Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271320 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A linkelt Absaar töltőhöz nem találtam a neten használati utasítást, és nem szerepel a honlapjukon sem. Nekem egy régebbi típus van, ami rendkívül megbízható, de nem tud karbantartó / csepptöltést, ezért váltottam.

Aldi/ Lidl töltők jó ár - érték arányú készülékek, sajnos elég nagy szórással készülnek. Amelyik nem tölt túl, az általában később is hibátlanul működik, néhány Lidlis ben az üzemmód választó mikrokapcsoló 1 idő után cserére szorul.
Ebben a kategóriában megszokott, hogy néha jól feltöltött akkut teljesen töltöttnek érzékel, és csak kis merítés után hajlandó elkezdeni a töltést. Ilyenkor előnyösebb lehet 1 hagyományos töltő.

Sokan elégedettek az zöld AKKUKRAFT töltőkkel, nekem tetszik a karakterisztikája.

A Check MXS5 szintén jó készülék, a panaszolt ( nem rekondicionáló módban történt ) savforralás körülményeit nem ismerem. Engem zavar benne a kikapcsolhatatlan hőmérséklet kompenzálás, illetve az olcsósított kivitel. A 7 ill. 10A és verziója a korábbi kiadás szinvonalát tükröz, a 10 és kábeles hőmérséklet szenzoros ,aminek kikötésével a kompenzálás kikapcsolható. 
Személyes kedvencem a bolondbiztos Optimate 4 kb MXS5 árban van. Kisebb teljesítményű, de impulzus töltéssel dolgozik. Az Optimate 6 nagyobb teljesítményű, kiválóan szabályozott, hosszabb tesztelési idővel, ennek ellenére nem éri meg a kistesóhoz viszonyított felárat.

Varta helyett inkább Exide Premium ot választanék.
Új akkut érdemes teljesen feltölteni, és (mivel zárt) lemérni a súlyát. 1/3 súlyvesztés esetén túl sok a folyadékvesztés, kuka lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 22:07:32 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
...
Köszi a tippeket, megnézem őket.

Új akkut érdemes teljesen feltölteni, és (mivel zárt) lemérni a súlyát. 1/3 súlyvesztés esetén túl sok a folyadékvesztés, kuka lesz.
Ha zárt rendszer, akkor hogy lehet súlycsökkenés? Vagy ilyenkor sérül és távozik a rendszerből valami? Mondjuk túlnyomás keletkezik és elszökik?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A VRLA szelepeinél a kismértékű folyadékvesztés természetes, a szabványok egyre kevesebbet engedélyeznek.
A folyadékvesztés másik esete, a túltöltés, amikor a keletkezett túlnyomás miatt a biztbiztonsági szelep nyit.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587

Sokan elégedettek az zöld AKKUKRAFT töltőkkel, nekem tetszik a karakterisztikája.


Én erre szavazok, ha az árát is nézem. Már pedig nézni kell. Sehol nem olvastam róla soha semmi rosszat. Más fórumokon is dicsérik.
A masik két nagy márka 3.8 A körüli valtozata nekem már drága és annyival nem tudnak többet. Bár, jóval  több a garancia rájuk. De az AKKUKRAFT is nagyon tartós. Semmi panasz nem volt rá garancia idő után sem, ahogy olvasgattam.
Egy ilyet fogok én venni.

fb88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Sziasztok!

Toyota Avensis 1.8 2005 autóm van. Szeretném megkérdezni mi a bele való gyárilag ajánlott paraméterű akkumulátor. Most 12V 60ah 480A van benne. Elég bele a 12V 56ah 480A is?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Sziasztok!

Toyota Avensis 1.8 2005 autóm van. Szeretném megkérdezni mi a bele való gyárilag ajánlott paraméterű akkumulátor. Most 12V 60ah 480A van benne. Elég bele a 12V 56ah 480A is?
Legnagyobbat rakd bele ami belefér. Épp azt méricskélem, hogy van-e olyan 66-70-es amit bele tudnák varázsolni. 600+A indítóáram tenne minimálisan boldoggá.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Nekem gyárilag 55-ös volt benne. Szerintem elég neked is. De jobb a nagyobb.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Legnagyobbat rakd bele ami belefér. Épp azt méricskélem, hogy van-e olyan 66-70-es amit bele tudnák varázsolni. 600+A indítóáram tenne minimálisan boldoggá.

