Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271357 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Az AGM-et a hópihével KELL tölteni vagy lehet simán az autó módban is? Fontos az az emelt feszültség a AGM-nek?

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Amúgy akku töltő ügyben az AKKUKRAFT is jó? Az kb. 14.000 Ft postával, 3,8A-el tölt max, gar. (passz). A CTEK MXS 5.0 meg kb. 22.000 postával és 5A-rel tölt max, gar. 3 év. Kis mértékű szulfátosodás helyreállítására mindkettő képes. Melyik a jobb? Itthoni használatra személyautók akksiját töltenénk vele.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A zöld AKKUKRAFT jó kis töltő, nekem a karakterisztikája nagyon tetszik. A gari 1 év, de még nem hallottam, hogy vkinek gondja lett volna vele.
A Ctek re hivatalos forgalmazónál 5 év a garancia. Van benne savforraló funkció ami megszünteti a savrétegződést, valamint próbálja leverni vele a szulfátot.
Mindkét töltőben a töltési folyamat elején alkalmazott szulfátalanítás csak a töltés áram felvételének megindítására szolgál, több, de inkább kevesebb sikerrel. A szulfátosodás oldása még ennél komolyabb célgépnek is komoly kihívás.

Soma01
AGM et lehet simán is tölteni. Azoknál az akkuknál ahol 14,7V van előírva (pl Optima) ott ezzel a végfeszültséggel éri el a maximális töltést.
Hidegben mindegyik akkut lehet hópihével tölteni, nyári melegben viszont még az AGM akkut sem töltenék azzal. ( Manuális hőmérséklet kompenzáció)
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 15:32:44 írta Agyarka »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Január 12-től megint kapható lesz a Lidlben az akkutöltő. (5.500 ft) Csak mondom.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Agyarka!
Azt a melegedést mikor érdemes ellenőrizni? A töltés megkezdése után mennyi idővel jön ki a hiba? Fél óra, egy óra? Gondolom, nem kell órákat állni az akku mellett?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Azt a melegedést mikor érdemes ellenőrizni? A töltés megkezdése után mennyi idővel jön ki a hiba?
Rendes áram hálózat, töltő és akku esetén nem fog melegedni túlzottan. Ezek közül egyedül a hálózatot lehet biztosítani túlfeszültség ellen.
Bejáratott, ellenőrzött töltő ritkán száll el, hogy ilyen problémát okozzon. Az akku elromlásának idejét viszont nem lehet előre megjósolni, ezért nyilván legjobb a folyamatos ellenőrzés lenne.
Én mindig megvárom amíg a töltés rendesen elindul, és az állandó áramerősségű szakaszban szúrópróba szerűen ellenőrzöm az akku hőmérsékletét.
(bakker, nem engedi egybeírni, kicsillagozza a ***erűen-t)
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.07 01:25:19 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Ha töltenék a nagy hidegben akkor kössem le az akkusarut? Passatnál nem kötöm le soha, de abban az össz fedélzeti elektronika egy analog óra. Ave esetében viszont akad bőven elektronika, nem tudom nem-e ártana neki a direkt rákötés.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Attól függ milyen töltővel töltöd.
Nálam alap a túlfeszültség védett táp, és a biztosítékolt vezeték. A töltő töltési végfeszültséget is érdemes ellenőrizni.
0C kb max 15,25V, 5C 14,9V ot ne haladja meg.

A személygépjárművek általában 16V ot elviselnek (gyújtás nélkül) , de a túl magas feszültség nem tesz jót az akkunak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Agyarka kérdés:

Valszeg már írtál róla, de a Lidl-s aksitöltőn lévő hópehely mód az pontosan mit takar?

Az elmúlt napokban adtam az Avensis aksijának egy 24 órás töltést, de a sima autót ábrázoló módban. Az aksi ellenőrző ablakában újra zöld szín látszik az eddigi fekete helyett, tehát, feltételezem, hogy megfelelő az aksi töltöttsége.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Agyarka kérdés:

Valszeg már írtál róla, de a Lidl-s aksitöltőn lévő hópehely mód az pontosan mit takar?

