Szerző Téma: Toyota gyári multimédia központ és navigáció  (Megtekintve 176964 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #105 Dátum: 2018.04.19 17:05:19 »
Lehet hogy az enyém is. Hol találom őt?

FB Prius Club Hungary csatorna

(csak a formát javítottam, mert már nem megy az idézés  :tt2:  :hug: )
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.19 17:30:05 írta Nagycitrom »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #106 Dátum: 2018.04.19 17:32:13 »
A Te embered Kozelszky Csabi.
Egyébként most még nem ér meg nekem a tükrözés 200-at. Amíg van ingyen frissítésem és ugye tok jól megy a Toyota traffic, addig ez nekem túl sok érte.

ujvizsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #107 Dátum: 2018.05.06 10:14:43 »
Sziasztok,
59021 fejegységgel usb-n keresztül milyen formátumban lehet lejátszani médiát?
Esetleg valami progit még kel a pendriv-ra tenni?

Mikus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #108 Dátum: 2018.05.06 10:43:42 »
Sziasztok,
59021 fejegységgel usb-n keresztül milyen formátumban lehet lejátszani médiát?
Esetleg valami progit még kel a pendriv-ra tenni?

FILE INFORMATION
■COMPATIBLE USB DEVICES
■CORRESPONDING BIT RATES
File type
Bit rate (kbps)
MP3 files:
MPEG 1 LAYER 3
32 - 320
MP3 files:
MPEG 2 LSF LAYER 3
8 - 160
WMA files: Ver. 7, 8
CBR 48 - 192
WMA files: Ver. 9 (9.1/9.2)
CBR 48 - 320
AAC files: MPEG4/AAC-LC
16 - 320
 
USB communica- tion formats
USB 2.0 HS (480 Mbps) and FS (12 Mbps)
File formats
FAT 16/32
Correspondence class
Mass storage class
■COMPATIBLE FILES
■CORRESPONDING FREQUENCY
COMPRESSED
SAMPLING
(Variable Bit Rate (VBR) compatible)
Item
USB
Compatible file format (audio)
MP3/WMA/AAC
Folders in the device
Maximum3000
Files in the device
Maximum9999
Files per folder
Maximum255
File type
Frequency (kHz)
MP3 files:
MPEG 1 LAYER 3
32/44.1/48
MP3 files:
MPEG 2 LSF LAYER 3
16/22.05/24
WMA files:
Ver. 7, 8, 9 (9.1/9.2)
32/44.1/48
AAC files: MPEG4/AAC-LC
11.025/12/16/ 22.05/24/32/ 44.1/48

ujvizsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #109 Dátum: 2018.05.06 15:25:13 »
Mikus,
Köszönöm a gyors segítséget!

clubdio

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #110 Dátum: 2018.05.10 10:41:39 »
Üdözlet
Most vettem egy Auris Touring Sportot. (2013) A fej egység száma 59019. Az első Touch & Go fut rajta navival. Lehet-e valahogyan telefont tükrözni rá vagy cserélni kellene touch 2-re? Egyáltalán lehetne-e cserélni és mennyiért?
Minden megoldás érdekel. :(

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #111 Dátum: 2018.05.10 10:43:54 »
Üdözlet
Most vettem egy Auris Touring Sportot. (2013) A fej egység száma 59019. Az első Touch & Go fut rajta navival. Lehet-e valahogyan telefont tükrözni rá vagy cserélni kellene touch 2-re? Egyáltalán lehetne-e cserélni és mennyiért?
Minden megoldás érdekel. :(
Nem és nem érdemes cserélni, mert arra sem tudod tükrözni a telefont  :no:

clubdio

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #112 Dátum: 2018.05.10 10:48:06 »
Ez alapján a videó alapján gondoltam.

&t=297s

Légyszi máskor http-vel linkelj videót, mert a https-sel nem jelenik meg. Köszi!
Nagycitrom
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.10 11:53:30 írta Nagycitrom »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #113 Dátum: 2018.05.10 17:15:42 »
A videóban is látszik, és itt a fórumon is már többször leírtuk, régi (a videóban is látható 4.3) Androiddal működik.
Egyrészt a 4.3-as Android életciklusa igen rövid volt (a 2.3,  4.4 voltak elég nagy mérföldkövek annak idején, a 4.3 sehol se volt), esélyed nulla ilyet találnod ma már. Főzott ROM-ok is alig készültek anno ebből a verzióból.
Másrészt ne is próbálj ilyen régi droid-os telefonokat keresni, tele vannak biztonsági sebezhetőségekkel.

clubdio

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #114 Dátum: 2018.05.10 17:35:47 »
Értem. Köszönöm . A link hibáért elnézést!
Nekem van egy 4.3 S3-om. De az sem működik együtt az első touch-al. :(

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #115 Dátum: 2018.05.10 17:51:37 »
Értem. Köszönöm . A link hibáért elnézést!
Nekem van egy 4.3 S3-om. De az sem működik együtt az első touch-al. :(
Igen mert ha megnézed a videót, még a 4.3-ashoz is root-olni kell a telefont és buherált app-ot kell feltenni rá, hogy működjön.
Sajnos minderről a Google tehet, a platform-független DriveLink-et kidobták a 4.4-ben, helyette saját protokolljukat tették bele.