Nekem Exide Premium EA640 van most benne. Tökéletes, nem fér be nagyobb nekem a TS-be.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Nekem Exide Premium EA640 van most benne. Tökéletes, nem fér be nagyobb nekem a TS-be.

Az enyémben is EA640 van.  :clap:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Az enyémben is EA640 van.  :clap:
Neked mid van? 1.8vvti vagy dízel?

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Neked mid van? 1.8vvti vagy dízel?

Avatar alatt - 2004 Toyota Avensis Wagon 1.8  :flowers:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Avatar alatt - 2004 Toyota Avensis Wagon 1.8  :flowers:
Tényleg.... Még tart a második kávém felszívódási ideje...
De ez tök jó hír. Eddig nem voltam benne biztos, hogy befér-e az akku tálcára. A 640-es indítórárammal már esélyes, hogy boldog legyek vele ilyen hőmérsékleten is pár évig. Az 55-ös reggeli köszörülése kiábrándító.
Varázsszem van rajta? Képeken ott van, de pár user panaszkodik, hogy a kapott akksin nem volt.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Nagyon nagy előnyt ne párosítsatok a kiemelkedő indítóáram mellé, mert az általában élettartam rövidüléssel jár együtt.
A gyártók úgy érik el a magas indítóáramot, hogy az ideálisnál vékonyabb lemezeket alkalmaznak, így növelik a cellán belüli felületet, és ezzel csökkentik a belső ellenállást, amivel rövid időre nagyobb áramfelvétel biztosítható.

Viszont a vékonyabb lemezek hajlamosabbak a vetemedésre, leszakadásra, így a cellazárlat esélye magasabb mint egy átlagos indítóáramú akku esetén. Valamit valamiért ugye...  ::)

Ha hosszú élettartam mellett kell a nagy indítóáram, akkor spirálcellás akkuk körül érdemes nézelődni, persze ezeknek az ára se ott van...
Én csak speciális felhasználáshoz ajánlanám.  :yes:

Az meg hogy hidegben tovább kell indítózni nem az akku miatt van, hanem a hideg miatt. Ha normális fordulaton pörgeti az indítómotor a főtengelyt, akkor nem az akku a ludas.  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Nagyon nagy előnyt ne párosítsatok a kiemelkedő indítóáram mellé, mert az általában élettartam rövidüléssel jár együtt.
A gyártók úgy érik el a magas indítóáramot, hogy az ideálisnál vékonyabb lemezeket alkalmaznak, így növelik a cellán belüli felületet, és ezzel csökkentik a belső ellenállást, amivel rövid időre nagyobb áramfelvétel biztosítható.
...
Az meg hogy hidegben tovább kell indítózni nem az akku miatt van, hanem a hideg miatt. Ha normális fordulaton pörgeti az indítómotor a főtengelyt, akkor nem az akku a ludas.  ;)
Mióta túlméretezem az akksikat 8 évet bírnak és hidegben is pöccre indulnak. Korábban a pont gyárilag méretes akksik csak 3-5 éveket mentek el. Most vagy a Varta gyárt átlagon felül jó akksikat vagy a túlméretezés működik. Az a köszörülés amit a mostani hidegben az 55Ah-s 14 hónapos Exide csinál, számomra utoljára a 90-es években fordult elő. Én úgy tudom, hogy bármely akkumulátor újkorában képes a névleges gyári indítóáram tényleges leadására, majd később folyamatosan kevesebbre ahogyan öregszik. Ha az autó indítóáram igénye alá esik az akku indítóáram leadási képessége, akkor az autó többé nem indul. Nagyméretű/túlméretezett akksinál ez az öregedés miatti "határ átlépés" később következik be. Nekem ez a sokadik akkumulátoros tapasztalat. De javíts ki, ha tévedek, az akkuk beltartalmáról nem sokat tudok, én csak a feltüntetett számokból indulok ki, ami eddig működött.
Nekem nem a nagy indítóáram kell azért, hogy használjam. A túlméretezés kell, hogy később érje el az akku azt az elöregedési szintet ahol már nem indul és emiatt cserélni kell. A 8 éves ciklussal 4 évet nyerek, spórolok mai értéken ~20.000 forintot és kímélem a környezetet. Nekem ez elégséges előny.