Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271314 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Elhanyagoltam az akkut és úgy lemerült, hogy fél fordulat után megállt az önindító, már a műszerfal is kb. fele fényerővel világít, amikor gyújtáson van.

Van értelme feltölteni, vagy ez már kuka?

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Szerintem nem lesz maradandó károsodása. Fel kell tölteni, valami jó töltővel, vagy bebikázni és menni vele vagy 50 Km-t. Szerintem.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Ha teheted mindenképp valami "okos" töltővel töltsd, legjobb egy recond funkcióval rendelkező lenne (lásd előző oldal), az gatyába tudja rázni. Valószínű vesztettél az élettartamából, de semmiképp se kuka élből.  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A mélymerülés nem tesz jót az akkumulátornak, különösen, ha hosszú ideig van abban az állapotban.
Normál állapotú akku egypár mélymerüléstől nem megy tönkre, amennyiben rövid időn belül fel van töltve, regeneráló töltés esetén alig károsodik.
Amennyiben lehetséges, pótold a desztillált vízzel, majd kis áramerősséggel töltsd fel teljesen. Jó ha kéznél van egy feszültségmérő.
A bikázás azért nem jó, mert utána az autó generátora nagy áramerősséggel tölti a mélymerült akkut.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Akkor kap még egy esélyt. Kiszerelve töltöm fel, kis árammal.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Ha teheted mindenképp valami "okos" töltővel töltsd, legjobb egy recond funkcióval rendelkező lenne (lásd előző oldal), az gatyába tudja rázni. Valószínű vesztettél az élettartamából, de semmiképp se kuka élből.  ;)
Nekem egy "butuska" töltőm van, ami csak 300mA-al tölt, a mocik kis aksiját töltöm vele télen kéthavonta.
Gondolom autóhoz nem lenne jó? Bár még nem volt probléma a mostani autó aksijával.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Amennyiben teljesen lemerül, akkor biztosan beleőszülsz amíg indításra képes állapotba hozza a 300mA.
A karakterisztikáját jó lenne tudni, de amennyiben motor akku fenntartó töltéséhez megfelelő, akkor jó minőségű, kevés fantom fogyasztóval terhelt más 12V os akkut is képes tölteni. Nagyobb fogyasztás és / vagy rosszabb akku esetén csak a veszteség pótlására elég.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Corollában lévő 4 éves gondozásmentes kalciumos akksi 2 nap állás után 12,48 V nyugalmi feszültséget mutat. Garázsban, + 3 Celsiuson. Újkorában nyáron 12,9 - 13,0 V között alakult ez az érték. Látszik, hogy már a végét járja. Indítózáskor sem pörget úgy, mint régen, ez érezhető. Ezt a telet túléli szerintem, de következőnek már nem ezzel megyek neki. Legalábbis ha maradok a corollánál.

Kismotorom akksiját most hoztam haza, egy külső fa bódéban van a jármű, ahol gyakorlatilag olyan hideg van, mint kint, tehát élt már meg -15 fokot is. Hetek óta nem használtam, de 12,78 V-ot mértem most rajta, az akksi töltő nem is tölt rá, jelzi, hogy feltöltött. Na ez a szép dolog, ez 1 éves akksi, én savaztam fel tavaly ilyenkor, kiváló állapotban van, ez már biztos.
                                                                                                                                                   

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Hogy a tökömben volt neked 13V környékén egy sima savas ólomakku? Általában 12.6V a nyugalmi feszültsége teljesen feltöltött állapotban, egy jó karban levő akkunál. Újonnan, tökéletes állapotban 12,7 körül tartanak rövidebb ideig, de fölötte nem, és minimális (pár A) terhelésre 12.6V környékére esnek.  :flowers:

12,5V kb 80%-os töltöttség, nem izgulnék nagyon.  ::)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Akkor kap még egy esélyt. Kiszerelve töltöm fel, kis árammal.
Kiszereltem. 10.05V mértem rajta.
Labortápról töltöttem. Fél óráig 2A-el. Ekkor 13.7V-ot mértem rajta töltés közben. Utána 5,5A-re emeltem a töltőáramot (C/10), vagyis csak a korlátot, mert az akksi kb. 4.8A-nél többet nem akart felvenni, 14,4V mellett. Nem túl biztató.
Azért rajta hagytam a töltőn, 8 óra után már csak 600mA folyt bele. Sacc per kb. 20-25Ah ment bele 8 óra alatt.

Holnap egy regenerálós töltőt is kipróbálok rajta (kíváncsi vagyok, utána mennyivel lesz nagyobb a töltőáram, persze töltés előtt részben ki kell majd sütni).

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Jó kérdés, ennyi volt. Azt hozzáteszem persze hogy az autóba a belső világítás ajtónyitásra is le volt kapcsolva, mert tisztába vagyok vele, hogy az rögtön lehúzza, bár, ha sokáig nem ég, hamar vissza is emelkedik a feszültség.

+ 22 celsius körül nyáron garázsban ennyi volt az akksi újkorában, 12,9 alá nem ment 1-2 nap állás alatt.  De bármily meglepő mint leírtam, az 1 éves motor akksim is hetek óta nem volt használva, jó hidegben volt (ami szigorúan kizárólag TÁROLÁS szempontjából jobb, mint a meleg, hiszen így lassabb az önkisülése és az elhasználódása), és ezen se keveset, 12,78 V-ot mértem ma.  Én a 12,6 V-ot az alsó határnak tartom, amit egy feltöltött akksi tudhat.

Ez alapján a kevés tapasztalataim alapján én úgy látom egy jó állapotú feltöltött akkumulátor nyugalmi feszültsége a töltés után 1-2 nappal is  12,6 V felett van, mint az esetem is mutatja, 12,8-12,9 V között abszolút reális lehet másnál is.



Hogy a tökömben volt neked 13V környékén egy sima savas ólomakku? Általában 12.6V a nyugalmi feszültsége teljesen feltöltött állapotban, egy jó karban levő akkunál. Újonnan, tökéletes állapotban 12,7 körül tartanak rövidebb ideig, de fölötte nem, és minimális (pár A) terhelésre 12.6V környékére esnek.  :flowers:

12,5V kb 80%-os töltöttség, nem izgulnék nagyon.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.18 20:20:40 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Kiszereltem. ...
Korrekt állandó feszültségű töltést valósítottál meg. -)
Kupakos? Azt mérni lehet cellák ként is, és látni a pezsgést.
Töltés közben mit hallottál, és ténylegrsen mekkora feszültségnél?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Hogy a tökömben volt neked 13V környékén egy sima savas ólomakku? Általában 12.6V a nyugalmi feszültsége teljesen feltöltött állapotban, egy jó karban levő akkunál.
Az Optimate 12,7 ig tartja jónak egy akku töltés megtartó képességét.
Új akkunál, vagy frissen felújítottnál pár hétig 12,8-12,9 is előfordulhat. A Ca s és az AGM akkuk előnnyel indulnak, mert a hozzájuk illesztett töltők magasabb végfeszültségre töltenek.

G86
Keress az akkudnak vmi regeneráló töltőt.

Zárójeles megjegyzés, az hogy tartja a feszültséget egy akku, biztató adat, de attól még lehet kuka.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Kupakos? Azt mérni lehet cellák ként is, és látni a pezsgést.
Töltés közben mit hallottál, és ténylegrsen mekkora feszültségnél?
"Varta Black Dynamic". A matricát leszedtem a tetejéről, az csak dísz volt. A fedél egyben van, próbáltam lefeszegetni, de nem ment (mintha rá lenne sütve vagy ragasztva).
Töltés közben néma csendben volt. Nem melegedett. Folyadék nem távozott.
Amikor megdöntögettem, lehetett hallani, hogy lötyög benne a folyadék, érzésre sok van benne, de nem láttam a szintet. (erős lámpával is meg fogom nézni)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Hogy a tökömben volt neked 13V környékén egy sima savas ólomakku? Általában 12.6V a nyugalmi feszültsége teljesen feltöltött állapotban, egy jó karban levő akkunál. Újonnan, tökéletes állapotban 12,7 körül tartanak rövidebb ideig, de fölötte nem, és minimális (pár A) terhelésre 12.6V környékére esnek.  :flowers:

12,5V kb 80%-os töltöttség, nem izgulnék nagyon.  ::)

Nekem is 13.0 voltot mutatott a multiméter pár napja, mikor megmértem. Az akksi az autóban volt, beszerelve, a motor nem járt, de még meleg volt a motor, kb. 20 perce állt az autó, kint -2 C fok volt. Ja, és 4 éves az akksi. Faterom autójában a zsír új akksin 12,7 voltot mértünk ugyanekkor.