átolvastam...tanulságot levontam..:)
de egyébként akkor se jött már be a liqui 10w40 pedig nem olcsó olaj....
most asszem majd amúgy ránézek a castroll magnetic-jére a télen....addigra úgyis "higabb" kell!!
de nyárra nekem tökéletes volt a 15w40,nem volt vele semmi bajom...sőőőt...
vagy lehet egy olajcserére úgy kiváncsiságból megnézek egy 5w40-et bár lehet azzal hülyeséget csinálok...
majd kiderül....
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.21 19:27:15 írta Palaczk »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3079 Dátum: 2008.09.21 07:43:17 »
Köszi átolvastam...tanulságot levontam..:)
de egyébként akkor se jött már be a liqui 10w40 pedig nem olcsó olaj....
most asszem majd amúgy ránézek a castroll magnetic-jére a télen....addigra úgyis "higabb" kell!!
de nyárra nekem tökéletes volt a 15w40,nem volt vele semmi bajom...sőőőt...
vagy lehet egy olajcserére úgy kiváncsiságból megnézek egy 5w40-et bár lehet azzal hülyeséget csinálok...
majd kiderül....
Én úgy tudom, hogy az ásványi olaj és a szintetikus olaj nem igazán szeretik egymást. A keverést semmiképpen sem javasolják a hozzáértők.
Namármost 15ös tuti áványi az 5ös majdnem tuti szintetikus olaj. Valamennyi mindíg marad ugye a rendszerben, tehát lehetséges, hogy rövid távon ilyen szélsőséges változtatások nem hoznak majd 100%-os eredményt, vagy esteleg meglepit produkál majd!
Én már hallottam olyat, hogy igaz teherautó volt, hogy a szervíz szintetikus, vagy félszint olajat tett bele az esedékes szervíz alkalmával. Aztán a gondos tulaj utántöltésre meg belevégta az ásványi cuccot. Kicsit megsült a moci, mert az olajat csak karterrel együtt lehetett levenni, állítólag valami kocsonyás anyaggá változott a "fúziótól".
Persze ezekhez a durva dologhoz  gondolom kellet a tgk-ba 2-3 l-t is utántölteni, de egy teherautónál pár liter arányaiban közelíti a szgk-nál a pár decit.
Hmmm?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.21 19:27:49 írta Palaczk »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3080 Dátum: 2008.09.21 08:04:36 »
probáld meg a valvoline topdguardot vagy a longlife-t direkt 100ekm+autokba van. 10w-40es.
én már 50e km ota avvaé járok és jó. és olcso! most vettem 6500ért 5litert osanban most akcios


ROSSZ A linkelés!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3081 Dátum: 2008.09.21 17:31:00 »
Én úgy tudom, hogy az ásványi olaj és a szintetikus olaj nem igazán szeretik egymást. A keverést semmiképpen sem javasolják a hozzáértők.
Namármost 15ös tuti áványi az 5ös majdnem tuti szintetikus olaj. Valamennyi mindíg marad ugye a rendszerben, tehát lehetséges, hogy rövid távon ilyen szélsőséges változtatások nem hoznak majd 100%-os eredményt, vagy esteleg meglepit produkál majd!
Én már hallottam olyat, hogy igaz teherautó volt, hogy a szervíz szintetikus, vagy félszint olajat tett bele az esedékes szervíz alkalmával. Aztán a gondos tulaj utántöltésre meg belevégta az ásványi cuccot. Kicsit megsült a moci, mert az olajat csak karterrel együtt lehetett levenni, állítólag valami kocsonyás anyaggá változott a "fúziótól".
Persze ezekhez a durva dologhoz  gondolom kellet a tgk-ba 2-3 l-t is utántölteni, de egy teherautónál pár liter arányaiban közelíti a szgk-nál a pár decit.
Hmmm?

Nos nálam is volt már vattás az olaj, meg trutymós. Csak akkor a Tribolin nevű olajelixítről. :censored: :censored:
Mopndjuk nekem a motor nem sült meg, de a kartert itt is le kellett szedni.... Egy tanulmány volt a vattás cumó. Ilyen fehéres vatta-szerű izé volt az olaj helyett... Kicsapódott a :censored: tuggya mi az olajból.  Azóta csak ellenőrzött helyről, jó minőségű olaj.

Megjegyzem, hogy a Dai-ban 10W-40 es Castrol Magnatec került a szelepszár szimmeringezést követően.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3082 Dátum: 2008.09.21 18:30:53 »
Köszi átolvastam...tanulságot levontam..:)
de egyébként akkor se jött már be a liqui 10w40 pedig nem olcsó olaj....
most asszem majd amúgy ránézek a castroll magnetic-jére a télen....addigra úgyis "higabb" kell!!
de nyárra nekem tökéletes volt a 15w40,nem volt vele semmi bajom...sőőőt...
vagy lehet egy olajcserére úgy kiváncsiságból megnézek egy 5w40-et bár lehet azzal hülyeséget csinálok...
majd kiderül....

5 W 40 szerintem túlzás lenne már kicsit ennyi km-rel, de a 15 W-ről mindenképp menj vissza 10 W-re, mert a 15 W a jellemző itteni hőmérsékleteken is nagyon ledermed már, hidegindítást követően egy darabig jóval kedvezőtlenebb vele a kenés a 10 W-hez képest, magyarul ez tényleg árt a motornak (persze nem hirtelen, de pont ez az alattomos benne). És, ahogy a link alatt is olvasható, a hidegen sűrűbb olajnak melegen is kevésbé jók a kenési jellemzői, magyarul igazából semmi nem szól mellette - ráadásul a motorod bizonyára a legjobb egészségnek örvend még, ha csak maxról minre megy le a nívó cserétől cseréig  :yes: ... akkor ez még egy teljesen fitt motor, add meg neki a finomabb anyagot  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3083 Dátum: 2008.09.21 19:29:40 »
Én úgy tudom, hogy az ásványi olaj és a szintetikus olaj nem igazán szeretik egymást. A keverést semmiképpen sem javasolják a hozzáértők.
Namármost 15ös tuti áványi az 5ös majdnem tuti szintetikus olaj. Valamennyi mindíg marad ugye a rendszerben, tehát lehetséges, hogy rövid távon ilyen szélsőséges változtatások nem hoznak majd 100%-os eredményt, vagy esteleg meglepit produkál majd!
Én már hallottam olyat, hogy igaz teherautó volt, hogy a szervíz szintetikus, vagy félszint olajat tett bele az esedékes szervíz alkalmával. Aztán a gondos tulaj utántöltésre meg belevégta az ásványi cuccot. Kicsit megsült a moci, mert az olajat csak karterrel együtt lehetett levenni, állítólag valami kocsonyás anyaggá változott a "fúziótól".
Persze ezekhez a durva dologhoz  gondolom kellet a tgk-ba 2-3 l-t is utántölteni, de egy teherautónál pár liter arányaiban közelíti a szgk-nál a pár decit.
Hmmm?

Valóban nem szerencsés keverni a különféle bázisú olajokat, de azért ekkora gebaxt nem okozhat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3084 Dátum: 2008.09.21 19:33:33 »
akkor nem jó. Pedig már azt hittem. Haj, pedig úgy örültem.
Mondjuk nem lehet ezt a verziót sem teljesen kizárni, de tény, hogy még másnak is kell itt lenni.

A dolog igazából olyan hú de nagyon nem zavar, de azért nem bánnám, ha érteném, márcsak azért is, mert ugye érdekel a téma  :yes: ... Igazából ami a legjobban izgatja a kíváncsiságomat, az az, hogy vajon lehet-e a jelenséghez köze az olaj adalékolt mivoltának?

Kicsit megzavarta az ezzel kapcsolatos eleddig teljesen stabil hozzáállásomat az, hogy szerelőm, aki korábban esküdött az ilyen gyárilag adalékolt olajokra, mint a LM MoS2 meg a Fuchs Titan CFE, most már ellenzi őket  ::) ... Elsősorban ez a tény zavart meg önmagában, mert ha egy szakember sem tudja, hogy hányadán álljon, akkor hogyan tudhatnám én??

Mindenesetre úgy vagyok vele, hogy ha ez az olaj ártana a motornak, azt több mint 200 ezer km használat során, gondolom, észrevettem volna már  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3085 Dátum: 2008.09.22 11:33:13 »
http://www.hasznaltauto.hu/kepek.auto?hirkod=2212208&foto=28&partnerkod=3503 húúúúúúúúú ezt nézzétek meg..nekem nagyon tetszik,nagyon morcos lett az eleje.......kééérem..sőőőőt akarom... :devil:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3086 Dátum: 2008.09.22 13:26:30 »
http://www.hasznaltauto.hu/kepek.auto?hirkod=2212208&foto=28&partnerkod=3503 húúúúúúúúú ezt nézzétek meg..nekem nagyon tetszik,nagyon morcos lett az eleje.......kééérem..sőőőőt akarom... :devil:

Nekem is kéne  :yes: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #3087 Dátum: 2008.09.22 15:35:19 »
Így valóban jól néz ki a Camry.  :yes:
Ez a morcosítás ott gyári felszereltség az SE változaton.
De ha jól rémlik itt már a lengéscsillapítókhoz is hozzányúlnak, szóval jogos a Sport jelző. A 3,5 V6-os motor esetében pedig már teljesítményhiányra sem lehet panaszkodni. ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3088 Dátum: 2008.09.22 19:52:54 »
&feature=related BMW mániás haveromat ezzel cseszegetem már 1 hete...azt csak hümmög...:)  :devil:

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3089 Dátum: 2008.10.04 20:11:08 »
Hi, ha valakit érdekel van eladó cd-s egységem, jól működik, de beleszerettem az mp3 lejátszóba