Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 2830 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22382
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Beszélgessünk
« Válasz #15 Dátum: 2015.04.23 11:28:09 »

andras69

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 966
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), Suzuki Wagon R+(K12A) '98
Re:Beszélgessünk
« Válasz #16 Dátum: 2015.10.13 15:59:58 »

Az "első"  teszt a Mirairól: http://totalcar.hu/tesztek/2015/10/13/menetproba_toyota_mirai_2015/

De miért húzzák le ennyire a külsejét? Ez csak ízlés kérdése... nekem tetszik.  :flowers:
De nem ezért szeretjük...

Csak legyen hol tankolni bele... :otlet:
A jövő mindenképpen a villany motor... CSAK az a kérdés, hogy akkuból, vagy üzemanyag cellából jön-e az energia. :hmmmm: :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7663
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: Avensis Wagon T27 1ZR-FAE SOL 2009
Re:Beszélgessünk
« Válasz #17 Dátum: 2015.10.13 18:04:43 »
Zseniális technológiákat fejleszt ki a Toyota. Miért nem tudnak egy olasz vagy francia formatervezőt szerződtetni??? Vagy máshonnan, mindegy. Ez tényleg elég gáz.
A nehezebb részét megoldják, a külsejét meg elbaltázzák (tényleg olyan, mintha baltával faragták volna  :wacko: )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9650
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re:Beszélgessünk
« Válasz #18 Dátum: 2015.10.13 19:07:18 »
eszetlen ronda, nem vitás. kíváncsi vagyok, hogy mire megy a toyota ezzel a technológiával. drukkolok ennek is, ahogy a hibrideknek is  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22382
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Beszélgessünk
« Válasz #19 Dátum: 2015.10.14 06:58:26 »
Hát nagyon extravagáns, az biztos. Én a belsejébe sem raktam volna zongora lakkot, akkor 100%-os lenne a belseje.
A külseje elképesztő, meghökkentő, én sem értem, miért ennyire ilyen. Nehezen emészthető. Azt értem, hogy a technológia megkívánja az egyértelműen megkülönböztethető kinézetet (semmivel össze nem téveszthető), de sztem is túltolták. Mondjuk, az eleje még nekem rendben van, a külső méretei miatt, pedig, a sziluettje is tök jó lenne/lehetne. Valszeg olyan design volt a cél, ami SOHA nem simul bele az utcaképbe, mindenki azonnal tudja majd, hogy EZ A MIRAI, a korszakalkotó üzemanyagcellás autó.

Duke

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
  • Autó: Toyota Corolla E12 HB 1.4 - 2006
Re:Beszélgessünk
« Válasz #20 Dátum: 2016.07.01 16:36:38 »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 257
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Beszélgessünk
« Válasz #21 Dátum: 2017.04.07 00:04:43 »
A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/04/05/feladja_az_uzemanyagcella-fejlesztest_a_mercedes/

Legnano

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Prius I
Re:Beszélgessünk
« Válasz #22 Dátum: 2017.10.01 05:11:26 »
Csak 4 személyes? Azért ez jelentősen csökkenti a potenciálját a legtöbb országban. Így nem igazán használható.....((számomra legalábbis)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 257
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Beszélgessünk
« Válasz #23 Dátum: 2017.10.15 15:00:05 »
Nem hiszem, hogy ez jelentős probléma.

Az akkumulátoros autók mára durván beelőzték és elsöpörték a technológiát. A gyártók kiszálltak a fejlesztésből. Ez az egész macera a hidrogénnel mára kezdi értelmét veszteni, amellett, hogy az üzemanyagcella is piszkosul drága és nem kiforrott.

Még ha vennél is egy jól felextrázott off Tesla árából Mirait, mit kapnál amit az off Tesla nem tud, és miket tud az off Tesla amiket a Mirai nem. Emellett a Mirait nincs hol (jó drága) hidrogénnel tankolni és egyelőre úgy néz ki ez a későbbiekben sem változik.

Lassan (tényleg lassan) a priust kezdik veszélyeztetni az elektromos autók, inkább az a gond, hogy a Prius IV. phev 4 személyes, nos ez egy jelentős probléma.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7969
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Beszélgessünk
« Válasz #24 Dátum: 2017.10.15 20:18:15 »
A hidrogénes hajtás ipari célokra lesz használva, pl. szállítmányozásban, kamionokkal.
Lesznek majd hidrogén-meghajtású Ferrari-k, az elvetemülteknek.
Abban egyetértünk, hogy nem a mainstream-vonalé lesz a hidrogén.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 257
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Beszélgessünk
« Válasz #25 Dátum: 2017.10.25 16:57:24 »
A hidrogénes hajtás ipari célokra lesz használva, pl. szállítmányozásban, kamionokkal.
Lesznek majd hidrogén-meghajtású Ferrari-k, az elvetemülteknek.
Abban egyetértünk, hogy nem a mainstream-vonalé lesz a hidrogén.

Olvastam két érdekességet, egyrészt az új Prius PHEV állítólag azért lett 4 személyes, mert az akku felemészti az 5. embernek megfelelő hasznos terhet, így az már nem fért bele a keretbe... Amúgy netto 7KWh és csak 30-40 km tehető meg egy töltéssel, viszont hibridként is tudja úgy használni az akkut a navigáció segítségével, hogy a városokon /városközpontokon emissziómentesen halad át, zseniális.  Pici probléma, hogy egy alap yarissal drágább a priusnál, ami szintén kínál pár km EV módot. Ugyanígy belefér egy támogatott off LEAF és egy yaris, tehát jó, hogy 2 autót tud pótolni, csak az ára is ehhez mért.

Másik -kevésbé off - hogy Pakson használnak hidrogéngázt a (fő) generátorok hűtésére. Az erőmű képes hidrogént fejleszteni a korlátlanul rendelkezésre álló áramból, van is vízbontójuk, mégis inkább vásárolják és hatalmas tartályokban tárolják, mert a vízbontók sem kiforrottak, állandó karbantartást igényelnek és 5x drágább helyben "INGYEN" áramból előállítani, mint megvenni az iparilag szintetizált gázt. (ez már néhány éves adat, nem tudom azóta történt-e változás)

Ebből nekem az jön le hogy mind az előállítás, a tárolás és a visszaalakítás is DRÁGA amellett, hogy problémás... ha legalább az egyik egyszerű lenne pl. a tárolás, akkor talán, de így??? Azért dicséretes, hogy a toyota demonstrálta, hogy meg lehet csinálni.
Az elektromos hajtást mozgatja az OLCSÓ mindenütt jelenlévő áram (is), de olcsó, könnyen tárolható, szállítható, vagy előállítható hidrogén nincsen, nem is várható, jelenleg pedig drága sem tankolható.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2219
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:Beszélgessünk
« Válasz #26 Dátum: 2017.10.25 17:21:50 »
Ebből nekem az jön le hogy mind az előállítás, a tárolás és a visszaalakítás is DRÁGA amellett, hogy problémás...
Nekem az jön le belőle, hogy aki vízbontásra specializálódott, az nagyobb szakértő H2 előállítás és tárolás terén, mint az aki nem ezzel foglalkozik. pl. egy erőmű korlátlan ingyenárammal. BTV korlátlan ingyen áram nincs, mindennek van egy működési&amortizációs költsége.

...olcsó, könnyen tárolható, szállítható, vagy előállítható hidrogén nincsen...
Ez egy időben a szénhidrogén alapú üzemanyagokra is igaz volt. Aztán lett igény és a technológia is kialakult.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7969
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Beszélgessünk
« Válasz #27 Dátum: 2017.10.25 19:18:27 »
Ebből nekem az jön le hogy mind az előállítás, a tárolás és a visszaalakítás is DRÁGA amellett, hogy problémás...
Az ilyesmiket sosem a mai szemmel kell nézni.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 257
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Beszélgessünk
« Válasz #28 Dátum: 2017.11.20 20:07:04 »
Az ilyesmiket sosem a mai szemmel kell nézni.

Azt, hogy a mirai-nak továbbra sincs töréstesztje hogyan értékeled? Én kissé aggasztónak találom... Persze én sem vállalnám be ha lenne egy tesztlaborom :D