Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129358 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3060 Dátum: 2008.09.12 08:20:43 »
De egyszerre....
 :whistling:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3061 Dátum: 2008.09.12 09:26:46 »
Az ék a rugótányért fixálja, a váll meg a szimmeringet.

Szét kell-e szedni, vagy nem?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3062 Dátum: 2008.09.12 14:08:38 »
Az ék a rugótányért fixálja, a váll meg a szimmeringet.

Szét kell-e szedni, vagy nem?

Mester! Csak ismételni tudom: szerelő szerint egyáltalán nem biztos, hogy szét kell szedni. Feltételezem, hogy csinált már néhány szelepszár-szimering cserét ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3063 Dátum: 2008.09.12 14:19:58 »
Az ék a rugótányért fixálja, a váll meg a szimmeringet.

Szét kell-e szedni, vagy nem?
A szimmering cseréhez mindenkép le kell venni a rugótányért és a rugót, mert úgy válik szabaddá a szelepszár!!!
Én nagy valószinűséggel levenném a hengerfejet, mert mint mondtam nem biztos, hogy összerakott motoron meg tudod támasztani a szelepet, hogy ne hajoljon el. Ha elhajlik utána már viszont szét kell szedni és az sokkal fájdalmasabb dolog. Ilyen esetben igen erősen javaslom a gyári szelepek használatát!!! (pedig nem olcsó!)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 14:22:47 írta b.c. »

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3064 Dátum: 2008.09.12 19:00:57 »
na holnap ki jön talira?? 20-942-8174 csörizzen meg aki jön legyen szíves,hogy legalább egy kb számot tudjunk....!! Köszöntem... :excl:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3065 Dátum: 2008.09.13 19:25:43 »
Az ék a rugótányért fixálja, a váll meg a szimmeringet.

Szét kell-e szedni, vagy nem?
A szimmering cseréhez mindenkép le kell venni a rugótányért és a rugót, mert úgy válik szabaddá a szelepszár!!!
Én nagy valószinűséggel levenném a hengerfejet, mert mint mondtam nem biztos, hogy összerakott motoron meg tudod támasztani a szelepet, hogy ne hajoljon el. Ha elhajlik utána már viszont szét kell szedni és az sokkal fájdalmasabb dolog. Ilyen esetben igen erősen javaslom a gyári szelepek használatát!!! (pedig nem olcsó!)
Köszönöm. Tehát Te is szétszednéd. Én is így gondoltam. Jah, a Dai már egyben van, némi elektromos malőr van még benne, a szivargyújtó és a SzJQ nem működik, de azzal is kezdünk valamit.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3066 Dátum: 2008.09.13 20:10:46 »
Köszi Szeke hogy jöttél,jó a vasad nagyon...épp beszéltük mikor elmentél,hogy rohadtul egyben lehet a motorja,mert nagyon szép hangja van!!  Jocó Neked meg a pólót...ja és pont jó lett....bár kicsit izompólós lett a feelingje!! :D  :whistling: Káááár hogy sz.r volt az idő...:(

Odzse

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3067 Dátum: 2008.09.14 18:10:52 »
Sziasztok!

Mindenkinek nagyon köszönjük,hogy eljött a találkozóra és emelte a rendezvény fényét.Kicsit kevesen voltunk az előzetes érdeklődéshez képest,gondolom az időjárás miatt.Én még szívesen dumáltam volna mindenkivel,de majd legközelebb,mert úgy néz ki,hogy tapasztalatokból senkinél nincs hiány.Ha igény lesz még ilyen talikra akkor összehozunk még párat.

[a csatolmányt egy admin törölte]
LS 400-POWER OF THE V8
"AKI NEM EDZ AZ KIPUSZTUL!!"

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3068 Dátum: 2008.09.19 17:30:48 »
Már megint megy az a műsor, hogy olajcsere után, friss olajjal füstöl a Camry, mint állat  :wacko: ... Agyaltunk már erről, ha jól emlékszem akkor sem jutottunk dűlőre - én tényleg nem érem föl ésszel, hogy mi a fenéért füstöl jobban az új olajjal, mint a régivel? SOKKAL jobban füstöl  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3069 Dátum: 2008.09.19 18:41:27 »
Már megint megy az a műsor, hogy olajcsere után, friss olajjal füstöl a Camry, mint állat  :wacko: ... Agyaltunk már erről, ha jól emlékszem akkor sem jutottunk dűlőre - én tényleg nem érem föl ésszel, hogy mi a fenéért füstöl jobban az új olajjal, mint a régivel? SOKKAL jobban füstöl  :whistling: ...
Dehogynem, b.c. mester azt hiszem azt írta, hogy a lebegőanyagok hijján könnyebben "fut" az olaj. A lebegőanyagokkal "sűrűbb"-bé válik... Valami ilyesmi volt a lényeg.

