Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269634 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #825 Dátum: 2014.12.02 20:41:14 »
cáfolom. tudjátok, hogy nincs összefüggés...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #826 Dátum: 2014.12.02 20:48:04 »
Koszi, Konrad a tippeket. A bowdent neztuk, tok jo, gyertyakat en vettem bele, es mivel nem egyforman jelentkezik (hidegen sokkal jobban veszi a lapot), kizartam, hogy ez mechanikus dolog volna, egyszeruen a computer lassu vagy igyekszik alacsonyan tartani a co-t, vagy tul sok maradek-gazt recilkulal az egr szelep. Sajnos erezni rajta, hogy nem elromolva van, hanem ez ilyen. Dircsiszurcsi nem szimpi sajnos, eleg sok trutyit enged at es napi autoban nem akarom parezrenkent takaritgatni :p

És a PCV mennyit és mit ereszt át, és hova?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

gralex

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #827 Dátum: 2014.12.02 21:45:50 »
Már jobb, mint volt de szerintem ha van egy 1.8-as motorod akkor , abba a hozzávaló injektort kéne beletenni.
Ezt kint is mondtam Neked.
Gondolom nem akarsz vezérlő ECU-t és ezért hagyod benne a kisebb injektort.
Így viszont gyenguszabb a motor. De a Te döntésed.

cáfolom. tudjátok, hogy nincs összefüggés...

Immár több, mint egy éve használom jelenlegi konstrukcióban az autót, és csak akkor kezdett el foglalkoztatni a lóerő kérdés, amikor megmérettem. Yocee autóját volt szerencsém kipróbálni, és tényleg van minimális erőkülönbség, de egyelőre csak a fantáziámat mozgatja, ez a teljesítmény megfelelő egy darabig, pláne hogy a kipufogó hangja adja a placebo hatást.

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #828 Dátum: 2014.12.04 22:13:30 »
@micila: a forgatgyushazban keletkezo nyomast engedi "ki" a szivosorba, ahol az auto recirkulalja es elegeti a hengerekben. Tipikusan az olajban felgyulemlett vizpara kezd el dolgozni, ahogy melegszik a motor, ha nem lenne kartergaz elvezetes, kinyomna a goz a szimmeringeket, illetve a TS nagy fordulaton is termel kartergazt, hiszen a dugattyuk nagy fordulatu le-fol mozgasa is tulnyomast termel.

gralex

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #829 Dátum: 2015.04.16 17:25:09 »
Nemrég bekerültek az 1.8 injektorok, külön programozás nélkül. Kb. 300km autópálya, 100km városi használat mellett egyszer sem jött elő hibakód lámpa. Érzetre erősebb lett az autó, és a 95-ös benzinnel is szépen megy már. Régebben minimum 98-ast tankoltam bele. Fogyasztást egy ideje nem mérem :) Teljesítményt mérni kellene ismét, de nem motivál egy újabb pénzégetés :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #830 Dátum: 2017.06.13 14:36:23 »
Nagyon periférikusan érinti a témát, de mégis itt kérdem meg. A COV-ban nagyon rövid a váltó, tk. hiányzik a hatodik fokozat. 5-ben már 100 környékén 3000-et pörög, és hát van hangja is, a kis Yarisunk csöndesebb azonos fordulaton is, de azonos sebességen meg pláne. Kétféleképpen lehet orvosolni a problémát: eladni, és másikat venni, vagy átépíttetni.
Ezt az autót lecserélni, nincs értelme, mert a tavaly nyári jégverés nagyon levitte a piaci értékét, a karosszériája nem olyan, mint ha most gördült volna ki a szalonból... szóval inkább megtartanám, amíg lehet. Ráadásul benzines COV-ba nem került ilyen váltó, tehát a típust is fiatalítani kéne, de nincs értelme, mert még a legöregebb Versok (2009-es) is, amelyek csak egy évvel fiatalabbak egy-másfél millióval többet kerülnének, erre ennyit kiadni hülyeség.
Az átépítés viszont fogalmam sincs, mivel jár- mind, anyagi, mind jogi, mind technikai értelemben, egyáltalán lehetséges-e, és akkor nem beszéltem az utóhatásokatról, mert a cucillizmusban szocializálódott emberekben benne van, hogyha valamit egyszer megbontanak, az onnantól fogva mindig produkál valami hibát. Emiatt vetődik föl a kérdés, van bármi értelme/realitása megpróbálkozni beleépíttetni egy 6gangos Toyota-váltót (pl. ami az utód Versoban van)? És most jönnek csak az olyan apró kérdések, minthogy honnan lesz az új váltó, kivel érdemes megcsináltatni, stb. Lehet, hogy olyan macerás és drága, hogy még mindig egyszerűbb lenne ráfizetéssel típust fiatalítani, ez esetben minden marad a régiben.
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #831 Dátum: 2017.06.13 15:08:30 »
Dízelekhez volt 6 gangos váltó?

Ha igen, akkor kulissza, rudazat, stb van hozzá, tehát az a része plug&play. Hogy a váltót hogy lehet felakasztani rá, az más kérdés.
Esetleg a jelenlegi váltóba egy hosszabb difit meg lehet próbálni, ha mondjuk nagyobb motorhoz más végáttétel volt.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #832 Dátum: 2017.06.13 22:39:29 »
Nagyon periférikusan érinti a témát, de mégis itt kérdem meg. A COV-ban nagyon rövid a váltó, tk. hiányzik a hatodik fokozat. 5-ben már 100 környékén 3000-et pörög, és hát van hangja is, a kis Yarisunk csöndesebb azonos fordulaton is, de azonos sebességen meg pláne. Kétféleképpen lehet orvosolni a problémát: eladni, és másikat venni, vagy átépíttetni.
Ezt az autót lecserélni, nincs értelme, mert a tavaly nyári jégverés nagyon levitte a piaci értékét, a karosszériája nem olyan, mint ha most gördült volna ki a szalonból... szóval inkább megtartanám, amíg lehet. Ráadásul benzines COV-ba nem került ilyen váltó, tehát a típust is fiatalítani kéne, de nincs értelme, mert még a legöregebb Versok (2009-es) is, amelyek csak egy évvel fiatalabbak egy-másfél millióval többet kerülnének, erre ennyit kiadni hülyeség.
Az átépítés viszont fogalmam sincs, mivel jár- mind, anyagi, mind jogi, mind technikai értelemben, egyáltalán lehetséges-e, és akkor nem beszéltem az utóhatásokatról, mert a cucillizmusban szocializálódott emberekben benne van, hogyha valamit egyszer megbontanak, az onnantól fogva mindig produkál valami hibát. Emiatt vetődik föl a kérdés, van bármi értelme/realitása megpróbálkozni beleépíttetni egy 6gangos Toyota-váltót (pl. ami az utód Versoban van)? És most jönnek csak az olyan apró kérdések, minthogy honnan lesz az új váltó, kivel érdemes megcsináltatni, stb. Lehet, hogy olyan macerás és drága, hogy még mindig egyszerűbb lenne ráfizetéssel típust fiatalítani, ez esetben minden marad a régiben.

A harmadik lehetőség, hogy hangszigeteled a motorteret és a tűzfalat. ;-) Ez a legolcsóbb megoldás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #833 Dátum: 2017.06.13 23:34:10 »
Nem az zavar igazán, hogy hangos, - nem vészes a hangereje, de tény, hogy a Yaris csöndesebb - hanem hogy annyit pörög, és relatíve sokat eszik. Egy plusz fokozat nagyságrendileg fél litert is csökkenthetne a városon kívüli fogyiján.

Dízelekhez - mindkét 2,2-hez - volt 6 sebességes váltó.
Pl. - utolsó kép. (Csak a futásteljesítménye miatt linkeltem be...)  ;) :D
music     

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #834 Dátum: 2017.06.14 08:50:19 »
Szerintem csak a fogyasztás miatt nem éri meg. Évi 10000 km-es városon kívüli futással és fél liter különbséggel évi 20000 Ft lenne a megtakarítás. Ha csak 200000 Ft-ot számolok a váltócserére, akkor is 10 év alatt hozná be. Nem is beszélve a kockázatról, hogy jól működő rendszer lenne megbontva, kit tudja milyen váltó kerül bele, milyen hibákat okozva ezzel a későbbiekben.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.14 08:52:11 írta xpet »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #835 Dátum: 2017.06.15 11:40:44 »
cucillizmusban szocializálódott emberekben benne van, hogyha valamit egyszer megbontanak, az onnantól fogva mindig produkál valami hibát.
Ez nem cucillizmusban szocializálódás kérdése, ez mai napig tényleg így van, és nyugodtan büszke lehetsz arra, hogy Te még ezt tudod. Sodródni az árral fölösleges.
Már rég nem abban a korszakban élünk, amikor 1310-es dácsiákat a járda szélén lehetett javítani. Toyotáknál meg pláne nem ilyen a helyzet.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #836 Dátum: 2017.06.16 16:19:17 »
Hát akkor ezt körbejártuk. Majd ha lesz fölös pár millkám, akkor veszek egy Versot. Vagy egy Prius(+)-t. (Ha nagyon soká lesz, akkor elég lesz a sima is.
music