Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
29 (19%)
Banner
23 (15%)
Bosch
19 (12.4%)
Exide
20 (13.1%)
Optima
2 (1.3%)
Moll
1 (0.7%)
Perion
4 (2.6%)
Jász akku
7 (4.6%)
Yuasa
8 (5.2%)
Varta
15 (9.8%)
Egyéb
9 (5.9%)
Nem kellett cserélni
15 (9.8%)
ROMBAT
1 (0.7%)

Összes szavazó: 111

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 72704 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21864
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Na, úgy tűnik, sikeresen kinyírtam a Corona akksiját, egy Hoppecke Tenax típust  ::) ... December eleje tájékán kiszereltem a kocsiból, és betettem otthon a garázsba. Akkor még jó volt, prímán indította a legutolsó alkalommal a kocsit. A garázsban ilyen 8...12 fok körüli hőmérséklet volt a tél során, jellemzően. Januárban, tehát egy hónap elteltével egyszer rátettem az akksit töltőre, és kb. 3-4 órát töltöttem. Utána megfeledkeztem róla  :wacko: ... Most, pár nappal ezelőtt betettem a kocsiba, hogy kipróbáljam. Hát, nem sok kraft maradt benne  :no: ... a műszerfali kontroll-lámpák felgyulladtak, és pl. a vészvillogót is tudta működtetni, de a gyújtáskulcs elfordítására csak egy halk kattanás (és persze a műszerfali lámpák elhalványulása) volt a válasz.

Hazavittem, feltettem töltőre. Kezdetben semmi töltést nem vett fel, meg sem mozdult a töltőn a mutató  :ph34r: ... majd, úgy fél órával később, magához tért, és kilendült a skála végéig, majd onnan fokozatosan (értsd: több óra alatt) visszavándorolt az elvileg már teljes töltöttséget jelző zónába. Ekkor már hallhatóan "pezsgett" is az akksi. OK.

Másnap betettem a kocsiba, próbálkoztam - és ugyanaz  ::) ... Az önindító át sem fordul, és az akksi olyan gyenge, hogy a műszerfali lámpák fénye még akkor is elhalványul, ha pl. bekapcsolom a helyzetjelzőt.

Ez menthetetlen, ugye  :helpsmilie: ? Amúgy nem mondhatok semmit, legalább 7 éves, és az utóbbi négy évben így lett "használva"  ::) ... 3-4 havonta egy-egy indítás, közben ugyancsak pár havonta (mikor épp eszembe jutott) egy-egy töltés.

Szerintem cellazárlatos lett. Sajnos kuka. Szerintem.  (nem érdemes ráfordítani már, egy esetleges talán_működni_fog-ért.)

Talán annyit, ha van egy akkus embered, aki csinál egy diagnosztikát rajta (ingyen) és megmondja, hogy pontosan mi a baja. Ettől még azonban kell venned egy másikat.

Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerintem cellazárlatos lett. Sajnos kuka. Szerintem.
Szerintem is  ::) ... nade álló helyzetben is cellazárlatos tud lenni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21864
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Szerintem is  ::) ... nade álló helyzetben is cellazárlatos tud lenni?

Elvileg nyugalmi állapotáan is termeli a szulfátot, ami szépen dombocskát alkot. Mivel nincsen használva, nem lötyögteti el a sav, gyorsabban eléri a lemezkéket.  Persze ez csak egy lehetséges ok a sok közül.  Szerintem Agyarka tudna róla sokat mesélni-írni.  Nálam biztosan sokkal szakszerűbben.
Sors bona nihil aliud

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Azért mindenképpen megméretném azt az akksit.

Valószínüleg tényleg kuka, de mi van ha csak egy kis kontakthiba?
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21864
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Azért mindenképpen megméretném azt az akksit.

