Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 1166752 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk
« Válasz #360 Dátum: 2005.02.16 07:17:17 »
Idézetet írta: "blazs"

(Bécs fele az autópáján a mutató 230 fölött volt. Ki kellett próbálnom...)

A gumidnak milyen sebességindexe van?  :roll:

blazs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Beszélgessünk
« Válasz #361 Dátum: 2005.02.16 08:25:09 »
Nem ismerem a gumim sebességindexét.
Eddig azt sem tudtam, hogy azon is van index...  :lol:

Nem ezzel a sebességgel utaztam, csak kiváncsi voltam mennyit megy, mivel még nem volt ekkora teljesítménnyel bíró autóm.
Mikor láttam, hogy a mutató 230fökött van, jómagam is besz*rtam, és le is vettem a lábamat a gázról.

Szóval ez csak egy próbamenet volt. Azóta sem mentem ennyivel.

Néha, amikor jövök ki pestről, -és már a budaörsi úton az M1-M7 elágazásnál felidegesítenek a villogtató opelosok, mer uram bocsá' csak 120-al megyek (100 helyett)- szoktam adni a kicsikének.
Ilyenkor ledobja az agyam a szíjjat, és tatabányáig gyalázok...
Aztán megnyugszom, és marad a 140km/h
LAZS  70
-------
('94 :toy: CAMRY 2,2 GL // '95 :toy: carinaE 1,6XLi)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #362 Dátum: 2005.02.16 23:29:24 »
Idézetet írta: "blazs"
De a végsebességre azt mondom: bruhaha
(Bécs fele az autópáján a mutató 230 fölött volt. Ki kellett próbálnom...)


Csak semmi bruhaha ;) ...

A 2.2 136 lovas V10-es Camry gyári adat szerinti végsebessége 205 kmh . Az AutoBild is ennyit mért .

Hozzátenném , hogy a 3.0 V6-os , 188 lovas V10-es Camry megy 225-öt a gyári adat szerint  :!:

Egy 136 lóerős , ilyen nehéz autó nem fog 230-at menni , abban biztos lehetsz . Ebben a sebességtartományban már igen sokat csalnak a kilométerórák  :idea: ! Ha esetleg az autódon lévő gumi nem gyári méretű , az tovább fokozhatja ezt a jelenséget .

------------------

Ami a gumi sebességindexét illeti : ez egy betű a gumi méretjelölésében , valahogy így : 195/60 R 14 88 H , ahol az első szám a gumi szélessége milliméterben , a második az oldalfal szélességhez viszonyított magassága százalékban , az R jelentése radiál , a 88 a terhelhetőség-index (mekkora súly eshet egy kerékre , a 88 pl. 560 kilót jelent) , a H pedig a sebességindex , mégpedig 210 kmh . A ma legelterjedtebb sebességindexek a T (190 kmh) , H és V (240 kmh) . A te kocsidra a H-s gumi bőven elég .

A gumibolt.hu-n van egy táblázat (többek között) a súlyindexekről és a sebességindexekről is !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

blazs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Beszélgessünk
« Válasz #363 Dátum: 2005.02.17 06:11:54 »
dögöljek meg, de az a mutató ott volt...

Én nem hiszek ezekben a gyári mérésekben. Lehet, hogy csal az óra, de tuttó, hogy 205 fölött ment.

A ford KA-ra is valami 155km/h-t írnak végsebességre. És az is bruhaha
LAZS  70
-------
('94 :toy: CAMRY 2,2 GL // '95 :toy: carinaE 1,6XLi)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk
« Válasz #364 Dátum: 2005.02.17 07:39:33 »
blazs:
Talin lemérjük GPS-szel mennyit csal az órád, ok? :)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk
« Válasz #365 Dátum: 2005.02.17 07:44:30 »
Tegnap láttam egy DWW-xxx rendszámú Camryt, Nagykanizsai Toyota kereskedéses rendszámtáblatartóval. Nem ismerem ezeket a régebbi kocsikat, de olyan '88 körülire tippeltem. GL felszereltségű volt és barna volt a műszerfal, illetve plüssmacis ülések és manuális váltó volt benne. A színét nem t'om meghatározni, talán valami pezsgő/kagylómetálszín féleséghez tudnám hasonlítani. Az első köszöbei elég csúnyán kezdtek rozsdásodni.

