Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 266729 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 900
Köszi. Múltkor, amikor az ősszel lemerült és a Toyota assistance jött ki beindítani egy kézi akkuval, akkor elfelejtettem megnézni/megjegyezni, hogy mik voltak a csatlakozó pontok a motorházban ahová a kis akkut csatlakoztatta. Van erről valami dokumentáció? Mert akkor a beinditás után kellett menni vagy 40 km-t de még ezután rákapcsoltam az akkura a töltőnket és fullra töltöttem. De beindításra persze könnyebben elérhető a motortér...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A használati utasításban benne van. Mailban kérj a Toyotától, ha nincs.

A bikázással és utána az autó saját töltésével lehet leggyorsabban csökkenteni az akku kapacitását. Persze van amikor nem lehetséges a külső, regeneráló töltés, de érdemes törekedni rá.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 900
Megvan, köszi!

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Lemerült a Corollában az akksi, nem volt kedvem tologatni, vettem egy töltőt az Aldiban. Jópofa, tud ezt, azt... Tölteni is, még mielőtt ... :D
5 vonal a teljes töltöttség a kijelzőn, hacsak 3-ig tölt fel, az az akku állapotát jellemzi (kuka)?

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 900
Reconditionálni (szépen magyarul) tud? Nézd meg, mertaz segithet.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Végül lassan, de feltöltötte teljesen :)
(nem igazán értem, milyen módokat tud a töltő, majd egyszer elolvasom sokadjára és megpróbálom értelmezni... Tud lassan, gyorsan, autó és motor akksit, most ennyi van meg bennem :D )

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Lemerült a Corollában az akksi, nem volt kedvem tologatni, vettem egy töltőt az Aldiban. Jópofa, tud ezt, azt... Tölteni is, még mielőtt ... :D
5 vonal a teljes töltöttség a kijelzőn, hacsak 3-ig tölt fel, az az akku állapotát jellemzi (kuka)?

Nekem télen a másfél éves akksim  leszívta az ülésfűtés.
5,5 V volt benne.
12 volton nem állt  neki tölteni, csak 6 volton.
Lidles töltő.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Sziasztok,

Az E12-es 2005-ös angol szerelésü HB benzines Corollàmban most épp egy màrkaszervizböl beszerzett kevesebb mint 3 éves Toyota akku van (60Ah / 540A). A mostani karanténhelyzet miatt kb. egy honapig csak nagyon ritkàn hasznàltam az autot, és sajnos le is töltödött az akku (egyébként sem hasznàltam sokat ebben az évben)... Nagyjàbol 30 ora alatt sikerült feltöltenem egy kis Lidl-es töltövel. Beszerelés utàn az alapjàrat enyhén ingadozik ùgy 500 - 800 fordulat között, és nem àll még be a 620 - 650 normàl alapjàrati fordulatra...
Elsö kérdésem az lenne, hogy ha többet jàrok az autoval, akkor idövel visszaàll az alapjàrat?

Kb. egy éve került beszerelésre Android-os fejegység, fedélzeti és tolatokamera az autoba. Ezen kivül àllando jelleggel csatlakoztatva van egy kinai (olcso) ELM327 diagnosztikai eszköz is (ami biztos fogyaszt azért valamennyit ha nem is jàr a motor), valamint egy akku aktivàtor is rà van kötve az akkura. Mindezek vajon a szokvànyosnàl nagyobb terhelésnek teszik ki az akkut? Vagy nem meglepö, ha nagyon kevés hasznàlat mellett egy honap alatt lemerül? Alig hàrom éves eredeti Toyota akku lehet màris csereérett?   

Ha mégis ùj akkut kell majd hamarosan vegyek, akkor milyet javasolnàtok ezen részletek tudatàban? Milyen értékekig lehet elmenni a paraméterekben ùgy, hogy még ne okozzon semmiféle gondot?
Elsö keresésre két lehetöséget talàltam: Bosch S5 S50 05 és Varta Silver Dynamic D15 (ez utobbi valamivel dràgàbb), de minkettö 63Ah / 610A.
Van tapasztalat arrol, hogy e kettö közül melyik lenne a jobb vàlasztàs? Van ezeken kivül jobb màrka vagy màsegyéb lehetöség is (ami kompatibilis az automba valo akku méreteivel is)?

Elöre is köszönöm a segitséget.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.20 20:54:11 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Igen az normális, hogy ha az ECU nem kapott tápot, akkor most alapértékekkel dolgozik és kb. 50 km után megtanulja. Ezen a  folytószelepház tisztításával lehet segíteni. (koszos állapotban nagyobb az eltérés az alap paraméterekhez képest)
A gyári akuk jók szoktak lenni, hosszú ideig bírják. Szerintem előszőr ki mell mérni, hogy mennyi a nyugalmi áramfelvétel. Ha magas, akkor annak okát kell megtalálni akku csere helyett.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Sziasztok,

Az E12-es 2005-ös angol szerelésü HB benzines Corollàmban most épp egy màrkaszervizböl beszerzett kevesebb mint 3 éves Toyota akku van (60Ah / 540A). A mostani karanténhelyzet miatt kb. egy honapig csak nagyon ritkàn hasznàltam az autot, és sajnos le is töltödött az akku (egyébként sem hasznàltam sokat ebben az évben)... Nagyjàbol 30 ora alatt sikerült feltöltenem egy kis Lidl-es töltövel. Beszerelés utàn az alapjàrat enyhén ingadozik ùgy 500 - 800 fordulat között, és nem àll még be a 620 - 650 normàl alapjàrati fordulatra...
Elsö kérdésem az lenne, hogy ha többet jàrok az autoval, akkor idövel visszaàll az alapjàrat?

Kb. egy éve került beszerelésre Android-os fejegység, fedélzeti és tolatokamera az autoba. Ezen kivül àllando jelleggel csatlakoztatva van egy kinai (olcso) ELM327 diagnosztikai eszköz is (ami biztos fogyaszt azért valamennyit ha nem is jàr a motor), valamint egy akku aktivàtor is rà van kötve az akkura. Mindezek vajon a szokvànyosnàl nagyobb terhelésnek teszik ki az akkut? Vagy nem meglepö, ha nagyon kevés hasznàlat mellett egy honap alatt lemerül? Alig hàrom éves eredeti Toyota akku lehet màris csereérett?   

Ha mégis ùj akkut kell majd hamarosan vegyek, akkor milyet javasolnàtok ezen részletek tudatàban? Milyen értékekig lehet elmenni a paraméterekben ùgy, hogy még ne okozzon semmiféle gondot?
Elsö keresésre két lehetöséget talàltam: Bosch S5 S50 05 és Varta Silver Dynamic D15 (ez utobbi valamivel dràgàbb), de minkettö 63Ah / 610A.
Van tapasztalat arrol, hogy e kettö közül melyik lenne a jobb vàlasztàs? Van ezeken kivül jobb màrka vagy màsegyéb lehetöség is (ami kompatibilis az automba valo akku méreteivel is)?

Elöre is köszönöm a segitséget.

Honnan van az aksi, netán a netről? ::)

Exide!  Nekem 2015 10 hónaptól van benn az autómban egy és a mai napig 100% kapacitású, speciális törődéssel.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.21 08:15:06 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Sziasztok,

Az E12-es 2005-ös angol szerelésü HB benzines Corollàmban most épp egy màrkaszervizböl beszerzett kevesebb mint 3 éves Toyota akku van (60Ah / 540A). A mostani karanténhelyzet miatt kb. egy honapig csak nagyon ritkàn hasznàltam az autot, és sajnos le is töltödött az akku (egyébként sem hasznàltam sokat ebben az évben)... Nagyjàbol 30 ora alatt sikerült feltöltenem egy kis Lidl-es töltövel. Beszerelés utàn az alapjàrat enyhén ingadozik ùgy 500 - 800 fordulat között, és nem àll még be a 620 - 650 normàl alapjàrati fordulatra...
Elsö kérdésem az lenne, hogy ha többet jàrok az autoval, akkor idövel visszaàll az alapjàrat?

Kb. egy éve került beszerelésre Android-os fejegység, fedélzeti és tolatokamera az autoba. Ezen kivül àllando jelleggel csatlakoztatva van egy kinai (olcso) ELM327 diagnosztikai eszköz is (ami biztos fogyaszt azért valamennyit ha nem is jàr a motor), valamint egy akku aktivàtor is rà van kötve az akkura. Mindezek vajon a szokvànyosnàl nagyobb terhelésnek teszik ki az akkut? Vagy nem meglepö, ha nagyon kevés hasznàlat mellett egy honap alatt lemerül? Alig hàrom éves eredeti Toyota akku lehet màris csereérett?   

Ha mégis ùj akkut kell majd hamarosan vegyek, akkor milyet javasolnàtok ezen részletek tudatàban? Milyen értékekig lehet elmenni a paraméterekben ùgy, hogy még ne okozzon semmiféle gondot?
Elsö keresésre két lehetöséget talàltam: Bosch S5 S50 05 és Varta Silver Dynamic D15 (ez utobbi valamivel dràgàbb), de minkettö 63Ah / 610A.
Van tapasztalat arrol, hogy e kettö közül melyik lenne a jobb vàlasztàs? Van ezeken kivül jobb màrka vagy màsegyéb lehetöség is (ami kompatibilis az automba valo akku méreteivel is)?

