Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271383 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Hány voltnak kell lennie a töltésnek? (minimum, maximum)
Szia!

Az enyémhez ez a megfelelő:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Gondolom ez általánosságban is igaz. A feszültség része.  Mivel én egy Volvot fogok megmérni.
Mi az,  hogy 115 °C-on?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Hány voltnak kell lennie a töltésnek? (minimum, maximum)
A töltés kezdetén minél jobban közelít alulról a 14,4 hez annál jobb. A Toyoták  a teljes feltöltést követően beállnak 13,6V ra, ami szerintem teljesen korrekt, nem túlbonyolított, könnyen ellenőrizhető szabályozás.
Hőmérséklet kompenzáció a legtöbb Toyotában szerencsére nincs, remélem a Camry ban is  csak a túlmelegedés kiküszöbölésére van érzékelő.
Start -Stoppos autókat, illetve Ca technológiát használó Fordokat még nem mértem. Feltételezem azoknál magasabb.
A gépjármű elektronikák 16V ig károsodás nélkül bírják, de ekkora feszültség nem tesz jót az akkunak, és az izzóknak sem.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Hőmérséklet kompenzáció a legtöbb Toyotában szerencsére nincs, remélem a Camry ban is  csak a túlmelegedés kiküszöbölésére van érzékelő
Helyesbítek:
Amennyiben a Toyoták (2005- )kompenzálják a töltőfeszültséget a hőmérséklet függvényében, akkor az úgy történik, hogy nekem nem tűnt fel.
Egyes irodalmak szerint az akkumulátor élettartamát hosszabbítja, ha az ideális 25C hoz képest fokonként 0,025V-al kompenzáljuk a töltési végfeszültséget, azaz normál akkunál 35C-on 14,39-0,25=14,14C, -10C-ban 14,39+1= 15,39C lehet.
Én ekkora mértékű eltérést (a 14,4-13,6 -tól) normál Toyotákon nem tapasztaltam, Start-Stoppost meg még nem naplóztam.

Biztosan sokak szerint nincs igazam, de én a hőmérséklet kompenzációval nem vagyok kibékülve. Nem vonom kétségbe a hasznosságát, de az ellenőrzést, ***űrést megnehezíti (főleg, ha erre nem kellően készítették fel), és én inkább az egyszerűen, megbízhatóan, könnyen ellenőrizhetően működő dolgokat kedvelem. Egy kompenzáció nélkül 13,6-13,8V on tartott megfelelő kapacitással és indítóárammal rendelkező akkumulátor a télen és nyáron is megfelelően fog működni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.10 10:52:35 írta Agyarka »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Helyesbítek:
Amennyiben a Toyoták (2005- )kompenzálják a töltőfeszültséget a hőmérséklet függvényében, akkor az úgy történik, hogy nekem nem tűnt fel.
Egyes irodalmak szerint az akkumulátor élettartamát hosszabbítja, ha az ideális 25C hoz képest fokonként 0,025V-al kompenzáljuk a töltési végfeszültséget, azaz normál akkunál 35C-on 14,39-0,25=14,14C, -10C-ban 14,39+1= 15,39C lehet.
Én ekkora mértékű eltérést (a 14,4-13,6 -tól) normál Toyotákon nem tapasztaltam, Start-Stoppost meg még nem naplóztam.

Biztosan sokak szerint nincs igazam, de én a hőmérséklet kompenzációval nem vagyok kibékülve. Nem vonom kétségbe a hasznosságát, de az ellenőrzést, ***űrést megnehezíti (főleg, ha erre nem kellően készítették fel), és én inkább az egyszerűen, megbízhatóan, könnyen ellenőrizhetően működő dolgokat kedvelem. Egy kompenzáció nélkül 13,6-13,8V on tartott megfelelő kapacitással és indítóárammal rendelkező akkumulátor a télen és nyáron is megfelelően fog működni.

 :yes: :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Hifis áramzabálásra felkészülvén:



Nagyon kíváncsi leszek az optimára, mit mutat...  ::)

Ugyanitt 2 éves Yuasa 72Ah-s jó karban lévő akku eladó...  :flowers:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Jól indul, a "gyári" töltés 12.9V-ot mutat nyugalmiban... Felakasztottam töltőre, holnap reggel kiderül mit mutat...  :szemez:

ELVILEG, ez ugyanaz belül mint a sárga, csak van rajta menetes csatlakozás szemes sarunak...
"The difference between BLUETOP and YELLOWTOP deep-cycle batteries is that BLUETOP batteries have both automotive (SAE) posts and threaded studs, while YELLOWTOPS (other than D31T) only have SAE terminals."



