Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 270639 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Ha van lehetőséged, adj neki csepp töltést, ismét legalább 8órát. Esélyes, hogy regenerálódik.
Nem tudom csillag garázsos a helye, de télen lehet, hogy gondok adódhatnak ez miatt a lefáradás miatt.
Nekem volt hasonló esetem, bár nem ennyire elfogyott deszt vízzel, de szégyen szemre 40-50 perc egy helyben állás ventilátor + rádió hallgatás
után elhalványult a műszerfal indítózáskor és semmi önindító forgatás. Itt is kellett önteni vizet és töltöttem kb 12 órát csepp töltésen, ezek után
kb még két évig simán ment.
Fery

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
:helpsmilie: mayday mayday  :helpsmilie:

Tegnap este kénytelen voltam hazaküldeni az utolsó tanulómat, mert nem indult a Yaris  :wacko: ... 5 perc, bekapcsolt világítással állás (nem vettem észre, világos volt még) annyira lemerítette az akksit, hogy nem tudott már indítózni - egyszer átforgatta, aztán nyekk  ::)

Telefon, aztán jött faterom bikázni, Cucuval  :lol:

------------------------------------

Az akksi egy aránylag erős (55 Ah-s), nem egészen három éves Jászakku. Szűk két éve használom a Yarisban.

Elvileg gondozásmentes! És itt jön a bibi...

Egy ideje (kb. egy hónapja) már észlelem, hogy reggelente, napi első indításnál lassabban, "fáradtabban" kezdte forgatni az önindítót, mint korábban. De nem értem rá foglalkozni vele, lévén kb. szó szerint folyamatosan dolgozom. (Napi 8-10 óra oktatás, és mellé a 15-16 darab, 12 órás műszak a másik melóhelyen.)

Na, most megnéztem az akksit... lepattintottam a fedelét, alatta ott voltak a cellák csavaros dugói. Kiszedtem őket...  :wacko: ... és lám, bizony egyik cellába belenézve sem láttam már a folyadékot, annyira lecsökkent a szintje  :surrender:

Vettem desztvizet. Egy teljes litert elnyelt az akksi, mire minden cellát feltöltöttem a megfelelő szintre  :ph34r: ... de akkor MIÉRT írják rá, hogy gondozásmentes?!  :nonono:

Éjjelre feltettem töltőre. 8 órán át kapta a kraftot.

Most, reggel, prímán indított. Vidáman, fürgén, ahogy kell.

-------------------------------

Kérdés: túlélheti ezt az akksi hosszabb távon (értsd: éves nagyságrendű ideig), vagy várhatom, hogy pár hét-hónap, és véglegesen kinyiffan  ::) ?

Alapos szulfát mentesítés és - a következő elektrolit szint beállításig - gond(-ozás) mentes lesz. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alapos szulfát mentesítés...
Ennek mi a menete?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Ennek mi a menete?

Az nem tom 'h mertrikus v.Whitworth de például ezzel megoldható és utána akár fáklyásmenet is lehet.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Az nem tom 'h mertrikus v.Whitworth de például ezzel megoldható és utána akár fáklyásmenet is lehet.
OK, köszi az infót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Az nem tom 'h mertrikus v.Whitworth de
Ez egy j ó csavar volt az akku témában  :)
Fery

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Az nem tom 'h mertrikus v.Whitworth de például ezzel megoldható és utána akár fáklyásmenet is lehet.

micila:  köszi, éppen ilyenre vadásztam.  De mivel tálcán kínáltad, ez lesz.  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
az infót.
Javaslom 1 egyszerű, olcsó multimeter beszerzését. Gyorsdiagra elengedhatetlen.
A gk. akkuk fogalomtárában a gondozásmentes azt jelenti, hogy néha karban kell tartani, a teljesen gondozásmentes pedig általában azt, hogy nem is lehet vizet pótolni. Mint az olajoknál szintetikus és fullszint.
Szulfatalanításra a korábban linkelt kütyük jók, de az igazán hatásosak külső tápról üzemelnek.Kisebb teljesítményűek vannak a nagyon jó töltőkben (korábban ide linkelte Trotter), de az igazán jók csak akku regeberálásra szakosodott műhelyben vannak. Utóbbiak olcsó akkuknál nem biztos, hogy gazdaságosak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na, úgy tűnik, vége a dalnak  :no: ...

Ma reggel megint nem indult a Yaris. 7 óra állás után, úgy, hogy tegnap egész nap autóztam vele a tanulókkal. Tegnap este utolsó indításnál még vidáman forgatta - utána még mentem 8 km-t, mielőtt leállítottam volna. Aztán ma reggel: NNNNYÖ...NYÖ.........nnyö......................nyö.......................................... (csend)  :no:

Adalék a sztorihoz: Meta riasztóm van, és már pár hete figyelem, hogy kikapcsoláskor négyet csippan. Nem néztem utána mostanáig, mit jelent ez... hát, az alacsony akku-feszültségre figyelmeztet  ::)

------------------------------

Nagyon nem bánnám, ha egy darabig el lehetne odázni még a tizenezres beruházást  :helpsmilie: ... Két hónapon belül új gumikat kell vennem, váltóolaj-csere is kopogtat, és ráadásul egyéb, komoly gond is fenyeget sajnos (lásd Probléma a Yarisommal topik)  :helpsmilie:

Most azon agyalok, hogy van egy BAL pluszos Hoppecke, 55 Ah-s akksim  :hmmmm: ... azt a Yarisba nem tudom betenni, viszont ahogy az előbb néztem, a Daihatsuba sanszos, hogy igen! És így a Dai "felszabaduló", jobb pluszos akksija egy ideig kiszolgálhatná a Yarist  :hmmmm: ... mondjuk, nem lenne optimális megoldás, mert a Suzukikba való, vékony sarus, szerintem 36 Ah-s verzió... de egy darabig jó lehetne, mert amúgy teljesen egészséges. Ha tavaszig sikerülne ezzel kitolni az akksi-cserét, annak már nagyon örülnék  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
cellazárlat?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
cellazárlat?
Nem hinném, mert lassan nyiffant ki. Már vagy egy hónapja kezdtem észlelni, hogy lassabban forgatja az önindítót.

És hát ugye azt tapasztaltam pár napja, hogy rengeteg folyadék hiányzott belőle  :wacko: ... cellánként átlagosan bő másfél deci.

Írtam is, néhány napja, ebben a topikban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Mielőtt hozzád került a Dai, előtte vettem talán egy évvel hozzá a belevaló akksit. Előtte valami gányolt sarus Perion volt benne, valahol a garázsban még megvan. Ha jól emlékezem 45Ahs Banner, de lehet, hogy keverem egy másikkal, akkor emlékeim szerint kettőt vettem, egyik barátom kocsijába is kellett éppen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Én a helyedben biztos nem ilyen utolsó utáni márkát vennék...

Mivel gondolom elég sokat van nyesztetve (sok lefulladás, újraindítás stb...), inkább valami márkás (Pl Yuasa), nagy indítóáramú akkut szereznék.
Esetleg Optima akksit, akár használtan... ár ez csak úgy éri meg, ha megmarad a kocsi, vagy jó lesz a következőbe is...  :hmmmm:

 Nekem pl biztos az lesz a következő a dízelbe. Egy jó kis redtop. Hifi is értékelné asszem...  :innocent: :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mielőtt hozzád került a Dai, előtte vettem talán egy évvel hozzá a belevaló akksit. Előtte valami gányolt sarus Perion volt benne, valahol a garázsban még megvan. Ha jól emlékezem 45Ahs Banner, de lehet, hogy keverem egy másikkal, akkor emlékeim szerint kettőt vettem, egyik barátom kocsijába is kellett éppen.
Banner van benne, igen. De most néztem meg, és nincs ráírva, hogy hány Ah-s. Picike, az biztos :) ... és vékony sarus. Amilyen a Suzukikban szokott lenni. És vastagítók vannak rátéve a sarukra, mert ugye azok a hagyományos, vastagabb fajták.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Én a helyedben biztos nem ilyen utolsó utáni márkát vennék...
Miért lenne "utolsó utáni" a Perion vagy a Jászakku? Mert magyar  :?: ?

Előbb vennék egy ilyet, mint egy belépő szintű modellt a Vartától vagy Boschtól.

Persze amiket te írsz, azok tényleg komolyabbak  :yes: ... de annyi pénzt nem fogok kiadni akksira. Ez a Jász két évig bírta az extrém strapát úgy, hogy használtan (egy évesen) került az autóba, és sajnos nem is tartottam karban. Ha a következő Perion vagy Jász bírja majd megint három évig, azért a 13-14 ezerért - az nekem bőven elég lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )