Szerző Téma: F1 versenyek  (Megtekintve 353075 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Versenyek
« Válasz #225 Dátum: 2005.03.04 23:17:44 »
A Toyota Racing alakulata a mai nappal megkezdte az idei évet, úgy, ahogy azt tette a többi csapat is. A kölni bázisú versenyistálló három pilótával képviseltette magát Melbourne-ben a szabadedzések alatt, és fő feladatuk az autó egyensúlyának javítása, illetve a Michelin abroncsok összehasonlítása volt. A versenyzők és a vezetőség is elégedett volt.

Ralf Schumacher, 13. hely (13. hely):
„Végeredményben elégedett vagyok azzal a munkával, amit a mai nap elvégeztünk. Az autóval semmi probléma nem volt, mindkét edzésen remekül ment. Elég sok munkát elvégeztünk a vasárnapi versenyre, és pozitív irányba tereltük a fejlesztőmunkát. Egy kicsit csodálkozom, mert a teljesítményünk jobb, mint amire számítottam, azonban még rengeteg dolgunk van az éjszaka folyamán, hogy további fejlődést el tudjunk érni. Már alig várom a kvalifikációt.”

Jarno Trulli, 14. hely (8. hely):
„A mai napot az autó fejlesztésére szántuk, javítani akartunk az egyensúlyán, hogy a legtöbbet kihozhassuk belőle ezen a pályán. Továbbá megkezdtük a kulcsfontosságúnak számító gumiteszteket is, azonban várnunk kell még a holnapi napig, hogy meglássuk, mi történik. Jó esély van arra, hogy az időjárás képe teljesen megváltozzon, és hűvös, esős idő legyen, és ha esni fog, egy teljesen más ringgel találjuk majd szemben magunkat, mely miatt a szombati nap egyfajta pókerjátszmává válhat. Ettől eltekintve boldog vagyok, hogy ismét Ausztráliában lehetek a hosszú téli tesztidőszak után.”

Ricardo Zonta, 11. hely (3. hely):
„A harmadik autó használata hatalmas szerepet kap a gumik tesztelésében, melynek segítségével a legideálisabb Michelin abroncsot választhatjuk ki a versenyre, főleg úgy, hogy idéntől nem lesz kerékcsere. Minkét komponenssel hosszú távokat futottam, így eredményesnek értékelem a napot. Most az a feladatunk, hogy kiértékeljük az adatokat és döntsünk, melyik abroncs fekszik jobban a TF105-ösnek Melbourne-ben. Mint mindig, a pálya most is piszkos és csúszós volt az első tréningen, azonban mihelyt felvittük a gumikat az aszfaltra, javult a helyzet. Mivel elég sokat küszködtek a tapadással, és megpördültek, nagyon nehéz volt tiszta kört autózni.”

Mike Gascoyne, technikai igazgató:
„Fantasztikus érzés ismét pályára lépni, a hosszú téli holtszezont követően. A mai napot az új szabályokhoz való alkalmazkodással töltöttük, leginkább az abroncsokra koncentráltunk. Ricardo mindkét komponensen dolgozott, és összehasonlította azokat. Mindig nagyon nehéz ezt megtenni Melbourne-ben, hiszen a pálya állapota időről időre változik a hétvége során, azonban az adatok többet fognak mondani számunkra a holnapi edzések előtt. Ralf és Jarno az autók egyensúlyának javításán tevékenykedtek, és úgy gondolom elégedettek voltak.”

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Versenyek
« Válasz #226 Dátum: 2005.03.05 08:26:20 »
Az Ausztrál GP első időmérőjének végeredménye
1 G. Fisichella Renault 1:33.171
2 J. Trulli Toyota 1:35.270
3 M. Webber Williams 1:36.717
4 J. Villeneuve Sauber 1:36.984
5 C. Klien Red Bull 1:37.486
6 D. Coulthard Red Bull 1:38.320
7 N. Heidfeld Williams 1:39.717
8 J. Button BAR 1:41.512
9 N. Karthikeyan Jordan 1:44.357
10 K. Räikkönen McLaren 1:44.997
11 JP. Montoya McLaren 1:45.325
12 R. Barrichello Ferrari 1:45.481
13 T. Monteiro Jordan 1:46.846
14 F. Alonso Renault 1:47.709
15 C. Albers Minardi 1:47.708
16 P. Friesacher Minardi 1:50.864
17 R. Schumacher Toyota 1:51.495
18 M. Schumacher Ferrari 1:57.931
19 F. Massa Sauber idő nélkül
20 T. Sato BAR idő nélkül

