Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129299 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3045 Dátum: 2008.09.05 20:10:38 »
Tegnap jubiláltunk a Camryvel - nem akármilyen évforduló: 10 éve rójuk együtt az utakat  :clap: :wub: :yes:

215 ezer km-t sikerült megtenni ezalatt.
Veled örülök! Gratulálok!!!! :clap: :clap: :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3046 Dátum: 2008.09.05 20:55:18 »
Tegnap jubiláltunk a Camryvel - nem akármilyen évforduló: 10 éve rójuk együtt az utakat  :clap: :wub: :yes:

215 ezer km-t sikerült megtenni ezalatt.
Veled örülök! Gratulálok!!!! :clap: :clap: :clap:

Köszönöm szépen  :yes: !

Ez azért meglehetősen hosszú idő egy autó esetében, és civil viszonylatban a kilométer sem kevés. Sok-sok közösen átélt kaland, élmény van mögöttünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Odzse

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3047 Dátum: 2008.09.07 07:24:20 »
Sziasztok!

Camry talival kapcsolatban:

Ha nem találtok minket a Lurdy-ház parkolójában elsőre, nem kell megijedni.A tali a szabadtéri parkoló leghátsó részében lesz.Teljesen hátra kell jönni a parkolóban és onnan nyílik egy külön rész, ahol majd lesz a tali.Szóval ne menjen haza senki, ha nem talál Camry-kat :)

Jöjjön mindenki a akinek Camry-je van.Bármelyik generációs Camry-vel lehet jönni nyugodtan.

Ha kérdés van írjatok és megdumáljuk.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.07 07:34:07 írta Odzse »
LS 400-POWER OF THE V8
"AKI NEM EDZ AZ KIPUSZTUL!!"

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3048 Dátum: 2008.09.09 14:52:29 »
Sziasztok!

Camry talival kapcsolatban:

Ha nem találtok minket a Lurdy-ház parkolójában elsőre, nem kell megijedni.A tali a szabadtéri parkoló leghátsó részében lesz.Teljesen hátra kell jönni a parkolóban és onnan nyílik egy külön rész, ahol majd lesz a tali.Szóval ne menjen haza senki, ha nem talál Camry-kat :)

Jöjjön mindenki a akinek Camry-je van.Bármelyik generációs Camry-vel lehet jönni nyugodtan.

Ha kérdés van írjatok és megdumáljuk.
Jajajajaja...tali...már kezdem takarítani az autót!! :)
Ha valakinek kell 3. generációs camryhoz alkatrész akkor írjon,és akkor elviszem talira!!  :excl:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3049 Dátum: 2008.09.10 17:38:08 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3050 Dátum: 2008.09.10 19:30:21 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3051 Dátum: 2008.09.10 21:00:23 »
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:

Nem kell hozzá feltétlenül levenni, típusa válogatja. Többet kell "játszani" a csere során, ha fent marad a hengerfej, de összességében még mindig kevesebb munka, és főleg kevesebb anyag (lásd hf.tömítés). Emlékszem pl., hogy mintha b.c. Mesterék is írták volna, hogy Carinán is meg lehet csinálni hf.leszerelés nélkül. Meg aztán szerelőm is biztosan okkal mondta, hogy lehetséges, hogy meg lehet így csinálni. A Camry esetében ez konkrétan a blokk hátsó (tűzfal felőli) oldalán lévő hf. tartócsavarok elhelyezkedésétől függ, amelyek elég nehezen szemrevételezhetőek, úgyhogy ezt most elnapoltuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3052 Dátum: 2008.09.10 22:01:39 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:
Én csak a skodriba tettem be utólagosan lada szimmeringeket, az biza nem blokk fele jön ki, hanem a simán felfele, de nem lehet cserélni a hfej levétele nélkül, mert a szelepeket ki kell venni előtte, a camryn sajnos nem én csináltam, így nem tom, de majd +nézem a könyvben
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3053 Dátum: 2008.09.11 15:13:03 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:
Hű Trotter, ezt igyekszünk majd minél hamarabb elfelejteni!!!!

Szal mindegyik a szelepfedél felé jön ki, és úgy marad a helyén, hogy a szelepvezetőre rá kell tolni, amin van egy kis beszúrás a felső éltől 1-2 mm-re, ennek ellendarabja megvan a szimmering belsejében is, ez rögzíti. Így marad a helyén. Úgy megy rá, mint egy lyukas sapka.Egyébként sincsenek nagy erők, amik lecibálnák.
Emlékeztetnék mindenkit, hogy nem az a feladat, hogy egy az egyben elzárja az olajat!!!
Minimális menyiséget át kell engedjen a kenéshez!Ergo nem kell fojtogassa a szelepszárat!
És igen tavasszal csináltam a fater corolláján ezt a műveletet is. Sajnos nekem nem volt kérdés, hogy lejön-e a hengerfej.
Én úgy látom, bár elméletileg meg lehet csinálni a hengerfej leszedése, szelep kiszedése nélkül, de nem igazán érdemes.
Ugyanis még így is rengeteget szenvedtünk a szelep tányért a helyén tartó ékek kiszedésével, pedig rugólenyomó célszerszám is volt. Egész egyszerűen úgy rá volt gyógyulva, hogy csak ráütéssel sikerült kiugrasztani. Ennek áldozatul is esett 2 szelep, mert lecsúszott az ellentámasztásról, amely ellentámasztást, ha fenn van a hengerfej a helyén esélyed sincs kivitelezni. Szal meg lehet próbálni, de.....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3054 Dátum: 2008.09.11 15:21:25 »
Szal meg lehet próbálni, de.....

... nem biztos, hogy érdemes. OK. Én a szerelőre fogom bízni, hogy eldöntse - de mindenesetre a drágábbik verzióra (a hf-leszedősre) fogok felkészülni, lelkileg, vagyishogy anyagilag ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3055 Dátum: 2008.09.11 19:22:04 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:
Hű Trotter, ezt igyekszünk majd minél hamarabb elfelejteni!!!!

Szal mindegyik a szelepfedél felé jön ki, és úgy marad a helyén, hogy a szelepvezetőre rá kell tolni, amin van egy kis beszúrás a felső éltől 1-2 mm-re, ennek ellendarabja megvan a szimmering belsejében is, ez rögzíti. Így marad a helyén. Úgy megy rá, mint egy lyukas sapka.Egyébként sincsenek nagy erők, amik lecibálnák.
Emlékeztetnék mindenkit, hogy nem az a feladat, hogy egy az egyben elzárja az olajat!!!
Minimális menyiséget át kell engedjen a kenéshez!Ergo nem kell fojtogassa a szelepszárat!
És igen tavasszal csináltam a fater corolláján ezt a műveletet is. Sajnos nekem nem volt kérdés, hogy lejön-e a hengerfej.
Én úgy látom, bár elméletileg meg lehet csinálni a hengerfej leszedése, szelep kiszedése nélkül, de nem igazán érdemes.
Ugyanis még így is rengeteget szenvedtünk a szelep tányért a helyén tartó ékek kiszedésével, pedig rugólenyomó célszerszám is volt. Egész egyszerűen úgy rá volt gyógyulva, hogy csak ráütéssel sikerült kiugrasztani. Ennek áldozatul is esett 2 szelep, mert lecsúszott az ellentámasztásról, amely ellentámasztást, ha fenn van a hengerfej a helyén esélyed sincs kivitelezni. Szal meg lehet próbálni, de.....

Rendben van. Felejtsük el de: nem volt igazam????????? Le kell azt szedni nemde????? Magyarán gyakorlatilag nem tévedtem, csak az indokolás volt fals.
Így jó?  :flowers:  Akkor nem a váll, hanem az ék fixálja. Elnézést... Valóban baromságot írtam. :wacko:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Odzse

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3056 Dátum: 2008.09.12 06:38:34 »
Sziasztok!

Ne feledjétek holnap Camry tali.

Vaxoljátok a verdákat!!!!!!!! :cool2:
LS 400-POWER OF THE V8
"AKI NEM EDZ AZ KIPUSZTUL!!"

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3057 Dátum: 2008.09.12 08:08:48 »
Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából  :whistling: ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből  :yes: ...

A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.

Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal  ::) ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.

Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.    :1eye:
Hű Trotter, ezt igyekszünk majd minél hamarabb elfelejteni!!!!

Szal mindegyik a szelepfedél felé jön ki, és úgy marad a helyén, hogy a szelepvezetőre rá kell tolni, amin van egy kis beszúrás a felső éltől 1-2 mm-re, ennek ellendarabja megvan a szimmering belsejében is, ez rögzíti. Így marad a helyén. Úgy megy rá, mint egy lyukas sapka.Egyébként sincsenek nagy erők, amik lecibálnák.
Emlékeztetnék mindenkit, hogy nem az a feladat, hogy egy az egyben elzárja az olajat!!!
Minimális menyiséget át kell engedjen a kenéshez!Ergo nem kell fojtogassa a szelepszárat!
És igen tavasszal csináltam a fater corolláján ezt a műveletet is. Sajnos nekem nem volt kérdés, hogy lejön-e a hengerfej.
Én úgy látom, bár elméletileg meg lehet csinálni a hengerfej leszedése, szelep kiszedése nélkül, de nem igazán érdemes.
Ugyanis még így is rengeteget szenvedtünk a szelep tányért a helyén tartó ékek kiszedésével, pedig rugólenyomó célszerszám is volt. Egész egyszerűen úgy rá volt gyógyulva, hogy csak ráütéssel sikerült kiugrasztani. Ennek áldozatul is esett 2 szelep, mert lecsúszott az ellentámasztásról, amely ellentámasztást, ha fenn van a hengerfej a helyén esélyed sincs kivitelezni. Szal meg lehet próbálni, de.....

Rendben van. Felejtsük el de: nem volt igazam????????? Le kell azt szedni nemde????? Magyarán gyakorlatilag nem tévedtem, csak az indokolás volt fals.
Így jó?  :flowers:  Akkor nem a váll, hanem az ék fixálja. Elnézést... Valóban baromságot írtam. :wacko:
Az ék a rugótányért fixálja, a váll meg a szimmeringet.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3058 Dátum: 2008.09.12 08:18:50 »
Légyszi ne idézzetek kilométeres hsz-eket! Csak amire válaszoltok. Köszi
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk
« Válasz #3059 Dátum: 2008.09.12 08:20:18 »
Légyszi ne idézettek ilyen maratoniakat.
Köszönöm!