az indítóárama - az pedig jobb, ha több, nem?
Az inditórendszernek jobb, az akkunak nem feltétlenül.
Adott kapacitás mellett a nagyobb indítóáram leadási képesség általában rövidebb élettartammal párosul ("kihegyezettebb").
Agyarka, ez a töltő, ez tulajdonképpen mire való?
Mármint melyik az az ez?
A CTEK, és az Optimate processzorvezérlésű automata töltők. (Verik a gyári Yuasa, Banner, Bosch töltőket.)
Többféle teljesítményben, és eltérő + szolgáltatásokkal kaphatók(tényleg rengeteg). Csak rákötöd az akkura (vannak hozzájuk fixen felrakható csatlakozók) és bedugod a hálózatba, és legközelebb csak az elindulás előtt kell levenni, addig el lehet felejteni. (A CTEK-et csak majdnem, mert elindításához gombot kell nyomni ami az áramkimaradás esetén magától nem megy).
- időjárásállóak,
- szikramentesek, forditott polaritás ellen védettek,
- bekapcsoláskor megmérik a rákötött akkut, majd kiválasztják az állapotának megfelelő programot,
- nincs túltöltés, teljes töltés után csepptöltés,
- alacsony áram ktg. (kb. 3Ft/nap)
Régebben messziről kerültem az olyan töltőket, amiken nem volt áramerősség mérő. Ezekre is rákötöm a multimetert, de ez csak az én heppem. A LED-es állapotjelző logikus, és minimálisan elegendő tájékoztatást ad, normál működés esetén több visszajelzés felesleges, sőt legtöbbször még ez is szükségtelen.
... minél nagyobb kapacitásút tennék bele, ami még belefér ...
+1