Nekem fordom volt a Carina előtt, én úgy összeségében a középkategória alsó részébe sorolnám a márkát. Persze ettől lehet, hogy a nagyobb modellek már minden igényt kielégítenek... én biztosan maradtam volna a japán vonalon...
Gyerekek , ideje másképp gondolni ... ezúttal nem a Suzukira , hanem a Fordra
! Amit mondasz , az megállja a helyét - a régebbi modellekre , a maiakra viszont már nem . A Fordnál masszív minőségjavulás indult meg a 90-es évek végén (véletlen vajon , hogy nagyjából a Mazda-házassággal egyidejűleg ?
) - a Focus I-el kezdődően . A Focus I , az aktuális Fiesta , az aktuális Mondeo stb. már mind olyan autók , amelyeket én a magam részéről nyugodt lelkiismerettel szoktam ajánlgatni . A japánok persze jobbak - de magam is úgy vagyok vele , hogy
ha valamilyen okból nem vehetnék japán autót , akkor új (vagy fiatal használt) autók között majdnem biztos , hogy Fordot választanék !
(Kivéve persze , ha elég pénzem lenne ahhoz , hogy valami naaagy Mercit vegyek
...)
Barátnémnek is lehet , hogy hosszú távon esedékes lesz az autóvásárlás (a 440-es Volvo megmaradna afféle youngtimernek , de egyre nyilvánvalóbb , hogy kezd kicsit hisztis lenni a megbízható hétköznapi használathoz) - és bizony a jelölt : a Focus ! Ugyanis a számításba jövő japán autók közül olyan huj de nagyon egyik japán modell sem tetszik neki (Civic , Almera , Corolla , 323) - a Focus viszont annál inkább . Lehetőleg kombi vagy esetleg ötajtós , és benzines - minimum 1.6-os , optimális esetben 1.8-as , de esetleg lehet kétliteres is . Egy 1.8 vagy 2.0 Ghia kombi lenne a tökéletes választás
... És ahogy néztem , 2.0 M körül már akár '91-eseket is lehet találni
!
Ja , egyébként két hete Németországban láttam új Focust az utcán - poén , mert akkor még ott sem volt meg a bemutatója a márkakereskedésben
... Jól néz ki a gép , még jobban tetszik , mint az elődje !
Na mindegy , bocsi a kicsit hosszúra sikerült OFFért , sosem tudom visszafogni magam
...
Arra azért őszintén kíváncsi lennék , hogy miként lesz családi nyomásra egy kombiból szedán Elvégre a kombi a "családibb" , praktikusabb autó :roll:
Húha, hol is kezdjem. Szóval nem a méretéből és a praktikusságából adódóan nem lett kombi, hanem, mert egyszerűen nem volt elég nyerő maga a forma - a családnak. Mivel nálam a sedan és a wagon egy szinten volt (formailag), végül én "engedtem". Ill. az esetek 90%-ban egyedül használom az autót (munkaeszköz), így valóban a sedan volt/lett a jobb választás. Persze megesik a dolog, hogy nyaralni v kirándulni megyünk; olyankor persze sokkal jobb lenne a wagon... ne tudd meg menniy cucc kell egy pici gyereknek... :wink:
Ízlések és pofonok újabb klasszikus esete
... Mi anno , amikor eldöntöttük , hogy Carina E lesz , akkor a szedánt kizártuk . Sem nekem , sem apámnak nem jön be igazán . Persze ez nem csak a Carinánál van így : nekünk általában a kombi vagy a liftback-jellegű autók tetszenek . Úgyhogy az volt a célkitűzés , hogy fő esélyes a Liftback - és esetleg , ha találunk valami jót pont abból , akkor lehet kombi is . Ez a preferencia nálunk még a jó öreg Corona Liftbackünkhöz köthető , és igencsak tartósnak bizonyul