Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 271347 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Én 9.5 évesen cseréltem a Mutlu-t, ami elvileg gyári, török gyártmány, nálunk sztem nem is forgalmazzák, vagy igen ?  :hmmmm: Vagy ezt adták az előző tulajnak a szervízben, amikor cserélni kellett.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
A Memóriák 5 vagy 3,3 Voltal mennek. Szóval azoknak elég. Egyebet nem tud életben tartani!
Érdekesen alakul a különböző beépített eletronikai cuccokban tárolt adatok megjegyzése/elfelejtése akkucsere esetén:
-az A és B km számláló megmaradt
- átlagfogyi eltűnt, a tankolás óta eltelt üzemórák száma eltűnt
- range eltűnt, de a tank teltsége alapján újrasaccolta
- a navi egyéni beállításai eltűntek
- a rádió beállítások és csatornák eltűntek
- a navi egységben tárolt szervizinfók (következő szerviz időpontja, olajcseréig hátralévő km és a beállított műszaki időpontja) megmaradt
Az ablakemelő automatika és a riasztó nem változott.
A digitklíma "elfelejtette" a  hőmérsékletet és a befújás irányát, és a venti bekapcsolásakor a klíma is elindult.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
A Memóriák 5 vagy 3,3 Voltal mennek. Szóval azoknak elég. Egyebet nem tud életben tartani!

Hát nem igazán, mert 8-9 volt alá lecsökken a feszültség, a legtöbb rádió elveszti a memóriáját (12V az), némelyik riasztó pedig beindul, mert feszültség esést mér.
9 Voltos elemet nem tartóm jónak.

E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Üdv!

Szerintem ez nem gond, akkor nem 9V-os elemet tennék a szivargyújtóra, hanem egy 12V-os riasztóelemet, de ha ennek kevés a teljesítménye, akkor egy kisebb akkumulátor is megteszi, sokféle van (nekem bennt figyel a 12V-os robogó akksi éppen a polcon). Vagy 8db ceruzaelem sorban, stb.  :yes:
De ha nekem lenne ilyen gondom, fognék egy combosabb diódát (ne folyjanak kiegyenlítő áramok), rátenném a motorakkumra, aztán rákapcsolnám a másik akkuval párhuzamba akár csipeszekkel a sarukra. Régi akku ki, új be, diódás pótakku le. Ennyi  :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.03 21:04:05 írta vd1234 »

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Nyugdíjazni tervezem a varta akksim, januárban lesz 8 éves. Mondjuk gondolkozom rajta, hogy nem kéne még cserélni, csak otthon tartani tartalékba az újat, mert annyira kiváncsi lennék meddig bírná a régi... A Varta 60Ah -s és a Toyota 45Ah -s kb egy árban van, nyílván a toyota márkaszervíz drágább, azért. Gondolkozom melyiket válasszam, a varta mellett szól, hogy nem kell megrendelni, azonnal be tudják szerelni, másrészt nekem a varta mindíg bevált és nagy a bizalom feléje. A toyota akksi úgy hallottam spanyol.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vartából a Silver jóféle, esetleg a Blue.
Boschból az S4 minimum, vagy az S5 a tuti.
Az Exide is nagyon jó, a Premium sorozat kifejezetten.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Ezekszerint a spanyol toyotát nem ajánlod? :)
A silver és a blue között mi a különbség?
(A varta akku választója a blue-t mondja ebbe a tipusba)
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Persze a gyári is jó, de szerintem a Varta/Exide olcsóbb ugyanakkora teljesitményszintnél.
A Silver meg azonos mérteben nagyobb indítóáramot ad, modern, sok fogyasztóval megáldott autónál előnyösebb.
A Black 24 cm-es változata 56Ah 480A indítóárammal
A Blue 24 cm-esben 60Ah 540A indítóárammal,  Silver 63Ah 610A.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
A gyári ehhez a tipushoz 48Ah, sajnos az indító áramot nem tudom, viszont az az érzésem, hogy vartából lehetne kisebbet is választani nem akarom elhinni hogy 60Ah a legkisebb ami jó lenne tehát a blue, viszont a varta ezt ajánlja.

http://www.varta-automotive.com/en-gb/search-batteries?ids=5604100543132&application=pc&year=1998&manufacturerNo=111&modellineNo=1974&modeltype=8330
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Ha jót találtam akkor a gyári indítóárama 450A és sajnos e körüli akksi nincs vartában ami "japán" érintkezős lenne. Szóval tényleg nem lehet megúszni vartából hogy ne 60-ast vegyen az ember.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
A Corollába én is 54Ah-s Exide-t tettem a gyári helyett.
Az árakat nézve most a Premium (53 Ah 540EN) csak egy ezressel drágább, most biztos azt vennék Excell (54Ah 520 EN) helyett.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Az igen  :cool2: !

Milyen akksi pontosan?
Ha jól emlékszem, akkor Banner.  :)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na. Felavattam a multimétert  :) ... lemértem annak a Banner akksinak a feszültségét, amiről meséltem, hogy ki kellett vegyem a Yarisból, mert azt csinálta, hogy már 5-6 perc, bekapcsolt világítással állás után is annyira lemerült, hogy már nem volt képes indítani a kocsit.

Ezt követően az akksi még átesett egy olyan "kezelésen" is, amely abból állt, hogy beszereltem a Coronába és addig indítóztam, amíg bírta forgatni az önindítót.

Majd leraktam kint a ház mellett, és azóta ott állt a hidegben. Ez kb. 3 hete volt.

Ehhez képest, most 12.80 V feszültséget mértem rajta  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Na. Felavattam a multimétert  :) ... lemértem annak a Banner akksinak a feszültségét, amiről meséltem, hogy ki kellett vegyem a Yarisból, mert azt csinálta, hogy már 5-6 perc, bekapcsolt világítással állás után is annyira lemerült, hogy már nem volt képes indítani a kocsit.

Ezt követően az akksi még átesett egy olyan "kezelésen" is, amely abból állt, hogy beszereltem a Coronába és addig indítóztam, amíg bírta forgatni az önindítót.

Majd leraktam kint a ház mellett, és azóta ott állt a hidegben. Ez kb. 3 hete volt.

Ehhez képest, most 12.80 V feszültséget mértem rajta  :hmmmm:

Ilyenkor terhelt mérés lenne jó. Az ilyenkor két emberes. Egyik nézi a műszert az akkun, a másik indítózik.
A gond az valószínűleg, hogy megnő az akku belső ellenállása. Terheletlenül simán mutathat jó értéket, de eléggé megterhelve leeshet a bányászbéka feneke alá a feszültség.  Mondjuk indításkor leesik 6-7 voltra. Az elnagyolt magyarázat az, hogy a belső ellenállás ideális esetben nullához kell közelítsen. Így nagy áramok esetén is kis feszültség mérhető rajta. Ha megnő, akkor kevesebb jut a terhelésre, magyarul alig fog indítani.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Már el is felejtettem, milyen az, ha egy akksi ereje teljében van. Ma reggel nyugdíjba ment az éppen kilenc éve üzemben levő, gyári akkumulátor. Elég gyengén indított már, szenvedett hideg reggeleken, de egyébként nem hagyott cserben soha. Egy Exide Classic-ot szuszakoltam be a helyére, 55 Ah-s, nem volt könnyű. Cserébe ezentúl nem lesz a bal oldali tompítottnál, helyzetjelzőnél ízzócsere az akku kiszedése nélkül.  :cry: Mondhatjátok, hogy nem belevaló, de mindenképpen japánt akartam, méltányos áron.
1.4VVti (2004)