Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 266827 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Na, úgy tűnik, vége a dalnak  :no: ...

Ma reggel megint nem indult a Yaris. 7 óra állás után, úgy, hogy tegnap egész nap autóztam vele a tanulókkal. ...

Triviális dolog, de megkérdezem, hogy a töltés rendesen működik? Esetleg valami lehúzza, amíg áll?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
és sajnos nem is tartottam karban. Ha a következő ... majd megint három évig, azért a 13-14 ezerért - az nekem bőven elég lesz.
Ez tipikusan az az alkatrész, ami nagyon meghálálja a gondozást. Sokkal többet kibírna a korábban többször linkelt aktivátorral, rendszeres ellenőrzéssel, vízpótlással, töltögetéssel.
Egy jó töltő viszonylag drága, de jó, hosszútávú beruházás, mert sok autót kiszolgál.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Bocsánat, de mit értünk újabb akkuknál karbantartás alatt?
Tudtommal max. desztillált (vagy ioncserélt...) vizet kell utántölteni a jelzett szinthatárokhoz. A savcsere meg mosogatás régebbi akkuknál dívott.
Szerk.: oké, látom ezt írtad  :1eye:
Az meg nem több, mint 5-10 perc egy akkunál :hmmmm:

Nekem valami batár 70Ah feletti, hétszáz-valahány A "indítóáramú" Varta van a Carinában (azzal vettem, akkor sem volt új), és már a 3 éve rendesen megy hála Istennek. Itt bevált az, hogy nagyobb akkut tettek bele, mint ami "elég" lenne, mert ötven-pár Ah-s akkut is láttam neten benzines 1.6-os Carinához. Ráadásul zárt is.

Marutiban meg valami 5-6 éves noname akku van (Black Flash? Szlovén gyártmány), naponta elég sokszor indítom, "extrém" rövidtávokon használom (általában 1-2 kilométer, de 8-10 km-nél többet ritkán megy folyamatosan), és még mindig megy.

Ezért gondolom, hogy Palaczknak talán más gond is lehet, nem kizárólag az akku. Persze ha akku, akkor akku.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.24 11:43:20 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Triviális dolog, de megkérdezem, hogy a töltés rendesen működik? Esetleg valami lehúzza, amíg áll?
Ja, töltés rendben, és vámpír sincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ez tipikusan az az alkatrész, ami nagyon meghálálja a gondozást. Sokkal többet kibírna a korábban többször linkelt aktivátorral, rendszeres ellenőrzéssel, vízpótlással, töltögetéssel.
Igen, innentől ez lesz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Az meg nem több, mint 5-10 perc egy akkunál :hmmmm:

Ezért gondolom, hogy Palaczknak talán más gond is lehet, nem kizárólag az akku. Persze ha akku, akkor akku.
Ja, 5-10 perc csak, de én elfelejtettem. Sosem néztem. Másfél deci hiányzott, cellánként. Olvass vissza, nemrég írtam :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Ja, 5-10 perc csak, de én elfelejtettem. Sosem néztem. Másfél deci hiányzott, cellánként. Olvass vissza, nemrég írtam :)
Visszaolvastam, de elkerülhette a figyelmemet.
Igen, az betesz neki. Egy Akkuvit-es kezelés talán megérne pár száz forintot, hátha. A Black Flash egyszer-kétszer kapott, nálam használt valamit.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
mit értünk újabb akkuknál karbantartás alatt?
Amint látod mindenki mást, valakinél kimerül az indul -nem indul ellenőrzéssel, majd tűzoltó megoldással.-)
Nálam :
- saruk, testkábelek ellenőrzése, tisztítása, rézpasztás kezelése;
- szivárgásra, savvesztésre utaló nyomok keresése, esetleges folyadéknyom lemosása lúgos vízzel;
- kapocsfeszültség, töltés, indítózás/izzítási feszültség, néha nyugalmi áramfelvétel ellenőrzése (utóbbi időben amit nálam
  lehet folyamatosan naplózok);
- sze. töltés (12,7 V alá nem hagyom esni, és addig töltöm, amíg a 13,6 V-korláton 200mA -nél kevesebb áramot vesz fel);
- desztvíz ellenőrzés/ pótlás az ezt fizikailag lehetővé tevő típusoknál.

+ használom az elektromos akku aktivátort.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Miért lenne "utolsó utáni" a Perion vagy a Jászakku? Mert magyar  :?: ?

Előbb vennék egy ilyet, mint egy belépő szintű modellt a Vartától vagy Boschtól.

...

Sajnos csak a csomagolóüzem van itthon, kínában gyártják, és tényleg a legalja. Nem én találtam ki, ismerős akkus ember mesélt róla. Minden 2.-at viszik vissza gariba, mert leszakadnak a cellák, meg felpúposodik. Amúgy a tapasztalatok szerint vagy 3 évente veszel 12-13-ért akksit, vagy 6 évente 22-25-ért...

Mind1, ahogy gondolod. De szerintem érdemesebb minőséget venni, nincs feszkó hogy indul-e még, vagy ha nem, akkor hogy oldom meg az odajutást, főleg ha ez egy munkaeszköz...
Gondolom nem kevés szervezést von maga után egy ilyen kieső nap...

Mindenesetre most megyek, és megnézem hogy áll az akksimban a szint... Még sose néztem, pedig a gyári van még benne...  :innocent:

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Ezt az aktivátort nem először látom emlegetni, pontosan hogyan kell használni?

(Vajon ezt a hozzászólást miért más topikba rakta az előbb...? Egészen biztos vagyok benne, hogy itt voltam, láttam a jászakkus hozzászólást...)

Egyébként Bosch van benne, mert az volt az akkuboltban középtájt. Nem túl rég, az előző elhalálozott vagy másfél hónap állás alatt, de annyira, hogy a műszerfalnak blackout volt.

Valószínűleg nem volt topon, de azért én vagyok a marha, hogy nem töltögettem közben (csak hát ennyit a motoroké zokszó nélkül elvisel, ha hószünet van - mármint amíg "fiatalok"). Ezt nem hagyom magára ilyen hosszan.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.24 14:16:12 írta alvaro84 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Amint látod mindenki mást, valakinél kimerül az indul -nem indul ellenőrzéssel, majd tűzoltó megoldással.-)
Nálam :
- saruk, testkábelek ellenőrzése, tisztítása, rézpasztás kezelése;
- szivárgásra, savvesztésre utaló nyomok keresése, esetleges folyadéknyom lemosása lúgos vízzel;
- kapocsfeszültség, töltés, indítózás/izzítási feszültség, néha nyugalmi áramfelvétel ellenőrzése (utóbbi időben amit nálam
  lehet folyamatosan naplózok);
- sze. töltés (12,7 V alá nem hagyom esni, és addig töltöm, amíg a 13,6 V-korláton 200mA -nél kevesebb áramot vesz fel);
- desztvíz ellenőrzés/ pótlás az ezt fizikailag lehetővé tevő típusoknál.

+ használom az elektromos akku aktivátort.
Igen, ez korrekt, néhol már túlontúl is  :D
Van feszmérő beépítve, esetleg szivargyújtó aljzatból méred a feszültséget (főleg indításkor gondolom) ?
Milyen aktivátor van pontosan benne? Elvileg ezeket csak rá kell kötni az akkura két pólussal, aztán töltődik, és magasabb fesz.impulzussal rásüti magát az akkura, ha jól emlékszem  :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Ezt az aktivátort nem először látom emlegetni, pontosan hogyan kell használni?
Beköt, használ, örül.
Elvileg ezeket csak rá kell kötni az akkura két pólussal, aztán töltődik, és magasabb fesz.impulzussal rásüti magát az akkura,
És áramerősségű. :yes:
Van feszmérő beépítve, esetleg szivargyújtó aljzatból méred a feszültséget (főleg indításkor gondolom) ?
A Tesóménál 1xűen megmérem az akkunál. Indítózáskor ez nyilván 2 emberes. A szivargyújtónál gyárilag gyujtás nélkül nincs áram. Korábbi autómnál fixre kötöttem és ott mértem.
A Yarisban a Toyota Touch szervizmenüjében meg lehet nézni, de leggyakrabban a töltéshez kivezetett kábelen mérem, illetve menet közben Torque-ban a naplózom.  (az érték kijelzését nem nézem, határértékeire inkább a riasztás van beállítva).
Milyen aktivátor van pontosan benne?
Aminek az előbb linkeltem a használatiját. Talán vmikor veszek egy Conradosat is (drága), vagy talán vmi. komolyabb szulfátalalanító töltőt. :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.24 15:01:08 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Sajnos csak a csomagolóüzem van itthon, kínában gyártják, és tényleg a legalja. Nem én találtam ki, ismerős akkus ember mesélt róla. Minden 2.-at viszik vissza gariba, mert leszakadnak a cellák, meg felpúposodik.
Ez pontosan melyik márka?

Szerelőmmel épp a minap beszélgettem a témáról - mondta, hogy a Perionnal teljesen jó tapasztalati vannak, a legritkább esetben romlik el a 2 éves gariidőn belül.

Nekem ez a 3. Jászakkum, de eddig nem volt gondom velük.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ez állandóan "rajta van" az akksin? Pl. gondot okoz a mélygarázsban, vagy garázsban állás? Nem gyullad ki tőle? Tudom, hogy láma kérdések, de mielőtt betenném, csak kérdezek az értőtől. Mik a tapasztalatok?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ez pontosan melyik márka?

Szerelőmmel épp a minap beszélgettem a témáról - mondta, hogy a Perionnal teljesen jó tapasztalati vannak, a legritkább esetben romlik el a 2 éves gariidőn belül.

Nekem ez a 3. Jászakkum, de eddig nem volt gondom velük.

Azt hiszem a Wild Horse nevű akksival voltam/vannak gondok.  Valahol olvastam róluk.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.