Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271390 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Szükségem lenne egy kis segítségre:

Van egy 2007-es VW Transporterünk (céges). Van benne FMR (GPS nyomkövető) rendszer és az a gond, hogy még nyári időszakban is - amikor egyébként viszonylag gyakran - majdnem napi szinten - használjuk) egyszerűen leszívj a GPS egység az aksit, de 0-ra, nem indítható a jármű. Az aksi újszerű, tavasszal lett kicserélve újra. Ennek ellenére, lemerül már többedik alkalommal.
Mit lehetne tenni annak érdekében, hogy az aksit jobban kíméljük, mert nem buli évente - két évente aksit cserélni. Most bebikázzuk majd ebéd után, és rárakjuk 24 órás töltésre, de kérdés, hogy mindezt érdemes-e gyakrabban is megtenni az aksizabáló GPS egység miatt? Ha igen, milyen gyakoriságot igényelhet?

Az akkumulátorból kivett energiát minél hamarabb a teljes feltöltöttség szintjére vissza kell "pakolni"!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Tehát, a legcélszerűbb, ha napi szinten (vagy 2 naponta rátesszük töltőre?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
(céges). Van benne FMR (GPS nyomkövető) rendszer és az a gond, hogy ... egyszerűen leszívj a GPS egység az aksit, de 0-ra, nem indítható a jármű...
Lehetséges megoldások:
- a GPS nek saját aksit beépíteni (esetleg ciklikusat), és egy töltéskiegyenlítővel az autó töltési rendszerére kötni, (időszakos külső töltésre ekkor is
   szükség lesz)
- a cégnél az autónak saját parkolót kijelölni, ahol állandó elhelyezésre kerül egy akkutöltő, amit gyorscsatlakozóval csak rá kell dugni, és áram alá helyezni.
  Az akkuval összekötő kábelt érdemes a vezető ablakán keresztül csatlakoztatni, így elkerülhetőek a figyelmetlenségből adódó balesetek. A gk-ba beépített
  töltőkábelt temészetesen külön biztosítékolni kell. Telephelyről lévén szó a töltő tápellátásánál gondoskodni kell a túláram védelméről is.
- ill. a kettő kombinációja

Ilyen célra érdemes külön bekapcsolást nem igénylő automata töltőt használni, pl. Optimate, Forex vagy RWT termékeit. Utóbbiakkal a magyar ipart is támogatod.

Amennyiben lehetséges, reklamálnék az FMR szállítójának, hogy normálisan programozza fel azt a vackot amit adott. Évek óta minden GPS chipet lehet energiatakarékos üzemmódba tenni, és az átjátszóegységüket is. Néha gond szokott lenni az antenna elhelyezés is ami miatt automatikusan megnő a teljesítménye és ezáltal a fogyasztása is.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.13 14:01:53 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Köszönöm szépen! Az utolsó mondatodban leírtakkal próbálkozom legelőször.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Nagyon nagy valószínűséggel a GPS nyomkövető berendezés hibás, és ezért szívja le az akksit. (maga a GPS modul "energiatakarékos" üzemmódja és "nem-energiatakarékos" üzemmódja között minimális a fogyasztáskülönbség, ahhoz képest, hogy a rendszer többi része amúgy mennyi villanyt vesznek fel, pl. a mobilnet-kapcsolatot biztosító, SIM-kártyás egységhez képest, ami akár 20-50x akkora villanyt képes fogyasztani. A GPS modul energiatakarékosságának maximum mobiltelefonoknál, vagy egyéb kézi-akksis berendezéseknél van relevanciája, nem 50-90Ah-ás akksival rendelkező járműveknél).

Amúgy mi történik amikor csontra lemerül? A szolgáltató cég nem telefonál, hogy eltűnt a térképről a jármű?
Nálunk a cégnél mind a 40 autóba van GPS nyomkövető évek óta és nincs ilyen probléma (személyautók, ráadásul). Tuti hibás az a berendezés (vagy valami más), nem biztos hogy csak a GPS nyomkövető lett belehekkelve.


« Utoljára szerkesztve: 2016.10.13 14:25:08 írta robi (Robi) »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Nemcsak a mi járművünk szenved ezzel, hanem a mérnökségek teherautói is. A napi használatban lévő brigádszállítók esetében nem jelentkezik ez a probléma, hiszen, a generátor mindig visszatölt annyit, hogy másnap indítható legyen a kocsi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Mindenképp panasszal kell élni a szolgáltatónál. Biztos nagyon gagyi megoldást építettek akkor be.
Nálunk sincs minden autó napi használatba, de ilyen még sose merült fel senkinek (mondom évek óta), hogy a GPS nyomkövető szívná le az akksit...

Másik opció, rejtett kapcsolóval lebontani az egység tápellátását, amikor a biztonságosnak minősülő terepen van. Csak akkor meg csökken a jármű biztonsági szintje.

Duke

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Méréssel ellenőrizni kéne a modul áramfelvételét, és összevetni a specifikációval. Minden készülék rendelkezik elvileg leírással, ha nem nálatok, annál aki beszerelte megvan a névleges áramfelvétel.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Sziasztok,

A Rocket akksikról valakinek tapasztalata?
Gondozásmentes, kálciumos. Yaris-ba kell cserélni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
A bikázásról egy érdekes útmutatót találtam a Banner akkumulátorok használati kézikönyvében, lásd 78. oldalon.
Ebből a vonatkozó részt csatoltam.
- a bikakábel csatlakoztatása közben mindkét autó motorja legyen leállítva
- előbb a pozitív csatlakozást kell létrehozni (+ -okat összeközni)
- utána a bikázó autó akkujának a - csatlakozójáról a segítendő járműnek egy testpontjához kell csatlakozni (gondolom mert szikra keletkezik, ennek a lökésnek így lehet leginkább elvezetni a hatását, hogy mindkét autó elektronikájában minél kisebb eséllyel okozzon kárt)
- a segítendő járművet lehet indítani
- a bikázó jármű motorját ne indítsuk el (!)
- végezetül fordított sorrendbe bontsuk az összeköttetéseket

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
És a bikázó autót nem árt 2000-es fordulat körül tartani amíg a másikat próbáljuk indítani...  :yes:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Olvasd már el a linkelt útmutatót ember. Pont azt írja, hogy a bikázó autó motorját ne indítsuk el!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Olvasd már el a linkelt útmutatót ember. Pont azt írja, hogy a bikázó autó motorját ne indítsuk el!
fura...
én anno nem igy tanultam...meg tavaly sem,mikor jogsit szereztem ujhullámban...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
No de ezt egy nagyon neves gyártó írja, egy amúgy nem kis terjedelmű katalógusában... csak nem egy levegőböl kapott infó... És nem is kínai...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
elhiszem. csak nemtom,h miért irja ezt!!??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки