Eszem ágában nem volt téged kioktatni, csak azt hittem, a fotón "félrenézhető" a lámpa, én nem tudtam, h ez jelez alacsony folyadékszintnél is, azt még nem olvastam el
A kocsi pedig állt a kép készítésekor, felemelt jobb első kerékkel
nem mertem menet közben fotózni városon belül, ki meg nem mehettem, mert ügyeltem, és ha vki az alatt beadná a kulcsot, akkor engem nagyon elnáspágolnának: sőt mehetnék a hűvösre is roszz esetben. :roll:
Ha ilyen tempóban megyek akkor nem szoktam gázt adni, csak kigurulni a következő pirosig. Általában 1800-2000/min fordulatnál kapcsolok, emelkedőn, vagy ha tolnak 2500-3000, az előbbi esetben 1400-1500-re esik a fordulat, és tényleg ott érzi jól magát.
Így megfelel?
Apropó, ha rádjön az őtperc, mennyi a felső határ, ameddig pörgetni szoktad, van benne tiltás? Én még nem mertem/akartam kipróbálni.
Nem vettem kioktatásnak , te se vedd annak , inkább viccesnek szántam
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
...
Szóval úgy kell ezt elképzelni , hogy a jobb kerék a levegőben volt és csak az forgott , a bal pedig a földön , a váltó ötödikben , a kuplung fölengedve , a differenciálmű pedig dolgozott mint állat ?... :shock:
Legdurvább ilyen sztorim az volt , amit egy Ford-szervízben láttam , ahol pár hónapig fungáltam mint karosszérialakatos-tanuló : Mondeo állt első kerekekkel tükörjégen , hátsó kerekekkel száraz aszfalton , behúzott kézifékkel ; srác beült , berakta a váltót ötösbe , adott egy marha nagy gázt , fölengedte a kuplungot , és utána álló helyzetben úgy pörgette a kerekeket , hogy a sebességmérő
180-at mutatott :shock: :shock: :shock:
------------------------
Váltani én is így szoktam : városban nyugis haladásnál 2000-2200 körül , tempósabb haladásnál/meredek dombon 2500-3000 , városon kívül sietős esetben 3500 körül . Ennél magasabb csak nagyon ritkán fordul elő , az is legfeljebb egyesben-kettesben (ha gyorsulok valakivel) , esetleg hármasban egy-egy extrém előzésnél . A maximum , ameddig elpörgettem , az 6000 - ez talán ha összesen négyszer-ötször fordult elő mióta megvan az autó (=142.000 km) , olyankor , amikor a 0-100 gyorsulást mértem . Ennél följebb nem nyomtam és soha nem is nyomnám , mert 6000-nél kezdődik a piros - nem érdekel , hol szabályozna le , én pirosba nem forgatom , előbb száradjon le a kezem és a lábam !
Egyébként úgy vettem észre , hogy 5000 fölé egyáltalán nem is nagyon érdemes pörgetni , mert ott már érezhetően csökken a teljesítmény (ugye , 4800-nál van a maximum) . De fölösleges is - amikor ekkora fordulatszámnál még négyesben is 170-et megy , akkor minek ?
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)