Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129675 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2745 Dátum: 2008.06.14 13:29:29 »
Én egy 1.4-es Megane-ból ültem át, képzelheted, hogy vigyorogtam, amikor megindult a 138 Lóerő. 4 évig vezettem azt, aztan kis szünet, és most a 3 V6. Jött az előző tulaj az eladáskor, hogy el sem fogom hinni, milyen jól fogyaszt az autó, ők számolták, figyeltek rá, stb.stb. Én 18 literrel szamoltam magamban, mondom, igy nem érhet meglepetés. Aztán ért, amikor 10,8 lett városban, persze nem széttaposva, Zebegény felé menet pedig tempomattal 9, sőt 8,5 is volt. Azt hittem rosszul látok. Városban a fél éve folyamatosan mért átlag 10,8 és most jön a döbbenet, hogy a fele annyit futott 2.2-es 11,2 korul evett! Nem kamuzok. Én sem autózom hétköznap, letettem róla, megvettem az éves BKV bérletet és ha jó az idő cangával megyek dolgozni, a Camry-t inkább hétvégén veszem elő, amolyan hobbiautónak, vagy hosszabb útra. Persze, nem fogod megbánni a 2.2-est sem, azzal is utazóban 160-nal 5-en megjártuk Dániát fél nap alatt, 10-es fogyasztással, de azért van különbség hangban, gyorsulásban, és persze szervizelésben V6 sor 4 viszonylatban.

Na, hát ez az, hogy én télen-nyáron városban is használom az autót, ilyen 5-6-7 km-es utakra. Tudom hogy a 3.0 elmegy 11 literrel, bár itt Pécsett városban ez inkább 12 lenne szvsz, de a 2.2 akkor is kevesebbel megy el, plusz ahogy írod szervízelni is olcsóbb, plusz a biztosítása, adója is kevesebb. Summa summarum, nem, nekem sok lenne a háromliteres motor. Szép lenne, de sok lenne. Luxus, az igényeimhez és a körülményeimhez képest.

Amúgy neked automata volt mindkettő, tehát a 2.2-es is? A fogyasztásból tippelem, hogy az is az volt. Na, én ha Camryt veszek, akkor kézi váltós lesz a cél, a spórolás miatt.

A prombémám: Persze, hogy nem olaj nélkül mentünk. Új olaj új szűrővel. És most a fenti tünetek. Eléggé elkeseredtem. Megnéztük a szintet, kevéssel felette van járó motornál is a nivópálcán.

Hát ezt akkor sajnos passzolom  :no: ... Vigyétek el vmi automatás szakihoz, jobb ötletem nincs. Bár azért elgondolkodtató, hogy pont olajcsere után adta meg magát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2746 Dátum: 2008.06.14 17:22:05 »
Pedig az a Camry, amit Palaczk kinézett, az a 2,2-es, kézi váltós, az tényleg igen tohonya egy jármű. Tényleg az az egyetlen egy előnye, hogy 5-7 kilométeren nem fogyaszt annyira rengeteget.  :2guns:

Viszont én reggel kiugrottam Zágrábba megfülelni egy hangszórót. Hát mit mondja a Camrynál kevés stresszmentesebb autót ismerek, és szinte végig autópálya, valós 130-ak a sebességkorlátozások betartásával, és utána tempomatos gyorsításokkal, na így lett 10.6.  :clap: És már a hifi is milyen jó benne  :walkman:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2747 Dátum: 2008.06.14 18:01:02 »
Pedig az a Camry, amit Palaczk kinézett, az a 2,2-es, kézi váltós, az tényleg igen tohonya egy jármű. Tényleg az az egyetlen egy előnye, hogy 5-7 kilométeren nem fogyaszt annyira rengeteget.  :2guns:

Nem tohonya a 2.2-es, legalábbis az enyémhez képest (ami kb. 11.5 alatt van 100-on és 180 a vége). Jobban megy, mint az enyém, úgyhogy ez nekem teljesen rendben lenne.

Erősen mérges lennék, ha pályán 130-al 10.6-ot enne a kocsim. Kb. 7.5-öt eszik az enyém ilyen tempónál, és nagyon szeretném, ha az utód sem enne mondjuk 8-8.5 liternél többet. Szerintem ezt a kézi váltós 2.2-es meg is tudná oldani. A 10 liter nekem kemény lélektani küszöb, aminek az átlépését legfeljebb téli útviszonyok között, városban tolerálnám az autómtól- akkor sem sokkal. De városon kívül, normál autópályás utazótempónál nekem ne egyen 10 fölött  :nono:
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.14 18:03:46 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2748 Dátum: 2008.06.14 18:22:01 »
Pedig az a Camry, amit Palaczk kinézett, az a 2,2-es, kézi váltós, az tényleg igen tohonya egy jármű. Tényleg az az egyetlen egy előnye, hogy 5-7 kilométeren nem fogyaszt annyira rengeteget.  :2guns:

Nem tohonya a 2.2-es, legalábbis az enyémhez képest (ami kb. 11.5 alatt van 100-on és 180 a vége). Jobban megy, mint az enyém, úgyhogy ez nekem teljesen rendben lenne.

Erősen mérges lennék, ha pályán 130-al 10.6-ot enne a kocsim. Kb. 7.5-öt eszik az enyém ilyen tempónál, és nagyon szeretném, ha az utód sem enne mondjuk 8-8.5 liternél többet. Szerintem ezt a kézi váltós 2.2-es meg is tudná oldani. A 10 liter nekem kemény lélektani küszöb, aminek az átlépését legfeljebb téli útviszonyok között, városban tolerálnám az autómtól- akkor sem sokkal. De városon kívül, normál autópályás utazótempónál nekem ne egyen 10 fölött  :nono:

Ear tempomatos gyorsításokról is írt.... Azt meg nem finomkodik, minél előbb a beállított értéket el akarja érni  :wub:, gondolom, hogy a Camry-ban sincsen ez másként. Olyankor meg háttolós az üzemmód :flowers:, akárhanyadikban van is....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2749 Dátum: 2008.06.14 18:38:07 »
Ear tempomatos gyorsításokról is írt.... Azt meg nem finomkodik, minél előbb a beállított értéket el akarja érni  :wub:, gondolom, hogy a Camry-ban sincsen ez másként. Olyankor meg háttolós az üzemmód :flowers:, akárhanyadikban van is....

A tempomat nem ad padlógázt, tehát nem használja ki az autó maximális gyorsítóképességét. Ez az Ave kézikönyvében így le is van írva, hogy ha erősen gyorsítani akarunk, akkor arra ne a tempomatot használjuk, mert az nem ad teljes gázt - illetve legfeljebb emelkedőn, ha máshogy már nem megy. OK, nem gyorsít annyira finoman, mint egy fogyasztás-orientált, óvatos sofőr - de nem is alkalmaz "ólomlábat", valahol a kettő között marad.

Egyébként én meg pont hogy padlógázzal szoktam gyorsítani nagy fokozatban, mert ugye olvastam, hogy így a végén kevesebbre jön ki a fogyi, lévén rövidebb ideig tart a gyorsítás, és kevesebb benya megy el, ha teszem azt fullgázon gyorsítasz 20 mp-ig, mint ha épp csak növelve a gázpedálállást, de 40 mp-ig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2750 Dátum: 2008.06.14 18:47:03 »
A tempomat nem ad padlógázt, tehát nem használja ki az autó maximális gyorsítóképességét. Ez az Ave kézikönyvében így le is van írva, hogy ha erősen gyorsítani akarunk, akkor arra ne a tempomatot használjuk, mert az nem ad teljes gázt - illetve legfeljebb emelkedőn, ha máshogy már nem megy. OK, nem gyorsít annyira finoman, mint egy fogyasztás-orientált, óvatos sofőr - de nem is alkalmaz "ólomlábat", valahol a kettő között marad.
Egyébként én meg pont hogy padlógázzal szoktam gyorsítani nagy fokozatban, mert ugye olvastam, hogy így a végén kevesebbre jön ki a fogyi, lévén rövidebb ideig tart a gyorsítás, és kevesebb benya megy el, ha teszem azt fullgázon gyorsítasz 20 mp-ig, mint ha épp csak növelve a gázpedálállást, de 40 mp-ig.

Ok, elhiszem, én csak a francia kislány rezzenéseit interpretáltam, még írtam is, hogy valószínűleg a Camry-ban is így van...  Majd jön Ear és megmondja, hogy nála hogyan is van ez a tempomatos gyorsítás. :alien:

 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2751 Dátum: 2008.06.14 20:55:16 »
Egyébként korántsincs kizárva, hogy mégiscsak Camry lesz az "új" autóm is. Mivel itthon kvázi lehetetlen keveset futott jó példányt találni a kb. 1.3 millióig terjedő kategóriából, ezért itt is a kinti behozatal játszana csak. Ergo a 2.2-esre szűkül a kör, de a 3.0-t amúgy is aligha venném meg, minden jó tulajdonsága ellenére azért nagyon meredek lenne a mostani autóm 8.5-ös átlagfogyiját mondjuk 11 literre "fejleszteni", a mai világban, amikor jövő ilyenkorra lehet, hogy 400 forint lesz a benzin (vagy még több), és úgy, hogy én ugye kb. 20 ezret megyek évente a kocsival.

Tehát marad a 2.2-es, ami becslésem szerint kézi váltóval nem enne többet, mint a mostani kocsim (vagy ha mégis, akkor talán max fél-egy literrel); menni még jobban is menne kicsit. Az anyagi keretek miatt pedig a V10-es (92-96) modell lenne a célkeresztben, abból is a korábbi évjáratok. Ilyeneket 3000 euro körül lehet kint találni, normális állapotban, ehhez további kb. 1700-1800 euro regadó jönne hozzá. Nem kevés pénz, de az autó is nem kicsit jó  :cool2: ... Pláne, hogy ennyiért lehet találni kombit is, na, azzal meg aztán végképp úgy érezném, hogy méltó utódot találtam az Öreglánynak - abban a hatalmas dzsunkában abszolúte "jól öltözve" érezném magam  :clap:
camryt én csak 3l-esben vennék (ezért is nem vettem), ha már camry, akkor jöjjön a V6, de nem hiszem, h 20e körül lett volna az átírás, s hogy 7,3 lenne az erős vegyes (sok Bp, a többi aglomeratio) fogyi, ja és h 83e az éves kötelező Bp. A0 cég :no:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2752 Dátum: 2008.06.14 22:02:52 »
camryt én csak 3l-esben vennék (ezért is nem vettem), ha már camry, akkor jöjjön a V6, de nem hiszem, h 20e körül lett volna az átírás, s hogy 7,3 lenne az erős vegyes (sok Bp, a többi aglomeratio) fogyi, ja és h 83e az éves kötelező Bp. A0 cég :no:

Hát nemtom, a mostani Camrym is négyhengeres, a következő is lehetne az nyugodtan. Mondjuk 7.3-al az sem menne el vegyesben, az is tuti; de cserében mégiscsak Camry lenne, ugye :) ... És menne is, jobban, mint egy 1.6-os Carina vagy Ave. Biztije egy kategóriával lenne följebb, nekem a B10-emmel ez nem jelentene akkora csapást.

Viszont félek, hogy katapultálnak az üzemanyagárak, és akkor meg nagyon nem lesz mindegy, hogy mondjuk 7.5 vagy 9.0  :wacko: ... És objektíve abszolút elég lenne egy Carina liftback - logikus, kézenfekvő utódja lenne a V1-es Camrynek.

Na, majd meglátjuk...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2753 Dátum: 2008.06.15 10:38:16 »


Ok, elhiszem, én csak a francia kislány rezzenéseit interpretáltam, még írtam is, hogy valószínűleg a Camry-ban is így van...  Majd jön Ear és megmondja, hogy nála hogyan is van ez a tempomatos gyorsítás. :alien:

 

Hát az én Camrymban nincs elektronikus gázpedál, tehát szép finoman gyorsít. Viszont ha Palczk módjára padlógázzal gyorsulnék vissza a kívánt tempóra, azt hiszem durva datok jönnének ki. Padló, visszavált, hűbammeg, jönnek a nyútonok, hátbaverés, na ez már sok is, lassítsunk. 

Az a fajta alulmotorizáltság, amit Palaczk ír, és amivel csak lendületautózást lehet végrehajtani az autópályán, engem zavar. Sőt, veszélyesnek érzem. A párom, aki nem egy sebességőrült, hogy finoman fogalmazzak, ő is észrevette, hogy az 1.6-os Avensis már kevés volt bizonyos szituációkban.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2754 Dátum: 2008.06.15 10:46:33 »
Hát az én Camrymban nincs elektronikus gázpedál, tehát szép finoman gyorsít. Viszont ha Palczk módjára padlógázzal gyorsulnék vissza a kívánt tempóra, azt hiszem durva datok jönnének ki. Padló, visszavált, hűbammeg, jönnek a nyútonok, hátbaverés, na ez már sok is, lassítsunk. 
Az a fajta alulmotorizáltság, amit Palaczk ír, és amivel csak lendületautózást lehet végrehajtani az autópályán, engem zavar. Sőt, veszélyesnek érzem. A párom, aki nem egy sebességőrült, hogy finoman fogalmazzak, ő is észrevette, hogy az 1.6-os Avensis már kevés volt bizonyos szituációkban.

Hm. Azt hittem, hogy a csíklámpás Camry-kban már elektromos gázpedál van. :online2long:
 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2755 Dátum: 2008.06.15 13:30:38 »
Nekem volt 2.2-es 94-es camrym, és most van egy 3 literes. 20x jobban megy mint a kisebb motoru, mivel eleg eros a nagy kasztnihoz a motor, ezaltal kevesebbet is eszik, konnyebben mozgatja... 3-ast ajanlanam, komolyan.

Mas. Asszem meghalt a valtom, a tunetek a kovetkezok:

Nagy bajban vagyok. Ledobtuk a valto olajat, utana furikaztunk vele kutra, erre-arra rovid tavokon. majd lealltunk a garazsba de onnan egyszer csak alig tudtunk kiallni tolatva, aztan mar be sem vette az egyest. A motor jar, de nem tortenik semmi sebvaltaskor... Leallitjuk a motort, ujrainditjuk, akkor beveszi az egyest, megindul az auto, de amikor valtani kellenne, akkor felporog a motor es megall. Azaz kb. fel percig mukodik.

Otlet? Ajanlas?


Nézd, én egy 105 LE/1100 kg kétliteresből ülnék át, tehát szvsz nekem nem tűnne kevésnek, amit a 2.2-es tud. A gyári adatok alapján bőven elég kell, hogy legyen. Háromezres benzinest, a mai világban, évi 20 ezer km körüli futásra, a jelen anyagi helyzetemben nem mernék megvenni.

Ami a problémádat illeti: jól értem, hogy váltóolaj nélkül mentetek a kocsival?

Én egy 1.4-es Megane-ból ültem át, képzelheted, hogy vigyorogtam, amikor megindult a 138 Lóerő. 4 évig vezettem azt, aztan kis szünet, és most a 3 V6. Jött az előző tulaj az eladáskor, hogy el sem fogom hinni, milyen jól fogyaszt az autó, ők számolták, figyeltek rá, stb.stb. Én 18 literrel szamoltam magamban, mondom, igy nem érhet meglepetés. Aztán ért, amikor 10,8 lett városban, persze nem széttaposva, Zebegény felé menet pedig tempomattal 9, sőt 8,5 is volt. Azt hittem rosszul látok. Városban a fél éve folyamatosan mért átlag 10,8 és most jön a döbbenet, hogy a fele annyit futott 2.2-es 11,2 korul evett! Nem kamuzok. Én sem autózom hétköznap, letettem róla, megvettem az éves BKV bérletet és ha jó az idő cangával megyek dolgozni, a Camry-t inkább hétvégén veszem elő, amolyan hobbiautónak, vagy hosszabb útra. Persze, nem fogod megbánni a 2.2-est sem, azzal is utazóban 160-nal 5-en megjártuk Dániát fél nap alatt, 10-es fogyasztással, de azért van különbség hangban, gyorsulásban, és persze szervizelésben V6 sor 4 viszonylatban.