Az elmúlt napokban adtam az Avensis aksijának egy 24 órás töltést, de a sima autót ábrázoló módban. Az aksi ellenőrző ablakában újra zöld szín látszik az eddigi fekete helyett, tehát, feltételezem, hogy megfelelő az aksi töltöttsége.
Check this out
Hideg 9 töltőprogram:
Ez a töltőprogram normál 12 V-os gépjármű akkumulátorhoz 14 Ah – 120 Ah közötti méretezett kapacitásra alkalmas 0 °C  alatti hőmérsékleten. Az akkumulátor töltése megnövelt,3,8 A töltési árammal történik.
Lehet TSityut kéne megkérdezni? :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 14:55:13 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Úgy tudom, hogy magasabb feszültségre tölt.

TtkRN2


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
aksitöltőn lévő hópehely mód az pontosan mit takar?
14,7V ra emeli a töltési végfeszültséget, azaz manuális AGM / hőmérséklet kompenzáció kapcsoló. 0,025V/C vel számolva akár 13C alatt is lehetne használni, de ettől eltérő számítások is vannak, ezért ajánlák a könnyebben megjegyezhető 0C t.
Az aksi ellenőrző ablakában újra zöld szín látszik az eddigi fekete helyett, tehát, feltételezem, hogy megfelelő az aksi töltöttsége.
Az adott cellában a sav fajsúlya azaz töltöttsége megfelelő, ettől még a többi 5 nem biztos, hogy jó.
Amennyiben a töltést követő fél óra után a mért kapocsfeszültség >= 12,7V, akkor teljesen feltöltött. 12 óra után mérve a feszültség tartása is megfelelő és nincs túl nagy fogyasztású fantom fogyasztóval terhelve.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Köszi, értem![emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
...
Segítséget/véleményt szeretnék kérni. Van két autóm. Egyik 55Ah-s Excide Classic akksival, a másik egy nagyobb 77Ah-s VARTA Silver Dynamic akksival. Ehhez van egy ilyenem (Absaar 5 Amper 12V), ami 5 fix 5 vagy fix 3 Amperrel tud tölteni és van benne egy 10 Amperes biztosíték. Szerintem semmi intelligencia nincs benne, annyival tölti a rákötött akksit amennyit kapcsolok fixen. Gondolkozom, hogy lassan cserélném, ha van inteligensebb/modernebb. Ez a töltő most kb. 10 éves.  Van értelme szerinted újat venni? Egy mai töltő jobban karbantartja az akksit? Évente 1-2 alkalommal szoktam töltőhöz nyúlni, tipikusan télen. Ha van értelme a cserének, akkor mi legyen? Egy Lidl féle budget, vagy vegyek inkább egy 20 körüli Ctek-et amit PiciPeti is vett? Az se lenne rossz dolog, ha az akkut nem kell lekötni, hanem egy adaptert fixre be lehet kötni az akksihoz és csak összedugni amikor kell, bár ha azt mondod, hogy a Lidl féle verzió is rentábilis, akkor ez nyilván nem szempont. Vagy van esetleg optimálisabb megoldás, másik márka?

A nagy kapacitású spirálcellás akkudnál nem fog gondot okozni, de néhány kisebb, hagyományos akkut töltő felhasználónak elfőzte a savat, mert nem megfelelően szabályozta vissza magát.
Ez kizáró ok lehet 55Ah-s Excide Classic esetében?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Közben nézem, hogy az Exide Classic 55Ah-s akksi amit az importőr beletett behozatalkor, 460A indítóáramot képes leadni, míg a megegyező szélességű Varta Silver Dynamic 63Ah-s változat 610A-t. A Varta Silver Dynamic 74Ah-s verzió is csak 4 mm-el szélesebb, lehet hogy még az is beférne...