Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1129210 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2730 Dátum: 2008.06.04 00:56:18 »
Hát nézd, a 33 meg a 46 közt sztem sok-sok darab ezres van. Nekem is beépítéssel, mindennel együtt volt a szélvédőcserém télen 33. Mégse IFA-méretű a Camryd szélvédője, nem?  :)

Ja, azt hittem, a 33-at sokallod :) ... Hát nézd, nem IFA-méretű a Camry szélvédője, viszont ritka a típus, nem sok cég foglalkozik már vele, hogy üveget gyártson hozzá. Ezért drága. A gyakoribb típusokhoz jóval olcsóbb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2731 Dátum: 2008.06.04 00:57:47 »
Ez komoly hogy lehet repedést is csináltatni? Nagyon érdekelne a technikája, mert kagylós sérülést tudom hogy javítanak, na de repedést...

Máig én sem tudtam. De lehet! Láttam  :) ... Az arc kifurkálta szépen a repedést teljes hosszában, aztán kitöltötte azzal a folyékony műgyantával vagy mivel, és utána sugarazta egy kicsit azzal a spéci fénnyel. Kb. fél óra volt, nomeg 5 ezer HUF, és alig látszik. Nem látszik jobban, mint a javított kagylós sérülés.

Ja, és mivel megfúrják a repedés végét is (mélyebben, mint magát a repedést), ezért az utána nem is megy tovább. Megáll szépen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2732 Dátum: 2008.06.05 19:48:00 »
Szerelő ismerősömmel ma átnéztük a Camryt, hogy mit kell megcsinálni műszakira. Nem is vészes  :laugh: !

A bal első lengőkart kell cserélni, ócska a szilentje, és a gömbfej is lóg kicsit. Lengőkarok+gömbfejek jelenleg felújítás alatt BP-en (thanks to schillerasz :)!), azok lesznek majd beépítve.

Ki kell cserélni a kormányösszekötők porvédő gumiharangjait.

Cserés a két hátsó gumi fékcső.

Ki kell hegeszteni a jobb első sárvédő alján a lyukat (mondjuk ezt tudtam is).

Csereérett az első stabit a kasztnival összekötő fém elem (ezt is tudtam).

Slussz :clap: !

Ezeken kívül lesz majd még egy olajcsere, olajgomba csere (folyik az olaj alóla), szelepfedél tömítés csere (dettó), és kormányszervó gumicső csere (szintén dettó).

Ez így caklipakli, anyaggal-munkával, úgy hogy én viszem az olajat, lengőkart, a gömbfejet, a szervócsövet és a stabi-kasztni összekötő elemet: kb. 45-50 ezer, inkluzíve a műszaki vizsga díja :) !

A lakatosmunka persze nincs benne, az még pluszban 15 lesz.

Tehát 60-65 ezerből fog kijönni a 25 éves, 357 ezer km-t futott autó műszakija, úgy, hogy a kőfelverődéses fényszórót leszámítva nem is fognak "elnézni" semmit :yes: :rockon:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2733 Dátum: 2008.06.06 08:15:27 »
ez igen jó ár. nekem 3éve csak a porvédő gumi csere volt vmi 30-40ropi! le kell hozzá venni a féltengelyeket.
most akkor marad a camry?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2734 Dátum: 2008.06.06 11:42:36 »
ez igen jó ár. nekem 3éve csak a porvédő gumi csere volt vmi 30-40ropi! le kell hozzá venni a féltengelyeket.
most akkor marad a camry?

A Camry biztosan marad, csak -ha minden jól megy- ősztől ki lesz vonva a mindennapi használatból - ahogy ezt néhányszor leírtam már ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2735 Dátum: 2008.06.12 14:37:10 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2736 Dátum: 2008.06.12 22:01:47 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:
Nem száll ki Palaczk, elkészültek a lengőkarjai (az enyimek is) 10e a két db :clap:, lassan készen vannak a gömbfejek (támgömbfej 3e/db, kormányösszekötő 2,5e/db) :laugh: én már megvettem a festéket is, mármint a futómű alkatrészeinek festésére :devil: nekem majdnem új lesz az első futóművem :yes:, indul a restaurálás, monnyuk, egyenlőre itt el is akad ( hátsó futómű még hama meglesz, a lakatosmeló még vár)
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.12 22:04:41 írta schillerasz »
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2737 Dátum: 2008.06.13 10:28:52 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:

Tapadásban hogy áll az Energy? Főleg az oldlgyorsulás érdekelne. Próbáltad már? Vagy a Camry-val csak nyugodt krúzolás, széles vigyorral?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2738 Dátum: 2008.06.13 16:24:53 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:

Tapadásban hogy áll az Energy? Főleg az oldlgyorsulás érdekelne. Próbáltad már? Vagy a Camry-val csak nyugodt krúzolás, széles vigyorral?

Tapadásban jól, de a Camry azért nem a szerpentinek hőse. Nagyot dől a karosszéria, az ülések oldaltartása igen kicsi. Viszont más autón igen meggyőző volt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2739 Dátum: 2008.06.13 23:00:10 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:

Dehogy szállok ki :) ... Egy hsz-al a tiéd alatt írtam épp, hogy a Camry biztosan marad. Csak nem őt fogom tovább nyúzni a hétköznapokban.

Amúgy ezen az Energy Saver gumin én is gondolkodom, hogy a majdani "új" autómra (ami leváltja a Camryt a hétköznapi használatban) talán ilyeneket kéne majd vennem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2740 Dátum: 2008.06.13 23:03:04 »
Palaczk kiszáll, én viszont egyre inkább elmélyülök a Camryzésben. Kapott Michelin Energy Saver gumikat, ettől elképesztően halk lett az autó, és a hifi rendszer is alakul igen szépen. Mostmár 150-ig igen jól lehet benne bármilyen CD hallgatni.  :clap:
Nem száll ki Palaczk, elkészültek a lengőkarjai (az enyimek is) 10e a két db :clap:, lassan készen vannak a gömbfejek (támgömbfej 3e/db, kormányösszekötő 2,5e/db) :laugh: én már megvettem a festéket is, mármint a futómű alkatrészeinek festésére :devil: nekem majdnem új lesz az első futóművem :yes:, indul a restaurálás, monnyuk, egyenlőre itt el is akad ( hátsó futómű még hama meglesz, a lakatosmeló még vár)

Nálam is most itt fog egyelőre megállni a dolog, mármint csak átmenetileg, persze :) ... Bekerülnek ezek az új futómű-cuccok, meg majd a felújított lámpák is, onnantól fogva, hogy kikerül a gép a napi használatból. Plusz ki lesz most javítva a jobb első sárvédő, ki lesz cserélve a szivárgó kormányszervó-cső, a szelepfedél-tömítés és az olajgomba. Nomeg a friss műszaki is rákerül, ugye. Tehát a gép eléggé egészséges állapotban kezdi majd meg a hobbiautó-pályafutását  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2741 Dátum: 2008.06.13 23:13:17 »
Egyébként korántsincs kizárva, hogy mégiscsak Camry lesz az "új" autóm is. Mivel itthon kvázi lehetetlen keveset futott jó példányt találni a kb. 1.3 millióig terjedő kategóriából, ezért itt is a kinti behozatal játszana csak. Ergo a 2.2-esre szűkül a kör, de a 3.0-t amúgy is aligha venném meg, minden jó tulajdonsága ellenére azért nagyon meredek lenne a mostani autóm 8.5-ös átlagfogyiját mondjuk 11 literre "fejleszteni", a mai világban, amikor jövő ilyenkorra lehet, hogy 400 forint lesz a benzin (vagy még több), és úgy, hogy én ugye kb. 20 ezret megyek évente a kocsival.

Tehát marad a 2.2-es, ami becslésem szerint kézi váltóval nem enne többet, mint a mostani kocsim (vagy ha mégis, akkor talán max fél-egy literrel); menni még jobban is menne kicsit. Az anyagi keretek miatt pedig a V10-es (92-96) modell lenne a célkeresztben, abból is a korábbi évjáratok. Ilyeneket 3000 euro körül lehet kint találni, normális állapotban, ehhez további kb. 1700-1800 euro regadó jönne hozzá. Nem kevés pénz, de az autó is nem kicsit jó  :cool2: ... Pláne, hogy ennyiért lehet találni kombit is, na, azzal meg aztán végképp úgy érezném, hogy méltó utódot találtam az Öreglánynak - abban a hatalmas dzsunkában abszolúte "jól öltözve" érezném magam  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lucsano

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2742 Dátum: 2008.06.13 23:26:48 »
Egyébként korántsincs kizárva, hogy mégiscsak Camry lesz az "új" autóm is. Mivel itthon kvázi lehetetlen keveset futott jó példányt találni a kb. 1.3 millióig terjedő kategóriából, ezért itt is a kinti behozatal játszana csak. Ergo a 2.2-esre szűkül a kör, de a 3.0-t amúgy is aligha venném meg, minden jó tulajdonsága ellenére azért nagyon meredek lenne a mostani autóm 8.5-ös átlagfogyiját mondjuk 11 literre "fejleszteni", a mai világban, amikor jövő ilyenkorra lehet, hogy 400 forint lesz a benzin (vagy még több), és úgy, hogy én ugye kb. 20 ezret megyek évente a kocsival.

Tehát marad a 2.2-es, ami becslésem szerint kézi váltóval nem enne többet, mint a mostani kocsim (vagy ha mégis, akkor talán max fél-egy literrel); menni még jobban is menne kicsit. Az anyagi keretek miatt pedig a V10-es (92-96) modell lenne a célkeresztben, abból is a korábbi évjáratok. Ilyeneket 3000 euro körül lehet kint találni, normális állapotban, ehhez további kb. 1700-1800 euro regadó jönne hozzá. Nem kevés pénz, de az autó is nem kicsit jó  :cool2: ... Pláne, hogy ennyiért lehet találni kombit is, na, azzal meg aztán végképp úgy érezném, hogy méltó utódot találtam az Öreglánynak - abban a hatalmas dzsunkában abszolúte "jól öltözve" érezném magam  :clap:

Szevasztok!

Nekem volt 2.2-es 94-es camrym, és most van egy 3 literes. 20x jobban megy mint a kisebb motoru, mivel eleg eros a nagy kasztnihoz a motor, ezaltal kevesebbet is eszik, konnyebben mozgatja... 3-ast ajanlanam, komolyan.

Mas. Asszem meghalt a valtom, a tunetek a kovetkezok:

Nagy bajban vagyok. Ledobtuk a valto olajat, utana furikaztunk vele kutra, erre-arra rovid tavokon. majd lealltunk a garazsba de onnan egyszer csak alig tudtunk kiallni tolatva, aztan mar be sem vette az egyest. A motor jar, de nem tortenik semmi sebvaltaskor... Leallitjuk a motort, ujrainditjuk, akkor beveszi az egyest, megindul az auto, de amikor valtani kellenne, akkor felporog a motor es megall. Azaz kb. fel percig mukodik.

Otlet? Ajanlas?

Elore is koszi

Üdv.

David


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2743 Dátum: 2008.06.14 01:16:44 »
Nekem volt 2.2-es 94-es camrym, és most van egy 3 literes. 20x jobban megy mint a kisebb motoru, mivel eleg eros a nagy kasztnihoz a motor, ezaltal kevesebbet is eszik, konnyebben mozgatja... 3-ast ajanlanam, komolyan.