Valószínüleg tényleg kuka, de mi van ha csak egy kis kontakthiba?
A Coronában KH?   Most lett összerakva, csak rendesen lett rögzítve a restaurálást követően a testelőszalag, meg a többi. Azonban egy ellenőrzést lehet, hogy megér. Palack mester beletesz egy másik akksit és azonnal kiderül.  :yes:
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Azért mindenképpen megméretném azt az akksit.

Valószínüleg tényleg kuka, de mi van ha csak egy kis kontakthiba?
KH-t nagyon valószínűtlennek tartom... Trotter Mester le is írta, hogy miért  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Azért mindenképpen megméretném azt az akksit.

Valószínüleg tényleg kuka, de mi van ha csak egy kis kontakthiba?
És mégis nálad volt a pont, Mester  :D ... hiába no, a szakmai tapasztalat  :yes: ! Nekem pedig lassan ideje lesz ügyelnem, mert az utóbbi időben ez már a második téves tippelésem  :lol:

Szóval: lévén a Dai akksija is bal pozitívos, ezért gondoltam, teszek egy próbát. Betettem a Corona akksiját a Daiba... pöcc-röff  :ph34r: ... még megismételtem párszor, de ugyanez az eredmény: vígan forgatja az önindítót  :eek: :yes: !

Utána betettem a Dai akksiját is a Coronába... és ráébredtem a hiba okára: a testkábel saruját nem lehet meghúzni rendesen, valahogy túl nagy az átmérője - maximálisan megtekert rögzítőcsavarral is lehet ide-oda forgatni a sarut! Játszadoztam kicsit vele, míg úgy-ahogy megszorult - és láss csodát: így már működött az önindító  :sorcerer: :clap: !

Egyébként 3. indítózásra életre kelt a fél éve álló motor  :yes: !

Összegezve: egy új testkábelre lesz szükségem. És az akksit nem kell kicserélni  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21864
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Az a helyzet, hogy Nálad, kedves Mester eszembe se jutott volna megkérdezni, hogy a kontaktok meg vannak-e húzva..... :hug:
Nade....  :devil:
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Az a helyzet, hogy Nálad, kedves Mester eszembe se jutott volna megkérdezni, hogy a kontaktok meg vannak-e húzva..... :hug:
Nade....  :devil:
Meg volt húzva, naná  :yes: ... De eddig nem tűnt fel, hogy a testkábel saruja teljesen meghúzott állapotban sem rögzül teljesen. Nem úgy kell ám elképzelni, hogy lötyög  :) ... elvégre azt rögtön kiszúrtam volna. Csak, némi erő kifejtésével, elmozdíható. És úgy tűnik, ez elég volt ahhoz, hogy a kontakt ne legyen tökéletes.

Jó kérdés persze, hogy a hiba eddig miért nem jött elő? Hát, valszeg eddig mindig pont megvolt a kellő érintkezés. Most meg pont nem... elektromos problémák, de szeretlek titeket  :hug: ...  :devil: ...  :nonono: ...  :devil2: ...  :shit:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7858
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
...

Összegezve: egy új testkábelre lesz szükségem. És az akksit nem kell kicserélni  :clap:
Ez mindenképpen jó hír  :yes:
Nem lehet külön cserélni a kábelen a sarut? Nálam OFF Marutinál ez megoldás volt, azóta is jó hála Istennek. Toyotánál meg még nem néztem, hogy cserélhető-e  ::) , de valahányszor le kellett vennem a sarut, már régi reflex, hogy tekergetem jobbra-balra is, hogy mennyire sikerült meghúzni  :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21864
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Meg volt húzva, naná  :yes: ... De eddig nem tűnt fel, hogy a testkábel saruja teljesen meghúzott állapotban sem rögzül teljesen. Nem úgy kell ám elképzelni, hogy lötyög  :) ... elvégre azt rögtön kiszúrtam volna. Csak, némi erő kifejtésével, elmozdíható. És úgy tűnik, ez elég volt ahhoz, hogy a kontakt ne legyen tökéletes.