Melyik típus lehetett ez?

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Beszélgessünk
« Válasz #366 Dátum: 2005.02.17 09:51:17 »
Idézetet írta: "blazs"
dögöljek meg, de az a mutató ott volt... Én nem hiszek ezekben a gyári mérésekben. Lehet, hogy csal az óra, de tuttó, hogy 205 fölött ment. A ford KA-ra is valami 155km/h-t írnak végsebességre. És az is bruhaha

Rendkívül egyszerűen meggyőződhetsz az igazságról GPS nélkül: ha 210-zel mész, akkor 1 perc alatt pontosan 3,5km-et kell megtenned. Ehhez csak egy mp-mutatós óra és néhány kilóméterkő kell. :lol:  :lol:  :lol:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #367 Dátum: 2005.02.17 16:02:14 »
Idézetet írta: "blazs"
dögöljek meg, de az a mutató ott volt...

Én nem hiszek ezekben a gyári mérésekben. Lehet, hogy csal az óra, de tuttó, hogy 205 fölött ment.

A ford KA-ra is valami 155km/h-t írnak végsebességre. És az is bruhaha


Nem hiszel a gyári mérésekben ? Pedig ha jól belegondolsz , a gyárnak nagyon is érdeke megadni a maximális értéket , ami az adott autóval elérhető  :idea:

Úgy egészen mellesleg ez a 205 kmh , amit az AutoBild a tesztben megadott , NEM gyári adat volt , hanem az újság által végzett műszeres mérés eredménye  :!: ... Ami mellesleg megegyezik a gyári adattal , és le a kalappal a gyár előtt , hogy nem kamuztak , mikor megadták a végsebességet  :)

Mindezek mellett , elhiheted nekem : olyan NINCS , hogy egy üresen 1380 kilós , 2.2-es 136 lovas nagy batár 230 körüli sebességekre legyen képes ! A teljesítményéhez képest a 205 is meglehetősen szép ! 230-at háromliteres , 200 lóerő körüli nagykocsik mennek .

Ráadásul , ha az emlékezetem nem csal , a tiéd automata váltós , nem ?  :roll:

De ha nem hiszel sem a gyárnak , sem a tesztnek , sem nekünk , akkor nyugodtan mérd le az órádat . Mondjuk , állj be egy 180-as tempóra (ez nem vészes autópályán) , és stopperold az időt , ami alatt megteszel egy kilométert (természetesen nem a km-számlálód , hanem az útszéli km-táblák szerint) . Ezt végezd folyamatosan néhány km-n keresztük , hogy kivédd a mérési szórást . A kapott eredményt átlagold . Az így kijött másodperc-értékkel ossz el 3600-at , és kijön , hogy mekkora volt ténylegesen a sebességed . Ha az órád pontos , akkor elvileg 20 mp alatt kell megtegyél 1 km-t 180-as tempónál . Ja , és miután ezt a mérést elvégezted , azt se feledd el , hogy a legtöbb sebességmérő egyre jobban csal (százalékosan) , minél nagyobb a sebesség !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #368 Dátum: 2005.02.17 16:23:32 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap láttam egy DWW-xxx rendszámú Camryt, Nagykanizsai Toyota kereskedéses rendszámtáblatartóval. Nem ismerem ezeket a régebbi kocsikat, de olyan '88 körülire tippeltem. GL felszereltségű volt és barna volt a műszerfal, illetve plüssmacis ülések és manuális váltó volt benne. A színét nem t'om meghatározni, talán valami pezsgő/kagylómetálszín féleséghez tudnám hasonlítani. Az első köszöbei elég csúnyán kezdtek rozsdásodni.

Melyik típus lehetett ez?


A színéből ítélve ez az én Camrymnek , a V1-esnek a későbbi változata lehetett , amit a 85-ös és a 86-os modellévben gyártottak . Ugyanis az utódnak , a V2-esnek (87-91) tudtommal egységesen szürke volt a belseje .