Ja, a Dai lábraállt, bővebbet a topicjában.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3070 Dátum: 2008.09.19 22:50:49 »
Már megint megy az a műsor, hogy olajcsere után, friss olajjal füstöl a Camry, mint állat  :wacko: ... Agyaltunk már erről, ha jól emlékszem akkor sem jutottunk dűlőre - én tényleg nem érem föl ésszel, hogy mi a fenéért füstöl jobban az új olajjal, mint a régivel? SOKKAL jobban füstöl  :whistling: ...
Dehogynem, b.c. mester azt hiszem azt írta, hogy a lebegőanyagok hijján könnyebben "fut" az olaj. A lebegőanyagokkal "sűrűbb"-bé válik... Valami ilyesmi volt a lényeg.

De ennyire  :eek: ? Látnád a különbséget, meglepődnél - csere előtt csak akkor füstölt, ha pl. fél perc üresben ketyegés után odarúgtam neki egyet. Most meg minden egyes gázfröccs = pöff  ::) ... Már a visszapillantóban is látom. Közben csak kb. 2.5-3 deci olajat nyel be 1000 km-en. Az a kevés olaj hogy tud ekkora füstöt csinálni  :wacko: ? Ez nekem magas...

Mielőtt valaki megkérdezné: nincs nívó fölé töltve. Sőt, picivel max alatt van.

Tartós magas fordulaton viszont nem füstöl. Tehát ha teszem azt 2000-en tartom, akkor eltűnik a füst. (Még szerencse.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3071 Dátum: 2008.09.20 09:34:22 »
Már megint megy az a műsor, hogy olajcsere után, friss olajjal füstöl a Camry, mint állat  :wacko: ... Agyaltunk már erről, ha jól emlékszem akkor sem jutottunk dűlőre - én tényleg nem érem föl ésszel, hogy mi a fenéért füstöl jobban az új olajjal, mint a régivel? SOKKAL jobban füstöl  :whistling: ...
Dehogynem, b.c. mester azt hiszem azt írta, hogy a lebegőanyagok hijján könnyebben "fut" az olaj. A lebegőanyagokkal "sűrűbb"-bé válik... Valami ilyesmi volt a lényeg.

De ennyire  :eek: ? Látnád a különbséget, meglepődnél - csere előtt csak akkor füstölt, ha pl. fél perc üresben ketyegés után odarúgtam neki egyet. Most meg minden egyes gázfröccs = pöff  ::) ... Már a visszapillantóban is látom. Közben csak kb. 2.5-3 deci olajat nyel be 1000 km-en. Az a kevés olaj hogy tud ekkora füstöt csinálni  :wacko: ? Ez nekem magas...

Mielőtt valaki megkérdezné: nincs nívó fölé töltve. Sőt, picivel max alatt van.

Tartós magas fordulaton viszont nem füstöl. Tehát ha teszem azt 2000-en tartom, akkor eltűnik a füst. (Még szerencse.)
Csak egy kérdésem lenne...10w40 v. 15w40-et raktál bele?? mert ennyi km után mint ami a Te autódban is van a 10w40 egy kicsit vékony,és azt már könnyebben megeszi.....egyébként ha gondolod rakj bele egy adalékot az olajba utána elhagyja a füstölést!!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3072 Dátum: 2008.09.20 10:37:07 »
Már megint megy az a műsor, hogy olajcsere után, friss olajjal füstöl a Camry, mint állat  :wacko: ... Agyaltunk már erről, ha jól emlékszem akkor sem jutottunk dűlőre - én tényleg nem érem föl ésszel, hogy mi a fenéért füstöl jobban az új olajjal, mint a régivel? SOKKAL jobban füstöl  :whistling: ...
Dehogynem, b.c. mester azt hiszem azt írta, hogy a lebegőanyagok hijján könnyebben "fut" az olaj. A lebegőanyagokkal "sűrűbb"-bé válik... Valami ilyesmi volt a lényeg.

Ja, a Dai lábraállt, bővebbet a topicjában.
Na ide figyeljetek Mesterek! (a szó lehető legpozitívabb értelmében Mesterek természetesen!!!)

Most ollyat mondok, leültök tőle:

Aszem rájöttem Palaczk nagy bánatára.
Na ide vigyázzatok:
Olajbetöltéskor ugye a hengerfejre töltjük az oljat. Ott remekül megúszik monden a friss olajjal. A gyengélkedő szelepszár szimmeringek is esetleg olaj alá kerülnek. Sokkal-sokkal könnyebben bekapják az olajat, mint egyébként. Persze utána iszkol le az olaj a karterba, de aki látott már levett szelepfedelett az látta azt is, hogy jó sok lehetősége van a kis üregekben elakadni az olajnak, még úgy is, hogy természetesen úgy van megcsinálva, hogy minél könnyebben le tudjon folyni. no ott tartunk, hogy a hengerfejen a szelepek körül lévő olajszint elvileg magasabb, mint a későbbi, üzemi. Annyira nem is akar elfolyni még, hiszen a friss olaj kicsit sűrűbb, még nincs "összetörve" stb. Aztán menetközben , működés, közlekedés, stb. hatására javul a helyzet, csökken a hengerfejen tétovázó olaj mennyisége, és helyre áll a rend a gyengébb szimmeringek újra elegendőek ahhoz, hogy ellássák a feladatukat.