Jó kérdés persze, hogy a hiba eddig miért nem jött elő? Hát, valszeg eddig mindig pont megvolt a kellő érintkezés. Most meg pont nem... elektromos problémák, de szeretlek titeket  :hug: ...  :devil: ...  :nonono: ...  :devil2: ...  :shit:

Ne aggódj, a Dai-on nekem is kellett akkusarut cserélni, amikor akksit cseréltem. Ott is hasonló volt az ok. Agyonhúzva is forgott.
Sors bona nihil aliud

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3189
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
A ? éves Bosch Silver 55Ah-s akksi cellazárlatos lett. Érdekes módon a nyugalmi kapocsfeszültsége jó volt (12.7V), refivel is tartotta magát (12.4V), viszont indításnál:



5.5V-al beindul! Hihetetlen...  :wub:
Nem alaptalan, hogy "olyan nincs, hogy egy Corolla ne indulna" Smile

Yuasa 62Ah-s ment a helyére.  ::)

Tegnap este még gatyába ráztuk a testeléseket a motortérben Micila cartárssal. Oxidációk eltávolítva, menetek felfrissítve, csatlakozó felületek rézspray-el leápolva. Az elektromos rendszert 6-7 évre letudtam megint.  :clap:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 252
  • '93 Carina E 2.0 D, '03 Yaris D4D
Képen a Yarisunk aksija.
Közel 1 éve vettük a kocsikát, minden számla megvan, de az akkut a papírok szerint nem cserélték.
Létezhet az  hogy eredeti akku van még benne? A gyári akku papírja is megvan, de azon kapacitása nincs feltüntetve, így nem tudom hogy a benne lévő 70 Ah-s gyári beszerelés-e. Nem találtam rajta olyan jelölést, amiből az évjáratra lehetne következtetni.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3 HB

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4081
Létezhet az  hogy eredeti akku van még benne?
Korábban cserélték. Az Optifit az eredeti alkatrészeket helyettesítő Toyota gyári után gyártott alkatrész családjának gyűjtőneve.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
 :helpsmilie: mayday mayday  :helpsmilie:

Tegnap este kénytelen voltam hazaküldeni az utolsó tanulómat, mert nem indult a Yaris  :wacko: ... 5 perc, bekapcsolt világítással állás (nem vettem észre, világos volt még) annyira lemerítette az akksit, hogy nem tudott már indítózni - egyszer átforgatta, aztán nyekk  ::)

Telefon, aztán jött faterom bikázni, Cucuval  :lol:

------------------------------------

Az akksi egy aránylag erős (55 Ah-s), nem egészen három éves Jászakku. Szűk két éve használom a Yarisban.

Elvileg gondozásmentes! És itt jön a bibi...

Egy ideje (kb. egy hónapja) már észlelem, hogy reggelente, napi első indításnál lassabban, "fáradtabban" kezdte forgatni az önindítót, mint korábban. De nem értem rá foglalkozni vele, lévén kb. szó szerint folyamatosan dolgozom. (Napi 8-10 óra oktatás, és mellé a 15-16 darab, 12 órás műszak a másik melóhelyen.)

Na, most megnéztem az akksit... lepattintottam a fedelét, alatta ott voltak a cellák csavaros dugói. Kiszedtem őket...  :wacko: ... és lám, bizony egyik cellába belenézve sem láttam már a folyadékot, annyira lecsökkent a szintje  :surrender:

Vettem desztvizet. Egy teljes litert elnyelt az akksi, mire minden cellát feltöltöttem a megfelelő szintre  :ph34r: ... de akkor MIÉRT írják rá, hogy gondozásmentes?!  :nonono:

Éjjelre feltettem töltőre. 8 órán át kapta a kraftot.

Most, reggel, prímán indított. Vidáman, fürgén, ahogy kell.

-------------------------------

Kérdés: túlélheti ezt az akksi hosszabb távon (értsd: éves nagyságrendű ideig), vagy várhatom, hogy pár hét-hónap, és véglegesen kinyiffan  ::) ?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.22 09:08:51 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )