Szerző Téma: Verso 2016 után Facelift II  (Megtekintve 68134 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #15 Dátum: 2016.11.20 13:57:24 »
Van még valakinek Active Trend felszereltségű Verso-ja?
Van benne hazakisérő fény? A katalógus szerint kéne benne lennie, de én nem találom rajta  :hmmmm:
Valahogy külön kell aktiválni?
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.20 14:00:17 írta robi (Robi) »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #16 Dátum: 2016.11.20 14:13:07 »
"Hol" kerested?

Nálam az előző autóban volt. Ott a gyújtás levétele után a fénykürtöt használva egy percig világított a fényszóró.
Nagyon hiányolom az Avensisből  :cry:

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #17 Dátum: 2016.11.20 15:07:34 »
Kösz, kipróbálom. Sose volt még hazakisérő fényes kocsink, manuálban pedig nem tűnt fel semmi erre vonatkozó infó. Asse' tom hol kell keresni. Fénykürtöt csak röviden meghúzni, vagy hogy?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #18 Dátum: 2016.11.20 15:25:59 »
Kösz, kipróbálom. Sose volt még hazakisérő fényes kocsink, manuálban pedig nem tűnt fel semmi erre vonatkozó infó. Asse' tom hol kell keresni. Fénykürtöt csak röviden meghúzni, vagy hogy?
Pontosan!  :yes:  ;)

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #19 Dátum: 2016.11.20 19:20:53 »
Áááááá! Tényleg működik. Nagyon jó, hogy "on demand" él csak ez a funkció, azaz csak akkor amikor kifejezetten akarom. Más márkáknál van kísérlőfény mindig ha kell ha nem, tök fölösleges és hivalkodó. Így jó ahogy a Toyota oldotta meg.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #20 Dátum: 2016.11.20 20:53:25 »
Így jó ahogy a Toyota oldotta meg.
1998-as Citroenben ís már így működött  :yes:  Hozzászoktam, most meg hiányzik.

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #21 Dátum: 2016.11.24 10:12:12 »
Tegnap este jöttem fel egy vidéki útról Budapestig. Egy rész országút falvakon át, majd szinte végig az M3-ason. Sötét volt már. Most volt lehetőségem először használni a Toyota Safety Sense részeként emlegetett Automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) funkciót.

Mint ismeretes, ebben az autóban van automata fényszóró vezérlés, azaz: "AUTO" állásban alapértelmezetten DRL világít, azonban ha besötétedik vagy sötét helyre megy be az ember akkor átkapcsol tompítottra. Ugyanebbe az állásba, ha a kart előre nyomjuk (mint amikor távolsági fényszórót akarnánk használni), akkor aktiválódik az automatikus távolságifény-vezérlés, amit egy külön ikon jelez a műszerfalon. Ilyenkor még nem kapcsol be ténylegesen a távolsági fény, csak akkor ha:
- nem lakott területen vagyunk (nincs közvilágítás)
- nem megy előttünk senki (vagy csak nagyon távol megy)
- nem jön szemből senki
Ha ezen feltételek teljesülnek, akkor bekapcsolja a reflektort (és akkor a műszerfalon külön a kék reflektor ikon is világít, így összesen két ikonod van). Abban a pillanatban, hogy a rendszer észleli, hogy valaki jön szemből, lekapcsolja a refit. Ugyanígy, ha utolérünk valakit (már elég távolról), vagy ha valaki megelőz és beáll elénk, akkor is. És persze ha olyan helyre érünk, ahol van közvilágítás, akkor is lekapcsolja.

Sajnos az M3-ason majdnem végig az autópálya két iránya között van egy elválasztó háló a korlát fölött, ez jó párszor megzavarta, mert távolról már észrevette hogy jönnek szemből, levette a refit, de ahogy közeledett, a háló kitakarta fényt, és visszakapcsolta - ami főleg a kamionosoknak nem igazán tetszett. Ők visszavillogtak egyet, erre mintha megijedt volna, gyorsan levette :lol: Azokat a kamionokat, amelyeknek fent is van 2 db. normális lámpájuk (nem csak dísz LED-ek), azokat végig tisztelte. Országúton nem volt hiba.
Ez után értem már, hogy miért van az, hogy egyes autók össze-vissza villognak az autópályán. Nekik is ilyen rendszerük van, és becsapja őket az a fránya elválasztó háló  :nonono:

Ami még tetszett, felimseri, hogy a közlekedési táblák visszavert fénye nem olyan tényező, ami miatt le kéne kapcsolni a refit, azokat meg tudja különböztetni, mint ahogyan az út szélén vagy a korlátba épített fényvisszaverő elemeket is. Ugyanúgy, valószínűleg felmismeri azt is hogy merre megy az út a sávok felfestéséből (hiszen a Safety Sense része a Sávelhagyás-figyelmeztető rendszer (LDA) is), és akkor is felkapcsolja már a refit, amikor enyhe kanyar van, de a kanyaron kívül egyenesen amúgy közvilágítás van (pl. benzinkút/pihenő).

No meghát a tempomat. Első saját kocsink tempomattal, gyakorlatilag a pálya elején bekapcsoltam 150-re, 200km-en át nem értem a gázpedálhoz többet.  :D
Nincs 2 hónapos a gép, de már 4200km-en túl van ;)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.24 10:42:26 írta robi (Robi) »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #22 Dátum: 2016.11.24 11:36:01 »
Veszélyes az a tempomat! Függő lesz az ember  :D Én gyakran használom kézi gázként is. Aki az "én akarom uralni a vasat, nekem ne csináljon semmit automatikusan" szöveggel jön, az nem vezet 50e km egy évben, az biztos. Jókat szoktam mosolyogni, amikor az emelkedőkezdetén belassulnak a kocsik, majd a közepén veszik fel megint a tempót  :)  Ott biztosan nincs tempomat  :D

Autópályán én szinte sosem használok távolsági fényt. Valószínű azért, mert mindig van valahol egy jármű (M1) és nincs értem nagyritkán 2-5 mpre felkapcsolni. Én autópályán biztosan kikapcsolnám az automata módot.

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #23 Dátum: 2016.11.24 11:46:43 »
Most csak teszteltem, de tetszett, mert kevésbé volt nekem fárasztó a nagy sötétben menni a semmibe, így legalább láttam egyértelműen mi van elől.

Én is. A városban is. Ahol már megy 50-el a sor (pl. rakpart), azon nyomban megy a tempomat. Pályán azért más, ott tényleg meg tudsz tenni többszáz km-t úgy, hogy nem nyúlsz a gázhoz, fékhez. A karral el lehet venni a gázt, ha lassítani kell, és resume funkcióval vissza lehet állni az előbbi sebességre ha akar az ember. Akinek követős modellje van, annak még ennyi se kell.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #24 Dátum: 2016.11.24 11:54:11 »
Most csak teszteltem, de tetszett, mert kevésbé volt nekem fárasztó a nagy sötétben menni a semmibe, így legalább láttam egyértelműen mi van elől.


Szeretném ezt megtapasztalni az M1-en!
Reggel fél6 és este 11 között, amikor én közlekedek, nincs ilyen sose  :cry:  Nagyon kellene oda a 3. sáv!

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #25 Dátum: 2016.11.24 11:59:16 »
Tegnap este az M3-as keleti szakaszán kilómétereken át sehol senki. Gyakorlatilag Nyíregyháza után alig szokott lenni forgalom, max kamionok, de azok se mindig. Tényleg az van hogy tök egyedül vagy az egész pályán, se elöl se hátul, se oldalt senki - csak a természet.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #26 Dátum: 2016.11.24 12:33:32 »
Veszélyes az a tempomat! Függő lesz az ember  :D Én gyakran használom kézi gázként is. Aki az "én akarom uralni a vasat, nekem ne csináljon semmit automatikusan" szöveggel jön, az nem vezet 50e km egy évben, az biztos. Jókat szoktam mosolyogni, amikor az emelkedőkezdetén belassulnak a kocsik, majd a közepén veszik fel megint a tempót  :)  Ott biztosan nincs tempomat  :D
Nekem most nyáron és tavaly is nagyon hiányzott a T22-ből a tempomat, amikor 1000km-re mentünk nyaralni. Ugyanez volt, hogy jött egy emelkedő és máris 120 volt az addigi 135-ből... Jövő évben talán beruházok majd egy ilyen eszközre...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

stv326

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #27 Dátum: 2016.12.10 18:28:22 »
Sziasztok! A Verso TSS rendszeréről kérdeznék. Mostanában (november végétől) elég gyakran az enyém kiírja, hogy tisztítsam meg az ablakot, mert nem jól érzékel. Hazaérve a garázsban megnéztem és az érzékelők előtti kis térrész: be volt párásodva. Amikor este közlekedem vele folyamatos a hibajelzés. Már levettem a belső kis dobozfedelet is hátha a légáramlat átszellőzteti.  Más is tapasztal ilyet? Van-e valakinek ötlete, megoldása a jelenség megszüntetésére. Köszönöm visszajelzéseteket.

robi (Robi)

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #28 Dátum: 2016.12.10 20:22:50 »
Belül párásodik? Én nem venném le azt a fedelet... sztem elég hermetikusan van odatéve, ahogy láttam. Könnyen lejött?

2 hónap alatt nekem 2 alkalommal mutatta ezt, amikor az országúton mentem és a mocskot a többi közlekedő felspriccelte, a szélvédő elég mocskos lett és a törlő is elkezdett csíkozni. Hiába nyomattam rá az ablakmosót és tisztulni látszott, addig nem állt helyre míg meg nem álltam az autóval és leállítottam a motort.

Általában háklis vagyok a poros szélvédőre, folyamatosan mosom mert kristály tisztán szeretem. Gondolom a lerakódott por az autó érzékelőjét is megzavarja.

stv326

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Verso Facelift II 2016 után
« Válasz #29 Dátum: 2016.12.10 21:43:41 »
Köszönöm a gyors választ, megnyugtató ha ez nem típushiba, (na jó idegesítő is).A szerkezetet nem bontottam szét, csak a belső visszapillantó tükörnél van egy kis lepattintható fedél, azt vettem le. A pára pedig a szélvédő belső részén, pont a szenzorok előtt keletkezik kb 20 forintosnyi területen. Mikor a nap rásüt eltűnik, de az esti hazautazásnál minden nap jelentkezik. Már beszéltem a TOYOTA szalonban is egy szerelővel, azt mondta "még a Toyota nem találta meg a megoldást." Nem volt meggyőző. Nagyon bosszant, mert egyrészt nem használható sem az automata távolsági fényszóró, sem az ütközést megelőző rendszer, másrészt meg villog a figyelmeztető narancssárga jelzés a műszerfalon. A szélvédőt rendszeresen takarítom, a kocsi éjszaka fűtött (15fok) garázsban áll, nappal kinti parkolóban, és fogalmam sincs hogyan tüntessem el a párafoltot.