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Versenyek
« Válasz #227 Dátum: 2005.03.05 11:19:48 »
Hát igen, a két időmérőt átlagolják, ebből már a hátul lévőknek nem lesz jó rajtpozíció...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Versenyek
« Válasz #228 Dátum: 2005.03.05 11:59:04 »
Idézetet írta: "music"
Hát igen, a két időmérőt átlagolják, ebből már a hátul lévőknek nem lesz jó rajtpozíció...

Ha holnap tejesen száraz lesz az aszfalt, és mindenki = körülmények között indul, akkor max +-2 pozíció, amit lehet javítani.
Ha mindenkinek vizes lesz az aszfalt, szakadó esőben, akkor a Ferrari előrébb kerülhet, de a Renault-ot nem veszélyeztetik. Ekkor +-4 pozíció javítás lehetséges. Ha teljesen változóak lesznek a körülmények, akkor akár a Redbull, de a Toyota, esetleg a Sauber is oda kerülhet az első 2 sorba.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Versenyek
« Válasz #229 Dátum: 2005.03.05 15:59:22 »
Viszont ha a versenyen is esik, akkor szinte tökmindegy a rajtsorrend, mert bármi megtörténhet. Esőben 10-20 mp hátrány sem hátrány - már Schumachernek, meg még néhánynak.
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Versenyek
« Válasz #230 Dátum: 2005.03.06 08:50:38 »
Az Ausztrál GP végeredménye
1 G. Fisichella Renault 1:24:17.336 10 pont
2 R. Barrichello Ferrari + 5.553 8
3 F. Alonso Renault + 6.712 6
4 D. Coulthard Red Bull + 16.131 5
5 M. Webber Williams + 16.908 4
6 JP. Montoya McLaren + 35.033 3
7 C. Klien Red Bull + 38.997 2
8 K. Räikkönen McLaren + 39.633 1
9 J. Trulli Toyota + 1:03.108
10 F. Massa Sauber + 1:04.393
11 J. Button BAR + 1:10.699
12 R. Schumacher Toyota + 1 kör
13 J. Villeneuve Sauber + 1 kör
14 T. Sato BAR + 1 kör
15 N. Karthikeyan Jordan + 2 kör
16 T. Monteiro Jordan + 2 kör
17 P. Friesacher Minardi + 4 kör
Nem értek célba:
18 M. Schumacher Ferrari
19 N. Heidfeld Williams
20 C. Albers Minardi

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Versenyek
« Válasz #231 Dátum: 2005.03.06 10:22:28 »
Nem láttam az első felét a versenynek, de ígéretes volt. :(
A gumikopás még mindig gond lehet érdekelnek majd a nyilatkozatok a versenyzőktől aki megtalálja tegye ide be.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Versenyek
« Válasz #232 Dátum: 2005.03.06 11:18:17 »
Toyota

Jarno Trulli: (9) "A verseny rajtja nagyon különleges volt, mivel a a délelőtti időmérő edzésen történetének legjobb startpozícióját szereztem meg a Panasonic Toyota Racing számára, amely először indulhatott az első sorból. Jól indultam, sikerült megtartanom a második helyemet az első kanyarban, és a verseny első szakaszában az élen harcolhattam. Az első kiállásom után gondjaim támadtak a hátsó gumikkal, és ez a hátravetett a mezőnyben, így sajnos kiestem a pontokért folytatott küzdelemből. Igen, tényleg nagy kár érte, mivel remek alkalmat szalasztottunk el a pontszerzésre, viszont engem felbátorított a TF105 hétvégi teljesítménye, Malajziában pedig megpróbáljuk kárpótolni magunkat a mai csalódásért."

Ralf Schumacher: (12) "Sajnálom, mivel jól rajtoltam és minden jól ment. Az elején sajnos nem tudtam senkit megelőzni, mivel ehhez lehetetlen volt elég közel kerülni bárkihez. Aztán problémám támadt a biztonsági övemmel, ami miatt vissza kellett mennem a boxba. Addigra számomra már véget ért a verseny, de azért nyomtam tovább, mivel Melbourne-ben sose lehet tudni, mi minden történhet. Szeretnék gratulálni az egész csapatnak kiemelkedő erőfeszítéseikért. Az autó jó formában volt, remek egyensúllyal, és a boxkiállásokat is remekül hajtották végre. Nagyszerű eredményt érhettünk volna ma el."
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Versenyek
« Válasz #233 Dátum: 2005.03.06 15:59:59 »
Igen az autó vére elég gyors lett, a gumi volt ma az akadály. Na de miért?!?
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Versenyek
« Válasz #234 Dátum: 2005.03.06 16:29:00 »
Idézetet írta: "music"
Igen az autó vére elég gyors lett, a gumi volt ma az akadály. Na de miért?!?

Nem akarok gonoszkodni, mert végre 1 jó eredmény, de majd a következő futamon kiderül, mert a motorok ott érik el a kritikus pontot. Valószínűleg nem fognak sokat körözni az időmérő elött, csak a tesztgéppel. Ezek után ez lesz a jellemző, ez a része nem tetszik a dolognak, bár a nagycsapatoknak nem lehet 3. kocsi, ők kénytelenek 1 versenyzőt beálldozni.
Viszont Suminak nem volt szerencséje, de legalább így cserélhet motort, senki nem mondja rá, hogy csaló, mert csak 1 kicsit tehetett a dologról. Az inkább csalás lett volna, ha megáll a füvön a bokszutca elött a leintés elött :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Versenyek
« Válasz #235 Dátum: 2005.03.06 17:27:08 »
Idézetet írta: "KLaco"
Viszont Suminak nem volt szerencséje, de legalább így cserélhet motort, senki nem mondja rá, hogy csaló, mert csak 1 kicsit tehetett a dologról. Az inkább csalás lett volna, ha megáll a füvön a bokszutca elött a leintés elött :D

Háááát, abban a karambolban eléggé ő volt a ludas, ráadásul nagyon jókor jött neki...
És még meg is tolták, pedig nem volt balesetveszélyes helyen, mint a legutóbb - és így a szabályok szerint ez tilos lenne.
Csak hát amit szabad Jupiternek...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Versenyek
« Válasz #236 Dátum: 2005.03.06 17:40:43 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Viszont Suminak nem volt szerencséje, de legalább így cserélhet motort, senki nem mondja rá, hogy csaló, mert csak 1 kicsit tehetett a dologról. Az inkább csalás lett volna, ha megáll a füvön a bokszutca elött a leintés elött :D

Háááát, abban a karambolban eléggé ő volt a ludas, ráadásul nagyon jókor jött neki...
És még meg is tolták, pedig nem volt balesetveszélyes helyen, mint a legutóbb - és így a szabályok szerint ez tilos lenne.
Csak hát amit szabad Jupiternek...

Nem az a szabály, ha jár a motor, a versenyzőt visszatolhatják?
Mondjuk most nem ment vele semmire, mert amekkorát kapott...
Miért ő a hibás? Vette a kanyarívet, ahol kell, a srác meg beszúrta a kocsit, de nem fért be, ezért csak a fűre tudott menni, ott megcsúszott, belement Sumiba, szerintem 50:50 százalákban hibás mindegyik.
Laco 73 :D

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Versenyek
« Válasz #237 Dátum: 2005.03.06 18:14:38 »
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Versenyek
« Válasz #238 Dátum: 2005.03.06 21:23:13 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Viszont Suminak nem volt szerencséje, de legalább így cserélhet motort, senki nem mondja rá, hogy csaló, mert csak 1 kicsit tehetett a dologról. Az inkább csalás lett volna, ha megáll a füvön a bokszutca elött a leintés elött :D

Háááát, abban a karambolban eléggé ő volt a ludas, ráadásul nagyon jókor jött neki...
És még meg is tolták, pedig nem volt balesetveszélyes helyen, mint a legutóbb - és így a szabályok szerint ez tilos lenne.
Csak hát amit szabad Jupiternek...