Sedan volt vagy Liftback ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Beszélgessünk
« Válasz #369 Dátum: 2005.02.17 16:50:01 »
Egy CAmry-méretekkel rendelkező autónak a 230-hoz kb. 180-190 lóerő szükséges.
Még a hiperalacsony légellenállású, és nagyon könnyű Calibrának is 170 ló kellett hozzá.
music     

blazs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Beszélgessünk
« Válasz #370 Dátum: 2005.02.17 21:29:05 »
Nem átverni akarlak benneteket! A mutató ott állt.  Az számít hogy a pálya lefele lejtett?
Ha nem akkor tényleg csal az órám!
De a 205 kevés.

továbbá:

Egyébként ezek az újságos dolgok "baromságok". Azért írtam idézőjelben, mert nem szó szerint értem.
De tapasztalatból: -az informatikában-, egy szaklap, vagy internetes oldal azt a gyártót, vagy terméket isteníti, amely termék forgalmazója több lóvét nyomat az újságnak.

Mi van akkor, ha ezek a tesztek nem mérvadó körülmények között születnek. (Új az autó, stb...)
LAZS  70
-------
('94 :toy: CAMRY 2,2 GL // '95 :toy: carinaE 1,6XLi)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk
« Válasz #371 Dátum: 2005.02.17 22:13:44 »
Idézetet írta: "blazs"
Nem átverni akarlak benneteket! A mutató ott állt.  Az számít hogy a pálya lefele lejtett?
Ha nem akkor tényleg csal az órám!
De a 205 kevés.

továbbá:

Egyébként ezek az újságos dolgok "baromságok". Azért írtam idézőjelben, mert nem szó szerint értem.
De tapasztalatból: -az informatikában-, egy szaklap, vagy internetes oldal azt a gyártót, vagy terméket isteníti, amely termék forgalmazója több lóvét nyomat az újságnak.

Mi van akkor, ha ezek a tesztek nem mérvadó körülmények között születnek. (Új az autó, stb...)


Megkérdem újra : miért lenne kevés 205 egy ekkora autótól , ami nem különösebben erős a súlyához képest (a kg/LE aránya valamivel 10 fölött van)  :?: Nyilván tudod azt is , hogy a légellenállás nem arányosan növekszik a sebességgel . 230 igen durva tempó , ahhoz nem elég ekkora teljesítmény egy ekkora autóban !

Ha nem hiszel a teszteknek (egyébként érdekes módon a tesztben szereplő többi autónak is hasonló végsebességet mértek : a 136 lovas Scorpio 207 , a 145 lovas Kappa 205 , a 143 lovas Xedos 202 , a 136 lovas E-osztály 205 , a 136 lovas Omega 210 , a 132 lovas 605-ös 205 , a 137 lovas Safrane 206 , a 126 lovas 850-es pedig csak 195 kmh-t ment !) , akkor fogj egy autókatalógust , és nézd meg , mekkora végsebességeket adnak meg a gyárak (nem a tesztek , hanem a GYÁRAK !) a tiédhez hasonló méretű/teljesítményű autókra !

Mondd már meg nekem , hogy miért lenne érdeke pl. a Toyotának 25 kmh-t lehazudni az autó végsebességéből  :?:

------------------------

Azt egy pillanatig sem vonom kétségbe , hogy a mutatód a 230-on állt . Ha az autód eközben mondjuk valódi 210-zel ment (ami , a lejtő miatt , elképzelhető) , akkor ez nem egészen 10 %-os műszer-csalást jelent , ami teljesen reális , jellemző és gyakori  :idea: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Beszélgessünk
« Válasz #372 Dátum: 2005.02.17 23:05:11 »
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Azzal megtoldva, hogy akkor tümeges összeesküvés esete forog fenn, mert egyetlenegy szaklap sem állította, hogy a 2.2-es Camry képes lenne 230-cal menni.
A lejtő pedig számít, nem is keveset. Mennyire lejtett?
music     

blazs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Beszélgessünk
« Válasz #373 Dátum: 2005.02.17 23:16:16 »
ok hiszek nektek.

most jöttem "kábel fektetésből". Auto Bild-et olvastam. corolla, megane, astra kombit hasonlították össze. toyota a harmadik lett... :(
LAZS  70
-------
('94 :toy: CAMRY 2,2 GL // '95 :toy: carinaE 1,6XLi)

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Beszélgessünk
« Válasz #374 Dátum: 2005.02.17 23:50:18 »
Idézetet írta: "blazs"
Auto Bild-et olvastam. corolla, megane, astra kombit hasonlították össze. toyota a harmadik lett... :(

Ja, igen. a Corolla topicban ki lett már tárgyalva. A relatíve gyenge motornak és kis kasztninak köszönheti.
music