Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271294 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Sziasztok!

B-Power S55 19 (indítóáram 450) típusú aksit vett nekem egy autószerelő ismerősöm (azért ő, mert neki van kedvezménye). Szerintetek ez jó lesz a Corollámba? Én Bannert kértem, és most ideges is lettem, hogy nem azt kaptam, amit kértem. Bár ahogy utánanéztem ez is Banner féleség, de valami olcsóbb változat lehet.
Megnéztem, a mostani Banneremnek is 450 A az indítóárama, tehát elvileg nem lehet vele gond. A kérdés inkább az, hogy mennyire lesz tartós? Alig van róla infó a neten, csak ezt találtam: ezt leginkább olyan járművekhez ajánljuk, melyekben csekély a járulékos fogyasztás.
Az is gyanús, hogy vajon miért nem szerepel a Banner név az aksin? Miért nem adja hozzá a nevét ez a cég?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Mérd meg a töltési feszültséget, a végén nem mehet 14,4 ill. hópihe esetén 14,7V fölé.
Amennyiben van kedved és időd, akkor készíthetsz áramerősség és feszültséggörbét, és összevetheted a töltő megadott műszaki paramétereivel.
A mérésnél nem árt ismerni a multiméter mérési pontosságát.

Na, hát az enyém fél volttal felé megy annak amit mutat. De az alapján tölt amit "ő" gondol az meg egyenlő azzal amit mutat. Tehát 14,8 sima autós töltésnél és kb. 15,1 volt a vége a hópihénél. Mi legyen így a töltővel?

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Tényleg.... Még tart a második kávém felszívódási ideje...
De ez tök jó hír. Eddig nem voltam benne biztos, hogy befér-e az akku tálcára. A 640-es indítórárammal már esélyes, hogy boldog legyek vele ilyen hőmérsékleten is pár évig. Az 55-ös reggeli köszörülése kiábrándító.
Varázsszem van rajta? Képeken ott van, de pár user panaszkodik, hogy a kapott akksin nem volt.

Nincs rajta varázsszem .
Kicsit megkésve , sry.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Na, hát az enyém fél volttal felé megy annak amit mutat. De az alapján tölt amit "ő" gondol az meg egyenlő azzal amit mutat. Tehát 14,8 sima autós töltésnél és kb. 15,1 volt a vége a hópihénél. Mi legyen így a töltővel?
Mekkora a multimétered pontossága?
Amennyiben kisebb mint +-2% akkor a töltő biztosan túltölt. Külön hideg üzemű kapcsolóval felszerelt eszközökbe ugyanis nem rakják bele a hőmérséklet kompenzálást.
A túl magas feszültségű fokozott vízbontással jár, ezért károsítja az akkumulátort.

Most nézem a 2015 ös használati utasításban nem találom szerintük mekkora végfeszültséggel kellene tölteni.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
A hőmérséklet kompenzációban azért van valami, megnézem szobahőmérsékleten is. És több multimérettel is megnézem majd. Ami nekem van az nem valami profi és van már vagy 12 éves. A mérés közben is 0, -2 celsius fok körül volt. Ez tényleg megzavarhatta a mérést. Amúgy ez a multiméter egy viszonylag alap Maxvell. ( Ilyesmi: Link
Jó hogy mondtad ezt amúgy. Szerinted ha nem hőmérséklet kompenzált a műszer, az mennyit ront a mérésen? Kb ennyit, amit írtam?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
A Lidl-ben éppen árult 1000 forintos akku teszter szerintetek ér valamit?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Szerinted ha nem hőmérséklet kompenzált a műszer, az mennyit ront a mérésen? Kb ennyit, amit írtam?
Attól függ milyen hőtűrésű alkatrészekből rakták össze. Amennyiben a gyártó által meghatározott tartományban használod, akkor hoznia kell a megadott pontosságot. Ezeknél a műszereknél az elem szokott megviccelni, a lecsökkent tápfeszültség random mérési hibákat eredményez.
Érdemes olyan műszert használni, amelynél megadják a pontosságot. Az Ebay én 1000Ft körül kapható referencia áramkör, ellenőrzésre ill. kalibrálásra kiváló.

Amennyiben lenne a Lid / Aldi töltőiben ATC akkor nem lenne rajta hópihe mód, illetve nem hagynâk ki az ebben rejlő reklám lehetőségét. (Beleraknak V hova egy kisker áron 1$ körüli szenzort. Hű meg ha... . [rohog])

Silent
Ledes vacak, kevesebbet ér, mint egy multimeter, de legalább egyszerű használni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 10:38:24 írta Agyarka »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Úgy látom nincs itt semmi baj.
A CTEK is felmegy 15 voltra. Nekem is a végén megy fel ennyire az utolsó szakaszban.

https://www.youtube.com/watch?v=OfPrIyI7zcs
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 13:21:51 írta Soma01 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A piros gombos Ctek ben van ATC, a Te töltődben nincs, minden hőmérsékleten ennyit fog neki tolni ( feltéve, hogy pontos a mérésed).
Amennyiben Neked nem probléma a túltöltés nekem ugyan nem fáj, csak akkor nem értem miért kérdezed.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 14:43:57 írta Agyarka »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Azt gondoltam a video alapján, hogy nem gáz, ha 14,4 fölé megy. A videón nem látom a hőmérsékletet. Vagy ott van valahol?
Keresek valami rendes műszert és szobahőmérsékleten megmérem egy akksival azt a töltőt.
Itt pl. 18 fok van, mégis 15 volttal tölt, meg 15,5-tel (AGM módban): https://www.youtube.com/watch?v=6kzn1RYs5zI
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 20:52:25 írta Soma01 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
A videón recond üzemmódban van a töltő, ezért a megnövelt feszültség. Amiről el tudom képzelni, hogy a multi csak a csúcsokat mutatja, ebben az üzemmódban elvileg impulzusokkal tölt.  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Multiméter tudtommal effektív értéket mér. Oszcilloszkóppal lenne szép megmérni!

TtkRN2

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Amúgy csak biztosra akarok menni, hogy a feszültséget rosszul mérem valami miatt (hideg, pontatlan a műszer...) vagy az van, hogy tényleg túl magas feszültséget ad a töltő. Mert számomra még nem 100%. Sőt, az sem, hogy minden "rossz" ami 14,4 felett van.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A videón recond üzemmódban van a töltő, ezért a megnövelt feszültség. Amiről el tudom képzelni, hogy a multi csak a csúcsokat mutatja, ebben az üzemmódban elvileg impulzusokkal tölt.  :yes:
Valóban Recond módban van, és az is látszik, hogy melegben van, ugyanis 15,8 helyett 15,41V a vége. Az viszont felettébb érdekes, hogy az előtte lévő fázisokban 14, 84 el tölt, a 7. ben meg 13,59 en tart. Ennyit hogyan változhatna a hőmérséklet egy töltés alatt? Ezt utálom a Ctek-ben, nincs korrekt leírása az ATC-nek, így információ hiányában lehetetlen korrekt módon hibát szűrni.
A Recondot kevered az 1-es fázissal ott van impulzus töltés. A 6. -ról sehol nem írják, hogy az lenne.
Oszcilloszkóppal lenne szép megmérni!
Az biztos, azzal ellenőrizni lehetne, hogy valóban 4% on belül van a feszültség ingadozása. A Ctek arra büszke, hogy különösen sima egyenáramot állít elő,  a töltési végfeszültségének méréséhez bőven elég egy  normál multi.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 21:48:22 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
minden "rossz" ami 14,4 felett van.
Nem minden rossz. Az akkumulátor típusától és a környezeti viszonyoktól függ.
Normál akku szobahőmérsékleten 14,4V felett töltve  átlépi a vízbontási küszöböt.  A Ca, AGM akkuknál ez magasabb.