Ja, és Blue topból van sötét, és világosszürke házzal is. a sötétszürke a hajós/munkaaku, a világos pedig a menetes csatlakozással ellátott Yellow. Legalábbis ezt raktam össze az olvasottakból.  ::)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Nah, töltés után 1 órával, 55W-os izzóval 1 percre beterhelve, 13,34V-on áll... Jóban leszünk...  ::)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Beszereztem egy Ctek MXS 5.0 töltőt, gondolván az Optima élettartamára. Talán meghálálja a rendszeres, jó töltést.  ::)

Nagyon kellemes meglepetés a kábel, csatlakozó, és csipeszek minősége, a cserélhető fej nagy okosság, bár jobban örültem volna, ha vízálló beépíthetőt adnak hozzá...
A készülék házának kidolgozása lehetne jobb, a visszajelzők kissé egymásba világítanak, de így is egyértelmű, hogy mit is akar mutatni.
Örültem volna, ha egy áram/feszültség kijelző is felkerült volna rá, de igazából a használatiban benne van minden, most végignéztem multival, és valóban annyit, és úgy tölt ahogy az írva vagyon.  :yes:

Látszik, hogy komolyabb motyó, rátettem az optimára a Lidl-ös töltőt, 5 perc után átváltott csepptöltésbe, felraktam rá a Cteket, ami 3 órája tornázik rajta töltés programban, és utána még van 4 lépcső a "kész" akkuig...  :cool2:

Ár-értékben sztem ez most jó választás: https://www.auto-motor-akkumulator.hu/CTEK-MXS-5-0-auto-akkumulator-tolto

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
faja.  ettöl a cégtöl vetted,amit linkeltél?
aldiban holnaptol megint árulnak majd töltőt,akinek kell hajrá!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Jaja, azért is linkeltem be őket, gyorsak, korrektek. Tegnap este rendeltem, ma délután itt volt, ingyen postával...  :yes:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
sógoromnak is ilyen van,vmi tartozásba számolta be...
megnéztem a papirjait,tökölön is árul a jenox aksis ittkörüli áron. 20e.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Jaja, azért is linkeltem be őket, gyorsak, korrektek. Tegnap este rendeltem, ma délután itt volt, ingyen postával...  :yes:

Megerősítem. Akksit vettem tőlük augusztusban , ugyanígy zajlott.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Beszereztem egy Ctek MXS 5.0 töltőt, ... A készülék házának kidolgozása lehetne jobb, a visszajelzők kissé egymásba világítanak, de így is egyértelmű, hogy mit is akar mutatni.
Örültem volna, ha egy áram/feszültség kijelző is felkerült volna rá, de igazából a használatiban benne van minden, most végignéztem multival, és valóban annyit, és úgy tölt ahogy az írva vagyon.  :yes:
Elsírnád magad, ha látnád a nem módosított, eredeti verzíót amivel megalapozták a nevüket. Annak még vastag kábelei voltak,a házán meg át lehetett volna hajtani, hűtött is rendesen. A csatlakozói viszont még ma is az egyik legjobbak az összes forgalmazott akkutöltő közül.

a használatiban benne van minden, most végignéztem multival, és valóban annyit, és úgy tölt ahogy az írva vagyon.  :yes:
Dokumentálsága szerintem nem az igazi, csak néhány használatiban javították a 7. lépcső hibásan feltüntetet áramerősségét (többek között a linkelt gyári oldalon sem!), ráadásul ez a piros gombos modell is hőmérséklet kompenzációval rendelkezik aminek paraméterei egyáltalán nincsenek dokumentálva. A kompenzáció nem kikapcsolható, ezért max az áramerősséget mérhetted, a feszültséget ugyanis nem tudod mihez viszonyítani.

Látszik, hogy komolyabb motyó, rátettem az optimára a Lidl-ös töltőt, 5 perc után átváltott csepptöltésbe, felraktam rá a Cteket, ami 3 órája tornázik rajta töltés programban, és utána még van 4 lépcső a "kész" akkuig...  :cool2:
A LIDL-s és az ALDI-s töltő néha megtréfálja az embert, egyes szériáknál még javában tölt (alacsonyabb feszültségen) amikor full-ot jelez. Elég nagy szórással és némileg különböző karakterisztikákkal készültek.

A Ctek a már említett hőmérséklet kompenzáció miatt más feszültségkorlátot alkalmaz, és alacsonyabbra ejti az áramerősséget az elnyelési szakaszban, ezért láthatóan többet dolgozik.
A nagy kapacitású spirálcellás akkudnál nem fog gondot okozni, de néhány kisebb, hagyományos akkut töltő felhasználónak elfőzte a savat, mert nem megfelelően szabályozta vissza magát.

jobban örültem volna, ha vízálló beépíthetőt adnak hozzá...
A zárható sapka és a biztosíték hiánya a tartozék körsarus kábelről  pofátlan spórolás a gyártó részéről, több forgalmazó éppen ezért ajándékba ad hozzá másik indikátoros kábelt. Egyáltalán megkaptad hozzá az 5 év gyári garit?