Mas. Asszem meghalt a valtom, a tunetek a kovetkezok:

Nagy bajban vagyok. Ledobtuk a valto olajat, utana furikaztunk vele kutra, erre-arra rovid tavokon. majd lealltunk a garazsba de onnan egyszer csak alig tudtunk kiallni tolatva, aztan mar be sem vette az egyest. A motor jar, de nem tortenik semmi sebvaltaskor... Leallitjuk a motort, ujrainditjuk, akkor beveszi az egyest, megindul az auto, de amikor valtani kellenne, akkor felporog a motor es megall. Azaz kb. fel percig mukodik.

Otlet? Ajanlas?

Nézd, én egy 105 LE/1100 kg kétliteresből ülnék át, tehát szvsz nekem nem tűnne kevésnek, amit a 2.2-es tud. A gyári adatok alapján bőven elég kell, hogy legyen. Háromezres benzinest, a mai világban, évi 20 ezer km körüli futásra, a jelen anyagi helyzetemben nem mernék megvenni.

Ami a problémádat illeti: jól értem, hogy váltóolaj nélkül mentetek a kocsival?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lucsano

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Beszélgessünk
« Válasz #2744 Dátum: 2008.06.14 11:15:19 »
Nekem volt 2.2-es 94-es camrym, és most van egy 3 literes. 20x jobban megy mint a kisebb motoru, mivel eleg eros a nagy kasztnihoz a motor, ezaltal kevesebbet is eszik, konnyebben mozgatja... 3-ast ajanlanam, komolyan.

Mas. Asszem meghalt a valtom, a tunetek a kovetkezok:

Nagy bajban vagyok. Ledobtuk a valto olajat, utana furikaztunk vele kutra, erre-arra rovid tavokon. majd lealltunk a garazsba de onnan egyszer csak alig tudtunk kiallni tolatva, aztan mar be sem vette az egyest. A motor jar, de nem tortenik semmi sebvaltaskor... Leallitjuk a motort, ujrainditjuk, akkor beveszi az egyest, megindul az auto, de amikor valtani kellenne, akkor felporog a motor es megall. Azaz kb. fel percig mukodik.

Otlet? Ajanlas?


Nézd, én egy 105 LE/1100 kg kétliteresből ülnék át, tehát szvsz nekem nem tűnne kevésnek, amit a 2.2-es tud. A gyári adatok alapján bőven elég kell, hogy legyen. Háromezres benzinest, a mai világban, évi 20 ezer km körüli futásra, a jelen anyagi helyzetemben nem mernék megvenni.

Ami a problémádat illeti: jól értem, hogy váltóolaj nélkül mentetek a kocsival?

Én egy 1.4-es Megane-ból ültem át, képzelheted, hogy vigyorogtam, amikor megindult a 138 Lóerő. 4 évig vezettem azt, aztan kis szünet, és most a 3 V6. Jött az előző tulaj az eladáskor, hogy el sem fogom hinni, milyen jól fogyaszt az autó, ők számolták, figyeltek rá, stb.stb. Én 18 literrel szamoltam magamban, mondom, igy nem érhet meglepetés. Aztán ért, amikor 10,8 lett városban, persze nem széttaposva, Zebegény felé menet pedig tempomattal 9, sőt 8,5 is volt. Azt hittem rosszul látok. Városban a fél éve folyamatosan mért átlag 10,8 és most jön a döbbenet, hogy a fele annyit futott 2.2-es 11,2 korul evett! Nem kamuzok. Én sem autózom hétköznap, letettem róla, megvettem az éves BKV bérletet és ha jó az idő cangával megyek dolgozni, a Camry-t inkább hétvégén veszem elő, amolyan hobbiautónak, vagy hosszabb útra. Persze, nem fogod megbánni a 2.2-est sem, azzal is utazóban 160-nal 5-en megjártuk Dániát fél nap alatt, 10-es fogyasztással, de azért van különbség hangban, gyorsulásban, és persze szervizelésben V6 sor 4 viszonylatban.

A prombémám: Persze, hogy nem olaj nélkül mentünk. Új olaj új szűrővel. És most a fenti tünetek. Eléggé elkeseredtem. Megnéztük a szintet, kevéssel felette van járó motornál is a nivópálcán.