Tetszenek a kalandjaid ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Ha már kalandok : a leghajmeresztőbb Toyotás sztorim egyértelműen ahhoz fűződik , amikor '94 nyarán haza kellett juttatni Passauból (!!) apám meghibásodott hűtőrendszerű Coronáját . Akkor még nem tudtuk , hogy mindössze arról van szó , hogy elvízkövesedett a hűtő - adott volt a tény , hogy az autóval egyhuzamban nem lehet 8-10 kilométernél többet menni , mert felforr a víz . Kivettük a termosztátot - nem segített . Ennél többet ott , Németországban , nem tehettünk .
Úgyhogy a többiek hazajöttek busszal , én pedig megkaptam (elvállaltam) a Questet : hazahozni lábon a Coronát . Bő 600 kilométerről beszélünk , ugye .
Kezdetként atlaszt ragadtam , és megterveztem egy olyan útvonalat , amely az autópályákat teljesen , és a forgalmasabb főutakat is szinte teljesen elkerülte . Szépen megírtam magamnak az itinert , ilyen Dorf , olyan Dorf , egymillió elágazás , mindig a lehető legmellékebb úton . Az ugyanis nyilvánvaló volt , hogy itt csúnya araszolás következik , 50-60-al és számos megállással - a forgalmat guruló útakadályként veszélyeztetni , Gendarmerie által ezért magamat ***atni nyilván nem akartam :roll:
Kaptam kétnapi szállásra való pénzt (úgy terveztük , hogy a rengeteg és hosszú megállás miatt ennyi ideig tart majd , míg hazaérek) , beütemeztem az indulást péntek késő estére (hogy éjjel menvén , a hűvösebb levegő jobban hűtse a motort) , és útnak eredtem .
24 órával később pedig leparkoltam Pécsett a házunk előtt
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
!!! Rájöttem ugyanis , hogy ha ügyesen kihasználom az összes lejtőt és ilyenkor leállított motorral gurulok , ahol pedig tartósan nincs lejtő , ott azt csinálom , hogy felgyorsítok 110-120-ra , leállítom a motort és hagyom kigurulni az autót míg le nem lassul 30-40-re , majd újra beindítom , felgyorsítok , leállítom-kigurítom stb , akkor a motor mindig visszahűl annyira , hogy gyakorlatilag megállva hűlni hagyás nélkül tudjak haladni . Ha pedig végképp eldurvult a helyzet , akkor a fűtést bekapcsolva , a ventillátort maximumra állítva nyertem újabb néhány kilométer haladékot - és ezalatt mindig sikerült találni egy újabb lejtőt . Ebbe olyannyira belejöttem , hogy igazából csak a Szigetvár és Pécs közötti utolsó (teljesen sík) 35 km alatt kellett megállnom , háromszor . És így persze megspóroltam a szállásra adott pénzt is , amit jutalmul szépen benyeltem
Azt persze , hogy miként festettem eme 24 órás kis kikapcsolódás után , inkább nem részletezném :shock: ... Volt ott minden , a menet közbeni szendvics-készítéstől (az utasülést használva asztalként) kezdve a 30-40-el haladás közbeni félig-alvásig :? ... De a lényeg : a kocsi a vártnál jóval hamarabb , épségben hazaért , a család hősként ünnepelt
![Menő 8)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool.gif)
- és egyébként azzal az autóval soha még csak meg sem közelített álom-fogyasztást produkáltam : 6.1-es átlag az 1800-as , karburátoros benzinessel
![Meglepődött :o](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/shocked.gif)
!!! Mi az alacsony fogyasztás titka ? Én tudom : utazz úgy , hogy az átlagsebességed 25 kmh legyen , és a megtett távolság legalább egyharmadán haladj leállított motorral [smilie=sm43.gif]