Árpi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #116 Dátum: 2018.05.11 11:59:08 »
Friss vagyok a Toyota navi témában, 3 napja vettem egy navis Prius 2-t. Keresgéltem a neten, és azt látom, hogy a térkép frissítése igencsak borsos árú. Igaz lehet az, hogy a Waze korában az autógyártók ilyen sok pénzért adják a térképfrissítést? Kinek ér meg ennyit egy kevésbé jól használható (mert nem percrekész) navi térképe?
Inkább keresek jó helyet a telefonomnak... :(

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #117 Dátum: 2018.05.11 16:06:49 »
Igaz lehet az, hogy a Waze korában az autógyártók ilyen sok pénzért adják a térképfrissítést?
Igen.

Kinek ér meg ennyit egy kevésbé jól használható (mert nem percrekész) navi térképe?
Elsősorban az autógyártónak, másodsorban annak aki nem akarja a telefonját tapasztgatni a szélvédőre és inkább megfizeti a fedélzeti navigációt. A gyártónak nem az az érdeke hogy a használtautó vásárló -aki neki nem ügyfele- jól járjon, hanem az hogy profitot termeljen.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #118 Dátum: 2018.05.11 18:00:25 »
Ez nem ilyen egyszerű. A térképadatok jogvédettek, ugyanúgy, mint a zenék, a filmek, a szoftverek. A térképgyártók nem ingyen adják ezeket, a frissítéseket sem ingyen készítik el (épül egy körforgalom - a térképgyártó pénzért cserébe kikéri az önkormányzattóé/földhivataltól a helyszíntérképet; mérőkocsival kimegy és felveszi a pontos GPS koordinátákat, a helyi közlekedési szabályokat bekéri a hatóságoktól, stb. ez költséges és időigényes munka - de a térkép hiteles lesz és professzionális).

A Waze ingyenes térképeit pedig maguk a felhasználók készítik, kb. olyan pontossággal mint egy rajzoló programmal. A frissítés gyorsasága a közösség lelkesedésétől függ, a pontossága pedig attól, hogy hányan járták be azt a környéket. Ez nem hiteles, nem professzionális, semmi garancia nincs rá de a mindennapi használatra a többségnek ez is elég.

A kettő üzleti modellt nem lehet összehasonlítani, egy közösségi adatgyűjtő rendszerbe egy autógyár elég valószínűtlen, hogy be tudna szállni. Képzeld el, hogy tudná a Waze-val kapcsolatos különféle problémákat kezelni egy márkaszerviz? Pláne garanciaidőben...?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Toyota gyári multimédia központ és navigáció
« Válasz #119 Dátum: 2018.05.12 09:23:36 »
Ez nem ilyen egyszerű. A térképadatok jogvédettek, ugyanúgy, mint a zenék, a filmek, a szoftverek. A térképgyártók nem ingyen adják ezeket, a frissítéseket sem ingyen készítik el (épül egy körforgalom - a térképgyártó pénzért cserébe kikéri az önkormányzattóé/földhivataltól a helyszíntérképet; mérőkocsival kimegy és felveszi a pontos GPS koordinátákat, a helyi közlekedési szabályokat bekéri a hatóságoktól, stb. ez költséges és időigényes munka - de a térkép hiteles lesz és professzionális).

A Waze ingyenes térképeit pedig maguk a felhasználók készítik, kb. olyan pontossággal mint egy rajzoló programmal. A frissítés gyorsasága a közösség lelkesedésétől függ, a pontossága pedig attól, hogy hányan járták be azt a környéket. Ez nem hiteles, nem professzionális, semmi garancia nincs rá de a mindennapi használatra a többségnek ez is elég.

A kettő üzleti modellt nem lehet összehasonlítani, egy közösségi adatgyűjtő rendszerbe egy autógyár elég valószínűtlen, hogy be tudna szállni. Képzeld el, hogy tudná a Waze-val kapcsolatos különféle problémákat kezelni egy márkaszerviz? Pláne garanciaidőben...?
Ebben igazad van, viszont ha egy adott PNA-hoz 100€ a teljes élettartamra a térkép frissítés csomag, akkor az autógyártó rápakolhatna még 100€-t és ő is adhatná teljes élettartam ciklussal.  Ezzel szemben profitot akar -ami nem elítélendő, hiszen ezért létezik- és 2-3 évente legombol annyit, amennyit a teljes életciklusra kér el a térképszoftver készítője. Üzletileg ez zseniális, lényegében színtiszta upsell, mint a McDonalds esetében a sültkrumpli. Ráadásul a navigáció beszállítókat is csereberélik 2-3 évente, így nem éri el azt a szintet, hogy általánosan elérhető hekkelés szülessen rá.  Ami óhatatlanul megtörténne, ha mondjuk az utóbbi 15 év Toyota autóira ugyanaz a szoftver rámenne.
De most őszintén, ha egy ügyféltől egyszer be lehet szedni 100€-t, vagy be lehet tőle szedni 400€-t 12 év alatt, akkor miért döntene úgy, hogy nem él a lehetőséggel? Nem fog mindenki 400€-t befizetni, de elég sokan igen és ők már pluszbevételt jelentenek. Szerintem itt bármelyikünk ugyanígy döntene, ha a saját vállalkozásában kéne meghozni egy hasonló döntést.