Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271026 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Minden nap kap 2x20, néha 2x30 km-t,  3-4 hetente van egy vasárnap talán amikor áll.
Ez az elődnél is így volt, és a Felicia egy ilyen karbantartó töltés sorozat után 3 naponta lehelte a lelkét részletekben... A következő akksival már a 2. nemindulásnál lecseréltem. Tulajdonképp sem az óvoda elött, sem a céges parkolóan nincs kedvem "szerencsétlenkedni" (gyere bikázni, toljátok meg, stb).
Reggel - ha még beindul - irány az utódért.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
ez az első "jelektől" számítva 1...2 év távlat is lehet... kinek mennyi türelme van... :whistling:
Az jár jobban, aki első jelnek nem a nemindulát tekinti, hanem a lassabb forgatást. Persze a legjobb időnként megmérni a feszültséget, és nem hagyni, hogy 12,4V alá merüljön.
Engem már a 12,6 is zavar.
A másik trükk, hogy amennyiben a bikázás elkerülhetetlen mert a legalább 1/2 órás külső töltés nem megoldható, akkor beindulás után  lehetőleg minél több fogyasztó legyen bekapcsolva, hogy csökkentsük a töltés áramerősségét.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
2012.09 van jelölve rajta

54Ah, 470A nem kicsi (1.3 skodában is ez a méret volt)

A jelzőluk semmit nem mond, fekete, mint egy feneketlen kút...

Felírom a fizikai méreteit, összepakolok, a szerszám marad a kocsiban, holnap csere :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Ha belefér nagyobb, akkor az jobb bele. Nekem 74 Ah 680 A az 1.6-hoz. Amennyivel drágább, azt bőven megszolgálja :yes:

TtkRN2

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
242*175*175 mm, tetőleszorítással van rögzítve, de van alatta egy műanyag lap, alatta egy alacsony peremű tálca. Ahogy nézem ebbe, inkább a 190mm magas való...

Exide palettából lesve: 64Ah, 640 A ami ide való:
https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/exide/premium-ea640-64ah-640a-jobb-ea640-p51741090/#termek-leiras

Az a kérdés, hogy reggel megyünk dolgunkra és délelőtt veszek egyet, vagy sétával indul a nap a helyi alkatrészkereskedésbe és mindannyian elkésünk mindenhonnan :)

Köszi a segítségeket!
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A jelzőluk semmit nem mond, fekete, mint egy feneketlen kút...
Hogyne mondana, lefordítva azt jelenti, az adott cella le van merülve, töltést igényel, és még van benne folyadék.

A golyó A savsűrűségét jelzi. Megfelelő töltöttség esetén a tetejére kerül, ekkor a színe zöld vagy kék. Amikor nagyon alacsony a savszint, akkor még fehér vagy piros, bár utóbbiban nem vagyok biztos.

A 2012 és akku még fiatal, meglehetne nézni, hogy a műanyag fedél alatt hozzáférhetőek -e a betöltő nyilások, feltölteni desztvizzel, majd alacsony áramerősséggel feltölteni.

Akkus műszerrel pár másodperc alatt be tudja mérni, ami legalábbis arra elég, hogy megállapítható ha kár bele az áramért.

A leszorító alatti műanyag lapot nem kidobni, hátha jó lesz máskor.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
242*175*175 mm, tetőleszorítással van rögzítve, de van alatta egy műanyag lap, alatta egy alacsony peremű tálca. Ahogy nézem ebbe, inkább a 190mm magas való...

Exide palettából lesve: 64Ah, 640 A ami ide való:
https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/exide/premium-ea640-64ah-640a-jobb-ea640-p51741090/#termek-leiras

Az a kérdés, hogy reggel megyünk dolgunkra és délelőtt veszek egyet, vagy sétával indul a nap a helyi alkatrészkereskedésbe és mindannyian elkésünk mindenhonnan :)

Köszi a segítségeket!

Franc. Ma délelőtt főbb pontokban:

Reggel nem indult...
Gyújtás OK, indítózásra, halk sípolás. Családot rábíztam egy közel lakó kollégára, ők élhetik a szokásos hétköznapot.
Szereztem egy csereakkut, betettem, ugyanaz. Csodálkozás. Önindító kocogtatás, sebességben meglökdösése a kocsinak. Újra. Ua.

Körtelefon 8 szerelő, villamossági... Nyertes kiválasztása, szomszéddal belökés. 3.-ra sikerült. Műhely előtt, járó motorral egyeztetés, "hova támasszam le?". Majd megadott helyen leállít, újraindítani próba, 1 nehézkes tekerés után beröffent. Heves anyázás, de mindenképp meg kell ezt nézni... otthagyás, műhelytől melóhelyig séta, közben kölcsönverda szerzése telefonon. Idebenn diliház, este ovifarsang, holnap napközben időpontra orvos, de a csereverda megvan (remélem soha többet nem kell)

Várakozás...

Gépész vagyok, utálom az villanyt, azért nem is méricskéltem az akksit (pedig akkor tudhattam volna tegnap este, hogy nem az a baj). Meg a napi több megállós életvitel mellett, nem akarok én töltögetni sem, se kedvem, se időm erre.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Franc. Ma délelőtt főbb pontokban:

Reggel nem indult...
Gyújtás OK, indítózásra, halk sípolás. Családot rábíztam egy közel lakó kollégára, ők élhetik a szokásos hétköznapot.
Szereztem egy csereakkut, betettem, ugyanaz. Csodálkozás. Önindító kocogtatás, sebességben meglökdösése a kocsinak. Újra. Ua.

Körtelefon 8 szerelő, villamossági... Nyertes kiválasztása, szomszéddal belökés. 3.-ra sikerült. Műhely előtt, járó motorral egyeztetés, "hova támasszam le?". Majd megadott helyen leállít, újraindítani próba, 1 nehézkes tekerés után beröffent. Heves anyázás, de mindenképp meg kell ezt nézni... otthagyás, műhelytől melóhelyig séta, közben kölcsönverda szerzése telefonon. Idebenn diliház, este ovifarsang, holnap napközben időpontra orvos, de a csereverda megvan (remélem soha többet nem kell)

Várakozás...

Gépész vagyok, utálom az villanyt, azért nem is méricskéltem az akksit (pedig akkor tudhattam volna tegnap este, hogy nem az a baj). Meg a napi több megállós életvitel mellett, nem akarok én töltögetni sem, se kedvem, se időm erre.
Ehhez képest a Lanciám tökéletes állapotban van ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Önindítófelújítás vagy csere lesz.
Erre azért IS nem gondoltam, mert villanyos ismerős a tűnetek alapján is 90-10 arányban IS akksira tippelt (ismerve azt, hogy ~3 éves önindító van benne)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Kontaktok rendben vannak? Test, önindító direkt +. Ott sok-sok vattocska el tud botlani, ha nincs rendben aztán az önindítóhoz eljut 6-8 vattocska, ők meg nem tudják megtekergetni.  :no:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
17:00-kor hívott a mester... kész. Önindító kapott egy közepes generált. Vissza is van szerelve. Mehetek érte. :)
Ma este visszateszem a repstar superblock-ot, visszakapja az esélyt :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Sziasztok!

Szeretnék aksit cserélni a Corollámban (E12 1,4 benzin). Tartós és megbízható aksit szeretnék. Melyik márkák melyik termékcsaládját ajánljátok? Az indítóáramnak mekkora jelentősége van? Általában hosszabb utakra használom az autót, a rövid, néhány km-es utak ritkák nálam. Ah-ban meddig van értelme elmenni? 55 Ah-s a gyári, most 58-as van benne. 62-esnek még van értelme vagy akkora már felesleges?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Végre bekerült az Optima akkum. Hát, cseréltem már akksit gyorsabban is...  :D



Semmi se volt jó helyen, a gyári korbács, és csatlakozók nem értek el a saruig, ahhoz kellett gyártani egy toldót, sárgaréz lemezből kivágtam, lehomokszórtam, majd zsugorcső a zárlat esélyének minimalizálása miatt. Még a pozitív csatlakozáshoz nyomtatok egy kis takarófedelet, hogy egy esetleges baleset esetén se érhessen hozzá a géptetőhöz.

Az akku alacsonyabb (20mm) mint a gyári méret, így kellett egy hézagoló alá, 18-as MDF alacsony, 22-es magas... Felsőmaróval besüllyesztettem a gyári leszorítót, így meg is vezeti. A lapot úgy vágtam ki, hogy az akku tetejére illeszkedjen, így beton stabilan áll az akku a helyén, és a táposztót is lehetett normálisan rögzíteni.
Az összes kábel végig kígyóbörözve, így elvezetni is jobb, van tartásuk, ráadásul + védelem, jó minőségű Alphard cucc, és még esztétikus is sztem.  :)

Mivel most full kuss van (táp, és RCA kábelek cseréje ugye...), ezért a hifiről nem tudok nyilatkozni, de van delej az akkuban, az autó úgy indul mintha nem lenne benne izzítógyertya, 2. fordulatra már jár. Izzítás alatt eddig 11.4V körülre esett a fesz, most 12.5V, és 2 hónapja volt töltőn az akku... Jócucc.  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Üdv!

Jól néz ki  :)

Nem akarok beleszólni, csak a réz toldólemeznél két dolgot emelnék ki, elsősorban a kép alapján:
1. Ha egy-egy csavar van a két végén, akkor könnyebben meg tud lazulni, főleg az akkusarunál (ha a kábeltől nincs tehermentesítve, akkor az ott ébredő forgatónyomaték miatt). Bár gondolom van csavarbiztosítás, mondjuk rugós alátét, de a használat csodákra képes...
2. A távolabbi ponton a alátét nagyon nem középpontosan beépítettnek tűnik. Érthető, hogy szélesebb alátét kell, fakötésű esetleg?

Remélem hosszútávon is jó lesz  :yes: