Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271343 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Szerintem ár/érték arányban ez így még rendben van, nem ismerem az előző modellt, de úgy rémlik hogy annak 30 felett mozgott az ára ugyanezzel a tudással. Na annyiért nem vettem volna, vagy nem ezt...  ::)

Mértem mindkettő feszültségét töltés ciklusban, és a C-tek tényleg nagyobb feszültséggel tölt. (Áramot nem mértem, de az meg biztosan alacsonyabb jóval)

Zárható gumisapi van hozzá, de egyrészt a biztosíték hiánya vicc, másrészt a csatlakozó kialakítása miatt gyakorlatilag képtelenség stabilan, esztétikusan  beépíteni. Most keresek hozzá valami olyan megoldást, ami alkalmas erre, unom a géptető nyitogatást.  ::)

Garit kaptam rá természetesen.  :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
30 alatt volt az is, a modellváltáskor egy árban voltak. Az idő múlásával és  a mégújabb modellek bevezetésével
csökkent az ára. Gondolom ezt az eladott db szám is lehetővé tette, nemcsak az olcsóbb gyártás.

Az esztétikus beépítésre ad lehetőség a vakdugó helyére szerelhető panel, szerintem azonban ennél jobb és olcsóbb megoldás, ha egy kellő hosszúságú hangszórókábelt vezetsz az utastérbe amit szükség esetén ki lehet lógatni a vezető oldali ajtó ablakán. Egy csatlakozó adapteres kábelre meg fixen ráteszed a töltő csipeszeit (természetesen megfelelően leszigetelve). Ez az összeállítás olcsó, könnyen javítható, és több járműben is alkalmazható. Egyszerűen töltheted a motorod és az autód akkuját felváltva, szerelgetés nélkül.

Sajnos ennél a terméknél sem természetes a gyári gari, főleg nem az 5 éves, elég sok szürkeimportos van a piacon.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
nekem is ugy van megcsinálva,h 1p alatt átszerelhetö auto vs motor töltésre...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Köszi a tippet, lehet rámegyek egy ilyenre.  :yes:
Utastérből nem szívesen töltenék, akkor már inkább csomi. (Úgyis lesz pótakksi, leválasztó relével, szóval a két akkut egymástól függetlenül is tudom akár tölteni ha nincs bekapcsolva a fejegység.  :) )

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
A start-stoppos autókba való akkumulátorok élettartama kb. hány év? Mert egyik ismerősömnek tönkre ment az (off) autójában ez a fajta akku és azt mondták a szervizben, hogy "ááá, ezek ennyit bírnak". Kíváncsi vagyok, mennyinek kellene lenni szerintetek? Aztán megmondom én is, mit mondott a szerviz, amin megdöbbentem.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Passzolom, de 2-3 éven se lepődnék meg, ha nem kap rendszeres karbantartást az akku.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
2 évet mondtak! ÉS, azt mondták, hogy az új is kb ennyit fog bírni. Pedig nem is nagyon volt használva az ECO mód, tehát alig volt "leállítás" (start-stop) a két év alatt, mindig ki volt kapcsolva. De ha nem volt ilyesmi, akkor mi nyírta ki az aksit? Zsír új autó (2 éves) és ilyen hamar tökre megy az aksi? A szervizben azt mondták, hogy semmi baj az autóval, nem szívja le semmi az akkut, ez ennyit bír. Ha nem gyári akkut vesznek, lehet jobban járok? De miért lenne "rossz" a gyári?

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ja, meg amúgy AGM aksi van benne. Ezeket lehet tölteni hagyományos töltővel? Illetve EFB aksit tenni bele AGM helyett (az is start-stop-os)? De ha nagyon más a töltése a kettőnek, akkor lehet nem cserélhető egyik a másikra. Ezt nem tudom.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Mindenképp AGM menjen a helyére, és spec töltő illik hozzá, amin van AGM funkció.  :yes:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Azt olvastam, az AGM ugyan úgy savas, mint a sima aksik, csak fel van itatva valami üvegszálas hálóval a sav. Az aldis töltővel tölthetem, az tudja? Szerintem jó hozzá.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Utastérből nem szívesen töltenék, akkor már inkább csomi.
Valamit félreértettél. Töltő az autón kívül, be csak a 12V megy (hosszabbító kábellel). A vezető oldali ablakon keresztül könnyen hozzáférhetően csatlakoztatható, és bolondbiztos.
Az, hogy a vezetőülés mellől előre vagy hátra vezeted a kábelt nem oszt v. szoroz. A lényeg a biztonságon van, az emberi tényező kiiktatásán.
Ennél biztonságosabban a csomagtartóból sem tudsz kábelt kivezetni, mert még a felnyitott hátsó ajtóról is el lehet felejtkezni, akárcsak a méregdrága ipari csatlakozókról, vagy a Defa/ Calix rendszeréről. Utóbbiaknál ráadásul 230V szaladgálna.

