A hidrogénes hajtás ipari célokra lesz használva, pl. szállítmányozásban, kamionokkal.
Lesznek majd hidrogén-meghajtású Ferrari-k, az elvetemülteknek.
Abban egyetértünk, hogy nem a mainstream-vonalé lesz a hidrogén.
Olvastam két érdekességet, egyrészt az új Prius PHEV állítólag azért lett 4 személyes, mert az akku felemészti az 5. embernek megfelelő hasznos terhet, így az már nem fért bele a keretbe... Amúgy netto 7KWh és csak 30-40 km tehető meg egy töltéssel, viszont hibridként is tudja úgy használni az akkut a navigáció segítségével, hogy a városokon /városközpontokon emissziómentesen halad át, zseniális. Pici probléma, hogy egy alap yarissal drágább a priusnál, ami szintén kínál pár km EV módot. Ugyanígy belefér egy támogatott off LEAF és egy yaris, tehát jó, hogy 2 autót tud pótolni, csak az ára is ehhez mért.
Másik -kevésbé off - hogy Pakson használnak hidrogéngázt a (fő) generátorok hűtésére. Az erőmű képes hidrogént fejleszteni a korlátlanul rendelkezésre álló áramból, van is vízbontójuk, mégis inkább vásárolják és hatalmas tartályokban tárolják, mert a vízbontók sem kiforrottak, állandó karbantartást igényelnek és 5x drágább helyben "INGYEN" áramból előállítani, mint megvenni az iparilag szintetizált gázt. (ez már néhány éves adat, nem tudom azóta történt-e változás)
Ebből nekem az jön le hogy mind az előállítás, a tárolás és a visszaalakítás is DRÁGA amellett, hogy problémás... ha legalább az egyik egyszerű lenne pl. a tárolás, akkor talán, de így??? Azért dicséretes, hogy a toyota demonstrálta, hogy meg lehet csinálni.
Az elektromos hajtást mozgatja az OLCSÓ mindenütt jelenlévő áram (is), de olcsó, könnyen tárolható, szállítható, vagy előállítható hidrogén nincsen, nem is várható, jelenleg pedig drága sem tankolható.