Na, erre varjatok gombot!
Olllyan tiszta és világos, mint a nap!
De legalábis logikusnak hangzik, még ha nem is biztos, hogy így van.

Na, király vagyok, vagy király vagyok?  Itt a tíz pont, hol a tíz pont!!!   :clap:

Meg van fejtve! Jöhet a következő kérdés! Csak tessék, csak tessék!
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.20 10:42:30 írta b.c. »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3073 Dátum: 2008.09.20 16:20:21 »
Na ide figyeljetek Mesterek! (a szó lehető legpozitívabb értelmében Mesterek természetesen!!!)

Most ollyat mondok, leültök tőle:

Aszem rájöttem Palaczk nagy bánatára.
Na ide vigyázzatok:
Olajbetöltéskor ugye a hengerfejre töltjük az oljat. Ott remekül megúszik monden a friss olajjal. A gyengélkedő szelepszár szimmeringek is esetleg olaj alá kerülnek. Sokkal-sokkal könnyebben bekapják az olajat, mint egyébként. Persze utána iszkol le az olaj a karterba, de aki látott már levett szelepfedelett az látta azt is, hogy jó sok lehetősége van a kis üregekben elakadni az olajnak, még úgy is, hogy természetesen úgy van megcsinálva, hogy minél könnyebben le tudjon folyni. no ott tartunk, hogy a hengerfejen a szelepek körül lévő olajszint elvileg magasabb, mint a későbbi, üzemi. Annyira nem is akar elfolyni még, hiszen a friss olaj kicsit sűrűbb, még nincs "összetörve" stb. Aztán menetközben , működés, közlekedés, stb. hatására javul a helyzet, csökken a hengerfejen tétovázó olaj mennyisége, és helyre áll a rend a gyengébb szimmeringek újra elegendőek ahhoz, hogy ellássák a feladatukat.

Na, erre varjatok gombot!
Olllyan tiszta és világos, mint a nap!
De legalábis logikusnak hangzik, még ha nem is biztos, hogy így van.

Na, király vagyok, vagy király vagyok?  Itt a tíz pont, hol a tíz pont!!!   :clap:

Meg van fejtve! Jöhet a következő kérdés! Csak tessék, csak tessék!

Ööö... Mester, nagy király vagy, ehhez vita nem fér  :yes: ! De tartok tőle, hogy itt bonyolultabb a szitu.

Ugyanis a Camry az olajcsere után nem csak az első pár km során füstöl jobban (ami alátámasztaná az elméletedet) - hanem az első pár ezer km során (úgy kb. 2-3 ezerről beszélünk) ! Annyi plusz olaj meg ugye csak nem gyűlik föl fönt a szimeringeknél, aminek 2-3 ezer km kellene az elfogyáshoz  ::) ...

A jelenség úgy néz ki, hogy minél frissebb az olaj a motorban, annál jobban füstöl. Ahogy öregszik, csökken a füstölés. De ezen belül a tizenezer km-es és a párszáz km-es állapot között AKKORA különbség van, hogy az döbbenetes, és az én autós ismereteim nem elegendők ahhoz, hogy rájöjjek ennek a nyitjára  :no: ... Ami pedig végképp érthetetlenné teszi, hogy közben a friss olajat kevésbé eszi, mint az öregebbet, tehát amikor az olaj még fiatal, akkor lassabban fogy. Számok: az első liter olaj kb. 5 ezer km-en fogy el - míg a vége felé már 3 ezren benyel egy litert. Érted, tehát a kevesebb elfogyasztott olajjal jobban füstöl, a több elfogyasztottal meg kevésbé :excl: ... Érted ? Mert én nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3074 Dátum: 2008.09.20 16:23:32 »
Csak egy kérdésem lenne...10w40 v. 15w40-et raktál bele?? mert ennyi km után mint ami a Te autódban is van a 10w40 egy kicsit vékony,és azt már könnyebben megeszi.....egyébként ha gondolod rakj bele egy adalékot az olajba utána elhagyja a füstölést!!

Előbb vágnám le a saját kezem, mintsem hogy 15 W-s kenőcsöt töltsek a motoromba  :nono: ... Már a Moszkvicsomat is 10 W olajjal járattam. Lehet, hogy rövid távon tényleg kevesebbet enne a 15 W-ből - de hogy mostanra (362 ezer km) sokkal jobban megkopott volna már vele, az is biztos.

Amúgy az olaj, amit használok (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10 W 40), gyárilag molibdén-diszulfiddal van adalékolva  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )