Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271315 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Köszönet
Igazán nincs mit. Ilyen mélymerülésnél már nagyon nagy kapacitás csökkenésre számíthatsz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Aznap este a hírekben;Aksinak látszó tárggyal "fenyegette" cartársát, aki ezt komolyan véve elmene érette, vala.

Ok, Lacikám, ha itt vagy, akkor előkaparom. Csak sejtem, hogy merre van...  :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Még akciós az Aldiban az XS akkutöltő, ha valaki - hozzám hasonlóan - töltő vásárláson töri a fejét. 3999 Ft, 3 év gari, kijelzős, túl töltés elleni védelemmel. Sztem baráti... Köszi az ötletet, akibor!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
szivi.
nem akciós ez amugy,mindig ennyibe kerül,csak ritkán kapható.
az enyém most épp egy öreg varta aksit pumpál cunderrel hajnal óta.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Még akciós az Aldiban az XS akkutöltő, ha valaki - hozzám hasonlóan - töltő vásárláson töri a fejét. 3999 Ft, 3 év gari, kijelzős, túl töltés elleni védelemmel. Sztem baráti... Köszi az ötletet, akibor!

szia

csak aztan nehogy kellemetlen meglepetes legyen belole:- ((( inkbb lidl 6K az legalabb eltallaja a 14.4V-t

udv

toroksultan
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345


csak aztan nehogy kellemetlen ....
Úgy látom Te belefutottál 1 rossz szériába. Nekem meg a Lidl- is Ctek klón halt meg. Ár érték arányban az Aldis a kedvezőbb, és a töltő fesz mutatása sem haszontalan.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131

Úgy látom Te belefutottál 1 rossz szériába. Nekem meg a Lidl- is Ctek klón halt meg. Ár érték arányban az Aldis a kedvezőbb, és a töltő fesz mutatása sem haszontalan.
A töltőáram 6V-s akkunál 0,8 A, 12 V-nál 3,8 A. Legalábbis, ez van írva az Aldisra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Úgy látom Te belefutottál 1 rossz szériába. Nekem meg a Lidl- is Ctek klón halt meg. Ár érték arányban az Aldis a kedvezőbb, és a töltő fesz mutatása sem haszontalan.

ja felteve ha eltalalja, azert erdemes ramerni  multimeterel es scopal is:- )
amugy a klonok helyett /temeszetesen van mind a kettobol/ en a belgak melle tettem a voksom, eddig nem is bantam meg /ahogy a yuasat merik a sracok:- )/ mod: nem minta az exidedal is bami gond lenne


bepi81: nalam "brutalis"1.2A a toltoaram:- )
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.07 00:03:05 írta toroksultan »
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Kb. egy éve keresgéltem savas ólomakku töltőket, amit katonai specifikációnak megfelelő műszerhez adtuk tartozéknak, tehát valami komolyat néztem ki, aminek olyan minősítése is volt, hogy orvosi műszerhez is használható (végül Mascot gyártmány lett). A kezelési könyvében volt feszültség idő jelleggörbe és működési leírás is. A töltés egy közbenső szakaszában 15,4 - 15,6V-on tartotta az is a kapocsfeszültséget, ami tervezett működés, kb. 2,6V-os cellánkénti feszültségre van szükség ahhoz, hogy a cellák közti töltéskülönbségek kiegyenlítődjenek.
Egy biztos, a 15,5V-os kapocsfeszültség egy alacsony töltöttségi szinten lévő (lemerült) akku töltése közben nem káros, hiába magas a cell kapocsfeszültsége, nem indul meg a gázképződés, csak akkor, ha a töltöttségi szint is magas és a kapocsfeszültség is magas. Egy feltöltött akku szinten tartásánál (csepptöltés) viszont valóban a 13,5-13,8V körüli kapcsfeszültség tartása a kívánatos (szobahőmérsékleten), még a 14,4V is sok, de egy 20 órás töltés alatt ez sem okoz gondot. Alacsony hőmérsékleten nagyobb feszültségre van szükség, magasabb hőmérsékleten pedig kisebb feszültségre. Ezek az egyszerűbb töltők csak szobahőmérsékelten használhatók (mármint az akkunak kell szobahőmérsékletűnek lennie töltés közben).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Kb. egy éve keresgéltem savas ólomakku töltőket, amit katonai specifikációnak megfelelő műszerhez adtuk tartozéknak, tehát valami komolyat néztem ki, aminek olyan minősítése is volt, hogy orvosi műszerhez is használható (végül Mascot gyártmány lett). A kezelési könyvében volt feszültség idő jelleggörbe és működési leírás is. A töltés egy közbenső szakaszában 15,4 - 15,6V-on tartotta az is a kapocsfeszültséget, ami tervezett működés, kb. 2,6V-os cellánkénti feszültségre van szükség ahhoz, hogy a cellák közti töltéskülönbségek kiegyenlítődjenek.
Egy biztos, a 15,5V-os kapocsfeszültség egy alacsony töltöttségi szinten lévő (lemerült) akku töltése közben nem káros, hiába magas a cell kapocsfeszültsége, nem indul meg a gázképződés, csak akkor, ha a töltöttségi szint is magas és a kapocsfeszültség is magas. Egy feltöltött akku szinten tartásánál (csepptöltés) viszont valóban a 13,5-13,8V körüli kapcsfeszültség tartása a kívánatos (szobahőmérsékleten), még a 14,4V is sok, de egy 20 órás töltés alatt ez sem okoz gondot. Alacsony hőmérsékleten nagyobb feszültségre van szükség, magasabb hőmérsékleten pedig kisebb feszültségre. Ezek az egyszerűbb töltők csak szobahőmérsékelten használhatók (mármint az akkunak kell szobahőmérsékletűnek lennie töltés közben).


Mi az oka?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
En akarhany  helyen neztemmndehol ezt a jellegorbet lattam viszon:




kecsetlen teny, hogy hidegben nagyobb kapocsfeszultsegre van szukseg, ill.elfaradt akkuknal felelezteshez kell 15,8-16V is, de rutinszeru hasznlatnal jo allapotu akkunal erre semmi szukseg, leglabbis akarhany akkus-toltos ceggel beszletem ill. ezt a leirast meg senki nem szidta panelectron
"9. Az akkumulátor töltése - Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet. A gépjárművek generátora egyben akkumulátortöltő is és általában jól végzi a feladatát egészen addig, amíg az akkumulátort nem sütjük ki túlságosan. A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési karakterisztikát 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük. Ezt a karakterisztikát csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani, ilyen töltőket egyáltalán nem vagy csak ritkán látni a barkácsáruházak polcain. Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Megjegyezzük, hogy bizonyos zselés vagy AGM akkumulátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek.
"
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Hát, a jelleggörbén még úgy-ahogy el tudok igazodni, de kb kínai nekem, amit itt írogattok. Én megmaradok azon az egyszerű szinten a törltőkkel kapcsolatban, hogy "ráaggatom a sarukra a csipeszt, oszt' tőccse fel". A többi nemigazán foglalkoztat.  :lol: :lol: :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Hát, a jelleggörbén még úgy-ahogy el tudok igazodni, de kb kínai nekem, amit itt írogattok. Én megmaradok azon az egyszerű szinten a törltőkkel kapcsolatban, hogy "ráaggatom a sarukra a csipeszt, oszt' tőccse fel". A többi nemigazán foglalkoztat.  :lol: :lol: :lol:
kb.én is,de azt tudtam,h nem árt szobhöm.körüli érték az aksinak töltéskor,
ált.azért is szokták bevinni télen töltéskor.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
kb.én is,de azt tudtam,h nem árt szobhöm.körüli érték az aksinak töltéskor,
ált.azért is szokták bevinni télen töltéskor.


Azt még valahogy kimazsolázom, hogy töltéskor ( pl; Józsi egyszál pélóbean ne szaladgáljon a ker'be a garázsig meg vissza, meccsszünetben) de amikor a zótóba merülő aksit minyusz 10-15-20 oC a zsenerátor tőtti, az nem baj, HE!!
Nem sokkal valószínűbb, hogy a töltő elektronikai alkatrészei érzékenyek a környezeti hőmérséklet drasztikus változására (tkörny<20oC), az akksi kémiáján és fizikáján túl?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
lehet.
ez még nemjutott eszembe.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки