Szerző Téma: Motor és váltó  (Megtekintve 18022 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Motor és váltó
« Dátum: 2016.09.23 12:47:57 »
Benzin/Dízel gigászi küzdelmek és kézi vs. automata pro és kontra.

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #1 Dátum: 2017.01.27 15:51:54 »
Az lehet, hogy az új autó fogyasztása az első időszakban nagyobb?

Már 7800 km van az autóban. Napi használatban van, minden nap ugyanazt a szakaszt teszi meg, ugyanazzal a soförrel (Budapestet átlósan keresztbe) oda-vissza. Míg 7000 alatt volt a km számláló, a fedkomp szerinti fogyasztás 8,7-8,8 volt. 7000 fölött már a második tankolás után is azt látom, hogy 7,7-7,8-ra, pont 1 literrel kevesebbre állt be a fogyasztás. Ráadásul kutyahideg is van.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Motor és váltó
« Válasz #2 Dátum: 2017.01.27 16:29:56 »
Az lehet, hogy az új autó fogyasztása az első időszakban nagyobb?

Már 7800 km van az autóban. Napi használatban van, minden nap ugyanazt a szakaszt teszi meg, ugyanazzal a soförrel (Budapestet átlósan keresztbe) oda-vissza. Míg 7000 alatt volt a km számláló, a fedkomp szerinti fogyasztás 8,7-8,8 volt. 7000 fölött már a második tankolás után is azt látom, hogy 7,7-7,8-ra, pont 1 literrel kevesebbre állt be a fogyasztás. Ráadásul kutyahideg is van.
Vagy kisebb a forgalom (pl smogriadó miatt) ;)
Kezdesz ráérezni, hogyan takarékosabb :szemez:

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #3 Dátum: 2017.01.27 17:46:22 »
Mondom már a második tanknál. Egy tank nekem kb. két hétre elég.

gaben76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Motor és váltó
« Válasz #4 Dátum: 2017.02.03 19:38:53 »
Sziasztok,

nekem még csak 4500 körüli km van a gépben (1.8 benzin), de a 8,9-9 liter-ről nem mozdul el.
Ahogy emlékszem a Golfom is annó újkorában többet evett, aztán kb 1 literrel az is visszavett a fogyasztásból.

Bár csak 10km-t megyek a cégig, a motor éppen-hogy fölmelegszik.
De ha messzebbre megyünk, akkor is ez a 9 liter körüli fogyasztás marad.

üdv, gaben

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #5 Dátum: 2017.02.07 10:38:17 »
Sziasztok,

Mikor kialszik a kék visszajelző lámpa, az már tekinthető motor üzemi állapotnak? Várnék még egy visszajelzést valahol, hogy mikor érte el igazából...

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #6 Dátum: 2017.02.07 12:23:35 »
Én úgy csinálom, hogy gyújtás után várok kb. 20 másodpercet, utána indulok el. A navis fejegységen ez pont annyi idő, ameddig az egész betöltődik és a térkép megjelenik, így nem kell órát nézni, van mihez viszonyítani. Ilyenkorra az alapjárat is lecsökken úgy 1000 köré.
Aztán igyekszem tartósan 2000 fordulat közt tartani a motort úgy 10 percig, senem alatta, senem felette, óvatos gázadással. Nyilván van rész ahol nem lehet (pl. rámpán felfelé kell kihajtani minden reggel), de ettől függetlenül igyekszem rendet tartani. Ha nem sikerül 2000 körül tartani (mert sok a lámpa indulás után), akkor sokkal később alszik el a kék jelzés.

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #7 Dátum: 2017.02.13 10:45:55 »
Dettó, ez nekem is így megy, főleg, mióta olvastam Totalcar-on :P A kérdésem igazából arra irányul, hogy vajon tekinthetem-e üzemmelegnek a motort, miután kialudt a kék lámpa, vagy az csak a hűtőfolyadék hőmérsékletére enged következtetni?

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #8 Dátum: 2017.02.13 10:48:22 »
Külön hozzászólásban írom, hogy ne keveredjenek a témák. Eddig nem padlóztam egyszer sem a gázpedált, de a hétvégén kipróbáltam a sebességkorlátozó funkciót is, és meglepődve tapasztaltam, hogy kb. 90% után kicsit beakad a gázpedál, majd utána teljesen benoymva kicsit még ropogósan éri el a 100%-ot. Ilyet még nem tapasztaltam egyik autómban sem, gondolom itt is inkább hiba, ugye?

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #9 Dátum: 2017.02.13 10:59:46 »
Eddig nem padlóztam egyszer sem a gázpedált
Valszeg ezért van - hideg idő miatt is, meg tulajdonképpen mechanikai értelemben maga a pedál még sosem járatódott be a mély szakaszon, ezért érzel ilyet.
Véleményem szerint leállított motorral kipróbálhatod milyen padlóig nyomkodni a pedált, akkor is ropog? Nyomkodd le vagy 10szer, nem szűnik meg?
(mivel ez már nem bowdenes gázpedál, semmi kockázata nincs nyomkodni leállított motorral).

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #10 Dátum: 2017.02.14 08:04:17 »
Most alaposabban megnéztem. kb. 90-95%-nál van egy "döccenő", mintha direkt valami megakadályozná, hogy tövig lehessen nyomni a pedált. Azt követően már nincs extra ropogás. Kipróbáltam amúgy, nem járó motorral, 50 után is maradt a jelenség :)

Ezek szerint mehetek a szervizbe :/

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #11 Dátum: 2017.02.14 17:49:12 »
Autómata váltós az autód? Lehet, hogy a "kick-down" funkciót érted el vele, és azt érzékelteti vissza a rendszer a pedálodon keresztül?

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #12 Dátum: 2017.02.15 08:12:12 »
Nope, manuális. Beszéltem a szervizzel, nem ismerik a jelenséget, de körbekérdeznek, és visszaszólnak. Ha ez megvan, majd jelzem itt is.

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9148
Re:Motor és váltó
« Válasz #13 Dátum: 2017.02.17 09:08:25 »
Tegnap padlógázoztam párszor, valóban van egy olyan jelenség, hogy az utolsó 10%-nyi szakaszon nehezebb lenyomni, kvázi mintha akadna egyet - de ez véleményem szerint tulajdonság, nem hiba. A 2011-es KIA cee'd-ünkben is volt ilyen, emlékszem. Hogy pontosan mi céllal van ez kialakítva ilyenre a kézi váltós autókon azt nem tudom.
Kíváncsi vagyok mit mond neked a szerviz.

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Motor és váltó
« Válasz #14 Dátum: 2017.04.11 10:28:04 »
Nahh, a választ meg el is felejtettem :) Igen, megerősítették, hogy ez by design, nem hiba :)