A prombémám: Persze, hogy nem olaj nélkül mentünk. Új olaj új szűrővel. És most a fenti tünetek. Eléggé elkeseredtem. Megnéztük a szintet, kevéssel felette van járó motornál is a nivópálcán.
Hali!!
Hívj fel a 20-942-8174-es számon van váltóm....meg a váltóproblémákon már egyszer én is átestem...eléggé fájt az összeg a felújításért(több mint 400e)!!
A többieknek pedig akik félnek a 3.0 camry fogyijától...tempomat 90 hosszútáv (éjjel) 7,6l teletankos módszerrel...város 9-10l max....de Odzse barátom is kijött vegyesben 9,2 l-el....4000-es fordulat felett kezdenek csak el ezek enni,ha ésszel járkálsz vele akkor ennyi...egyébként a 2.2 manuálissal ha jó állapotban van...akkor 7-8l körül ki lehet jönni csak ugye nem kell kinyomni a szemét szerencsétlen autónak mert akkor bármelyik autóval meg lehet etetni jóval többet is!!  3.0 biztosítása nekem az Aegonnál 11800Ft B2-ben negyedévente!! Igazából annyi a költségem kb. mint akinek egy 1.6-os astrája van....akkor meg miről beszélünk....!!

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2756 Dátum: 2008.06.15 13:44:53 »
Miért nem tudok ide feltölteni képet????? Csekknek a képét akartam...és 77,6kb....állítólag megtelt a tár...na ezt nem vágom...valakiiii...köszi...:) :wacko:

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2757 Dátum: 2008.06.15 14:37:52 »
Miért nem tudok ide feltölteni képet????? Csekknek a képét akartam...és 77,6kb....állítólag megtelt a tár...na ezt nem vágom...valakiiii...köszi...:) :wacko:
A képet egy ingyens tárhelyre tedd fel! (pl.: képfeltöltés.hu) Majd a hivatkozást linkeld be ide. :D
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2758 Dátum: 2008.06.15 14:43:17 »
Miért nem tudok ide feltölteni képet????? Csekknek a képét akartam...és 77,6kb....állítólag megtelt a tár...na ezt nem vágom...valakiiii...köszi...:) :wacko:
A képet egy ingyens tárhelyre tedd fel! (pl.: képfeltöltés.hu) Majd a hivatkozást linkeld be ide. :D
Kösziiiii a segítséget...:D

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2759 Dátum: 2008.06.15 17:16:27 »
Egyébként korántsincs kizárva, hogy mégiscsak Camry lesz az "új" autóm is. Mivel itthon kvázi lehetetlen keveset futott jó példányt találni a kb. 1.3 millióig terjedő kategóriából, ezért itt is a kinti behozatal játszana csak. Ergo a 2.2-esre szűkül a kör, de a 3.0-t amúgy is aligha venném meg, minden jó tulajdonsága ellenére azért nagyon meredek lenne a mostani autóm 8.5-ös átlagfogyiját mondjuk 11 literre "fejleszteni", a mai világban, amikor jövő ilyenkorra lehet, hogy 400 forint lesz a benzin (vagy még több), és úgy, hogy én ugye kb. 20 ezret megyek évente a kocsival.

Tehát marad a 2.2-es, ami becslésem szerint kézi váltóval nem enne többet, mint a mostani kocsim (vagy ha mégis, akkor talán max fél-egy literrel); menni még jobban is menne kicsit. Az anyagi keretek miatt pedig a V10-es (92-96) modell lenne a célkeresztben, abból is a korábbi évjáratok. Ilyeneket 3000 euro körül lehet kint találni, normális állapotban, ehhez további kb. 1700-1800 euro regadó jönne hozzá. Nem kevés pénz, de az autó is nem kicsit jó  :cool2: ... Pláne, hogy ennyiért lehet találni kombit is, na, azzal meg aztán végképp úgy érezném, hogy méltó utódot találtam az Öreglánynak - abban a hatalmas dzsunkában abszolúte "jól öltözve" érezném magam  :clap:
camryt én csak 3l-esben vennék (ezért is nem vettem), ha már camry, akkor jöjjön a V6, de nem hiszem, h 20e körül lett volna az átírás, s hogy 7,3 lenne az erős vegyes (sok Bp, a többi aglomeratio) fogyi, ja és h 83e az éves kötelező Bp. A0 cég :no:
http://kep.ivpicture.hu/6863.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6862.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6861.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6860.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6859.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6858.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6857.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6856.jpg
http://kep.ivpicture.hu/6855.jpg
aki kíváncsi a gépekre..:) nézze meg..:)