A start-stoppos autókba való akkumulátorok élettartama kb. hány év?
Árnyalt a kép. Sok gyártónak az az érdeke, hogy minél olcsóbb legyen a beszerelt akku, és csak a gyári legyen bele megfelelő, ráadásul gyakran keljen cserélni. Technkikailag a legfejlettebb a AGM (felitatott üvegszálas) akku, de az drága ezért találták ki a hasonló de olcsóbb EFB akkukat amiket aztán előszeretettel alkalmaznak. Az aktív akkumanagmenttel együtt jár az is, hogy csere esetén az új akkut hozzá kell tanítani a fedkomphoz (szakszervíznek biztos dohány). Amennyiben a motor újraindítását nem a Mazda által alkalmazott módon (henger a gyújtási ponton áll meg, újraindítás szikrával és nem indítómotorral) akkor a nagyáramú rövid ideig tartó mikrokisütések nagyon megterhelik a motort, rövid városi utakon az energia mérleg könnyen lehet negatív a nagy áramerősségű töltés ellenére is. Biztos ami biztos, a márkaszervizen kívüli külső tápos akku töltést is több gyártó kifejezetten tiltja.
A Fordok/ BMW-k ráádásul a fékezési energiát a generátorral hasznosítják (motorféknél a generátor jobban gerjeszt) ezért igyekszik a töltöttséget 70% on tartani, márpedig az akku hosszú életének a titka a 90% töltöttség felett tartás.
A Toyota hozzáállása szerencsénke számunkra kedvező, példás akku kezelés, nem igényel márkaszervizt, és még a gyárilag AGM el szerelt járművekbe is alkalmazhatóak az olcsóbb akkuk a túltöltés veszélye nélkül (ugyan az AGM nem lesz 100% ig töltve, de elég jól bírja 14,4-el)

AGM ...  Az aldis töltővel tölthetem, az tudja?
A spirálcellás AGM akkukhoz biztosan 14,7V töltési végfeszültség van előírva, a normál AGM-hez gyártófüggő (ált. 14,7). Aldis töltővel télen nyugodtan töltheted a hópihével, nyári melegben inkább maradj a normál autós módnál (a kézi hőmérséklet kompenzáció nem árt).

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Akkor az Aldissal autó módban tölthetem akár télen is. Mert a hópihe az valami + dolog, nagyobb feszültség vagy valami.
Opelről (1-es Mokka, 1.4 turbó benzines) van szó amúgy. Ezek szerint elvileg jó az EFB is. A gyárira AGM van írva amúgy. Azt nem tudtam meg és nem is tudom hol nézzem meg, hogy spirálcellás-e, meg hogy kell-e tanítani?
De mint mondtam nem használja a start-stop-ot. Ezért gondoltam, hogy az olcsóbb is megteszi, ha amúgy kompatibilis az autóval.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Pár hozzászólással korábban PiciPeti linkelt egy Optima akkuról képet, kívülről is látható a spirális felépítés.
A gépkönyv biztosan ír a külső akku töltésről vmit, és valószínűleg az akkucseréről is amennyiben betanítás szükséges. Hiányos dokumentáció esetén szakszervizben érdeklődj.

Általánoságban: amennnyiben a külső töltést tiltja a gépkönyv, azzal együtt jár egy a - sarura helyezett elekronika. Ez kijátszható ráadott gyújtással (motor áll!), és a töltő negatív sarujának testpontra csatolásával. Gyakran erre a célra külön töltési pontot hoznak létre. A ráadott gyújtás csak az egyszerűbb akkummanagment kijátszásához használható, egyébként jobb hagyományos módon gyújtás nélkül. Az ilyen töltésnek feltétele egy minőségi, elegendően nagyteljesítményű (a jármű áramfelvételétől és akkujától függ) töltő, és a biztonság kedvéért túlfeszültségvédett hálózati áram használata. Utóbbi egyébként is ajánlott minden értékesebb műszaki cikkhez.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ááá, nem spirális az akkor. A két pólus se valami speckó. A pozitív van valami műanyag fedővel védve.  De ezt fel lehet hajtani és az Aldis töltő el is kezdi tölteni... Csak az a kérdés, hogy ez igy akkor mehet e?
A szerviz azt mondta,  vigyázni kell,  mert volt akinek túlmelegedett és ki is gyulladt az akku.  De szerintem az valami régi töltő lehetett és valami nagyon lemerült akku volt. (sok áramot vett fel kezdetekkor.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A külső töltő általában kisebb árammal tölt mint a generátor. A melegedés/ kigyulladás oka a zárlatos cella volt. A profi töltők nem véletlenül az akkumulátot hővé mérik, és alapbeállítással 50C nál tilt.
Használd nyugodtan az Aldis töltőt, ellenőrizd le a töltési végfeszültséget. A sérülés, deformáció, melegedés , szellőztetés alapvető minden töltésnél, utóbbi jelentősége a szelep reguláció miatt csökken.