Szóval ez egy Toyota Verso, 1.8 Valvematic benzines, 108KW/147LE, Active Trend 5 üléses, 6 M/T, +2év extracare gari, Touch & Go 2 navigáció, vonóhorog és extra pótkerék (mert manapság már csak defektjavító jár alapból), riasztó és váltózár, metálfény.
Szerződés aláírva, KIA cee'd_sw beszámítva, boldogság. 2.1M-ért számították be, többért, mint reálisan gondoltam. Elég jó kedvezményeket tudtam kapni az új autóra (kp. több, mint 1.5M, a listaárhoz képest, ez közel 20%) ezért nem cicóztam a beszámítással, az idő rövidsége miatt sem.
A vicc az egészben csak az, hogy ezt az egész autóvételes ügyet tulajdonképpen a KIA márkaszerviz robbantotta be, két hete hétfőn bevittem a cee'd_sw-t az 5 éves szervizre +jeleztem a hibákat és kértem a garanciás javításukat, adminisztráció alatt a szalonban ücsörögve (Duna Autó) gyönyörködtem az áhitott KIA Carens-be (mert mindigis Carens-t szerettünk volna, csak már nem volt kapható anno amikor eljutottunk odáig, hogy új autót vegyünk). Készletkisöprés okán majdnem 1M engedménnyel adták a raktáron lévőeket, csomó extrákkal - mert megint megszűnni készül ez a Carens modell.
Kértem és kaptam szóban ajánlatot beszámítással és lízinggel, mondtam akár bele is vághatnánk, hazamentünk, gondoljuk át. Írásos beszámítási ajánlatot csak szerdára tudtak vállalni.
Nézegetve a Duna Autó kínálatát majd összehasonlítva a KIA Motors Hungary oldalán lévő árlistával, vicces volt látni hogy központilag nagyobb akció van ugyanerre a modellre, mint amit a Duna Autó a saját készletében lévő példányokra ad. Ez elkeserített, mert a kereskedés komolytalanságát sugallja. Már egyszer megjártam egy KIA márkakereskedővel (másik cég volt).
Végig nézve az amúgy extravagáns extralistát sajnos azt láttam, hogy van a Carens-be rengeteg fölösleges cucc (pl. 3 fokozatban állítható kormányszervó, vagy hátsó ülések alja fűtött, meg számos más, ami gyerekes családi autóba tök értelmetlen), de hiányoznak olyan dolgok, amelyeket praktikusabbnak tartottam volna (pl. elektromosan behúzódó tükrök, vagy elektrokromatikus belső visszapillantó, vagy akár navi mint opció). Ezért aztán elhessegettük ezt az álmot.
A Duna Autó mellett viszont van egy Toyota szalon is (Sakura), így másnap kedd reggel gondoltam egyet, hogy legalább megnézem magamnak közelebbről is ezt a Versot - mert bár brutál drágák a Toyoták, legalább hasonlítsam már össze a friss élményű Carens-el, hogy mit tud és mennyiért. Hát úgy kábé fél óra altt lehidaltam, hogy szinte fillérre ugyannyiért mint a Carens, pont azt kapom extrákban amire ésszerűen szükségem van, csak erősebb motorral (listaár persze magasabb, de a kedvezmény is nagyobb).
Toyota már volt régebben a családba, a márkát imádjuk, most is van még egy Yaris-unk mint másodautó, így nem volt kérdés, hogy ez egy komolyan veendő lehetőség.
Szerda reggel bementem a Duna Autó az ő beszámítási ajánlatukért a cee'd_sw-re. 1,8M-t adtak volna érte. Az ajánlatot tevő úriember el is ismerte, hogy valóban labdába se rúghat az egy utcával arrébb adott ajánlattal szembe, így hát a Carens-projekt végleg elbukott.
Egy nap gondolkodás után aláírtam a szerződést, a szalonban kiállított példányra. Nem tesztautó, csak szalonban volt kitéve. Másfél hét alatt lefutott az adminisztráció, és a megrendelt extrák beszerzése/felszerelése.
Amikor átvettem, 9km volt benne. Most van benne kb. 50.
Pár szubjektív szó az új vasról, így kevesebb mint 24 óra után:
- nagyon kellemes vezetni. A nagy méretéből adódóan sugallja azt hogy bombabiztonságban vagy.
- futóműve a kedvencem, végre nem esnek ki a fogaim a kátyúkon.
- a bőr kormány hihetetlenül kellemes tapintást ad, nem egy cingár karikát fogsz, hanem érzed is, hogy kezedben tartod a családod életét
- automatikus a DRL és fényszóró kapcsolás. Lemész a mélygarázsba, ügyesen felkapcsol, dimmeli a műszerfalat, stb. Kimész, vissza. Tök logikus és jó funkció, hogy erre miért nem gondoltak akár 20 évvel ezelőtt az autógyártók?
- automatikus ablaktörlő. Ettől féltem, hogy túl önálló lesz - pontosan olyan ütembe törli az ablakot, ahogyan kell. Ha lassítasz vagy megálsz a lámpánál, akkor ritkábbra veszi, ha elindulsz, akkor visszanöveli a törlés gyakoriságát. Szintén attól is függ, mennyire esik. Ha csak szemerkél, akkor ritkábban töröl. Imádnivaló.
- sávelhagyást-figyelmeztető nagyon ügyes. Olyan kopott sáv-felfestést is felismer, amiről tényleg nem gondolnád, hogy egy kamera látná. Pedig de! És nagyon korrekten figyelmeztet, diszkrét csipogással, és a kijelzőn felrajzolja, hogy melyik oldali sávra hajtottál rá, ha nem indexeltél előtte.
- brutál látószöge van a tolatókamerának. Gyakorlatilag teljesen függőlegesen lefelé is látsz, a vonóhorgot is, és vízszintesen is, a kamera magasságában mindent.
- a rádiója, médialejátszója brutál jól szól. Gyári hifitől ezt azért nem gondoltam volna, ez tényleg kellemes csalódás. Itt egyetlen furcsaság van, ha egy pendrive csupa zenével rá van dugva, amin mappákba vannak rendezve a zenék, alapesetbe nem is veszi figyelembe a mappákat, hanem az összes fájlt ABC szerint jeleníti meg és játssza le. Ez butaság. Pár percet tudtam csak ezzel foglalkozni, de így első blikkre nem láttam benne opciót erre vonatkozóan.
- sajnos az ajándék navigáció még nem érkezett meg a márkakereskedésbe, vissza kell menjek valamikor a napokba hogy beszereljék. Így most sima Toyota Touch 2 van benne, a "with Go" rész nélkül.
Motorikusan hogy mit tud, azt nyilván még nem tudom véleményezni, egyrészt mert még ilyen kevés km-el nem akarom kinyomni a szemét, másrészt még igazi alkalmam se volt rá.