Elöre is köszönöm a segitséget.
Szia!
Igen, szerintem is be fog állni az alapjáratod.
Akkora akkut érdemes belerakni, ami csak fizikailag belefér. Nekem egy 74Ah-s Szakálmetál saját márkás akku van benne (tudtommal Varta Black) 2015 december óta. Rengeteg hidegindítással használom az autót. Most volt, hogy két hétig nem használtam, és egy kicsit mintha lassabban indított volna, de ez lehetne akár az olaj miatt is. Hála Istennek azóta sem jött elő, töltenem sem kellett külön. Annyi, hogy van rajta egy kis áramkör szulfátmentesítés céljából.
Az előző rendes Varta Black volt, kb. ugyanekkora kapacitással, azt a kocsi vásárlása után öt évvel kellett lecserélni. Indított, csak lassan romlott már a teljesítménye. Nem tudom mikor vették, már a vásárláskor sem akkori gyereknek látszott. Carinába 45 Ah-s már mehetne bele, de egy 74 Ah-s még halálában sem okoz meglepetést általában, sokkal lassabban megy tönkre rendszerint a felhasználó szempontjából egy 45 amperóráshoz képest, vagyis (tapasztalatom szerint) nem nagyon van olyan, hogy egyszercsak nem indít, pedig előtte nagy gond nem látszott, télen sem. Van idő tervezetten cserélni :)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Honnan van az aksi, netán a netről? ::)

a mostani akkum nem a netröl van...:
most épp egy màrkaszervizböl beszerzett kevesebb mint 3 éves Toyota akku van (60Ah / 540A).

Exide!  Nekem 2015 10 hónaptól van benn az autómban egy és a mai napig 100% kapacitású, speciális törődéssel.

Köszi, meg fogom nézni az Exide-et!
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Akkora akkut érdemes belerakni, ami csak fizikailag belefér. Nekem egy 74Ah-s Szakálmetál saját márkás akku van benne
Köszönöm  a vàlaszod. Szoval nem okoz gondot a rendszerben, ha egy alapjàban 60Ah-às akku helyett egy joval nagyobb, akàr 74 Ah-às kerülne be?
A màsik gondom pedig az, hogy nem tudom  fizikailag meddig lehetne elmenni, mert ez a mostani akku is pont befér...

van rajta egy kis áramkör szulfátmentesítés céljából.
Ehhez hasonlo nekem is van rajta... Nem tudom ez mennyi àramot sziv el nyugalmi àllapotban?

A neten olvasgatva sokan irnak arrol, hogy az olcso ELM327 tipusù OBDII-es készülékek is lemerithetik az akkut hosszabb àllàs utàn... Mivel én is csatlakoztattam ilyen készüléket àllando jelleggel, lehet ez is a gond forràsa...?
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.21 11:55:10 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Köszönöm  a vàlaszod. Szoval nem okoz gondot a rendszerben, ha egy alapjàban 60Ah-às akku helyett egy joval nagyobb, akàr 74 Ah-às kerülne be?
A màsik gondom pedig az, hogy nem tudom  fizikailag meddig lehetne elmenni, mert ez a mostani akku is pont befér...
Ehhez hasonlo nekem is van rajta... Nem tudom ez mennyi àramot sziv el nyugalmi àllapotban?
Szívesen! Szerintem nem okozna, de ahogy írod, úgysem férne bele sajnos. Egyik Kollégámnak olyat csináltunk, hogy nagyobb kapacitású került bele úgy, hogy kicsivel lehetett csak nagyobb az új akku alapterülete, de magasabb is lett a réginél, így ütközéspróbát kellett tartani. Aztán jó lett :)
Ez a kis aktivátor vesz fel pár mA  áramot, ami gyakorlatilag az akku önkisülésével azonos nagyságrendű, viszont amikor a feszültségimpulzust ráküldi, akkor tölt is vissza bele (ha jól emlékszem, és azonos a polaritása az impulzusnak). Szóval ez olyan sok energiát szerintem nem pazarol el.

A neten olvasgatva sokan irnak arrol, hogy az olcso ELM327 tipusù OBDII-es készülékek is lemerithetik az akkut hosszabb àllàs utàn... Mivel én is csatlakoztattam ilyen készüléket àllando jelleggel, lehet ez is a gond forràsa...?
Ez inkább lehet ilyen probléma okozója, meg kellene nézni/mérni, mekkora áramot vesz fel konkrétan az a fajta, ami benne van?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Köszönöm  a vàlaszod. Szoval nem okoz gondot a rendszerben, ha egy alapjàban 60Ah-às akku helyett egy joval nagyobb, akàr 74 Ah-às kerülne be?
A màsik gondom pedig az, hogy nem tudom  fizikailag meddig lehetne elmenni, mert ez a mostani akku is pont befér...
Ehhez hasonlo nekem is van rajta... Nem tudom ez mennyi àramot sziv el nyugalmi àllapotban?

A neten olvasgatva sokan irnak arrol, hogy az olcso ELM327 tipusù OBDII-es készülékek is lemerithetik az akkut hosszabb àllàs utàn... Mivel én is csatlakoztattam ilyen készüléket àllando jelleggel, lehet ez is a gond forràsa...?
Üdv! Arra is gondolj, hogy minél nagyobb az aksi kapacitása, annál lassabban tölti fel a generátor. Ha csak rövid távokat mész, és így nem tudja teljesen feltölteni, akkor gyorsabb tönkremenésre kell számítani.
Az én aktivátorom használatijában benne van, hogy ha két hétnél többet áll a kocsi, akkor érdemes lekötni az aksiról az áramfelvétele miatt. Szóval lehet simán, hogy csak ennyi volt a gond. Tapasztalat szerint azért, mert egyszer teljesen lemerült az akkumulátor, még nem kell kidobni.