Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271344 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Ha nagy áramerősséggel töltöd,gyorsan akkor inkább buborékképződés kezdődik. A hagyományos akkunál kinyitod a kupakokat a gondozás mentesnél van egy nyomás elvezető csatorna,ahol kiengedi a megnövekedett nyomást és lecsapódik a nedvesség,de ha nagy a buborék képződés nem tudja rendesen elvezetni a nagyobb nyomást és ilyenkor kezd dudorodni a akku oldala.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Agyarkát kérdezem, hogy ezekről a power bank-ekről mit érdemes tudni?

Most vettem egyet próba céljából, EZT. Semmi extra, de mindenféle töltővég van hozzá és a 16800mAh is elegendőnek tűnik. 3700Ft-ot fizettem érte, ha jó, ennyiért ajándék.

Picit drágábban van ilyen is, 3x-os kapacitással.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.04 10:52:53 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
ezekről a power bank-ekről mit érdemes tudni? EZT.
Picit drágábban van ilyen is, 3x-os kapacitással.
Köszönöm a bizalmat, azért erre biztosan más is tud megfelelően válaszolni.-)
A BB Z10 gyári tartalék tápjánál szemléletesen látszik, hogy nem ördöngős szerkezetek, Akku(k)+ Töltő/vezérlő elektronika. Az univerzálisak praktikusabbak, ezt csak szemléltetésnek linkeltem, illetve a kábeltárolás miatt ami sajnos ritkaság (kár, hogy fix). Nem is emlékszem olyan készülékre amibe praktikusan egy pár cm-es USB kábelt el lehet tenni.

A tölthető tartalék tápokkal szemben én a következő követelményeket támasztom:
1. kímélő töltési ciklus és merítés -hosszú élettartam (kb. 1000 ciklus sztem korrekt)
2. stabil U, az igényeknek megfelelő I (min. 1A), mélykisülésvédelem,
3. túltöltés, túlfesz, túlmelegedés védelem, állapotkijelzés,
4. jó hőelvezetés, megfelelő vastagságú, minőségű kábelezés, stabil csatlakozók,
5. kompakt méret, masszív kivitel.
Vásárlás előtt sajnos max. a 4-5 ellenőrizhető, a tervezett ciklust nem publikálják, a többiről meg nagyjából azt állítanak amit akarnak.
A kimeneti csatlakozó(k) I-t ugyan közzéteszik, de én biztosan ellenőrizném az U-val együtt a beüzemeléskor, mert az ördög nem alszik.

Az általad linkelt eszközök ránézésre megfelelőnek tűnnek, az áruk sem vészes (egész jól csökkentek az utóbbi évben). A csatlakozó kábeles képeik sajnos Legozottak. Amennyiben nem táblagépet akar vki tölteni, a 2,1A-es kimenet felesleges. Azonos terheléssel a nagyobb kapacitású akku valószínűleg több ciklust bir ki, mielőtt a kapacitása elégtelenné válna. A kérdés az, hogy a felhasználónak szükséges-e 1 nél több teljes töltésre az eszköze használatához? Amennyiben nem, akkor még a kisebb is erősen túlbiztosított, az egyébként ránézésre korrektebben kivitelezett nagyobb pedig felesleges.

(Én elég gyakran vagyok hozzáférhető 230 vagy 12V közelében, még az akkuzabáló telefonomnak sincs pár 100mAh többre szüksége a kieső idő áthidalására, amit kis odafigyeléssel biztosítani tudok. Előre nem látható igénybevételre számomra hosszú ideig megfelelő lenne 5000mAh körüi, ami már könnyebben is hordozható. Árban jelenleg már kb. 1500-ért ezek hozzáférhetőek, de nagyságrendileg ennyi egy új akku is. Jelenlegi körülményeim között mindkettő kihasználatlanul menne tönkre.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Köszönöm. Akkor várom, hogy megérkezzen. Kíváncsi leszek rá. Igazából én a kedvező ára miatt mertem megvenni, nem igazán a szükség hozta a döntést. Való igaz, egyébként, hogy irodista révén én is hálózat közelben vagyok, de pl. a céges autókban nincs töltési lehetőségem. Ha terepen vagyok, jól jöhet majd...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Köszönöm. Akkor várom, hogy megérkezzen. Kíváncsi leszek rá. Igazából én a kedvező ára miatt mertem megvenni, nem igazán a szükség hozta a döntést. Való igaz, egyébként, hogy irodista révén én is hálózat közelben vagyok, de pl. a céges autókban nincs töltési lehetőségem. Ha terepen vagyok, jól jöhet majd...

Ne izgulj, ha sz. a cellak akkor is van itthon kivalo potlas, pl Li-ion:- )))
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

Aramisz83

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Sziasztok!
Eljött számomra az az idő, hogy akkumulátort kell cserélnem, mert sajnos kezdi beadni a kulcsot...
Az én hibám is, mert hétvégi autós vagyok vele.
2.0 VVT-i a motor, és gyári aksi van még, ami 45Ah, és 330A az indító áram.
Nem gyárit fogok venni, ezért kíváncsi lennék, Ti mekkora indítóáramút javasolnátok.
Azt olvastam, hogy érdemesebb nagyobbat venni, mert a gyári az újkori állapotnak megfelelő.
De azért mégis meghúznák egy felső határt, meg hát persze a mérete is fontos.
Ti milyet használtok?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Akkuról a  "személyes" véleményem:

-ha lemerül érdemes töltéssel próbálkozni, és nem azonnal cserélni.
- a gyári kapacitású már megfelel, esetleg lehet kicsit nagyobb, de nem létszükséglet.
- a maximális kapacitást természetesen  -kizárólag- a fizikai méretek határozzák meg...
- nekem a Banner vált be(6+ év élettartam)...  nem vált be a Monbat(4év élettartam)

szvsz.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Aramisz83

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Töltés...
Próbálkozom is vele, most is töltőn volt.
Egy öreg "Trakis " töltőm van, szóval macera - saru le,  szóval tartok attól, hogy csak úgy töltsem.

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Sziasztok!
Eljött számomra az az idő, hogy akkumulátort kell cserélnem, mert sajnos kezdi beadni a kulcsot...
Az én hibám is, mert hétvégi autós vagyok vele.
2.0 VVT-i a motor, és gyári aksi van még, ami 45Ah, és 330A az indító áram.
Nem gyárit fogok venni, ezért kíváncsi lennék, Ti mekkora indítóáramút javasolnátok.
Azt olvastam, hogy érdemesebb nagyobbat venni, mert a gyári az újkori állapotnak megfelelő.
De azért mégis meghúznák egy felső határt, meg hát persze a mérete is fontos.
Ti milyet használtok?

Ha jo az adadtbazis akkor: 200x172x220 mm , jobb pozitívos, es ebbol ~50Ah fole nincs nagyon, tipus Exide b, ill. yuasa
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

Aramisz83

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
A méret szerintem változhat.
A tálcán van egy mélyedés, abban van benne a gyári.
Körülötte bőven van hely.
Gondolom én ,a nem gyári aksikra is gondolva csinálták így...
Így a méret kicsikét nőhet szélességben, hosszban.
javítsatok ki, ha tévednék!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Megint lesz vasárnaptól a régebben tárgyalt töltő. Igaz most az Aldiban és kicsit drágábban: https://www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-vasarnaptol-20150215/reszletes-oldal/ps/p/auto-xs-akkumulatortoelto-1/

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
A méret szerintem változhat.
A tálcán van egy mélyedés, abban van benne a gyári.
Körülötte bőven van hely.
Gondolom én ,a nem gyári aksikra is gondolva csinálták így...
Így a méret kicsikét nőhet szélességben, hosszban.
javítsatok ki, ha tévednék!

Bocs rolad megfeledkeztm: masik adatbazis szerint: 234x172x220 mm bal pozitiv
/ill. dizelnel: 302x172x220 mm bal pozitív/
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Képzeljétek, megjavult magától az Akku aktivátorom. Amit tettem: kihúztam a szivargyújtóból a zUSB töltőfejet. Így visszagondolva persze az is nyilvánvaló, hogy azután jelentkezett az első aktivátor "probléma", miután augusztusban beszereztem a töltőfejet. Lehet matekozni hogy milyen overload okozhatta. A töltő max 3A-t tud leadni, a telefonom gyári töltője 2A-es.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Megint lesz vasárnaptól a régebben tárgyalt töltő. Igaz most az Aldiban és kicsit drágábban: https://www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-vasarnaptol-20150215/reszletes-oldal/ps/p/auto-xs-akkumulatortoelto-1/
nálam megmaradt egy ilyen.
bontatlan.
eladó,akinek kell.
5e ft.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
nálam megmaradt egy ilyen.
bontatlan.
eladó,akinek kell.
5e ft.
Csak én nem találom??