Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Olaj  (Megtekintve 10713 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5356
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olaj
« Válasz #45 Dátum: 2016.06.15 18:47:03 »
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Olaj
« Válasz #46 Dátum: 2016.06.15 18:57:28 »

 :clap: :clap:  :yes: :yes:
mivan,papaga lettél bajuszkirály??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1565
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olaj
« Válasz #47 Dátum: 2016.06.15 22:37:55 »
Úgy vesszük figyelembe, hogy ahol lehet és van értelme, ott a melegoldali viszkozitás emelése tudja csökkenteni az olajfogyasztást. Persze ez sem igaz minden esetben, valamint azt is látni kell hogy ez csak szépségtapasz. Az olajnak nem ez a feladata, és valóban, egy nehezebben szivattyúzható olaj felesleges ellenállást fejt ki, növelheti a kopást, stb. Amikor már ez sem segít, ott fizikailag kell megjavítani a motort - hozzáteszem, Magyarországon (sajnos) nem ez a prioritás. Nem ezzel kezdik, hiszen minden szempontól olcsóbb egy 10W-40 olajra váltani, és jó lesz az... látszólag.

De miért KELL csökkenteni az olajfogyasztást? Mi a baj bele?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8612
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Olaj
« Válasz #48 Dátum: 2016.06.15 23:16:59 »
De miért KELL csökkenteni az olajfogyasztást? Mi a baj bele?
Mondjuk tönkre teszi a katalizátort? ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5356
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olaj
« Válasz #49 Dátum: 2016.06.16 07:03:22 »
De miért KELL csökkenteni az olajfogyasztást? Mi a baj bele?

Az a baj bele, ha nem megfelelő az olaj.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12279
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Olaj
« Válasz #50 Dátum: 2016.06.16 07:24:16 »
Mondjuk tönkre teszi a katalizátort? ;)
Aztán meg nem megy át a környezetvédelmi vizsgán :cry:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1565
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olaj
« Válasz #51 Dátum: 2016.06.16 07:32:17 »
 :sorcerer:

Köszi!  ::) Azt gondoltam, hogy az a baj bele.

A katalizátort ennyire bántja? Benzinesnél is? Csak mert szerintem több korom (szilárd égés termék) jön ki egy sima dízelből, mint egy olajfogyasztós benzinesből. Mert egy olaj fogyasztós dízelt megértem, hogy az elégett gázolaj és olaj már elég sok kormot eredményez és ez hamarabb eltömíti a katalizátort. Vagy rosszul gondolom? Nem a korom lerakódás a baj, hanem valami más miatt káros a katalizátorra? Esetleg nem is jön ki sokkal több korom a dízelből mint a benzines motorból? Bár én nem így tudom.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1565
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olaj
« Válasz #52 Dátum: 2016.06.16 07:39:45 »
Mondjuk tönkre teszi a katalizátort? ;)
És egy motor felújítás olcsóbb, mint egy katalizátor, vagy ennek tisztítása?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8612
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Olaj
« Válasz #53 Dátum: 2016.06.16 08:03:16 »
És egy motor felújítás olcsóbb, mint egy katalizátor, vagy ennek tisztítása?
Akár igen.
Ha nem bontott vagy univerzális, akkor nagyon drága, plusz a havonta hozzáöntött olaj ára. Persze minden attól függ, mennyit eszik olajból.

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12279
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Olaj
« Válasz #54 Dátum: 2016.06.16 08:19:02 »
:sorcerer:

Köszi!  ::) Azt gondoltam, hogy az a baj bele.

A katalizátort ennyire bántja? Benzinesnél is? Csak mert szerintem több korom (szilárd égés termék) jön ki egy sima dízelből, mint egy olajfogyasztós benzinesből. Mert egy olaj fogyasztós dízelt megértem, hogy az elégett gázolaj és olaj már elég sok kormot eredményez és ez hamarabb eltömíti a katalizátort. Vagy rosszul gondolom? Nem a korom lerakódás a baj, hanem valami más miatt káros a katalizátorra? Esetleg nem is jön ki sokkal több korom a dízelből mint a benzines motorból? Bár én nem így tudom.
A benzines katalizátorát nem a motorolaj égésterméke szűrésére találták ki. Az nyilván eltömiti, hatástalanítja. .
De a lényeg, ha sok olajat eszik, az mindenkinek rossz az autó használójának is meg a környezetre is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22717
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Olaj
« Válasz #55 Dátum: 2016.06.16 15:20:11 »
Mondjuk tönkre teszi a katalizátort? ;)
Ez egy nagyon szélsőséges eset, amikor már a katalizátor is megadja magát. Nem is tudom, milyen körülmény kellhet ehhez... Az enyém is bekapott ~2-2500km-en 1 liter olajat a végén, előtte, pedig 4-5000km-en ugyanennyit, de a katalizátor fehéres-szürkés árnyalatú volt, ami teljesen egészséges katalizátorra utal. Azóta sincs gond vele.
Vélhetően évekig kell használni, ütni vágni az autót ahhoz, hogy a közben elharapózó olajfogyasztás miatt annyi olaj jusson bele, hogy eldugítsa, ezáltal csökkentse le a hatásfokát...

Nem gondolom (de nem is tudom pontosan), hogy egy gyári előírt 5W-30 viszkozitású olaj helyett használt 10W-40-es (feltételezve a jó minőséget és a rendszeres cserét) valaha is eljuttathatja a motort olyan mértékű olajfogyasztáshoz, hogy az a katalizátor tönkremenetelét okozza.

Példaként ott van a Carniás fórumtársunk, vd1234 Carinájának esete is. Neki igen komoly olajfogyasztása volt, simán megvolt az 1l/1000km. Olajos is volt a katalizátora a motor megbontásakor, de a felújítás után 2000km-rel (hosszú távokat menve) a katalizátor kitisztult (öntisztulás) és az emissziós értékei is visszaálltak messze a határértékek alá.

Summa summarum, tényleg kíváncsi vagyok a katalizátor tönkremenetelének konkrét okaira...  ::)



Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22077
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Olaj
« Válasz #56 Dátum: 2016.06.16 18:14:12 »
De nem ebben a topicban!
 :offtopic:

Bocs...  :flowers:
Sors bona nihil aliud

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5356
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olaj
« Válasz #57 Dátum: 2016.06.16 20:41:44 »
Csak kérjetek, (olajat) és adataik! :tt2: :whistling: :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.16 20:45:10 írta micila »
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Olaj
« Válasz #58 Dátum: 2016.06.16 20:54:01 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22717
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Olaj
« Válasz #59 Dátum: 2016.06.16 22:25:04 »
No problem, valóban nem ide illett.