Utastérből nem szívesen töltenék, akkor már inkább csomi.
Valamit félreértettél. Töltő az autón kívül, be csak a 12V megy (hosszabbító kábellel). A vezető oldali ablakon keresztül könnyen hozzáférhetően csatlakoztatható, és bolondbiztos.
Az, hogy a vezetőülés mellől előre vagy hátra vezeted a kábelt nem oszt v. szoroz. A lényeg a biztonságon van, az emberi tényező kiiktatásán.
Ennél biztonságosabban a csomagtartóból sem tudsz kábelt kivezetni, mert még a felnyitott hátsó ajtóról is el lehet felejtkezni, akárcsak a méregdrága ipari csatlakozókról, vagy a Defa/ Calix rendszeréről. Utóbbiaknál ráadásul 230V szaladgálna.
A start-stoppos autókba való akkumulátorok élettartama kb. hány év?
Árnyalt a kép. Sok gyártónak az az érdeke, hogy minél olcsóbb legyen a beszerelt akku, és csak a gyári legyen bele megfelelő, ráadásul gyakran keljen cserélni. Technkikailag a legfejlettebb a AGM (felitatott üvegszálas) akku, de az drága ezért találták ki a hasonló de olcsóbb EFB akkukat amiket aztán előszeretettel alkalmaznak. Az aktív akkumanagmenttel együtt jár az is, hogy csere esetén az új akkut hozzá kell tanítani a fedkomphoz (szakszervíznek biztos dohány). Amennyiben a motor újraindítását nem a Mazda által alkalmazott módon (henger a gyújtási ponton áll meg, újraindítás szikrával és nem indítómotorral) akkor a nagyáramú rövid ideig tartó mikrokisütések nagyon megterhelik a motort, rövid városi utakon az energia mérleg könnyen lehet negatív a nagy áramerősségű töltés ellenére is. Biztos ami biztos, a márkaszervizen kívüli külső tápos akku töltést is több gyártó kifejezetten tiltja.
A Fordok/ BMW-k ráádásul a fékezési energiát a generátorral hasznosítják (motorféknél a generátor jobban gerjeszt) ezért igyekszik a töltöttséget 70% on tartani, márpedig az akku hosszú életének a titka a 90% töltöttség felett tartás.
A Toyota hozzáállása szerencsénke számunkra kedvező, példás akku kezelés, nem igényel márkaszervizt, és még a gyárilag AGM el szerelt járművekbe is alkalmazhatóak az olcsóbb akkuk a túltöltés veszélye nélkül (ugyan az AGM nem lesz 100% ig töltve, de elég jól bírja 14,4-el)
AGM ... Az aldis töltővel tölthetem, az tudja?
A spirálcellás AGM akkukhoz biztosan 14,7V töltési végfeszültség van előírva, a normál AGM-hez gyártófüggő (ált. 14,7). Aldis töltővel télen nyugodtan töltheted a hópihével, nyári melegben inkább maradj a normál autós módnál (a kézi hőmérséklet kompenzáció nem árt).