Nem az a szabály, ha jár a motor, a versenyzőt visszatolhatják?
Mondjuk most nem ment vele semmire, mert amekkorát kapott...
Miért ő a hibás? Vette a kanyarívet, ahol kell, a srác meg beszúrta a kocsit, de nem fért be, ezért csak a fűre tudott menni, ott megcsúszott, belement Sumiba, szerintem 50:50 százalákban hibás mindegyik.


Hát, ha valaki a külső sávból így kanyarodna rád, nem ezt mondanád.... :lol:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Versenyek
« Válasz #239 Dátum: 2005.03.06 21:23:41 »
Australian Grand Prix Q+A: Jarno and Ralf

Jarno Trulli – Race Driver Car 16

What are your thoughts on this year's Australian Grand Prix?
It is always nice to go to the first race after a long break, so that makes the Australian Grand Prix a special event. Obviously it is a brand new start to a brand new season so it will be interesting to see how everyone performs. The whole event has a great atmosphere, too. The drivers usually arrive early to get used to the time difference and Melbourne is a good place for training outdoors.

What do you think of the Albert Park circuit itself?
I enjoy the driving at the circuit, especially the quick chicane at Turns 11 and 12. It is a street circuit, though, so the track is usually quite dirty. It will be interesting to see what impact that has on the new tyres, which have been changed this year to comply with the longer running required by the 2005 rules. It will certainly make things more difficult for the drivers.

What are your hopes for the race weekend?
At Panasonic Toyota Racing we have done a lot of mileage during testing over the winter and I feel I am ready. The car looks reliable and we seem to be heading in the right direction. The whole team will be pushing as hard as it can and if we are lucky we can score some points in Melbourne this weekend.

Ralf Schumacher – Race Driver Car 17

Ralf, what are your impressions heading into the first race of your first season with Toyota?
Certainly the start of the season is always exciting because it's the first time that teams find out where they really stand. There are a lot of unknowns, and there's always the question of whether or not you make it through the weekend without too many technical problems. I also enjoy visiting the country itself, so it all combines to make the Australian Grand Prix a great event. The fact that I am making my debut for Panasonic Toyota Racing only serves to make it more special.

Being a street circuit, the Albert Park track is often quite dirty. How much of an impact do you think that could have on the new cars and the new tyres?
From what we have seen so far in testing, warming up the tyres has been a little bit difficult, so I am sure it will be an interesting factor when we come to Melbourne. It is not usually very warm during the race weekend and it is a dirty track, so it could be really difficult to find the grip, especially in the first lap of qualifying.

How have your preparations gone over the winter and what are Panasonic Toyota Racing's realistic expectations for Melbourne?
Here at Toyota we have been testing a lot and very hard, so I think we are well prepared for the first race. At the moment we have to expect a good, solid finish in the points. That is what we must aim for, but we will have to wait and see where we line up against the other teams. Until we hit the track, no team really knows their comparative competitiveness.

***
More Australian GP preview information is available on the Panasonic Toyota Racing media website, www.toyota-f1-media.com, as well as other interesting features and information.

En Route to Melbourne with Panasonic Toyota Racing
Panasonic Toyota Racing's General Manager F1 Operations, Richard Cregan, explains how the work of the mechanics at the race track can give Toyota a competitive advantage before the TF105 has even turned a wheel at Albert Park.

Marmorini on Melbourne
"The opening race of the season is always a lottery, to be honest, but I feel that we have done all we can as a team to put ourselves in the best shape possible."

Gascoyne's Australian Analysis
"The aero improvements will not stop here. Our approach is far more aggressive than it ever has been and I think it has to be in order to propel Toyota up the grid during 2005."

Jarno Trulli: Virtual Driver
"There are 103 different measurements - width of the nose, head, hands, feet, circumference of the head, and so on - which are fed into the computer to create a 'mannequin': what you might call a 'virtual Trulli'. This can be positioned in a virtual cockpit."